Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam problem z turbo. A mianowicie przy normalnej jeździe nie zauważyłem bo nawet nie wyrzuca błedu. Ale jak już pocisnełem z dużą prędkością to nie pompuje mi duża turbina. Wygląda że całą robotę robi mała. Zauważyłem to jak wyrzuciło mi błąd: zbyt duże ciśnienie na sprężarce niskiego. A w bimmertool ciągle widzę procentowe użycie sprężarki niskiego ciśnienia na poziomie 90% a wysokiego na poziomie 0%. I teraz pytanie, bo twin turbo ma aż 4 elektrozawory do podciśnień (gruszek) albo i 5 nawet. Czy ktoś posiada jakis opis jaki zawór jest do klapy przełączającej ? jakiś schemat, cokolwiek. Wiem gdzie są wszystkie elektrozawory i wężyki. Ale który za co odpowiada to już nie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

podłącz istę, może pokaże inne błędy
 

u mnie był problem z ładowaniem jak spadło cięgno od klapek. Auto miało max 120km i 300Nm - dramat. Wymiana na nowy rozwiązała problem
 

Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
Opublikowano (edytowane)

 Klapka która  odpowiada  za    przełączanie  mala > duża   silnik B47

 Przetwornik  nr, 1

Gruszka  nr ,11

20241222_192358.jpg

20241222_192325.jpg

Edytowane przez aramiel123
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam, u mnie jest problem prawdopodobnie na małej bo mam za niskie ciśnienie doładowania. Błąd 244c00, zawory i przewody podciśnienia wymieniałem nic nie pomaga. Może macie jakiś pomysł? 

Opublikowano

Zakładając, że masz B47 to rozumiem,że przetwornik/konwerter z pierwszegi zdjęcia kolegi Aramiel123 ( numer 1 na schemacie) już podmieniłeś? Przewody wszystkie dokładnie sprawdzone ( w zasadzie wszystkie na zdjęciu pokazane)? 
I takie kontrolne pytanie, filtr powietrza dawno zmieniany? Tak, widziałem na różnych forach problem dotyczący tego błędu przez zawalony filtr powietrza 🤦‍♂️....

Opublikowano

Mam N47D20D, wymieniałem oba, plus małe zawory chyba dwa wymieniłem. Jak podpinam pompkę z manometrem do sprawdzania podciśnienia to na pracującym silniku trzyma. Do końca nie wiem jak działają te konwertery ponieważ nowe nie trzymają podciśnienia jak sprawdzam pompką, zakładam że nowe są dobre. Załączam zdjęcie z diagnostyki, podobno bimmer tol przekłamuje na przepływomierzu, ale na turbinie widać brak ciśnienia. Filtr powietrza wymienię i sprawdzę czy coś pomoże. Screenshot_2025-01-24-19-01-04-313_pl_pw.btool_lite.thumb.jpg.0cd8989aab2438b01b2de8370427a2f6.jpg

Opublikowano

Tak,w N47D20D masz dwa przetworniki i mam nadzieję,że je miałeś na myśli:
image.png.4c48928319a9f58c188b849fdda4d9a1.png

Więc poza przewodami (i ich nieszczelnością) te dwa będą mocno podejrzane, a więc to co koledzy wyżej pisali. Konwertery OE czy zamienniki?

Opublikowano

Jeśli masz nowe Pierburgi i nic się nie zmieniło to raczej bym szukał w innym miejscu...
PS. Sprawdzanie przetwornika bez napięcia nie jest skutecznym testem.
Na filmiku niżej jest to dobrze pokazane.

Jeśli w 100% sprawdziłeś już wszystkie przewody turbo i złączki, wtedy warto byłoby przyjrzeć się samemu nastawnikowi turbiny - o ile dobrze pamiętam w ISTA jest możliwość jego testu.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Kolego  a sprawdziłeś  Vakum  podciśnienie     na pracującym silniku powinno  być -0.8 bara  .

 Po drugie     sprawdź   wtyczki  bo je można latwo pomylić   do tych przetwornikow  .

 Po trzecie  po odpaleniu  auta  ta duża gruszka  powinna  odrazu  zaciągnąć  sztangę   i kierować  wszystkie  spaliny na mala turbinke  

Opublikowano (edytowane)

A rozkręcałeś  dolot  do małej i dużej turbinki     sprawdziłeś czy nie  masz zajechanych wirnikow i  nadmiernego luzu 

 Oto moje mala i duza 

20250206_203124.jpg

20250206_203651.jpg

Edytowane przez aramiel123
Opublikowano

Jest jeszcze  jeden  zaworek i klapa co przełącza   doładowane mala 》duża  od strony zimnej 

 Zaznaczyłem na  zielono 

20250206_204111.jpg

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Problem rozwiązany, wymieniłem małą turbinę i zawór podciśnienia nr 3. Brak błędów i auto ma pełną moc.  Dziękuję za pomoc.  

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.