Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 15,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Panowie, dla pewności pytanie - mam fabryczne stylingi 193 8j przód; 8,5j tył - auto 330 XI z xdrive. Kupiłem opony zgodne z oznaczeniami na samochodzie i wszystkich dostępnych informacji - 225/40/18 na przód (8) i 255/35/18 na tył (8,5); goodyeary assymetric 5, nówki ale bez gwiazdki z oznaczeniem, że to tylko dla BMW + bez runflatu. Auto stało z tydzień, wcześniej odłączałem akumulator i wyskoczyły błędy 4x4 etc etc ale po przejechaniu 10km wszystko ustało. Teraz odpaliłem na nowych oponach i znowu wyskoczył błąd 4x4 dlatego piszę w celu potwierdzenia, czy dobrałem dobre opony
Opublikowano
Panowie, dla pewności pytanie - mam fabryczne stylingi 193 8j przód; 8,5j tył - auto 330 XI z xdrive. Kupiłem opony zgodne z oznaczeniami na samochodzie i wszystkich dostępnych informacji - 225/40/18 na przód (8) i 255/35/18 na tył (8,5); goodyeary assymetric 5, nówki ale bez gwiazdki z oznaczeniem, że to tylko dla BMW + bez runflatu. Auto stało z tydzień, wcześniej odłączałem akumulator i wyskoczyły błędy 4x4 etc etc ale po przejechaniu 10km wszystko ustało. Teraz odpaliłem na nowych oponach i znowu wyskoczył błąd 4x4 dlatego piszę w celu potwierdzenia, czy dobrałem dobre opony

E90 musi mieć runflat, więc źle dobrałeś opony. Błąd 4x4 nie musi być z tym związany

***** ***
  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
Panowie, dla pewności pytanie - mam fabryczne stylingi 193 8j przód; 8,5j tył - auto 330 XI z xdrive. Kupiłem opony zgodne z oznaczeniami na samochodzie i wszystkich dostępnych informacji - 225/40/18 na przód (8) i 255/35/18 na tył (8,5); goodyeary assymetric 5, nówki ale bez gwiazdki z oznaczeniem, że to tylko dla BMW + bez runflatu. Auto stało z tydzień, wcześniej odłączałem akumulator i wyskoczyły błędy 4x4 etc etc ale po przejechaniu 10km wszystko ustało. Teraz odpaliłem na nowych oponach i znowu wyskoczył błąd 4x4 dlatego piszę w celu potwierdzenia, czy dobrałem dobre opony

Przeszedłeś na non rft z rft to raz. To inny rodzaj opon i skąd pewność, że ciśnienie na słupku odpowiada w tych samych wartościach non run flat?

Dlatego było zostawić rft i nie kombinować, do tego brak gwiazdki a temat o xDrive ma 30 stron...

Przy tym napędzie się nie kombinuje, bo jak nie za 500 km, to za 5 tys. coś się stanie.

Opublikowano

Dzięki Panowie za odpowiedź, błąd 4x4 nie był związany z kołami - auto stało na podnośniku i po 5 minutach wszystko wróciło do normy :wink: Co do opon - wzorowałem się na tematach i zasięgałem opinii od osób które sprzedają również opony - parametry opony na dane felgi wziąłem ze słupka, średnica kół różni się o 1%; dowiedziałem się również, że jeśli opony są z tego samego modelu i tego samego rocznika to ROF oraz * nie jest niezbędne do prawidłowego funkcjonowania xdrive. Samochód kupiłem z dwoma kompletami - stało jeszcze na zimówkach 17" i wszystkie miały te same wymiary opon i non ROF.


Brak ROF i brak gwiazdki - przeczytałem sporo tematów i myślę, że nie jest konieczne ale daliście mi do myślenia z danymi opon na słupku. Czy jeśli one są podane pod ROF to pod non ROF te dane mogą być inne? Na tych 193 stylingach miał wcześniej ROF ale 4x 225/40/r18 i również bez gwiazdki czyli te same cztery opony i auto przejeździło tak sporo kilometrów bez jakichkolwiek problemów. To moim zdaniem totalnie się nie zgadza i wtedy jest duża różnica w średnicy kół jeśli przód jest 8j a tył 8,5j.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To nie jest temat o oponach i kołach, no ale po pierwsze lekki naciąg nie zmienia średnicy koła, a po drugie nie ma co się wykosztowywać na gwiazdki i RFT, opony dobrałeś właściwe i powinno jeździć ok.
3A0jS9b.png
Opublikowano
To nie jest temat o oponach i kołach, no ale po pierwsze lekki naciąg nie zmienia średnicy koła, a po drugie nie ma co się wykosztowywać na gwiazdki i RFT, opony dobrałeś właściwe i powinno jeździć ok.

