Skocz do zawartości

Nowe M340i jaki lać olej silnikowy? Wasze sugestie?


macste

Rekomendowane odpowiedzi

Hej, docieranie już prawie zakończone. Do 1,5tyś starałem się delikatnie jak mówi książka... Dzisiaj podczas 350km trasy na S8 już wyżej po obrotach (przebieg 1700km) coby go rozruszać. Procedury startu jeszcze nie było i raczej nie będę fanem...

Chcę wymienić olej po ok. 2 może 3tyś km. Wymianę raczej zrobię w ASO Inchcape we Wrocku ale raczej przywiozę swój olej i filtr oleju. Pytanie jaki olej leją teraz w ASO do 340i (typ, norma)? Generalnie skłaniałbym się do tego co w ASO, styl jazdy raczej spokojny jak na to auto 😀

Co myślicie? Możecie polecić dobrego sprzedawcę? 

Edytowane przez macste
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry, omyłkowo temat trafił do G30. Już poprosiłem Admina o pomoc w przesunięciu do G20. Fakt że Motor B58 jest też w G30 tylko ciut zdławiony...

BTW, dzięki sOnar za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nie ma sprawy, polecam się na przyszłość 😉 Ja tam leję ten olej, który dają w ASO. Tylko dużo częściej wymieniam niż zaleca producent. Do 540i z B58 pod maską przez 5 lat wlewałem oryginalną oliwę: pierwsza wymiana po 2000km, potem co 10000km i zero problemów. W M550i na razie realizuję taki sam plan, choć tutaj chyba będę wymieniał jeszcze częściej, ale to trochę inny piec niż B58.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, s0nar napisał(a):

Nie ma sprawy, polecam się na przyszłość 😉 Ja tam leję ten olej, który dają w ASO. Tylko dużo częściej wymieniam niż zaleca producent. Do 540i z B58 pod maską przez 5 lat wlewałem oryginalną oliwę: pierwsza wymiana po 2000km, potem co 10000km i zero problemów. W M550i na razie realizuję taki sam plan, choć tutaj chyba będę wymieniał jeszcze częściej, ale to trochę inny piec niż B58.

Jedyny plus tego wszystkiego że masz gwarancję 😉 5w.30 do M550i to odwaga. Ten olej film olejowy potrafi zerwać w 2 litrowym klekocie. Ekologia ponad wszystko a że tam panewki dostaja po dupie zwłaszcza korbowodowe to kto by się przejmował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, macste napisał(a):

Sorry, omyłkowo temat trafił do G30. Już poprosiłem Admina o pomoc w przesunięciu do G20. Fakt że Motor B58 jest też w G30 tylko ciut zdławiony...

BTW, dzięki sOnar za pomoc.

Jeśli aso Ci pozwoli na swój olej, bo mi od 2 lat już nie pozwalało 😉 to polecam Ravenol Rup 5w40. Kapitalny olej pod względem parametrów i wiesz że nawet jak pokręcisz czasem pod czerwone, nie zerwiesz filmu olejowego. 

1141091-001.webp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Godzinę temu, derlysy napisał(a):

Jedyny plus tego wszystkiego że masz gwarancję 😉 5w.30 do M550i to odwaga. Ten olej film olejowy potrafi zerwać w 2 litrowym klekocie. Ekologia ponad wszystko a że tam panewki dostaja po dupie zwłaszcza korbowodowe to kto by się przejmował.

Kiedyś też doktoryzowałem się w temacie filtrów czy oleju. Godzinami zastanawiałem się czy wybrać produkt producenta X czy Y? Czy zastosować 5W30 czy może 0W40? Godzinami czytałem różne fora gdzie można było przeczytać wręcz sprzeczne zalecenia. Od kilku aut mam to w nosie, szkoda życia i czasu na takie pierdoły. Problemów z silnikami zero, nie muszę nawet nic dolewać między wymianami, nic mi nie kopci, remont silnika to dla mnie jakaś abstrakcja. W USA motorki V8 w Beemkach są dość popularne. I morał jest taki - nieważne co lejesz. Ważne, żeby oliwę wymieniać często. Ot, cała tajemnica.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też sporo czytałem ale mam złe wspomnienia po dość wyżyłowanych silnikach i zabawach z superolejami. Stąd laickie pytanie jak do tego podchodzicie? Jaka jest teraz norma dla B58 w kwestii oleju? Z tego co słyszałem już nie LL04 0w30 tylko ponoć leją 0W20 inna norma... mam rozbieżne info dlatego szukam na bądź co bądź najporządniejszym polskim portalu 😀

