Skocz do zawartości

F11 520d kilka pytań o koła


Lewy83

Rekomendowane odpowiedzi

Witam kolegów, drogą kupna nabyłem f11 z b47 i napędem rwd. Niestety auto stoi na niezbyt wyględnych felgach 17", co boli o tyle że jest w pełnym mpakiecie. Po sprawdzeniu po vinie wyszło że fabrycznie były koła 19" styling 351. Teraz rozglądam się za jakimiś na podmiankę ALE oryginalne alusy miały szerokość 8.5 cala przód i 9 tył. Z tego co widzę to zdecydowana większość dostępnych do kupienia na portalach jest w jednym rozmiarze. I teraz pytanie do Was: czy zakładając jednakowe dużo stracę, jeśli chodzi o prowadzenie? Jeżdżę spokojnie, rajdy po 200km/h to nie dla mnie. Drugie pytanie: wpadły mi w oko styling 666 i 312, przy czym to już 20" i 10j - wejdzie to do f11? Da się na tym jeździć? Ewentualnie jakie Waszym zdaniem felgi pasują do 5tki w mpaku?

Edytowane przez Lewy83
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O kurczę szok!:) Faktycznie, to w niemieckiej broszurze znalazłem info o wymiarach tego modelu felg ale sprawdziłem po vinie i mam opcję 2NB, a z tego co widzę to jest jeszcze 2ND i tam faktycznie jest różnica przód/tył. Wiesz może czemu turingi mają 4 takie same koła? Bo tak na chłopski rozum to raczej xdrive powinien o tym decydować a nie buda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupując f11 (rwd) koła były styling 613M 18" (tzw. staggered 8.5" i 10"). Po zrobieniu geometrii kół (już trzeci raz), świetnie się prowadzi. Oczywiście wcześniej wszystkie były prostowane, i kilka razy wyważane.  

Wiem że chodzi o 19", ale myślę że skoro napęd jest tylko na tył, to staggered można założyć. 

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
W dniu 17.01.2024 o 15:23, Lewy83 napisał(a):

Wiesz może czemu turingi mają 4 takie same koła? Bo tak na chłopski rozum to raczej xdrive powinien o tym decydować a nie buda.

Touring jest powszechnie użytkowany przez firmy, często na długich trasach. Popularniejszy rozmiar 245/40 jest dostępny w serwisach mobilnych np. ADAC. W razie potrzeby można wozić jedno koło zapasowe. Praktyczność i koszty eksploatacji ponad właściwości trakcyjne. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, bbmw napisał(a):

jedne z ładniejszych bbs

5 Mpakiet.jpg

Dzięki, faktycznie bardzo ładne - przypominają mi enkeie. Tylko niestety ja jestem zboczeńcem akceptującym wyłącznie oem-owe graty, więc na chwilę obecną zastanawiam się pomiędzy stylingiem 351, 312, 366 a budżetową opcją 350. Co Tobie się najbardziej podoba z tego zestawu?

 

6 godzin temu, Borsuczek napisał(a):

Touring jest powszechnie użytkowany przez firmy, często na długich trasach. Popularniejszy rozmiar 245/40 jest dostępny w serwisach mobilnych np. ADAC. W razie potrzeby można wozić jedno koło zapasowe. Praktyczność i koszty eksploatacji ponad właściwości trakcyjne. 

Kurczę, na takie wytłumaczenie to bym nie wpadł - nieważne prowadzenie i doznania kupującego, to serwisy mają być zadowolone. Widzę że u Niemców stabilnie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może cos bardziej klasycznego a żeby te małe hebelki schować :https://www.bmw.com/en-au/offers-and-services/bmw-original-accessories/accessories-page._19-bmw-light-alloy-wheel-multi-spoke-style-455.htmlimage.thumb.png.a33c052fbcbcadaa3c0819db1a54a96d.png

 

 

20230424_143037.jpg

Edytowane przez Użytkownik525xd
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
10 godzin temu, Lewy83 napisał(a):

Kurczę, na takie wytłumaczenie to bym nie wpadł - nieważne prowadzenie i doznania kupującego, to serwisy mają być zadowolone. Widzę że u Niemców stabilnie...

