Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

moja pompa przed kółkiem miała 0,6 na wolnych, po kółku 0,9/1 bara, ale przy 1500 mam już 2,5 bara! O to chodzi własnie..

Opublikowano (edytowane)

Witam .

Przy okazji  wymiany oleju   zrobiłem maly test cisnienia   łatwo nie bylo  dojście do czujnika  ciśnienia    to jakaś katastrofa    znajduje się pod spodem  filtra  oleju  przykręcony  do podstawy  pod kątem. 

  (ręce poparzone   duł  auta oslony zalane olejem )  

Pacjent 

Bmw  e61 530xd  2008r

Silnik  M57n2   allu blok   235 koni

 Olej  schell hx8  5w40

Przebieg  520.000 km

 

 

20250621_215653.jpg

Edytowane przez aramiel123
  • Lubię to 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

M57  ma seryjnie kółko 19, dlatego ponad 500 na blacie i cały czas jeździ, N57 po zmianie kółka ma bardzo podobne wskazania cisnienia. To zostało niepotrzebnie zmienione w serii N

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Aramiel, dzieki za poswiecony czas, meczarnie, super ze podzieliles sie tak czytelnymi wynikami. Wnosi bardzo duzo w ten watek. Dzieki👍

  • Moderatorzy
Opublikowano

No tak, GM... W ramach akcji serwisowej zacierających się silników na 0w20 leją 0w40. 🤣🤣🤣🤣

Tylko co radzisz? Skoro wrzucasz tu takie wideło to analogicznie do n57 sae60?

spacer.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
1 godzinę temu, Kuj0n napisał(a):

No tak, GM... W ramach akcji serwisowej zacierających się silników na 0w20 leją 0w40. 🤣🤣🤣🤣

Tylko co radzisz? Skoro wrzucasz tu takie wideło to analogicznie do n57 sae60?

To nie jest do konca prawda i posluchajcie dokladnie o co chodzi. Silniki po wymianie nadal 0w20.

Opublikowano
10 minut temu, kkx5 napisał(a):

To nie jest do konca prawda i posluchajcie dokladnie o co chodzi. Silniki po wymianie nadal 0w20.

Tak zalecał producent, bo 2% emisji mniej. Analogicznie jest w BMW, jakby emisja nie była problemem, to by zalecali 5w40 do diesli zamiast 0w30 teraz, a do benzyn 0w30 zamiast 0w20. Wszystko sprowadza się do „ekologii” tylko niestety ktoś źle to zdefiniował, bo lepiej zrobić coś, co pali o 2% więcej i przejedzie milion km niż 2% mniejsze spalanie i po 100-200k km silnik do remontu/wymiany. Tak samo z elektrykami- nie ma emisji na drodze, ale za to w fabryce, przy wydobyciu litu i przy produkcji prądu jest emisji wszelakiej bardzo dużo. Trochę dziwna ta definicja „ekologii”. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Gm dalej zaleca oraz stosuje 0w20. Ludzie podchwycili to jako problem 0w20 a w calej sprawie nie o to chodzi. 

  • Moderatorzy
Opublikowano

 

34 minuty temu, kkx5 napisał(a):

To nie jest do konca prawda i posluchajcie dokladnie o co chodzi. Silniki po wymianie nadal 0w20.

No nie oglądałem całego filmu ale czytałem o tym już wcześniej.

Tak, GM dalej zaleca 0w20 do nowych silników ale do tych objętych ryzykiem w przypadku gdy nie kwalifikuje się jeszcze do wymiany lekarstwem ma być właśnie 0w40.

I ja nie widzę żadnego problemu w 0w20. F1 śmiga na 0w30 gdzie silniki kręcą się do 16tys obr i są zadowolone 😄

spacer.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Objetych ryzykiem to znaczy bledy w produkcji, zle spasowania, ktore sa juz poprawione. O to chodzi w calej sprawie a nie o olej ale ludzie to podlapali jako problem z 0w20.

  • Lubię to 1
Opublikowano
Godzinę temu, Kuj0n napisał(a):

 

No nie oglądałem całego filmu ale czytałem o tym już wcześniej.

Tak, GM dalej zaleca 0w20 do nowych silników ale do tych objętych ryzykiem w przypadku gdy nie kwalifikuje się jeszcze do wymiany lekarstwem ma być właśnie 0w40.

I ja nie widzę żadnego problemu w 0w20. F1 śmiga na 0w30 gdzie silniki kręcą się do 16tys obr i są zadowolone 😄

16k rpm to dla smarowania super 😉

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.