Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Cześć. Wydaje mi się, że mam problem z M340i G20 LCI2. Hamulce czerwone sportowe M Performance. Przebieg 3 tys. km. Hamulce już raczej dotarte. Wydaje mi się, że ten problem występuje od nowości.

 

Problem jest z łagodnym wyhamowaniem. Przykładowo. Jadę 60-70 km/h i dojeżdżam do samochodu stojącego na czerwonym świetle. Wciskam nie jakoś mocno pedał hamulca (ten sam poziom nacisku przez całe hamowanie) i zaczynam wytracać prędkość. Jeżeli zatrzymam się do 0 trzymając cały czas wciśnięty pedał to samochód zatrzymuje się łagodnie, bez żadnego szarpnięcia. 

 

Sytuacja wygląda inaczej gdy hamując (sytuacja analogiczna jak powyżej) będąc już przy niskiej prędkości ok. 5-10 km/h odpuszczę hamulec całkowicie, aby się toczyć powoli - sytuacja gdy np. światło zmieni się na zielone, samochód poprzedzający ruszy, a ja do niego powoli dojeżdzam. Przy odpuszczaniu pedału hamulca mam wrażenie jakby hamulce się skleiły. Co powoduje że po odpuszczeniu całkowicie pedału hamulca następuje szarpnięcie - pedał wtedy trochę inaczej odbija, nie tak płynnie.  Wrażenie trochę podobne jakby dywanik haczył o pedał.

 

Ktoś na forum zagranicznym miał podobne odczucia i tam podejrzenia padały na układ odzyskiwania energii. Ale nie wiem czy to dobry trop.

 

I pytanie głównie do posiadaczy M340i (ale nie tylko) czy też tak macie albo mieliście? Jakieś pomysły co to może być?  Warto też dodać, że ten problem nie występuje przy każdej jeździe. Czasami sklei i szarpnie, a czasami nie. Z tego co zauważyłem tryb jazdy też raczej nie ma znaczenia - w eco pro nie jeżdzę. 

Edytowane przez kamsku2930
Opublikowano

Ten typ chyba po prostu tak ma 😉 też mnie to wkurzało na początku ale jakoś już już do tego przyzwyczaiłem

IMG_6104.PNG.8fd0433272655eff0993e663d10ad490.PNG 

Opublikowano

Tez mi sie tak wydaje. Jak lekko nacisniesz hamulec to on hamuje ukladem odzyskuwania energii a nie hamulcami i czasem lekko szarpnie. Dodatkowo hamulec przez to daje wrazenie ze nie jest liniowy. Generalnie bardziej to czuc przy delikatnym hamowaniu, jak porzadnie depniesz to hamuje normalnie hamulcem i wtedy nie ma tego wrażenia. 

Sorry za brak polskich znakow ale mi sie nie chce ALT naciskac

Opublikowano

Hej, wydaje mi się, że to przez odzyskiwanie energii, też mnie to czasami irytuje bo nie można idealnie płynnie się zatrzymać na światłach.

Opublikowano
W dniu 13.03.2025 o 21:17, Ratm napisał(a):

Tez mi sie tak wydaje. Jak lekko nacisniesz hamulec to on hamuje ukladem odzyskuwania energii a nie hamulcami i czasem lekko szarpnie. Dodatkowo hamulec przez to daje wrazenie ze nie jest liniowy. Generalnie bardziej to czuc przy delikatnym hamowaniu, jak porzadnie depniesz to hamuje normalnie hamulcem i wtedy nie ma tego wrażenia. 

W miękkiej hybrydzie nie ma "podwójnego hamulca". Jak wciskasz hamulec to hamuje hamulcami. To wrażenie pewnie sprawia to, że przy hamowaniu silnikiem dodatkowo hamuje silnikiem elektrycznym i odzyskuje energię. A przy całkowitym zatrzymywaniu wyłącza silnik przy ~15-20 km/h i przestaje hamować silnikiem.

Opublikowano

Mam podobnie: jak delikatnie dojeżdżam do świateł to zatrzymuję się z szarpnięciem i tak samo mam jak delikatnie ruszam: przez chwilę naciśnięcie gazu nie powoduje ruszenia, po czym jest szarpnięcie i auto rusza. Zaczyna mnie to powoli wkurw... bo nie zawsze mam ochotę jeździć dynamicznie.

ps. Nie miałem tak w modelu z 2019 roku

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.