U Niemców i u nas bez zmian. Oni mają przemysł motoryzacyjny, my nie. Kombi służy do zarabiania pieniędzy. Dla doznań kupuje się coupe albo cabrio 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Użytkownik525xd napisał(a):

Felgi sam w sobie bardzo ładne, ale taki wzór (dużo cienkich, prostych ramion) w mojej opinii bardziej pasuje do klasycznych limuzyn typu jaguar xj, f10 ma zbyt nowoczesny wygląd. Swoją drogą te matowe lakiery są genialne (chyba że to folia), widziałem chyba identyczną f11 w święta i na żywo robi wrażenie.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, luk842 napisał(a):

To ja może coś od siebie dorzucę. Właśnie śmigam na takim konfigu 🙂

IMG_2903.jpeg

IMG_2667.jpeg

No właśnie nad tymi pierwszymi się zastanawiam, moja f11 fabrycznie miała 351. Te drugie to 666? Oryginał czy chinol? Jak się na tym jeździ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Lewy83 napisał(a):

Felgi sam w sobie bardzo ładne, ale taki wzór (dużo cienkich, prostych ramion) w mojej opinii bardziej pasuje do klasycznych limuzyn typu jaguar xj, f10 ma zbyt nowoczesny wygląd. Swoją drogą te matowe lakiery są genialne (chyba że to folia), widziałem chyba identyczną f11 w święta i na żywo robi wrażenie.

Faktycznie felunek pod 40+ no ale dla mnie to już za nie tak długo raczej doczeka 🙂 a to nie folia, dobrze się trzyma ten lakier, ale jak skrobniesz gdzieś to już ślad zostaje na zawsze. Na szczęście mam szczęście póki co i wszystko jest tak jak fabryka dała 💪😁

Jeszcze zgredem nie jestem ale 20" odradzam na bank na to co się dzieje po śniegu te dziury studzienki to jest masakra i nawet 19" z profilem bym nie założył na zimę bo już bym nie miał ani felgi ani opony. Jeżdżę na ori balonach 17" w zimie. (Czyli jestem już zgredem). Ale na lato to 19" i chyba wystarczy bo wygląda nie najgorzej, a i jakoś przejedziesz przez te dziure najwyżej lekko tylko skrzywisz felgę. Pirelli P-zero 245/40R19 x4 kosztują świeże praktycznie z fabryki na stół ~4500pln (RF + rant ochronny). No ale jeżdżą na fabrycznych 20 i 21" nowe modele i jakoś to idzie. Pamiętaj tylko że im większy rozmiar i mniej szprych tym większa plastelina, a już w standardzie jest play-doh 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

455 miałem oryginalnie na lato, wcale nie uważam, że to felga dla staruchów :) ale każdy ma inny gust.

Niestety tuż przed świętami mi je zayebali... więc chyba jeszcze wzięcie mają.

Teraz szukam czegoś nowego i pewnie będzie tak jak wyżej 351 bo jest tego na rynku dużo i ceny przystępne, albo jak się wkurzę to będą 453 bo też polerowane podobnie jak 455.

 


image.png.489f59034830f6c05fb02ee06fe84438.png

 

image.jpeg

  • Przykro mi 1

spacer.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak tego nie widać po zdjęciach ale te felgi mają legancki szlif 🙂 Współczuję straty. Też mnie dwóch dresików raz pod blokiem pytało czy to ori felunek, to powiedziałem że nie, że to ulep i folia 🤷🏻‍♂️ na szczęście tam nie mieszkam 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, comeasyouare napisał(a):

455 miałem oryginalnie na lato, wcale nie uważam, że to felga dla staruchów 🙂 ale każdy ma inny gust.

Niestety tuż przed świętami mi je zayebali... więc chyba jeszcze wzięcie mają.

Teraz szukam czegoś nowego i pewnie będzie tak jak wyżej 351 bo jest tego na rynku dużo i ceny przystępne, albo jak się wkurzę to będą 453 bo też polerowane podobnie jak 455.

 


image.png.489f59034830f6c05fb02ee06fe84438.png

 

image.jpeg

Hej, ten styling 455 też bardzo ładne, ale moim skromnym zdaniem przez swoją fikuśność pasuje bardziej do aut bez mpakietu. Inna sprawa, że w lci tak samo podoba mi się zderzak przedni mpakietowy i zwykły, przedlift zwykły za to jest straszny.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.