Skocz do zawartości

Jaki silnik do nowego X3?


Mario2021

Rekomendowane odpowiedzi

jak robisz 20k rocznie w tym 16k po mieście brałbym benzynę. Nie chodzi o problem z SCT czy innymi bajkami (auto będzie długo spełniać normy) ale o upierdliwość ekologii. Pilnowanie wypalania dpf i dbanie o niego przy Twojej eksploatacji będzie upierdliwe. Adblue w BMW jakimś cudem jest trwałe więc jego bym się nie obawiał za bardzo.
Kolega który jeździ 15tyś miasto/15tyś trasa stwarza bardziej optymalne warunki dla dpf, ale dalej nie idealne.

Trzeba pamiętać, że BMW nie wyświetla checka na desce jak filtr jest bardzo brudny, potem płacz, że coś poszło i nie wiadomo dlaczego.

Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam też pytanie odnośnie silnika a dokładniej jego brzmienia. Będę prawdopodobnie pod koniec tego roku lub w przyszłym, brał kolejne auto. Tym razem nie będzie to SUV. Potrzebuję jakiegoś fajnego kombi i prawdopodobnie wybór padnie na serię 5. W związku z tym że nie jest to SUV i auto będzie użytkowane nie koniecznie w trasach, zdecyduję się raczej na benzynę. No i tu mam do Was pytanie o kwestie akustyczne :). Jeżeli chodzi o diesle, to uwielbiam dźwięk rzędowej 6. Bardzo żałuję że nie mam jej aktualnie. Natomiast to brzmienie idzie rozróżnić od zwykłej R4. Próbowałem znaleźć różnice w dźwięku między silnikiem benzynowym 30i oraz 40i i powiem Wam że nie wiem, może nagrania na YT tego nie oddają, ale ta benzyna nie brzmi już tak ładnie. Wydaje mi się, że jakbym stanął na ulicy obok takiej benzynowej szóstki to nie powiedział bym w ogóle że to ma 6 cylindrów. A jakie są wasze odczucia? Czy tylko diesel ma taki ładny dźwięk? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 22.01.2024 o 11:08, dizel1982 napisał(a):

A ja mam też pytanie odnośnie silnika a dokładniej jego brzmienia. Będę prawdopodobnie pod koniec tego roku lub w przyszłym, brał kolejne auto. Tym razem nie będzie to SUV. Potrzebuję jakiegoś fajnego kombi i prawdopodobnie wybór padnie na serię 5. W związku z tym że nie jest to SUV i auto będzie użytkowane nie koniecznie w trasach, zdecyduję się raczej na benzynę. No i tu mam do Was pytanie o kwestie akustyczne :). Jeżeli chodzi o diesle, to uwielbiam dźwięk rzędowej 6. Bardzo żałuję że nie mam jej aktualnie. Natomiast to brzmienie idzie rozróżnić od zwykłej R4. Próbowałem znaleźć różnice w dźwięku między silnikiem benzynowym 30i oraz 40i i powiem Wam że nie wiem, może nagrania na YT tego nie oddają, ale ta benzyna nie brzmi już tak ładnie. Wydaje mi się, że jakbym stanął na ulicy obok takiej benzynowej szóstki to nie powiedział bym w ogóle że to ma 6 cylindrów. A jakie są wasze odczucia? Czy tylko diesel ma taki ładny dźwięk? 

Oj różnicę słychać bardzo wyraźnie poczynając od odpalenia, na pracy na jałowym i potem dźwięku z jazdy. Mam w domu 2.0 r4 w G20 i 3.0 r6 w G30. 

