Skocz do zawartości

F10 LCI m550d Test ciśnienia czujników DPF (ISTA)


midway

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, 

w N57D30C (F10 LCI, m550d, 381ps) ISTA w teście ciśnienia czujników pokazuje mi stałe 500hPa przed DPF (na wyłączonym silniku). Pozostałe 3 czujniki w normie, jednocześnie wg. opisu poniżej max wychylenie powinno być +-20hPa jeżeli chodzi o wszystkie wartości.

Wygląda na to, jakby nie było odczytu z tego pierwszego czujnika. Może ktoś w 550d sprawdzić, czy ma tak samo?

Pozdro

ista-dpf.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 14.03.2024 o 15:06, midway napisał(a):

"... w teście ciśnienia czujników pokazuje mi stałe 500hPa..."

Możesz dokładnie wskazać gdzie zanjduje się ten test ?? kiedyś przy awarii czujnika ciśnienia doładowania błąd mnie kierował do tego testu ale gdy wszystko daziała nie wiem co "wyklikać" żeby do niego wejść...

Jeśli jest satale "przypadkowa" wartość no zapewne awaria czujnika bądz przewodów od niego.

Pozdrawiam SIEKIER'A

:twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Ten test to chyba jest dostepny jak masz blad czujnika, przy sprawnym tego nie wywolasz. Poza tym, jesli chcesz sprawdzic czy odczyt jest prawidlowy, wejdz w odczyty dde i tam bedzie. 

Edytowane przez kkx5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak w nowszych wersjach, ale w ISTA 4.01 można wywołać ten test nawet jeśli nie ma błędu.

Najlepiej wejść w: Czynności (Vehicle management) > Wyszukiwanie tekstu (Text Search) > wpisać część lub całość nazwy testu abl tzn. "czujnik ciśnienia spalin" ("exhaust gas pressure sensor")

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Być może w zależności od wersji ISTA kroki są inne, ale u mnie można to wykonać bez błędów (na wyłączonym silniku).

Operations->Complete identification->Vehicle management->Troubleshooting->Function Structure->Power train->Digital diesel electronics->System, diesel particulate filter->Exhaust gas pressure sensor

Zakładam, że jeżeli u mnie ten czujnik jest uszkodzony lub sama wiązka, DDE powinien wygenerować błąd (obwód lub odczyt poza zakresem). Nic takiego jednak nie ma, więc myślę, ze to raczej ISTA pokazuje wszystkie czujniki bez względu na rodzaj osprzętu w danym aucie. Najbardziej chciałbym się dowiedzieć, czy ktoś kto ma czujnik różnicy ciśnienia z dwoma wejściami (na schemacie nr 3) też ma to samo (zakładam, że tak, bo jest to czujnik różnicy przed i za, zatem oddzielny czujnik przed nie jest juz potrzebny).

 

Po odłączeniu czujnika nr 21 ze schematu znika mi odczyt drugiej wartości (czyli ciśnienie przed turbiną), pierwszy nadal zostaje 500hpa.

 

 

 

 

Screenshot from 2024-03-18 09-29-33.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
12 godzin temu, midway napisał(a):

Być może w zależności od wersji ISTA kroki są inne, ale u mnie można to wykonać bez błędów (na wyłączonym silniku).

Operations->Complete identification->Vehicle management->Troubleshooting->Function Structure->Power train->Digital diesel electronics->System, diesel particulate filter->Exhaust gas pressure sensor

Zakładam, że jeżeli u mnie ten czujnik jest uszkodzony lub sama wiązka, DDE powinien wygenerować błąd (obwód lub odczyt poza zakresem). Nic takiego jednak nie ma, więc myślę, ze to raczej ISTA pokazuje wszystkie czujniki bez względu na rodzaj osprzętu w danym aucie. Najbardziej chciałbym się dowiedzieć, czy ktoś kto ma czujnik różnicy ciśnienia z dwoma wejściami (na schemacie nr 3) też ma to samo (zakładam, że tak, bo jest to czujnik różnicy przed i za, zatem oddzielny czujnik przed nie jest juz potrzebny).

 

Po odłączeniu czujnika nr 21 ze schematu znika mi odczyt drugiej wartości (czyli ciśnienie przed turbiną), pierwszy nadal zostaje 500hpa.