Temat Oetkera pomińmy ciszą...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, derlysy napisał(a):

Jeśli aso Ci pozwoli na swój olej, bo mi od 2 lat już nie pozwalało 😉 to polecam Ravenol Rup 5w40. Kapitalny olej pod względem parametrów i wiesz że nawet jak pokręcisz czasem pod czerwone, nie zerwiesz filmu olejowego. 

1141091-001.webp

Pewnie przy ostrym traktowaniu (wysokie obroty i wysokie temp.) to całkiem ok. Ale przy spokojnej jeździe z chwilowymi zrywami i bądź co bądź w mniej wrażliwym motorze raczej za gęsty. Nie jeżdżę Skami że stałą prędkością 200+ lub po torach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, s0nar napisał(a):

Kiedyś też doktoryzowałem się w temacie filtrów czy oleju. Godzinami zastanawiałem się czy wybrać produkt producenta X czy Y? Czy zastosować 5W30 czy może 0W40? Godzinami czytałem różne fora gdzie można było przeczytać wręcz sprzeczne zalecenia. Od kilku aut mam to w nosie, szkoda życia i czasu na takie pierdoły. Problemów z silnikami zero, nie muszę nawet nic dolewać między wymianami, nic mi nie kopci, remont silnika to dla mnie jakaś abstrakcja. W USA motorki V8 w Beemkach są dość popularne. I morał jest taki - nieważne co lejesz. Ważne, żeby oliwę wymieniać często. Ot, cała tajemnica.

To teraz popatrz na zdjęcia. Tak wyglądają panewki korbowodowe w m850i silnik jak nasz. Olej oczywiście 5w30. Przebieg 109 tys. Dlatego napisałem że jak masz gwarancję to masz gdzieś to co teraz być może zaczyna się z nimi dziać, gdy kręcisz motor. To spadnie na tego komu sprzedasz auto 😉 Dlatego patrząc na różnicę w cenie między shelem 5w30 a jak wspomniałem Ravenolem 5w40 nie widzę ani jednego powodu by lać oem olej 😉Po prostu czasem miło jest jak ktoś zadzwoni kto kupił od Ciebie auto że po x czasu używania jest z nim wszystko ok. Być może ciebie to nie interesuje do czego masz prawo. I jeszcze jedno. Usa ma czętsze interwały więć te motory są dużo bardziej zadbane. Pisanie o morale że co wlejesz będzie ok byle często dla mnie jest bzdurą 😉

1.jpg

2.jpg

Edytowane przez derlysy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, macste napisał(a):

Pewnie przy ostrym traktowaniu (wysokie obroty i wysokie temp.) to całkiem ok. Ale przy spokojnej jeździe z chwilowymi zrywami i bądź co bądź w mniej wrażliwym motorze raczej za gęsty. Nie jeżdżę Skami że stałą prędkością 200+ lub po torach.

Serio to piszesz ?? że 5w40 do 5w30 jest za gęsty ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, s0nar napisał(a):

Kiedyś też doktoryzowałem się w temacie filtrów czy oleju. Godzinami zastanawiałem się czy wybrać produkt producenta X czy Y? Czy zastosować 5W30 czy może 0W40? Godzinami czytałem różne fora gdzie można było przeczytać wręcz sprzeczne zalecenia. Od kilku aut mam to w nosie, szkoda życia i czasu na takie pierdoły. Problemów z silnikami zero, nie muszę nawet nic dolewać między wymianami, nic mi nie kopci, remont silnika to dla mnie jakaś abstrakcja. W USA motorki V8 w Beemkach są dość popularne. I morał jest taki - nieważne co lejesz. Ważne, żeby oliwę wymieniać często. Ot, cała tajemnica.