Popisałem z Wami i zacząłem myśleć o zmianie zamówienia na inny silnik, ale jakieś 2 tygodnie temu bmw znowu podniosło ceny za silniki. W x3 o 5tyś, w x5 o 8tyś. Uznałem to za znak i pozostaje przy 30d. Lipa tylko, bo różnica między moją a m40i czy m40d to jakieś 10-15tyś, a dodatkowo miałaby deskę w skórze, pakiet schowków, zawieszenie m adaptive, mechanizm różnicowy względem mojej. 
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to pewnie nagrania tego nie oddają po prostu. No nic, poczekam do wiosny aż wprowadzą G61 bo G60 nie kupię na pewno. Potrzebne mi będzie jakieś większe kombi w związku z powiększeniem się jeszcze bardziej rodziny 🙂. I mówię, nie chcę teraz brać diesla bo to będzie na pewno samochód do kręcenia się w koło komina i będzie robił za równo dłuższe ale i krótsze trasy rzędu kilku kilometrów więc diesel nie bardzo. Jeszcze zobaczę bo nie wiem kiedy wchodzi nowa seria 3. Może będzie nieco większa od obecnej to wtedy możliwe że wezmę serię 3 a zaoszczędzoną kasę przeznaczą aby ją doposażyć pod korek bo jak sobie skonfigurowałem aktualną serię 5 w kombi (mam nadzieję że nowa nie będzie się jakoś mocno cenowo różniła) właśnie z silnikiem 40i i wyposażeniem takie jakie chcę mieć to katalogowo prawie 480tys wyszło. Jeszcze jestem ciekaw jaki można na to rabat będzie dostać bo jak zejdę poniżej 400 to będzie ok. Nie chcę po prostu tej kwoty przekraczać. No i jeszcze zobaczymy jak mocno będzie się seria 3 różniła wyposażeniem bo są rzeczy w 5, których w 3 nie się dobra jak np domykanie drzwi które jest bardzo fajną rzeczą albo fotele komfortowe w serii 5 sią bez porównania lepsze niż w serii 3. Ale z drugiej strony gdyby 3 miała to wszystko co 5 to nikt by 5 nie kupował. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie mogę edytować już poprzedniego posta. No to już sobie kupiłem 6 cylindrowca ... Byłem właśnie w salonie BMW pooglądać sobie co tam ciekawego mają i co się okazało? Że BMW w serii 5 nie ma i miało nie będzie silników 6 cylindrowych. A przynajmniej w europie bo w stanach mają. W europie jedyny diesel jaki będzie to model 520d. Benzyna 520i oraz 530e. Poza tym elektryki. Opcja na większy silnik to zakup M5 za grube pieniądze. A mało tego, sprzedawca mi powiedział, że aktualnie silnikiem podstawowym w tym modelu jest 2 litrowa benzyna ale to się zmieni bo BMW w tym roku, jako silnik podstawowy do tego samochodu mają kłaść 3 cylindrowce. Paranoja!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Być może sprzedawca wszystkiego nie wie. Powiedział że silników R6 w nowym modelu serii 5 nie ma i nie będzie na Europę. Będą wyłącznie na stany oraz azję. Większy silnik będzie jedynie w M5. Ciekawe czy w X5 coś będzie aczkolwiek nie chcę kolejnego SUV'a brac. 

Edytowane przez dizel1982
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
4 godziny temu, dizel1982 napisał(a):

No to już sobie kupiłem 6 cylindrowca ... Byłem właśnie w salonie BMW pooglądać sobie co tam ciekawego mają i co się okazało? Że BMW w serii 5 nie ma i miało nie będzie silników 6 cylindrowych. A przynajmniej w europie bo w stanach mają. W europie jedyny diesel jaki będzie to model 520d. Benzyna 520i oraz 530e. Poza tym elektryki. Opcja na większy silnik to zakup M5 za grube pieniądze.

550e xDrive ma 6-cylindrowy silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Borsuczek napisał(a):

550e xDrive ma 6-cylindrowy silnik.

Faktycznie, patrzę w konfiguratorze i jest wersje 550e. Może on się zasugerował tym, że powiedziałem na początku rozmowy że nie interesuje mnie ani elektryk ani hybryda tylko zwykła najzwyklejsza benzyna. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Kłaniam. 

O pewnej odporności B47 na trudy jazdy mieszanej (miasto-trasa) było tu trochę w temacie napisane (kwestia DPF i AB).

A jak wygląda to w przypadku 3 litrowego diesla (B 57)? Ma ktoś dłuższe (w sensie przebiegu) doświadczenie? Wystarczy dla zdrowia silnika od czasu do czasu go przegonić? 

No i pytanie, jak taką miejską jazdę znosi B57 w połączeniu z mild hybrid? 

