Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jeżeli ktoś ma informację, że któraś wypożyczalnia w Warszawie posiada X5 LCI 40i lub 40d, to prośba o pozostawienie namiarów. W salonach mają wyłącznie 30d, a przed decyzją chciałem sprawdzić jak jeździ się 40i lub 40d.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W dniu 1.08.2024 o 16:47, Semtex93 napisał(a):

Jeżeli ktoś ma informację, że któraś wypożyczalnia w Warszawie posiada X5 LCI 40i lub 40d, to prośba o pozostawienie namiarów. W salonach mają wyłącznie 30d, a przed decyzją chciałem sprawdzić jak jeździ się 40i lub 40d.

A jakie parametry chcesz porównać?

40d - nieskończona fala momentu obrotowego, genialna jak na diesla kultura pracy, znikome spalanie, świetne osiągi, niezłe brzmienie (z wydechem sportowym lepsze niż w moim M60i z V8... co dla mnie osobiście jest dramatem, ale cóż...)

40i - genialna kultura pracy (kropka), spalanie zgodne z oczekiwaniami (miasto 11-13; w korkach 15+; trasa przepisowo ~10 lub mniej, szybko: nie wiem, nie jechałem, spodziewałbym się 13-15 przy prędkościach, które legalnie osiągać można w Niemczech - 160+)

 

Awaryjność i żywotność w obu wersjach taka sama: nie spodziewałbym się żadnych problemów przez pierwsze 5 lat użytkowania i serwisowaniu zgodnie z wytycznymi producenta

 

Ja brałbym 40i - po trzech dieslach (520d, 535d, 740d) miałem już dość ropniaków i chciałem doświadczyć kultury pracy benzynowych silników BMW

  • Lubię to 1

Pierwsze prawdziwe M, do tego kombi

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d; G05 M60i)

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)

Jest jedna rzecz w 30d, 40d, ktora jest dla mnie fajna - nie trzeba czekac na redukcje i chodzić po obrotach, zeby ten dosc spory samochod się napędzał.

Co do spalania to z tego co nazbierałem po forach:

- 30d/40d wezmie ok 10 l przy jezdzie dość dynamicznej (tryb mieszany)

- 40i wezmie ok 12,5 l

- M60i wezmie ok 13,5 l co i tak jest lepszym wynikiem niz SQ8 benzynowe, ktore wezmie 14,5 l

Edytowane przez Semtex93
Opublikowano

A niech weźmie te dwa litry więcej. Robisz pewnie 20k rocznie to przy obecnej cenie zrobi Ci zawrotna różnicę 200 zł miesięcznie…

  • Lubię to 3
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W dniu 22.08.2024 o 17:32, Semtex93 napisał(a):

Jest jedna rzecz w 30d, 40d, ktora jest dla mnie fajna - nie trzeba czekac na redukcje i chodzić po obrotach, zeby ten dosc spory samochod się napędzał.

 

Ależ… redukcja i wkręcanie na obroty to kwintesencja radości z jazdy… moje auto robi to non stop, mimo 750Nm

Pierwsze prawdziwe M, do tego kombi

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d; G05 M60i)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.