Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Przychodzę do Was z ważnym zapytaniem. 530i 130k przebieg vs 530e 60k przebieg. Oba samochody 2019 rok. Wyposażenie bardzo podobne, cena również. Rocznie robię do 15k km. Dziennie do 40 km. Samochód 2/3 lata i na sprzedaż. Mam możliwość ładowania w garażu. W tym wypadku co wybrać? Naczytałem się o jednym i o drugim. Dużo za i dużo przeciw. Chce poznać opinie. Pozdrawiam. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak masz fotowoltaike to bierz 530e jak nie to bierz zwykla benzyne.  Poza tym nie bedzie łatwo za kolejne kilka lat sprzedac to 530e. 

Opublikowano (edytowane)
41 minut temu, saab napisał(a):

Jak masz fotowoltaike to bierz 530e jak nie to bierz zwykla benzyne.  Poza tym nie bedzie łatwo za kolejne kilka lat sprzedac to 530e. 

Ok, rozumiem jak najbardziej. Biorę pod uwagę przebieg. W 530e jest bardzo mały. Niestety w większości 530i, które oglądałem, pojawiają sie problemy z silnikiem bo mało komu chce się dbać. Tutaj 60k przy okazji na elektryce coś zrobione więc silnik może mieć jeszcze mniej. 

Edytowane przez Konserwant
Opublikowano
20 minut temu, maciej_cie napisał(a):

Pytanie ile po 6 latach zostało z zasięgu „e”…

Teoretycznie w nowym zasięg w lato do 45 km, w zimę do 35 km. Pytanie czy może to być realnym wyznacznikiem zużycia akumulatorów. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Bmw daje 8 lat gwarancji na uklad hybrydowy. 

Opublikowano
53 minuty temu, saab napisał(a):

Bmw daje 8 lat gwarancji na uklad hybrydowy. 

Jest to gdzieś zawarte w dokumentach do samochodu? Czy jak zawsze milion wyłączeń i tak lepiej zrobić na własną rękę? 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Musisz pytac pierwszego wlasciciela. Generalnie polskie aso maja male doswiadczenie w tych hybrydach ale wiedza o tym ze istnieje taka gwarancja na skad inąd bardzo dobry na tle innych uklad hybrydowy , walcze teraz z jednym tematem w x1 25e i przyznam ze idzie mi to opornie a chodzi jedynie o informacje jaki ma byc stan naladowania baterii w sensie ile kilometrow teoretycznego ( nie realnego ) zasiegu ma pokazywac przy 100% - nikt nie wie. 

Opublikowano
1 minutę temu, saab napisał(a):

Musisz pytac pierwszego wlasciciela. Generalnie polskie aso maja male doswiadczenie w tych hybrydach ale wiedza o tym ze istnieje taka gwarancja na skad inąd bardzo dobry na tle innych uklad hybrydowy , walcze teraz z jednym tematem w x1 25e i przyznam ze idzie mi to opornie a chodzi jedynie o informacje jaki ma byc stan naladowania baterii w sensie ile kilometrow teoretycznego ( nie realnego ) zasiegu ma pokazywac przy 100% - nikt nie wie. 

Z którego roku X1? I jak wrażenia?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

2022 , niby fajnie ale to auto do miasta tak naprawde. Jezdzi jak gokart i tam lacznie jest 220 KM naprawde przyjemnie ale tak jak mowie tylko do miasta bo jak skonczy sie prad to pali sporo i juz tak nie jezdzi. 

Opublikowano

Miałem okazję przejechać się 3er i wersji e i potwierdzam. Do czasu jak był prąd, to jechało fajnie. Potem spore spalanie i słabe przyspieszenie. 

Opublikowano

W 530e jest benzyna 252 + elektryk. Na samej benzynie nie powinno być jakoś mocno wolniejsze w porównaniu do 530i. Faktycznie ta waga sprawia, że samochód spala sporo więcej względem zwykłej benzyny? 

