Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Od jakiegoś czasu zaobserwowałem dziwne hałasowanie w okolicy skrzyni biegów. Jest to coś w rodzaju "trajkotania" które najwyraźniej słychać na wolnych obrotach. Podczas zwiększania obrotów tez słychać, jednak powyżej pewnej granicy to silnik zagłusza ten dźwięk ze skrzyni. Dzieje się to tylko na ciepłym silniku, natomiast na zimnym jest całkowita cisza i słychać tylko pracę silnika. Co to może być? Skrzynia? Łożysko oporowe? a może jeszcze coś innego? (silnik 1.8 M40)

Pozdrawiam

Będziesz Musiał Wyprzedzać
Opublikowano
dolaczam sie do pytania mam cos podobnego tylko ze w 320i 24v, ja stawiam na sprzeglo.. ;( pozdro
jak kochac to Ksiezniczke jak krasc to Miliony jak jezdzic to tylko BMW ;)
Opublikowano

hmm ja bym obstawiał raczej za łożyskiem oporowym, ale pewności nie mam i dlatego zadałem temacik na forum.

Dodam jeszcze (niewiem czy to ma jakiś związek z tym trajkotaniem), że po przejechaniu długiego dystansu np. 100, 200, 300 km lub więcej to mam problemy z płynnym ruszaniem, gdyż auto mocno szarpie - myślę że to łożysko.

Pozdrawiam

Będziesz Musiał Wyprzedzać
Opublikowano
identycznie jak u mnie po trasie tak sie dzieje szl** moze trafic trzeba bedzie jak najszybciej cos z tym zrobic... gdzies przeczytalem ze kwestia szarpania to zapowietrzony uklad do sprzegla wysprzeglik trzeba na nowo wpompowac plyn do niego w servisie ale ile to prawdy to nie wiem, zrobilbym to juz dawno ale kolo mnie nie ma servisu w odleglosci 200km w jedna strone ;)
jak kochac to Ksiezniczke jak krasc to Miliony jak jezdzic to tylko BMW ;)
Opublikowano

to szarpanie to bolaczka wlasnie w momecie kiedy silnik dostanie temperaturuy( korek czy jakas dluzsza jazda i postoj ) atakuje 1 i R okropny kangoir na osi tylknej.

1.lacznik elastyczny walu/skrzynia

2. sprzeglo( tarcza , docisk, lozysko raczej wykluczane)

3.wysprzeglik tez raczej wyeliminowano bop objawy dotykalyby rowniez przelaczania na inne biegi

 

tak wiec sprzeglo.......................

http://img314.imageshack.us/img314/9448/pawlazdjecia012fa6.th.jpg

Opublikowano

ja mam to samo :(

jednak zauważyłem dużą poprawę , czyli zmniejszenie "trajkotania" po wymianie oleju w skrzyni , teraz w sumie tego nie słyszę :)

 

pozdrawiam

Opublikowano

W sumie też chciałem wymienić olej w skrzyni biegów dla wyciszenia trajkotania, ale nie byłem pewny czy to coś da. Z tego co mi wiadomo to po prostu olej w skrzyni mógł stracic swoje właściwości i może być za rzadki. Czy można zalać do skrzyni jakiś gęściejszy ojel? Olej w skrzyni jest koloru czerwonego (tak jak w automacie) czy są oleje tego typu o różnej gęstości?

Pozdrawiam

Będziesz Musiał Wyprzedzać
Opublikowano

ja wlałem Castrola , takiego jak zalecają :

 

" Ręczne skrzynie przekładniowe: zespoły z pomarańczową wywieszką z napisem 'ATF Oil', TQ DEXRON III; zespoły z zielona wywieszką z napisem 'Special Oil', SMX-B. Wywieszki są umieszczone obok korka wlewu oleju "

litr kosztuje koło 35 zł

 

przy gestrzym oleju bedziesz miał problemy ze zmianą biegów przy niskich temperaturach.

 

 

pozdrowienia :arrow:

Opublikowano
W trakcie tego trajkotania wciśnij sprzęgło jeśli przestanie hałasować to masz łożysko do wymiany które sie zaczyna rozlatywać.
Opublikowano
To lozyska na walku wysprzeglajacym w skrzyni - dajcie sobie z tym spokoj i nic nie robcie!!!!! Nic sie nie rozleci, nie wyleci ani nie zatrze! Zreszta w co drugiej e 36 to slychac - po miesiacu sie przyzwyczaicie :P
Opublikowano
Dolacze sie do tematu. Niki_BMW 316 wymiana calego sprzegla pomoze czy te lozyska sa w skrzyni??

 

tez to mam , z tego co czytalem w poprzednich postach to jest to łozysko na wałku głównym który siue znajdyje w skrzyni i wymiana sprzegla na nic sie zda, doczytalem sie tez ze nie warto tego naprawiac tylko wymienic cala skrzynie na inną

  • 1 rok później...
Opublikowano

Witam,

 

pozwolę sobie odświeżyć temat i zapytać osoby, które z opisanym problemem się spotkały w E39 523i?

 

U mnie też słychać trajkotanie, na nagrzanym silniku, najczęściej się wycisza i jest spokój, ale jest to wkurzające :roll:

 

Mechanik stwierdził, że nie jest to dwumasówka - ona ma troszkę inne objawy. Podobno jest to łożysko sprzęgła.

 

Mam czekać aż się skonczy sprzęgło i wymienic całe sprzęgło.

 

Czy to prawda? Czy czekając nic wiecej nie uszkodze?

 

I czy rzeczywiście w e39 może to być łożysko?

 

Uprzejmie proszę o jakieś podpowiedzi.

 

Pozdrawiam serdecznie i dziękuję.

Przemek

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.