To miał być fajny post z naciskiem na miał być . Piotra M850i przyjechało na strojenie z obcego stage 1 na nasz tzw stage 1 + decat więc zainstalowaliśmy DP bez ekologii i wystroiliśmy auto na 700 hp i pojechaliśmy zmierzyć czasy 100-200 km/h ….. i to tyle z tych miłych chwil . Auto podczas jednego pomiaru zaniepokoiło mnie i tylko szczęście w tym, że to ja kierowałem bo uchroniło to przed totalna destrukcją motoru czytaj dziurą w bloku. Bmw ma przebieg 109 tys km i niestety wyglada jakby było użytkowane na oleju 5w30 ( właściciel prosił o 10w60 ) . Ciosem w serce jest fakt że 4 mc przed awarią auto było w jednym wyspecjalizowanym serwisie BMW, który uwaga zrobił wszystkie czynności tylko nie wymienił panewek mając wszystko na wierzchu.

Nie napiszę kto jest autorem by nie robić reklamy. Ale warte uwagi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko jak się mają te dywagację  o zrywaniu filmu  olejowego w polecanym przez producenta oleju w  kontekście  silników z podniesionymi limiterami i za pewne deptanych do bólu ...  😁

 

 

Edytowane przez Woytas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Woytas napisał(a):

tylko jak się mają te dywagację  o zrywaniu filmu  olejowego w polecanym przez producenta oleju w  kontekście  silników z podniesionymi limiterami i za pewne deptanych do bólu ...  😁

 

 

Te 850i było serią 😉 ono przyjechało dopiero na dłubanie. 5w30 w takim silniku jak 4.4 to bez pałowania ma konsystencje wody. Ale tak masz rację bo znam właściciela. 530koni było już mu mało bo deptał. Co nie zmienia faktu że olej który zaleca bmw to żart do tego silnika. Zresztą nie tylko tego. Unia karze dbać o ekologię to koncern dba. Wynalazki typu 0w30 czy teraz wchodzący 0w20 to włos się jeży.

Edytowane przez derlysy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może i masz  rację ale bez zestawienia  konkretnych wartości  z kart katalogowych  i narracja  .... to ten olej be a ten jest wspaniały to  zawsze traktuje jako miejskie opowieści nic nie wnoszące do tematu 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, Woytas napisał(a):

może i masz  rację ale bez zestawienia  konkretnych wartości  z kart katalogowych  i narracja  .... to ten olej be a ten jest wspaniały to  zawsze traktuje jako miejskie opowieści nic nie wnoszące do tematu 😉

Karta charakterystyki owszem to jedno względem parametrów oleju bo można sobie pomyśleć aaa producenty wziął sobie cyferki z dupy. Natomiast gdy zajrzysz do motoru to szybko można zweryfikować olej który zalewasz 😉 ale jak wspomniałem wyżej. Ktoś kto ma gwarancję to kładzie na to laskę. I ja się temu nie dziwie. Klęknie motor to wymiana i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Sam pisałeś, że gościu butował auto, więc stan jego silnika był/jest wypadkową wielu czynników. Sam olej może mieć się do tego nijak. Wiesz na 100% co by było gdyby zalewał np. 5W40 czy cokolwiek innego? Nie wiesz i nie masz żadnej gwarancji, że byłoby lepiej. A jeśli lepiej to o ile % lepiej? A może o 3% gorzej? Nie ma idealnego oleju i każdy ma jakieś wady, w tym ten zachwalany przez Ciebie 5W40. W maju znowu będę wymieniał olej to zapytam co tam w ASO mają w beczkach do wyboru. Powiem, że derlysy z forum BMW wyśmiewa 0W30 i rekomenduje coś innego 😄

