Skocz do zawartości

Trwałość przednich amortyzatorów w E36 - jak jest u was??


Adam318i

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, chciałbym poruszyć ten temt, mimo że o amortyzatorach już jest troche napisane. Mianowicie, w marcu tego roku wymieniłem amortyzatory z przodu z oryginalnych SACHS na BILSTEIN B4, zrobiłem na nich około 15.000 km i kiedy wjechałem na stacje diagnostyczną to wynik był taki: prawy przód: 61%, lewy przód: 70%. :jawdrop: Czy takie użycie jest normalne? Zrobiłem tylko 15.000 i w zasadzie staram się omijać dziury! Ile standardowo wytrzymują amortyzatory w waszych E36. Mam Sedana rok 1992. Zawieszenie mam oryginalne, nie obniżane. Edytowane przez Adam318i
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak wyniki okolo 70% to niby prawie nowki= tak tu gdziesz czytalem wiec nie martw sie jest ok , podobno ktos na nowkach pojechal i mial po 78% :duh: czy cos takiego :mrgreen:

http://www.bmwpasja.pl

Nowe foty w galerii


BMW EuroTrip (46 BMW Club Europatreffen )

http://pl.youtube.com/watch?v=R2BJ8VX0qto

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siedzę trochę w temacie takich urządzeń. Wynik jest bardzo uzależniony od producenta urządzenia i jego kalibracji. Ja pracuję na sprzęcie firmy MAHA i zauważyłem, że sprawność amorów poniżej 70% to już raczej wymiana. W pobliskiej stacji kontroli mają urządzenie firmy HEKA i tam amortyzator, który ma 60% sprawności jest jeszcze dobry. Trochę dziwi duża różnica między tymi amortyzatorami ale wg przepisów 30% jest dopuszczalne. U mnie wymiana samej poduszki tylnego amortyzatora poprawiła sprawność na przyrządzie o kilka procent.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje Sachsy regenerował i utwardzał kumpel.NA tescie wykazało(przód)86% i 84%.Są ekstra,niestety za twarde i cały zawias sie sypie,sworznie powyginane itp.Pierwsza sprawa jest taka-piszesz że ma bilsteiny B4-B4 są produkowane również w Rumunii i niestety na Polskim rynku jest wiele podróbek(tylko B4,B6 i wzwyz są tylko oryginały)Dla tego mogły sie zużyć.Ewentualnie jeśli masz obniżone auto to masz już odpowiedź dlaczego sie zużywają tak szybko(Bmw na B4 nie można obniżać bo Te amory mają długi trzpień i sie wylewają,zurzywają szybko itp.Jak ktos ma Sachsy,Alko to może bryke obniżać i nic sie nie popieprzy.Niewiem jak Kayaby i Dalco.Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli auto Ci się dobrze zachowuje, to nie przejmuj sie wynikami - to tylko liczby

tak jak pisał szwedu - nowe mają ok. 70%

było o tym kiedys pisane w dziale "nie polecam"

beemki to choroba - nieuleczalna, ale za to bardzo przyjemna

miłośnik E30 ... użytkownik E46 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chcesz kilometry to ci podam. Przywiozłem auto z niemiec i nie wiem ile było na amortyzatorach zrobione i kiedy były wymieniane ale ja przez 2,5 roku zrobiłem na nich 120tys km i zero wycieków z przodu a z tyłu amory wymieniłem 20 tys temu bo jeden lekko się pocił a poza tym miałem zerwaną górną poduszkę i zmieniłem cały tył. Po wymianie nic się nie zmieniło poza zniknięciem stukania zerwanej poduszki czyli te stare amory były bardzo dobre. Dodam że mam fabryczny m-technik czyli amory mam twardsze i niższe niż seria a stare amory które mam jeszcze z przodu i auto nadal prowadzi się rewelacyjnie jak na nowych to BOGE. Z tyłu też były BOGE a obecnie po wymianie mam ich odpowiednik M-technika czyli Sachs Advantage. Nigdy nie jeździłem na żadne sprawdzanie sprawności bo nie wierzę w takie pomiary gdyż minimalny luz na jakimś elemencie wszystko fałszuje. Auto sprawuje się bez zarzutu więc co mi da jakiś wynik w % a jeżdzę ponad 15 lat lat to potrafię rozpoznać kiedy amortyzatory sa do wymiany.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobnie z moja, Sprowadzona z Niemiec. Nie wiem, kiedy amorki byly zmieniane. Przed zakupem sprawdzalem, mialy okolo 70% przod, tyl okolo 60%. Prezjechalem juz na nich przeszlo 30 tys. i na kolejnym przegladzie wyniki w granicach normy. Przod troche poszedl w dol (wyniki) tyl prawie ze to samo. Za bardzo tez bym sie nie sugerowal tymi wynikami. Autko prowadzi sie super. Dodam, ze mam zawieszeie M-Technik.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

teraz sprawa mi sie troche rozjaśniła, ale mówicie narazie przedewszystkiem o trwałości amortyzatorów M-Technik, fajnie by było żeby wypowiedział się ktoś kto ma standardowe zawieszenie np. SACHS lub BILSTEIN B4 ile średnio kilometrów można zrobić na tych amortyzatorach?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.