Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Co mogę zrobić aby zminimalizować czas pracy wiskozy, sprawa wygląda tak że mam termostat calorstat vernet i próbowałem ustawić w ecu niższą temperaturę otwarcia termostatu. Ale wynikiem tego jest to że auto grzeje mi się do ok. 99 stopni wisko się załącza po czym temperatura spada po jakimś czasie do 75-80 stopni wisko wyłącza się na krótką chwile po czym silnik znowu grzeje do 99stopni i wiskoza znowu pizga i tak w koło Macieju.

Ciężko się z tym jeździ bo wisko zabiera naprawdę dużo mocy i czuję się jakbym miał 50 koni. Niby ustawiłem w malym wsadzie niższą temperaturę otwarcia ale mimo to temperatura waha się od 75-99st

Opublikowano

wymieniłeś tylko termostat, czy całą obudowę z czujnikiem i termostatem?

Czujnik jest sprawny??????

Opublikowano

No termostat mam łączony razem z obudową i grzałką na wtyczke. Co do czujnika nie wiem  no raczej jest  sprawny nie wiem co by pokazywal jakby byl niesprawny, wskazowka stoi w pionie zawsze 

Opublikowano (edytowane)
W dniu 21.04.2025 o 21:22, Piotrekkkk napisał(a):

wskazowka stoi w pionie zawsze

u mnie też stała w pionie, a jak zdemontowałem obudowę,to się okazało że czujnik jest "dead".

Jeśli masz czujnik podobny do oryginału- jest to do sprawdzenia dopiero jak zdemontujesz czujnik.  U mnie był martwy - obudowa wraz z pinami odpadła. Dlatego teraz kupuję zamiennik, bo w zamienniku można wyjąc sam czujnik (w razie co-przekręcając go w lewo i wyjmując z obudowy nic nie demontując) i go wymienić

Edytowane przez 520i
Opublikowano

Wskazówka stoi w pionie od jakichś 70stC do 100stC. Z takiego zakresu to nic nie da się wywnioskować. Temperaturę najlepiej obserwować w trakcie jazdy po teście numer 7 na zegarach. Masz wtedy idealny odczyt. Sprawdzisz czy Ci się przegrzewa, czy nie dogrzewa. U mnie nie mogłem osiągnąć temp większej niż 72stC - termostat był cały czas otwarty. Książkowa temperatura sinika (choć nie wiem czy wszystkich modeli) to 97stC

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W dniu 23.04.2025 o 20:42, 520i napisał(a):

u mnie też stała w pionie, a jak zdemontowałem obudowę,to się okazało że czujnik jest "dead".

Jeśli masz czujnik podobny do oryginału- jest to do sprawdzenia dopiero jak zdemontujesz czujnik.  U mnie był martwy - obudowa wraz z pinami odpadła. Dlatego teraz kupuję zamiennik, bo w zamienniku można wyjąc sam czujnik (w razie co-przekręcając go w lewo i wyjmując z obudowy nic nie demontując) i go wymienić

Ty chyba piszesz o grzałce termostatu, nawet jak ją wyjmiesz to nie wiem czy gdziekolwiek dostaniesz samą grzałkę na wymianę. Ostatnio sprawdzałem temperaturę otwarcia dla m54 i m52tu , równo 96 stopni trzymały.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
13 godzin temu, piotr520 napisał(a):

Ty chyba piszesz o grzałce termostatu, nawet jak ją wyjmiesz to nie wiem czy gdziekolwiek dostaniesz samą grzałkę na wymianę.

mam na myśli ten czujnik (grzałka) który jest zamontowany na obudowie termostatu - od góry. Samej grzałki pewnie nie dostaniesz, ale jak kupisz komplet (obudowa, grzałka, termostat to łatwo wymienić grzałkę na nową..... 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tego nie da się wymienić ot tak, grzałka siedzi w termostacie, a ty widzisz na wierzchu tylko wtyczkę.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)

tak, grzałka siedzi w termostacie, ale gdy kupisz zamiennik, a nie oryginał... 

IMG_20250505_222634.jpg

IMG_20250505_222642.jpg

IMG_20250505_222648.jpg

IMG_20250505_222651.jpgGrzałkę da się przekręcić w prawo i wyjąć. następnie wkładasz nową grzałkę, przekręcasz ją w lewo, zapinasz wtyczkę i już....

Edytowane przez 520i
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

O widzisz😎 , osobiście nie spotkałem takiego rozwiązania, ktoś wreszcie pomyślał, kwestia czy idzie dokupić samą grzałkę. Co to za producent tego termostatu?

Edytowane przez piotr520
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • Moderatorzy
Opublikowano

I tak bym wziął coś markowego, kiedyś wymieniałem termostat z grzałką, ale to była część fabryczna która kilkanaście lat wytrzymała. OE powinno też być w miarę trwałe.

Jak dają grzałkę wykręcaną to pierwsze co mi na myśl przychodzi, to że spodziewają się, że to nie będzie trwałe, a druga sprawa - kolejne połączenie, które może puszczać.

Opublikowano
W dniu 6.05.2025 o 07:22, piotr520 napisał(a):

Co to za producent tego termostatu?

nie pamiętam, ale dowiem się. Część pochodzi z Polski od znajomego który ma sklep z częściami.

Opublikowano
W dniu 6.05.2025 o 08:53, madseason napisał(a):

kiedyś wymieniałem termostat z grzałką, ale to była część fabryczna która kilkanaście lat wytrzymała. OE powinno też być w miarę trwałe.

Jak dają grzałkę wykręcaną to pierwsze co mi na myśl przychodzi, to że spodziewają się, że to nie będzie trwałe, a druga sprawa - kolejne połączenie, które może puszczać.

ta też jest fabryczna... Ktoś to wyprodukował, ale na serio... Tą część mam w aucie od czasu gdy padł mi oryginał. miałem oryginał- gdy kupiłem auto, do wymiany poszło sporo części, między innymi termostat. niestety, padła w oryginale grzałka.....i to po krótkim czasie. Kupiłem zamiennik i jakoś szczęśliwie działa....

Co do puszczania płynu przez dziurę grzałki... Jakoś używam tą część już sporo czasu i nic..... nie kupię już oryginału, bo jest skopana konstrukcja wymiany grzałki (według mnie). Pewnie BMW chce zarobić.... Ale...każdy ma wybór 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.