Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Grupowicze,

jako że nie mogę znaleźć jednoznacznej odpowiedzi w sieci to chciałbym was o to zapytać - jakie wtryski są w 3.0D w wersji 231KM? Piezoelektryczne czy elektromechaniczne?

Było:

BMW E60 525D WBANC51020B134888 - Rozbita

BMW E60 525D WBANC51080B130215 177KM -> 221KM + xHP Stage 3 - Sprzedana

Aktualnie:

Mercedes W212 E200 CGI

Peugeot 407 SW 2.0 HDi

Opublikowano

Wtryski są piezoelektryczne. Poznasz po tym, że zasilające przewody paliwowe wchodzą centralnie od góry wtrysku, a w elektromagnetycznym trochę od boku. Dodatkowo przy przewodach przelewowych są takie białe plastikowe szybkozłączki w przypadku wtrysków piezo. Z ciekawostek wtryski piezo z wersji 231 km są wstanie obsłużyć moce powyżej 400 koni.

Opublikowano
6 godzin temu, tomaszj1990 napisał(a):

Wtryski są piezoelektryczne. Poznasz po tym, że zasilające przewody paliwowe wchodzą centralnie od góry wtrysku, a w elektromagnetycznym trochę od boku. Dodatkowo przy przewodach przelewowych są takie białe plastikowe szybkozłączki w przypadku wtrysków piezo. Z ciekawostek wtryski piezo z wersji 231 km są wstanie obsłużyć moce powyżej 400 koni.

Dzięki piękne za precyzyjne wyjaśnienie. Czy one są tak awaryjne jak piszą ludzie czy to raczej efekty zaniedbań?

Było:

BMW E60 525D WBANC51020B134888 - Rozbita

BMW E60 525D WBANC51080B130215 177KM -> 221KM + xHP Stage 3 - Sprzedana

Aktualnie:

Mercedes W212 E200 CGI

Peugeot 407 SW 2.0 HDi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
8 godzin temu, Aaronier0O napisał(a):

Dzięki piękne za precyzyjne wyjaśnienie. Czy one są tak awaryjne jak piszą ludzie czy to raczej efekty zaniedbań?

Największy kłopot to stos piezolektryczny, który po latach dostaje zwarć i przebić(przede wszystkim to drugie), a jest nienaprawialny.
Prawdopodobnie Bosch w swoich fabrycznie regenerowanych wtryskach też go nie wymienia. Mieliśmy na warsztacie kilka przypadków gdzie w fabrycznie regenerowanym wtrysku uszkodził się stos piezoelektryczny i wtrysk nadawał się do wymiany

Opublikowano
49 minut temu, cursor napisał(a):

Największy kłopot to stos piezolektryczny, który po latach dostaje zwarć i przebić(przede wszystkim to drugie), a jest nienaprawialny.
Prawdopodobnie Bosch w swoich fabrycznie regenerowanych wtryskach też go nie wymienia. Mieliśmy na warsztacie kilka przypadków gdzie w fabrycznie regenerowanym wtrysku uszkodził się stos piezoelektryczny i wtrysk nadawał się do wymiany

Czy można w jakiś sposób zweryfikować sobie takie wtryski przed zakupem poza zerknięciem na korekty? Bo tak mi serduszko trochę puka aby wrócić do E60, ale na rynku trochę słabo z ładnymi egzemplarzami. Jedną E60 znalazłem, ale właśnie 231KM i trochę mam obawy bo właśnie te piezo trochę kosztują a jakby nie patrzeć to już nie jest młody samochód.

Było:

BMW E60 525D WBANC51020B134888 - Rozbita

BMW E60 525D WBANC51080B130215 177KM -> 221KM + xHP Stage 3 - Sprzedana

Aktualnie:

Mercedes W212 E200 CGI

Peugeot 407 SW 2.0 HDi

  • Moderatorzy
Opublikowano

Moja poprzednia miała M57tu2 231KM, miałem ją od 240tysi do 400.

W kwestii wtrysków to korekty coś potrafią powiedzieć. U mnie o ile pamiętam około "1.0" dobijały maksymalnie  w kwiecie wieku.

Zrobiłem płukanie 3 puchami Liqui Moly - pierwsza ma rezerwie, druga na pełny bak i trzecia znowu przy 1/4 baki i dojechanie prawie do zera.

Korekty spadły do 0.7 maksymalnie, a średnio o około połowę - więc w moim przypadku udało się coś poprawić nieinwazyjnie, ale te korekty w punkcie wyjścia nie były też tragiczne.

 

Druga sprawa w tym silniku to był rozrząd, który wszyscy polecają wymienić, bo niby się rozpadnie.

No to sprawdziłem, wymieniałem olej po około 10-15 tysi i się nie rozpadł. do końca w moich rękach pięknie pracował 🙂

 

Opublikowano
9 godzin temu, madseason napisał(a):

Moja poprzednia miała M57tu2 231KM, miałem ją od 240tysi do 400.

W kwestii wtrysków to korekty coś potrafią powiedzieć. U mnie o ile pamiętam około "1.0" dobijały maksymalnie  w kwiecie wieku.

Zrobiłem płukanie 3 puchami Liqui Moly - pierwsza ma rezerwie, druga na pełny bak i trzecia znowu przy 1/4 baki i dojechanie prawie do zera.

Korekty spadły do 0.7 maksymalnie, a średnio o około połowę - więc w moim przypadku udało się coś poprawić nieinwazyjnie, ale te korekty w punkcie wyjścia nie były też tragiczne.

 

Druga sprawa w tym silniku to był rozrząd, który wszyscy polecają wymienić, bo niby się rozpadnie.

No to sprawdziłem, wymieniałem olej po około 10-15 tysi i się nie rozpadł. do końca w moich rękach pięknie pracował 🙂

 

Dolewałeś jakiś dodatek zwyczajny do paliwa czy typowo do czyszczenia wtrysków?

Ja w swoich dieslach zawsze dawkowałem cetan i odpukać, wszystkie które do tej pory miałem to odwdzięczały się za to 😄

Było:

BMW E60 525D WBANC51020B134888 - Rozbita

BMW E60 525D WBANC51080B130215 177KM -> 221KM + xHP Stage 3 - Sprzedana

Aktualnie:

Mercedes W212 E200 CGI

Peugeot 407 SW 2.0 HDi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W dniu 4.04.2025 o 08:32, Aaronier0O napisał(a):

Czy można w jakiś sposób zweryfikować sobie takie wtryski przed zakupem poza zerknięciem na korekty? Bo tak mi serduszko trochę puka aby wrócić do E60, ale na rynku trochę słabo z ładnymi egzemplarzami. Jedną E60 znalazłem, ale właśnie 231KM i trochę mam obawy bo właśnie te piezo trochę kosztują a jakby nie patrzeć to już nie jest młody samochód.

Korekty nic nie mówią o stronie elektrycznej wtrysku. Najlepsze wyjście to pomiar elektryczny testerem do pomiaru rezystancji izolacji w sieciach elektrycznych(230/400V)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.