Opublikowano

Wg badań Consumer Reports plug-in są o 70% bardziej awaryjne od aut jednonapędowych, był kilka tygodni temu artykuł. I myślę że samo zdiagnozowanie uszkodzenia może być b.trudne. Przejedziesz załóżmy 40kkm, jeśli z tego nawet 30kkm na prądzie, który jest powiedzmy o połowę tańszy od benzyny,  to zaoszczędzisz jakieś 9 tys. zł. To teraz sprawdź sobie ile kosztuje akumulator trakcyjny, silnik (nazywany przez BMW maszyną elektryczną) czy jego sterownik. I zadzwoń do paru serwisów czy to naprawiają, oraz komisów czy to się sprzedaje. Mam prąd za darmo, jeżdżę podobnie jak Ty i też się zastanawiałem. Doszedłem do wniosku, że zdecydowanie sensowniejszym wyborem będzie pełny elektryk.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ta. Chlop chce wydac pewnie 90 tysi a wy mu proponujecie auta za 400 🤣

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano

No może nie 400tys  ale za 280-300tys masz G60 530e.

Ale fakt masz rację.

Kupiec chce zapłacić 1/3 ceny nowego i oczekuje bezawaryjnej jazdy.

Tak to nie działa.

Ostatnio sprzedawałem Mercedesa cena 1/3 nowego, przebieg 140 tys km. Klient się pyta czy coś moze się zepsuć.

 

  • Lubię to 1
  • Moderatorzy
Opublikowano

Trzeba było mu powiedzieć "panie, nawet w nowym wszystko się może zepsuć, bo to tylko urządzenia, czasem skomplikowane urządzenia - a jak chcesz pan gwarancję to zapraszam do salonu po nowy". Ludzie czasem kupują samochody za 1/10 ceny nowego, a oczekują salonowego stanu i gwarancji bezawaryjności 🤦‍♂️

image.thumb.png.14022c96af5571e980b206d5bdec1f4f.png

  • Lubię to 1
Opublikowano (edytowane)

Panowie. Ja wszystko rozumiem. Może ludzie chcą kupić pięcioletni, dobrze wyposażony i dobrze utrzymany samochód za 90k - nie zaglądam w kieszeń innym. Budżet założyłem do 140k. Nie mogę znaleźć 530i, pojawiło się 530e więc chcę zasięgnąć opinii. Co by nie było, nie wrzucajcie wszystkich do jednego worka. Wiem, że używane to nie nowe ale uważam również, że za taką kasę można mieć wymagania. Osobiście dbam o samochód. Można zajechać auto bardzo szybko, a można mieć 300k przebiegu i wszystko jest ogarnięte na czas. Zawsze coś się może zepsuć ale widząc średnio rozgarniętego właściciela, to się nawet nie chce samochodu oglądać. 

Edytowane przez Konserwant
  • Moderatorzy
Opublikowano

5-letni dobrze wyposażony to raczej nie BMW serii 5. W 2023 roku sprzedawałem 5-letnie 540i z praktycznie maksymalnym wyposażeniem i poszedł za 240k jeśli mnie pamięć nie myli. Nie wiem co by musiała mieć na pokładzie 5-letnia piątka, żeby zejść z ceną do 90k. Chyba, że powypadkowy, nienaprawiony złom.

Opublikowano (edytowane)
12 minut temu, s0nar napisał(a):

5-letni dobrze wyposażony to raczej nie BMW serii 5. W 2023 roku sprzedawałem 5-letnie 540i z praktycznie maksymalnym wyposażeniem i poszedł za 240k jeśli mnie pamięć nie myli. Nie wiem co by musiała mieć na pokładzie 5-letnia piątka, żeby zejść z ceną do 90k. Chyba, że powypadkowy, nienaprawiony złom.

Dlatego też mam kilka wymagań ale nie oczekuję maksymalnego wyposażenia. Można było kupić piątkę za 280k w salonie ale można było 400k wydać bez problemu. Logiczne, że cena będzie się różnic bo i przy zakupie się sporo różniła. Ludzie szukają za 90/100k ale golasów byle seria G. 540i trzymają cenę. Za sam silnik dopłata 40k/50k. Dlatego zdecydowałem się na 530i. Jest ciężko znaleźć ale myślę, że się uda. Teraz wiem, że używane 530e nie jest najlepszym wyborem. 