 

Absolutnie wiem o tym, ale w temacie E90 ciężko o aktywny temat z oponami a nie chciałem zakładać nowego tematu. Myślę też, że może się przydać temat osobom które dopiero co kupują e90 z xdrive i będą myślały nad zakupem kół. Wyszedłem również z założenia, że * jest trochę na wyrost a wybór w oponach z ROF i gwiazdką nie jest zbyt duży.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dokladnie. Poczytaj sporo tematow takich samych osob co twierdzily ze gwiazdka to bujda i moga sobie zalozyc co chca. Nastepnie te same osoby pisza do mnie na pw ze reduktor siadl. Ile razy to trzeba tlumaczyc, jak xdrive to opony z aprobata :duh: Przerobilem tego setki.
Opublikowano

Hejka


Mam takie pytanie bo się głowie, jaka jest różnica spalania miedzy 325i a 335i? Bo oba maja 6 cylindrów, pojemność 3.0 a różnica w kM w stronę 335i, wiec czy ta różnica jest aż tak duża np przy normalnej jeździe?

Bo o ostra jazdę i pałowanie to nawet nie pytam bo to normalne że ta rozbieżność koni swoje zrobi.


Rozmyślam nad tymi dwoma egzemplarzami, oba są na market place na FB.


325i

https://www.facebook.com/marketplace/item/1256845131147217/

Ten już kiedyś wrzucałem, 2009 r , 128tys km , benzyna w automacie, wydech zmieniony na EISENMANN oraz jakiś Chip zrobiony niby na 250kM ale papierka z hamowni nie widziałem, oraz numer vin : WBA WE3 105 0PV9 8375


oraz ten 335i


https://www.facebook.com/marketplace/item/442039506558423/


2007, 118tys km, benzyna w automacie, ponoć serwis skrzyni był robiony , niestety nie mam nr Vin


Co sadzicie ?


Oraz na co miałbym zwrócić szczególna uwagę jeśli zdecydowałbym się na któryś z nich ?

Opublikowano
No tak, bo orientuje się w kosztach utrzymania m57/n57 i nie są dla mnie takie straszne. Dlatego chciałbym porównać czy w n55 będzie dużo drożej czy nie.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Moje zdanie, mozecie sie z nim zgadzac badz nie. 335i, nie istotne czy n54 czy n55 bedzie generowalo koszty. Powtarzam to w kolko, benzyny w e90 sa awaryjne. Nie istotne jaki silnik. Zapewne wiesz iz w n57 wymieniasz rozrzad i dalej jazda przez 150.000.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zdecydowanie. Jestem w trakcie modyfikacji alpiny d3, przed zakupem dawcy czesci, zastanawialem sie n54/55 czy n57. Mam warsztat wiec cos tam sie znam i sam nie chciałem pakowac sie w n54/55 mimo iz moge sam zrobic wszystko. Za duzo z nimi problemów. Kupilem e91 n57.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
n54 to pancerne silniki stworzone do generowania dużych mocy. Świadczy o tym chociażby konstrukcja bloku, która ma niewiele wspólnego z n52 czy n53. Zadbany egzemplarz daje super frajdę z jazdy.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak? To ile tych "pancerniakow" miales okazje naprawic? Do generowania mocy, oczywiście, super, do generowania wydatkow, oczywiście super :) Poczytaj jesli nie wiesz, glowice, turba, bloki, pompy, walki, popychacze, generalnie wszystko, nie, czy tylko kiedy sie rozwali.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak? To ile tych "pancerniakow" miales okazje naprawic? Do generowania mocy, oczywiście, super, do generowania wydatkow, oczywiście super :) Poczytaj jesli nie wiesz, glowice, turba, bloki, pompy, walki, popychacze, generalnie wszystko, nie, czy tylko kiedy sie rozwali.

 

Miałem okazję naprawić 86 sztuk, a Ty? Pewnie więcej :duh: Wszystkie rozumy pozjadałeś? Poczytaj trochę w chwili wolnej od rozkręcania i skręcania i zobacz ile te silniki znoszą mocy bez ruszania bloku. A osprzęt psuje się w każdym silniku serii n. Ale zgadzam się z tobą - dużo lepszy od tej turbo benzyny jest dieselek :roll: :duh:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Znacznie mniej ale rozumu nie pozjadalem. Wracasz wciaz do bloku silnika ale to najmniej problematyczny element i wciaz nadmnieniasz ile on mocy znosi. Do tuningu tak, do normalnej jazdy to sa padaczki i kropka. Bynajmniej w jednym sie zgadzamy. Dieselek duzo lepszy :cool2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.