Skocz do zawartości

Problem ze skrzynią ZF8HP


Tomek Gosia

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich , pacjent f11 2.0 d 184km , skrzy ia ZF8HP. Od kilku dni pojawił się problem z falującymi obrotami silnika na włączonym biegu D lub R . Samochód na postoju przy wciśniętym hamulcu chce poruszyć pojazd w zależności który bieg jest włączony, na pozycji P lub N nie ma tego problemu obroty silnika nie falują . Czy ktoś miał taki problem? Dodam że rok temu w samochodzie wymieniałem już kompletną skrzynię i nowe sprzeglo  bo miało to być zdaniem mechanika przyczyną wibracji  karoseri przy prędkościach 100km/ h ( oczywiście wibracje nie ustąpiły) . Ps. Przebieg 320tyś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, Tomek Gosia napisał(a):

 Dodam że rok temu w samochodzie wymieniałem już kompletną skrzynię i nowe sprzeglo  bo miało to być zdaniem mechanika przyczyną wibracji  karoseri przy prędkościach 100km/ h ( oczywiście wibracje nie ustąpiły) .

Po takim mechaniku to nic dziwnego, że coś się dzieje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Jack-Strong napisał(a):

W innym przypadku rewizja wyjdzie najtaniej. 

A co jeśli skrzynia np zapina biegi na 2 razy? Rozpędzając się powoli z lekkim gazem i trwa to około pierwsze 1-2km później już nie? Przy zmienianiu biegów przy ponad 2tys obr objawu nie ma lub jeśli jest gorąco na zewnątrz również objawu nie ma.
Inny objaw to przy małych obrotach, przy małej, stałej prędkości słychać jakby się ślizgało sprzęgło (jakby chciało zmienić bieg a nie może, bez falowania obrotów) 
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
6 godzin temu, Jack-Strong napisał(a):

było wiele razy na forum... używka tylko ma sens jak auto Idzie do żyda. W innym przypadku rewizja wyjdzie najtaniej. 

A to ja sie z Toba kompletnie nie zgodze. Te skrzynie bardzo rzadko sie psuja, dlatego ceny sa niskie. Wlasnie zakup uzywki ma sens i jest najtanszy. Malo kto potrafi naprawic dobrze taka skrzynie, o 4 lub 5 x wiekszych kosztach nie wspomne i pozniejszych problemach.

Oczywiscie wymiana skrzyni ma sens, gdy ktos ma uszkodzona skrzynie, a nie wtedy, gdy nieudacznikowi mechanikowi sie cos wydaje. 🙂

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, gom3z napisał(a):

A co jeśli skrzynia np zapina biegi na 2 razy? Rozpędzając się powoli z lekkim gazem i trwa to około pierwsze 1-2km później już nie? Przy zmienianiu biegów przy ponad 2tys obr objawu nie ma lub jeśli jest gorąco na zewnątrz również objawu nie ma.
Inny objaw to przy małych obrotach, przy małej, stałej prędkości słychać jakby się ślizgało sprzęgło (jakby chciało zmienić bieg a nie może, bez falowania obrotów) 
 

pewnie pompa nie wydaję lub ubytek ciśnienie gdzieś jest...

Jack_Strong-
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, mmw napisał(a):

A to ja sie z Toba kompletnie nie zgodze. Te skrzynie bardzo rzadko sie psuja, dlatego ceny sa niskie. Wlasnie zakup uzywki ma sens i jest najtanszy. Malo kto potrafi naprawic dobrze taka skrzynie, o 4 lub 5 x wiekszych kosztach nie wspomne i pozniejszych problemach.

Oczywiscie wymiana skrzyni ma sens, gdy ktos ma uszkodzona skrzynie, a nie wtedy, gdy nieudacznikowi mechanikowi sie cos wydaje. 🙂

 

powyżej masz żywy przypadek jak to jest w rzeczywistości... uzywka raz pochodzi rok raz dwa a raz 6 miesięcy... 

otóż 8hp się nie psują więcej czy mniej niż inne konstrukcje...  ze względu na swoją budowę (aluminiowe kosze, delikatne tłoki, panewki) się zużywają.

ZF  to dość proste automaty w naprawie ale drogie ze względu na cenę czesci ale i mentalność (często brak kasy) użytkownika który  zwleka z naprawą do samego końca kiedy auto traci napęd. Im wcześniej tym taniej.

  • Haha 1
Jack_Strong-
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
W dniu 9.04.2024 o 18:15, Tomek Gosia napisał(a):

Witam wszystkich , pacjent f11 2.0 d 184km , skrzy ia ZF8HP. Od kilku dni pojawił się problem z falującymi obrotami silnika na włączonym biegu D lub R . Samochód na postoju przy wciśniętym hamulcu chce poruszyć pojazd w zależności który bieg jest włączony, na pozycji P lub N nie ma tego problemu obroty silnika nie falują . Czy ktoś miał taki problem? Dodam że rok temu w samochodzie wymieniałem już kompletną skrzynię i nowe sprzeglo  bo miało to być zdaniem mechanika przyczyną wibracji  karoseri przy prędkościach 100km/ h ( oczywiście wibracje nie ustąpiły) . Ps. Przebieg 320tyś.

A skad wiesz ze to skrzynia?

Diagnostyka silnika/wtryski - zrobiona? I nic nie wyszlo ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kupowanie ponad 10 letniego auta z przebiegiem 200tyś 😀😄 (realnym x2 często x3🤫) i oczekiwanie że remont automtu czy generalka silnika ( wtryski turbo rozrząd panew...) się nie przydarzą jest lekkomyślne. Takie wydatki trzeba nie stety zaplanować w domowym budżecie.

Co drugi post na forum "chiński zamiennik nie działa", "problemy po zamontowaniu używki" 

😄😀👍🏼 

Edytowane przez Jack-Strong
Jack_Strong-
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10.04.2024 o 11:42, Jack-Strong napisał(a):

było wiele razy na forum... używka tylko ma sens jak auto Idzie do żyda. W innym przypadku rewizja wyjdzie najtaniej. 

Ty nie masz pojecia o czym piszesz...

b72b536e244610f0med.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.