Będę wdzięczny za pomoc. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

troche info nt F45

 

  • In production 08/24-10/33
  • This is the traditional X3 with gas, diesel, and hybrid versions. The full EV role is going to the Neue Klasse. There will still be X3M (G97).
  • Intro models: Worldwide 20d xDrive, 20 xDrive, 30e xDrive, M50 xDrive; US 30 xDrive and M50 xDrive.
  • 03/25: Adding worldwide 20 (no x). This will likely complete the model lineup.
  • No new engines, making a step up in luxury (standard comfort access, optional Iconic Glow exterior like on the next 5 series, fancier interior materials, driver aids matching the current X5 - also means no L3 autonomy, the best audio is still HK, ID8 dash).
  • M50x specifics: standard M Sport suspension (adaptive optional), standard Iconic Glow, 20" wheels, and the usual M interior and exterior parts.
  • Known colors: Dark Graphite, Black Sapphire, Arctic Race Blue, Mineral White, Mineral Red, Skyscraper Gray, Brooklyn Gray.
  • Specifications:
    - Length: 4755mm
    - Width w/o mirrors: 1920mm
    - Height: 1660mm
    - Wheelbase: 2865mm
    - Leg Room: 1021mm front, 923mm rear
    - Luggage volume: 570l/1700l
    - Curb weight: 20dx - 1890kg, 20x - 1855kg, M50x EU - 1980kg, 30x US - 1894kg, M50x US - 2057kg
    - Towing capacity: 20dx, M50x EU - 2500kg, 20x - 2400kg, 30x US - 1815kg, M50x US - 2200kg
    - Tires: 225/60R18 square base models, 30x - 245/50R19 square, M50x - 255/45R20 front + 285/40R20 rear or 255/40R21+285/35R21.

G45 G01 specs comparison - Copy.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Niestety na liście nie widać 30d/40d, pytanie czy to się sprawdzi. Kiedyś sprzedawca w salonie powiedział mi, że w serii 5 nie będzie już diesla R6, ale chyba w przyszłym miesiącu się pojawi, więc może i w X3 będzie podobnie. Moim zdaniem do suva najbardziej pasuje diesel, ale 50e też będzie fajnie jeździć, jedyny minus to postoje na tankowanie 2x częściej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

no niestety słabo z tymi dieslami 3.0  ;(

ciekaw jestem czy ta hybryda 30e bedzie miała teraz większy sens?

jesli moc sumaryczna byłaby ~350KM (skoro X1 30e ma teraz 326KM) i zasięg na prądzie ~100km (jak piszą) to moze warto to rozwazyć?

 

Cytat

We next set off on a tour of the Miramas hinterlands in the xDrive30e PHEV. While the previous version was rated at 292 horsepower and had an electric range of only 28 miles, insiders are predicting a minor increase to 300 horses for the latest one, while the zero-emission range is expected to increase to 60 miles thanks to a bigger battery. Although this is by no means a light vehicle, the combustion engine and the e-motor provide commendable verve and stamina. As long as the state of charge does not drop below 10 percent, there is always enough ballsy instant torque on tap for one more pedal-to-the-metal passing maneuver. Going all out is a challenge on the bumpy and winding ancient mountain roads with their sudden corners and blind crests. Dampers in Sport? No. For maximum compliance and control, Comfort is the only option. The steering also feels less erratic and better connected in Comfort.

The PHEV is shod with Goodyears (255/45R-20 front, 285/40R-20 rear) featuring marginally softer sidewalls and a less extreme rubber compound for smoother breakaway characteristics and a less harsh response to ridges and potholes. Thus equipped, the X3 does a remarkable job soaking up bumps, balancing along crumbling hard shoulders, and straddling all sorts of evil speed bumps. Downsides? The e-motor occasionally doesn't fill the turbo hole, the steering feedback is at times not quite as clear and linear as expected, and the brakes need a fast and firm foot to reel in the substantial 4500 pounds of mass and momentum. All in all, however, the new X3 feels more mature, grown-up, and dynamically classier.

 

na plus powinna się poprawić stabilność przy wysokich prędkościach 😉

Cytat

In the steering department, BMW replaced the traditional dual-pinion layout with a brand-new so-called axially parallel design (APA) that's claimed to advance handling and response. Supporting the trick steering are the wider rear track, a more rigid body structure, stiffer anti-roll bar attachments, revised pivot bearings, beefed-up control-arm mounts, and an uprated front axle geometry with more camber. "It's a scalable system, tailor-made to match different axle loads," explains Stefan Gress from the vehicle dynamics team. "Benefits include improved directional stability, more turn-in grip, and reduced understeer all the way to the limit. The new steering literally puts the road in the driver's hands.

 

Edytowane przez cowboy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.