Edytowane przez Konserwant
  • Lubię to 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W dniu 9.02.2025 o 14:05, Konserwant napisał(a):

Panowie. Ja wszystko rozumiem. Może ludzie chcą kupić pięcioletni, dobrze wyposażony i dobrze utrzymany samochód za 90k - nie zaglądam w kieszeń innym. Budżet założyłem do 140k. Nie mogę znaleźć 530i, pojawiło się 530e więc chcę zasięgnąć opinii. Co by nie było, nie wrzucajcie wszystkich do jednego worka. Wiem, że używane to nie nowe ale uważam również, że za taką kasę można mieć wymagania. Osobiście dbam o samochód. Można zajechać auto bardzo szybko, a można mieć 300k przebiegu i wszystko jest ogarnięte na czas. Zawsze coś się może zepsuć ale widząc średnio rozgarniętego właściciela, to się nawet nie chce samochodu oglądać. 

Jak chcesz 530e do 140k, mam 2020 rok z M-Pakietem. 

Ew. 6GT 630i jak chcesz dla alternatywy zobaczyc. 🙂

 

 

  • Dziękuję 1
Opublikowano
3 godziny temu, luk_byd napisał(a):

Jak chcesz 530e do 140k, mam 2020 rok z M-Pakietem. 

Ew. 6GT 630i jak chcesz dla alternatywy zobaczyc. 🙂

 

 

Przejechałem się 530e, jednak to nie dla mnie 😅. 6GT zdecydowanie droższa od 5, w szczególności jeśli chce mieć coś z wyposażenia poza podstawą. 

Opublikowano (edytowane)
W dniu 9.02.2025 o 14:32, Konserwant napisał(a):

Dlatego też mam kilka wymagań ale nie oczekuję maksymalnego wyposażenia. Można było kupić piątkę za 280k w salonie ale można było 400k wydać bez problemu. Logiczne, że cena będzie się różnic bo i przy zakupie się sporo różniła. Ludzie szukają za 90/100k ale golasów byle seria G. 540i trzymają cenę. Za sam silnik dopłata 40k/50k. Dlatego zdecydowałem się na 530i. Jest ciężko znaleźć ale myślę, że się uda. Teraz wiem, że używane 530e nie jest najlepszym wyborem. 

Dokładnie, za R6 cena przy używce (zdrowej, nie składanej) w górę co najmniej o 40 kpln w porównaniu do R4. Miałem te same rozterki, w końcu dopłaciłem do R6 i nie żałuję 🙂. Za 140 może być ciężko z pewną, nie lepioną sztuką, ale za 160/170 są już pojedyncze sensowne pre lci 540i, z realnymi przebiegami 150-200 tkm. Ale wiadomo, każdy ma swój budżet i założenia. Generalnie cudów nie ma, jeśli jest tanio, to coś jest na rzeczy.

Edytowane przez klurg
Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, klurg napisał(a):

Dokładnie, za R6 cena przy używce (zdrowej, nie składanej) w górę co najmniej o 40 kpln w porównaniu do R4. Miałem te same rozterki, w końcu dopłaciłem do R6 i nie żałuję 🙂. Za 140 może być ciężko z pewną, nie lepioną sztuką, ale za 160/170 są już pojedyncze sensowne pre lci 540i, z realnymi przebiegami 150-200 tkm. Ale wiadomo, każdy ma swój budżet i założenia. Generalnie cudów nie ma, jeśli jest tanio, to coś jest na rzeczy.

Wiadomo, b58 to fajna rzecz. Aktualnie chce się przesiąść z F30 lci 320xd. Zmiana i tak będzie bo większe, wygodniejsze, szybsze i młodsze. Na ten moment b48 wystarczy. Następne będzie b58. Powoli do przodu 😁

Edytowane przez Konserwant

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.