Sprawdziłem na fakturze i ostatnio miałem wlany 0W30 jako zalecany do tego silnika. Podobno taką oliwą zalany był fabrycznie i nie ma powodu, by lać inny. Cena oleju nie ma dla mnie znaczenia, równie dobrze mogę wlać droższy. Tylko chciałbym widzieć w tym sens. A póki co nie widzę. Owszem, zdarza mi się depnąć i zazwyczaj jeżdżę dość dynamicznie. Ale nie jest to jazda torowa non stop do odcięcia, żebym miał stosować olej wyczynowy dla rajdowców. W korkach też nie stoję, żeby ten motor się gotował ponad normę. Tylko poproszę o kilka rzetelnych i niezależnych opracowań, które dowodzą, że ten konkretny olej będzie lepszy od innego. Rozebrany silnik jakiegoś Mariana mnie nie przekonał.

Edytowane przez s0nar
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, derlysy napisał(a):

Serio to piszesz ?? że 5w40 do 5w30 jest za gęsty ??

Nigdzie tego nie napisałem 😀 Bądźcie dla siebie wyrozumiali. Każdy z Was ma cześć racji i fajnie poczytać o Waszych doświadczeniach, podejściu do sprawy oleju. Widzę że temat jak i kiedyś bardzo kontrowersyjny. Moją intencją nie było zapoczątkowanie kłótni... relax Panowie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, s0nar napisał(a):

Sam pisałeś, że gościu butował auto, więc stan jego silnika był/jest wypadkową wielu czynników. Sam olej może mieć się do tego nijak. Wiesz na 100% co by było gdyby zalewał np. 5W40 czy cokolwiek innego? Nie wiesz i nie masz żadnej gwarancji, że byłoby lepiej. A jeśli lepiej to o ile % lepiej? A może o 3% gorzej? Nie ma idealnego oleju i każdy ma jakieś wady, w tym ten zachwalany przez Ciebie 5W40. W maju znowu będę wymieniał olej to zapytam co tam w ASO mają w beczkach do wyboru. Powiem, że derlysy z forum BMW wyśmiewa 0W30 i rekomenduje coś innego 😄

Sprawdziłem na fakturze i ostatnio miałem wlany 0W30 jako zalecany do tego silnika. Podobno taką oliwą zalany był fabrycznie i nie ma powodu, by lać inny. Cena oleju nie ma dla mnie znaczenia, równie dobrze mogę wlać droższy. Tylko chciałbym widzieć w tym sens. A póki co nie widzę. Owszem, zdarza mi się depnąć i zazwyczaj jeżdżę dość dynamicznie. Ale nie jest to jazda torowa non stop do odcięcia, żebym miał stosować olej wyczynowy dla rajdowców. W korkach też nie stoję, żeby ten motor się gotował ponad normę. Tylko poproszę o kilka rzetelnych i niezależnych opracowań, które dowodzą, że ten konkretny olej będzie lepszy od innego. Rozebrany silnik jakiegoś Mariana mnie nie przekonał.

Słuchaj to że czasami jesteśmy odporny na argumenty to wiemy. To że masz klapki na oczach bo masz auto na gwarancji też wiemy.  I na tym zakończę dyskusję w tym temacie bo po co. Tak ten olej wyśmiewa każdy kto ma trochę o tym pojęcia. Nie musisz się łapać w kanon "każdego" Miłego dnia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
3 minuty temu, derlysy napisał(a):

Słuchaj to że czasami jesteśmy odporny na argumenty to wiemy. To że masz klapki na oczach bo masz auto na gwarancji też wiemy.  I na tym zakończę dyskusję w tym temacie bo po co. Tak ten olej wyśmiewa każdy kto ma trochę o tym pojęcia. Nie musisz się łapać w kanon "każdego" Miłego dnia.

