Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Albo podczas prania  chemicznego  uszkodzili ci czujnik temperatury   może zawyżać  sprawdziłeś  wartości czujnika  na zimnym po nocy  ile C" pokazuje 

  • Odpowiedzi 50
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Opublikowano
Teraz, Guzdeg napisał(a):

Screenshot_20250212_180648_bimmer-tool.jpg

Screenshot_20250212_180622_bimmer-tool.jpg

Czujniki zero rano pokazują i rosną temperatury stopniowo, takze dpf musze mieć zaklejony w środku 

Opublikowano
2 godziny temu, aramiel123 napisał(a):

Albo podczas prania  chemicznego  uszkodzili ci czujnik temperatury   może zawyżać  sprawdziłeś  wartości czujnika  na zimnym po nocy  ile C" pokazuje 

 

2 godziny temu, aramiel123 napisał(a):

Sprawdź to cisnienie wsteczne  prz tych  160km/h   jakie masz 

To  że masz tam te 10 _ 15 mbar na postoju   to  nie znaczy ze  dpf jest ok  może być stopiony  w środku  i nie ma juz przepływu .

Tylko  podczas obciążenia   silnika jazdą  aż do   odciny okolice 4.5 tys obr  różnica ciśnień nie powina przekraczać   300 mbar 

A ty możesz mieć zrozwalonym dpf i ruznice  ciśnień ponad  1000mbar  podczas jazdy  a na postoju   bedzie ci   i tak pokazywać   te 15mbar

Z tym praniem dpf ściema jest, tylko skąd olej na pierwszym kanale ssącym od strony wentylator? 

Opublikowano

 Sonda  Lambda  cos tu nie chalo   w składzie  mieszanki , współczynnik  jaki masz  to 

na postoju    4.33

U mnie na postoju jest 0.80  

Chyba ze ten bimme  kłamie  a zdaza sie 

Może spala olej z   turbo?  

Jeśli  wtryski ok

Doładowane jest

Paliwo jest 

 Dpf  300mbar  do odcinki  to jest   okej 

 A jak długo masz to auto  ?  Czy ba pewno  nikt nie grzebał  w sofcie 

 

Opublikowano
25 minut temu, aramiel123 napisał(a):

 Sonda  Lambda  cos tu nie chalo   w składzie  mieszanki , współczynnik  jaki masz  to 

na postoju    4.33

U mnie na postoju jest 0.80  

Chyba ze ten bimme  kłamie  a zdaza sie 

Może spala olej z   turbo?  

Jeśli  wtryski ok

Doładowane jest

Paliwo jest 

 Dpf  300mbar  do odcinki  to jest   okej 

 A jak długo masz to auto  ?  Czy ba pewno  nikt nie grzebał  w sofcie 

 

Lambde podmieniałem na inna i jest podobnie chyba, że ta druga uszkodzona? Wtryski są zdrowe, dałem je na sprawdzenie gdy wymieniłem pokrywe zaworów.  Ciągle jest olej na czujniku przy przepustnicy. Auto od nazisty przywiozłem 3 lata temu i soft orginalny, Nie wiem skąd olej , wcześniej myślałem,  że uszczelniacze na zaworach ale mechnik to zobaczył na żywo stwierdził,  że one są całe...

Póki co nie dolewałem oleju od wymiany pokrywy zaworów. 

 

Screenshot_20250212_220952_Gallery.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Olej bedzie zawsze, przeciez to diesel, w f30 bedzie zawsze na 1szym, taka konstrukcja dolotu. Uszczelniacze w dieslu nie siadaja, praktycznie nigdy. To nie pb. 

Opublikowano
31 minut temu, kkx5 napisał(a):

Olej bedzie zawsze, przeciez to diesel, w f30 bedzie zawsze na 1szym, taka konstrukcja dolotu. Uszczelniacze w dieslu nie siadaja, praktycznie nigdy. To nie pb. 

Rok temu czyściłem dolot i wszystkie kanały były suche, w takim razie czemu co 50 km musi wypalać dpf? A po regeneracji w moment łapie nagaru .. nowa pucha dpf..?obecny dpf po wypraniu dalej złom? Więc co powoduje zapychanie się? 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Czysciles z nagaru. Olej pojawi sie zawsze, to turbo diesel. Ja juz dawno napisalem, przewalkowane, nawet na tym forum wilelokrotnie. Czyszczenie dpf, chemicznie, w bmw, nic nie daje, nie dziala. Nie bede tego juz komentowal. 

