Skocz do zawartości

Wibracje/drgania przy niskich temperaturach


Gebels86

Rekomendowane odpowiedzi

Od kilku dni przy niskich temperaturach odczuwalne są dość mocne wibracje auta odczuwalne delikatnie na siedzisku kierowcy, jak auto się rozgrzeje jest dużo lepiej ale też trochę jest, największe drgania są na postoju i w okolicach 1500obr, bez różnicy czy jest to na P, N lub D, w grudniu był zmieniany łącznik elastyczny wału i wibracje od niego ustały, i tak myślę czy jakby coś trochę inaczej było złożone to może być wina tego? Czy gdzieś indziej szukać przyczyny??🤔 auto 2.0d przebieg 163tys, świeżo zmiany olej i kpl filtrów 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na postoju (P) wał się nie kręci wiec nie powinno być wibracji od łącznika wału.  Doszukiwałbym się problemów z wtryskami?  Dla B57 (3.0d) 265hp jest problem pojawiających się luzów klapkach dolotu (dotyczy różnych modeli G). Objawia się to wibracjami kierownicy na wolnych obrotach (na postoju).   Nie wiem jak to jest w B47. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
W dniu 7.01.2024 o 17:32, Gebels86 napisał(a):

Od kilku dni przy niskich temperaturach odczuwalne są dość mocne wibracje auta odczuwalne delikatnie na siedzisku kierowcy, jak auto się rozgrzeje jest dużo lepiej ale też trochę jest, największe drgania są na postoju i w okolicach 1500obr, bez różnicy czy jest to na P, N lub D, w grudniu był zmieniany łącznik elastyczny wału i wibracje od niego ustały, i tak myślę czy jakby coś trochę inaczej było złożone to może być wina tego? Czy gdzieś indziej szukać przyczyny??🤔 auto 2.0d przebieg 163tys, świeżo zmiany olej i kpl filtrów 

Może poduszki silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

I to by było na tyle w kwestii polecanych silników i silników, których należy unikać (w wątku obok). Mówią, że jak jest zima to musi być zimno. Parafrazując - jak się kupuje diesla to trzeba się liczyć z klekotaniem i wibracjami. Przepraszam, nie mogłem się powstrzymać.

Sąsiad w serii F miał podobnie. Pół samochodu mu wymienili, ale nie pomogło. Skutecznie wyleczył się z diesli.

Zacytuję z innego forum, żeby nie było, że wpis nie na temat:

Ten model silnika to fatalna pomyłka BMW ( łańcuch rozrządu ) . Do sprawdzenia

- poduszki silnika i skrzyni biegów

- kompresje silnika

- pracę wtryskiwaczy na urządzeniu BMW ( nie potrzeba demontować wtryskiwaczy )

- koło dwumasowe / pasowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W PB też zdarzają się takie historie. Ostatnio był taki temat w  B48 (530i)- chodził jak traktor. Zależy jak się trafi. Są auta że przelatają 300+ kkm bez dotykania silnika a czasem trafi się że po 50 kkm silnik padnie (własne doświadczenia).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, s0nar napisał(a):

I to by było na tyle w kwestii polecanych silników i silników, których należy unikać (w wątku obok). Mówią, że jak jest zima to musi być zimno. Parafrazując - jak się kupuje diesla to trzeba się liczyć z klekotaniem i wibracjami. Przepraszam, nie mogłem się powstrzymać.

Sąsiad w serii F miał podobnie. Pół samochodu mu wymienili, ale nie pomogło. Skutecznie wyleczył się z diesli.

Zacytuję z innego forum, żeby nie było, że wpis nie na temat:

Ten model silnika to fatalna pomyłka BMW ( łańcuch rozrządu ) . Do sprawdzenia

- poduszki silnika i skrzyni biegów

- kompresje silnika

- pracę wtryskiwaczy na urządzeniu BMW ( nie potrzeba demontować wtryskiwaczy )

- koło dwumasowe / pasowe

Jakie urządzenie BMW?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
15 godzin temu, Gebels86 napisał(a):

Jakie urządzenie BMW?

Nie jestem mechanikiem, więc nie wiem jakie dokładnie urządzenie i co autor wypowiedzi z innego forum miał na myśli. Ale zakładam, że ASO ma jakieś urządzenie, którym mogą sprawdzić poprawne działanie wtryskiwaczy nawet bez ich demontażu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Nie daje mi spoooju ta minimalna wibracja i zrobiłem dziś pomiar korekt wtrysków na ISTA+. Korekty na zimnym silniku, później 70st i 90. Wg mnie jest okej ale może ktoś mądrzejszy się wypowie. I zauważyłem że przy dodawaniu i szybkim odpuszczaniu gazu potrafi budą bujać, może to jednak mogą być poduszki? 

IMG_4906.jpeg

IMG_4907.jpeg

IMG_4908.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
16 godzin temu, Enriquez napisał(a):

Ten znowu swoje ... w każdym temacie to samo pitolenie.

Dziękuję za ten jakże merytoryczny wpis, który zmieni losy świata. Widzę, że prawda w oczy kole 😄 No cóż, u niektórych to norma. W dodatku obudził się po 2 tygodniach  🤣Niestety, dział G30 będzie powoli umierał, nic ciekawego się tu nie dzieje od dłuższego czasu. Natomiast jak już się coś pojawia to dotyczy klekota: a to klekocze, a to wibruje, a to jakiś komunikat błędu, a to stracił moc, a to nie odpala na zimnym itp. itd. Dlatego nie polecam ON. Same kłopoty. Nie zgadzasz się ze mną? Spoko, ale nie mów, że to "pitolenie" tylko obiektywnie spójrz na pojawiające się tu tematy, a może sam dojdziesz do podobnych wniosków. Jeśli nie to trudno, ale wiedz, że i tak mam to sam wiesz gdzie 😄

Edytowane przez s0nar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ze swojego doświadczenia napiszę, że ostatnio miałem problemy po odpaleniu samochodu po nocy, gdy były mrozy. Samochodem telepało, do tego dochodziły dziwne dźwięki, jakby buczenie. Wymieniłem poduszki pod silnikiem, bo najechane mam już 180k i problem się rozwiązał. Dźwięki ucichły i wibracje są o wiele mniejsze.

Silnik b47

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.