Przecież kulturalnie napisałem, że poproszę o konkretne argumenty i rzetelne opracowania, z których jasno będzie wynikało dlaczego lepiej zastosować produkt A, a nie produkt B. I żeby każdy samodzielnie mógł się zapoznać z tymi argumentami, a potem podjąć najlepszą dla siebie decyzję. Póki co żadnych argumentów nie dostarczyłeś tylko same ogólniki i jeszcze się oburzasz, że ktoś może mieć inne zdanie. Rozebrałeś silnik? Super. Ale to wciąż średnio mierzalny argument. Na stan tego silnika wpływ miało wiele innych czynników. Gdybyś rozebrał tych silników np. 100 i połowa by jeździła na jednym oleju, a połowa na drugim to już można by było pokusić się o jakieś rzetelne wnioski i porównania, choć i tutaj trzeba by było uwzględnić sposób użytkowania.

Tak, wiem w czym 5W40 jest lepszy od 0W30. Wciąż mnie to jednak nie skusiło do zmiany, bo wiem również w czym 0W30 jest lepszy od 5W40. Nie mieszkam na stałe w gorącej Hiszpanii, nie upalam po torze wyścigowym, temperatura oleju czasem dochodzi do ~100C, ale praktycznie nigdy jej nie przekracza. Do tego wymieniam oliwę dużo częściej niż nakazuje rozsądek. Nie widzę tu warunków, żebym koniecznie musiał stosować inny olej niż dotychczas. Ale nawet mimo tego chętnie zapoznam się z materiałami, które mogłyby sprawić, że zmienię dotychczasowe zdanie. Tyle tylko, że nie mogę się doczekać konkretów, bo zamiast napisać coś ciekawego i wartościowego wolisz wypisywać jakieś głupoty o klapkach i udawać wszechwiedzącego. Masz okazję podzielić się wiedzą, skorzystaj.

I wolałbym, żebyś się skupił na merytoryce zamiast na personalnych wycieczkach lub na wypowiadaniu się w liczbie mnogiej, że niby w imieniu wielu osób piszesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zgadzam się z Tobą , stąd moje pytanie o dane z kart , bo jak temperaturą przy  której olej zachowa lepkość będzie raptem o pińć stopni wyższa... to jednak wolałbym w naszym klimacie lepszą ochroną z rana w lutym .. choć mniemam , że posiadacz takiej furki nie trzyma jej pod blokiem 😁

zresztą każdy ma podgląd w aucie temp oleju ... to w czym problem ?  Tylko idiota zakatuje silnik w takim układzie

Edytowane przez Woytas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

na przykładzie Motul-a  , HTHS przy 150C jest praktycznie takie sam .. kiedy u siebie widzieliście temp 150 C ?

 OW-40

Viscosity grade SAE J 300 0W-40
Density at 20°C (68°F) ASTM D1298 0.841
Viscosity at 40°C (104°F) ASTM D445 76.2 mm²/s
Viscosity at 100°C (212°F) ASTM D445 13.5 mm²/s
HTHS viscosity at 150°C (302°F) ASTM D4741 3.6 mPa.s
Viscosity Index ASTM D2270 184.0
Flash point ASTM D92 228.0 °C / 442.0 °F
Pour point ASTM D97 -45.0 °C / -49.0 °F
Sulfated Ash ASTM D874 1.10 % weight
TBN ASTM D2896 10.1 mg KOH/g

Viscosity grade SAE J 300 0W-30
Density at 20°C (68°F) ASTM D1298 0.841
Viscosity at 40°C (104°F) ASTM D445 67.3 mm²/s
Viscosity at 100°C (212°F) ASTM D445 12.0 mm²/s
HTHS viscosity at 150°C (302°F) ASTM D4741 3.5 mPa.s
Viscosity Index ASTM D2270 175.0
Flash point ASTM D92 224.0 °C / 435.0 °F
Pour point ASTM D97 -51.0 °C / -60.0 °F
Sulfated Ash ASTM D874 1.10 % weight
TBN ASTM D2896 10.1 mg KOH/g

 

Edytowane przez Woytas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kto bogatemu zabroni 😀

BTW, znajomy kiedyś kupił z licytacji roczną 7er... jak się okazało właściciel zrobił na fabrycznej oliwie 80tyś... w rok to raczej autostrady ale i tak z silnikiem były problemy....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.