Opublikowano

Mase powietrza masz za duza w stosunku do oczekiwanej, szukaj nieszczelnosci w dolocie, to jest powod Twoich czestych wypalen. Jesli masz olej w okolicy 1 cyl od kolektora dolotowego to masz za DUZY luz na osce od klapek (wyrobila sie) lub jesli nie masz klapek i masz zaslepione to uszczelnienie puszcza i kolektor do regeneracji/wymiany.

Jaki blad lapie ten silniczek od klapek?  Jaki tam masz przebieg?

Zrob mu ISTA test zwiazany z tym bledem od klapek oraz zrob jeszcze pare testow z powietrzem i dolotem. Moim zdaniem dpf jest dobry a gdzies w dolocie lapie lewe powietrze! Egr masz po akcji serwisowej? 

N57
Opublikowano

Takie pytanie a   zrobiles adaptacje  DPF po czyszczeniu ? przywróciłeś sterownik silnika do stanu wyjściowego żeby naliczał  sądzę popiół  od nowa.

 przy okazji pokusił bym się zrobienie  wszystkich adaptacji  od nowa.

Usunecie  adaptacji

Masy powietrza .  Nastawy Egr.  Zawór na pompie cp4 Paliwa regulacyjny .  Czujnik różnicy cisnien . Klap wirowach. Sondy lambda. I porównać  wszystkie czujniki  temperatury  i czujniki  ciśnień  jest taka opcja w ista    z dopiskiem  nie może być  ruznic  pomiędzy nimi większe niż 10% 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Godzinę temu, Lakom_2006 napisał(a):

Mase powietrza masz za duza w stosunku do oczekiwanej, szukaj nieszczelnosci w dolocie, to jest powod Twoich czestych wypalen. Jesli masz olej w okolicy 1 cyl od kolektora dolotowego to masz za DUZY luz na osce od klapek (wyrobila sie) lub jesli nie masz klapek i masz zaslepione to uszczelnienie puszcza i kolektor do regeneracji/wymiany.

Jaki blad lapie ten silniczek od klapek?  Jaki tam masz przebieg?

Zrob mu ISTA test zwiazany z tym bledem od klapek oraz zrob jeszcze pare testow z powietrzem i dolotem. Moim zdaniem dpf jest dobry a gdzies w dolocie lapie lewe powietrze! Egr masz po akcji serwisowej? 

I tak tworza sie legendy... Wskoczy ktos kto ma ZEROWE pojecie i napisze najgorsza glupote jaka mozna bylo napisac... Wiesz dlaczego? Ta apka zle liczy mase powietrza. Co ty na to? 

Opublikowano
10 godzin temu, Lakom_2006 napisał(a):

Mase powietrza masz za duza w stosunku do oczekiwanej, szukaj nieszczelnosci w dolocie, to jest powod Twoich czestych wypalen. Jesli masz olej w okolicy 1 cyl od kolektora dolotowego to masz za DUZY luz na osce od klapek (wyrobila sie) lub jesli nie masz klapek i masz zaslepione to uszczelnienie puszcza i kolektor do regeneracji/wymiany.

Jaki blad lapie ten silniczek od klapek?  Jaki tam masz przebieg?

Zrob mu ISTA test zwiazany z tym bledem od klapek oraz zrob jeszcze pare testow z powietrzem i dolotem. Moim zdaniem dpf jest dobry a gdzies w dolocie lapie lewe powietrze! Egr masz po akcji serwisowej? 

Układ dolotowy szczelny byłem na sprawdzeniu, minimalny luz jest na osce w kolektorze i w poniedziałek wysyłam go na regeneracje. Błędów żadnych nie ma ale wczoraj 285400 wrócił, dawno go nie było  czujnik temperatury spalin przed katalizatorem. Egr rok temu był na akcji serwisowej 

Opublikowano
9 godzin temu, aramiel123 napisał(a):

Takie pytanie a   zrobiles adaptacje  DPF po czyszczeniu ? przywróciłeś sterownik silnika do stanu wyjściowego żeby naliczał  sądzę popiół  od nowa.

 przy okazji pokusił bym się zrobienie  wszystkich adaptacji  od nowa.

