Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Siemka, mam mały problem z bmw, otóż zaczęło się od błedu:
65 NW_E - Fehler, wymieniłem czujnik położenia wałka ssącego, przy okazji zdjąłem kolektor, wymieniłem rurki odmy i rurę przepustnicy. Już nie było falowania obrotów, było czuć poprawę w mocy, lecz podłączając kompa wyskoczył:
104 Regelvanos mechanisch Auslass. Podmieniłem elektrozawory, z ssącego na wydech i odwrotnie. Pojawił się błąd:
106 Regelvanos mech. Auslass schwergaengig oder blockiert.
Mam pytanie, czy to zwiastuje problemy z vanosem? Mogą wymagać regeneracji? Czy raczej iść w stronę ustawienia rozrządu? Dodam, że silnik chodzi ładnie, nie słychać żadnych odgłosów z okolicy vanosów. Dziękuję za wszelkie sugestie i pozdrawiam!

Opublikowano

W M54 vanos i tak trzeba zrobić, bo te oringi sie splaszczają i nie działa w calym zakresie. Prosta robota, tu masz instrukcje krok po kroku:

LINK

  • Lubię to 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nowy czujnik położenia wałka oryginalny?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
W dniu 17.05.2024 o 09:04, bastaz napisał(a):

W M54 vanos i tak trzeba zrobić, bo te oringi sie splaszczają i nie działa w calym zakresie. Prosta robota, tu masz instrukcje krok po kroku:

LINK

Dzięki, a te zestawy z allegro dadzą radę?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zakładałem z allegro firmy Mehenker i zawsze ok, koszt około 170zl.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Przy samej wymianie uszczelniaczy ciężko coś tam skopać, a błędy pokazują na mechaniczne zablokowany vanos. Co tam zrobiłeś nie tak, to pewnie wiesz tylko ty. Bez ponownej rozbiórki i sprawdzenia czy wszystko jest poprawnie złożone raczej się nie obejdzie. 

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
1 godzinę temu, piotr520 napisał(a):

Przy samej wymianie uszczelniaczy ciężko coś tam skopać, a błędy pokazują na mechaniczne zablokowany vanos. Co tam zrobiłeś nie tak, to pewnie wiesz tylko ty. Bez ponownej rozbiórki i sprawdzenia czy wszystko jest poprawnie złożone raczej się nie obejdzie. 

Nic nie skopałem właśnie, chyba pozostaje tylko pożyczyć blokady i rozrząd sprawdzić, bo nic sie nie zmieniło.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Innego wyjścia nie ma. Tłoki normalnie pracowały po wymianie uszczelniaczy?

Masz podpiętą wtyczkę do elektrozaworu vanosu wydechowego?

Edytowane przez piotr520
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano (edytowane)

Tak, pracowały normalnie, elektrozawory wpięte. Przesyłam wartości z inpy. Na ssącym wartość referencyjna vanosa ssącego powinna wynosić 120, a jest 125. A na wydechu? 

IMG_20240605_132715.jpg

Edytowane przez adriann72
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

U mnie wygląda to tak, możesz jeszcze wykręcić elektrozawór vanosa wydechowego i sprawdzić czy tłoczek nr 4 swobodnie się porusza. Najlepiej go wyciąg i wyczyść. Tu jest jest pokazany tylko dla elektrozaworu ssącego, ale w obu jest to samo.

https://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=DT11-EUR-09-2000-E39-BMW-520i&diagId=11_7521

 

ScreenShot081.jpg

  • Lubię to 1
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano

ok, dziękuję za odpowiedź, w sumie przekładałem elektrozawór z ssącego na wydech, ale spróbuje przeczyścić ten na wydechu i dam znać.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Sprawdziłem rozrząd, był lekko przestawiony na wałku wydechowym, przy okazji założyłem nowy górny łańcuch, ustawiłem dzwonki od vanosa nastawnikiem i błąd jest dalej ten sam, vanosy stoją.

IMG_20240620_131501.jpg

IMG_20240620_131449.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A zawór vanosa sprawny?

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano

Zawór sprawny, zdobyłem drugi nastawnik vanosa, założyłem i wszystko funkcjonuje, vanosy się poruszyły i odzyskał moc. Pewnie jakiś kanał olejowy był zatkany w tamtym vanosie. Dziękuję wszystkim za wszelkie sugestię.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Pisząc zawór chodziło mi oczywiście o nastawnik 😉

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.