 

 

 

 

Screenshot from 2024-03-18 09-29-33.png

Nie sprawdzalem ista ale btool pokazuje wyraznie, pressure before dpf w autach ktore maja jedna badz dwie rurki. Fizycznie sa rozne, te z jedna sprawdzaja cisnienie przed dpf, te z dwiema wysylaja sygnal sredni, przed i za dpf ale odczyt jest taki sam. Przy silniku wylaczonym ~1bar. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszkodzony czujnik   różnicy ciśnienia  nr.4  . Albo coś z przewodami albo wtyczka 

Normalnie  pokazuje mi -3.00 hPa   na zapłonie  a gdy   uruchomię silnik  5.00 hPa 

Jak  odłączę  czujnik wskakuje na -408.0 hPa 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam  test  i gdzie go można  wykonać bez kodu błędu 

Struktura  funkcjonalna > napęd >uklad   elektryczny >  i gdzieś tam 

20240324_113607.png

 

20240324_114711.png

Edytowane przez aramiel123
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za sprawdzenie, myślę, że niedługo się dowiemy o co tu chodzi ;).

 

Kilka testów (na zgaszonym silniku):

  1. Oba czujniki (nr 3 różnicowy oraz 21 ciśnienia przed trubiną) podłączone
    ISTA test:
    ista-wszystkie-czujniki-podlaczone-press-test.jpg.a0cc25e505a9b4fa80519ae1665f782f.jpg
    ISTA odczyt aktualnych:
    ista-wszystkie-czujniki-podlaczone-current.jpg.892cb94554e1de2c94332ff11c49bf39.jpg
    czyli ISTA pokazuje ciśnienie przed DPF jako 500hpa zarówno w teście jak i w odczycie aktualnych danych (czyli jakby brak odczytu)
    ciśnienie przed turbo pokazuje OK

    btool:
    btool-wszystkie-czujniki-podlaczone.thumb.jpg.23c9910612a99b21c0e95fb735eb20c9.jpg
    btool pokazuje tylko ciśnienie przed DPF (~1000hpa czyli ok), nie mam w nim opcji ciśnienia przed turbiną
    wydaje mi się, ze ciśnienie przed DPF w btool to suma ciśnienia atmosferycznego oraz wstecznego skorygowanego (999=997+2)
     
  2. Czujnik ciśnienia przed turbiną (21) odłączony, różnicowy (3) podłączony
    ISTA test:
    ista-21-odlaczony-test.jpg.077fa995fba3d796b82631f78e7a9cf9.jpg
    ISTA odczyt aktualnych:
    ista-21-odlaczony-odczyt.jpg.c2eb41b8b5e556fc0a208af31d333ea1.jpg
    ISTA błędy:
    ista-21-odlaczony-bledy.thumb.jpg.c3b08de4aa658a7c3748a8a6aa6e9490.jpg

    btool odczyty:
    btool-21-odlaczony.thumb.jpg.de4732fa85fbf5c36cff2e947004f3dd.jpg
    btool błędy:
    btool-21-odlaczony-bledy.thumb.jpg.bc9bc2d78d697fbf61179aace4a37d01.jpg
    po odłączeniu 21 btool pokazuje błąd czujnika przed turbiną (podobnie jak ISTA) ale wciąż pokazuje ciśnienie przed DPF (bo to jest wg. mnie atmosferyczne + skorygowane wsteczne)
    czyli oba programy traktują czujnik 21 jako czujnik ciśnienia przed turbiną
     
  3. Oba czujniki (3 i 21) odłączone
    tutaj nie ma więszych zmian w odczytach, pojawia się błąd czujnika różnicowego w obu programach a samo ciśnienie różnicowe jest 0
     

@aramiel123 W teście z ISTA, odłączyłeś czujnik nr 21, wtedy zniknął odczyt przed DPF, zgadza się?
U mnie w ISTA, odłączenie nr 21 powoduje błąd czujnika przed turbiną i taki sam odczyt znika, więc wydaje sie ok.
Ciekaw jestem, jaki masz błąd u siebie, kiedy go rozłączysz (czy jak u mnie przed turbiną czy przed DPF).
Jaką masz wersję ISTA? Ja 4.0.1 (chyba dość stara, postaram się znaleźć coś nowszego i sprawdzę jeszcze raz).

 




 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego myślę że  u ciebie wszystko  jest dobrze   .

Posiadasz  czujnik  różnicy ciśnienia z 2 wejściami  przed dpf i za   Ponieważ masz adblu  czujnik  musi mierzyć tylko  poziom zapchania dpf    a nie całego układu. 

Czujnik  , który ja posiadam ma jedno wejście   i mierzy   wszystko   co za nim stawia opór  ,a za nim.jest tylko DPF i rurka  wydechu 

  Z Adblu  jest  mały problem  bo on też stawia opór  dla spalin dlatego  masz tak a nie inaczej  i masz [czujnik  różnicy ciśnienia ] 

Myślę  że   nie masz co szukać dalej  przyczyny     wskazania czujnika   cisnienia spalin  bo go u ciebie fizycznie nie ma  a program to Programm  

 

 

Edytowane przez aramiel123
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.