Usunecie  adaptacji

Masy powietrza .  Nastawy Egr.  Zawór na pompie cp4 Paliwa regulacyjny .  Czujnik różnicy cisnien . Klap wirowach. Sondy lambda. I porównać  wszystkie czujniki  temperatury  i czujniki  ciśnień  jest taka opcja w ista    z dopiskiem  nie może być  ruznic  pomiędzy nimi większe niż 10% 

Robiłem adaptacje dpf po wypraniu i reset czujnika ciśnień itp. bez zmian.

Jeszcze raz test w ista zrobie i porównam wartości 

Opublikowano
9 godzin temu, kkx5 napisał(a):

I tak tworza sie legendy... Wskoczy ktos kto ma ZEROWE pojecie i napisze najgorsza glupote jaka mozna bylo napisac... Wiesz dlaczego? Ta apka zle liczy mase powietrza. Co ty na to? 

Ista są te same wartości,  pewnie wiedze masz lepsza ale jakbym miał słuchać się wszystkich to zimą w trampkach bym chodził. Dpf na podmiane wstawiłem  inny i efekt ten, co Ty na to?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ista tez zle liczy. Nie masz odczytu, w tych programach, zadana/ aktualna. Dopiero w silniku B jest taka mozliwosc. W serii f jak jest zle, masz blad ze jest zle. Jesli dpf wypala sie co 50km to jest zapchany, koniec tematu, za duzo tego przewalilem aby w cuda jakies tutaj wierzyc. 

Opublikowano
2 godziny temu, Guzdeg napisał(a):

Układ dolotowy szczelny byłem na sprawdzeniu, minimalny luz jest na osce w kolektorze i w poniedziałek wysyłam go na regeneracje. Błędów żadnych nie ma ale wczoraj 285400 wrócił, dawno go nie było  czujnik temperatury spalin przed katalizatorem. Egr rok temu był na akcji serwisowej 

 Jesli 258400 pojawia się sporadycznie przy butowaniu i jednoczesnie podczas wypalania to świadczy o podlewaniu wtryskiwaczy przy założeniu że czujnik jest sprawny/nowy. A dawno nie miales bledow bo jak zimniej to rzadziej sie wypala dpf. Z kolei jeżeli masz błąd 285400 i wkradła się literówka w opisie bledu, sprawdz polaczenie, jesli ok to sonda lambda do wymiany. Wiecej nie jestem w stanie pomoc gdyz trzeba fizycznie widziec auto.

N57
Opublikowano
16 godzin temu, Lakom_2006 napisał(a):

 Jesli 258400 pojawia się sporadycznie przy butowaniu i jednoczesnie podczas wypalania to świadczy o podlewaniu wtryskiwaczy przy założeniu że czujnik jest sprawny/nowy. A dawno nie miales bledow bo jak zimniej to rzadziej sie wypala dpf. Z kolei jeżeli masz błąd 285400 i wkradła się literówka w opisie bledu, sprawdz polaczenie, jesli ok to sonda lambda do wymiany. Wiecej nie jestem w stanie pomoc gdyz trzeba fizycznie widziec auto.

Sporadycznie przy większych prędkościach pojawia się błąd ,  a przy wypalaniu dpf pojawia się tylko jak jade więcej jak 160 km/h . Czujnik nowy oryginał wjechał i nic to nie zmieniło i tak błąd pojawia się. Sonde lambdy nie kupowałem nowej ale z innych aut testowałem, a problem dalej jest. A błąd to 258400 czujnik spalin przed katalizatorem syganl za wysoki.

  • Moderatorzy
Opublikowano

Program w silniku jakiś jest zrobiony czy seria? 😄

spacer.png

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

25db00 blad zwarcie do dodatniego pojawił się, podmiana czujnika nie pomaga, pokazuje wartości ujemne z czujnikiem czy bez.

Opublikowano
9 godzin temu, Kuj0n napisał(a):

No to szukaj problemu w wiązce.

Całą wiązkę ze skanowałem i wszystkie druty całe... od czujnika do kompa

  • Moderatorzy
Opublikowano

Zeskanowałeś? Czyli miernikiem sprawdziłeś?

spacer.png

Opublikowano

Miernik miałem na myśli,  wkładam osobne kable od czujnika do kompa jak to nie pomoże musiał komp rozkodować się, wredna kuna przegryzła kable i sprawa się rypła!!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.