Skocz do zawartości

E91 n43 falujące obroty


blondeimp

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

E91 po wymianie wtrysków.

Zapłon już nie wypada, ALE.

Dalej czasami nierówno pracuje, obroty falują o jakiś 1cm. Tym bardziej jego praca jest dziwna, że on 80 proc dnia pracuje rowniutko i nagle coś mu się odkleja i zaczyna się cały trząść.

Ostatnio przy 100 km na h po włączeniu klimy cały się rozkraczyl, stracił moc i cały się trząsł. Nie wiem czy opłaca się w niego dalej ładować, ktoś tak miał? Screenshot_20240225-094121.thumb.png.66f11e0a547031e1d5968317c704e34c.pngScreenshot_20240225-094110.thumb.png.62a9a09be16de95424172874b21a18ae.pngScreenshot_20240225-094053.thumb.png.d842fc787fb40bb6f51e3d49ea9211a5.pngScreenshot_20240225-094019.thumb.png.41e478247697d23bd2b74d8ad45c58e6.pngScreenshot_20240225-094001.thumb.png.ca63def360ad3743d64691eb9d9de350.pngScreenshot_20240225-093957.thumb.png.9ca7b95fd77beeaabd426e0245a79bf7.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jak masz, kabel kdcan to zapraszam na diagnostykę,  zajmuje się głównie tymi silnikami.

 

Jeśli jesteś ze Śląska to zapraszam stacjonarnie 

Edytowane przez lukaszewski

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, zrób diagnostykę.

Napiecie ładowania 13,8 V, silnik skacze po włączeniu klimy - sprawdziłbym ten ślad. Nie znam historii twojego auta - alternator-IBS - akumulator - coś z tym ostatnio robiłeś? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Cześć, nie wiem czy temat dalej aktualny, ale napięcia 13.8 V to raczej zdarza się chwilowo, gdy samochód odzyskuje energię, natomiast typowo to jest 14.6-14.8 V. Silnik widzę nie jest rozgrzany (46 st.C), aby dokonać całej diagnostyki to najlepiej jest go rozgrzać. Lambda wskazuje, że silnik pracuje w trybie homogenicznym, korekcje multi jakieś tam są, ale warto by było sprawdzić co się dzieje w menu korekcji dla wtryskiwaczy, szczególnie część dla trybu uwarstwionego.
Jeśli wtryski zostały zakodowane poprawnie, to dalej pytanie co z systemem NOx, gdyż jeśli silnik nie pracuje w trybie uwarstwionym, to nie masz tworzonych adaptacji i wtedy zaczynają się problemy: gorsza praca silnika, trzęsienie się, dłuższe odpalanie, a przede wszystkim misfire, pogorszone osiągi i wyższe spalanie. Masz zadziwiająco niskie zasiarczenie katalizatora NOx.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jest dokladnie odwrotnie, jak odzyskuje energie to napiecie rosnie. Nikt z was nie zwrocil uwagi na blad polaczenia z pompa wody czyli jej uszkodzenie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.