Skocz do zawartości

BMW , f11 nie dziala abs , dsc , słabe aku


Mateo1994

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie potrzebuje waszej pomocy . Posiadam BMW f11 2.0d 184km , od kilku tygodni mam problem z autem . 
Od kad przyszły mrozy , w mojej buni wyskoczył błąd z informacja słabego aku ,i wyskoczymy różne błędy związane z abs , dsc , kontrola zawieszenia , nie działa licznik , nie działa wspomaganie , błąd za błędem .  Czytałem już inne posty na ten temat i wydaje mi się ze słaby aku nie powinien byc powodem klamek , ponieważ nie mam keylessa . Gdy podłączyłem kompa usterek nie da się usunąć , ale pokazuje ze jest uszkodzony czujnik prędkości koła . Czy ten czujnik może byc przyczyna rozładowywania  aku ? Pomocy . Bezpiecznika nr 2 jeszcze nie sprawdzałem . Błędy dalej się świecą , Akumulator wymieniłem na nowy . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Zarejestrowałeś nowy akumulator? Po wymianie trzeba dać  informację, że jest nowy aku. Nie wiadomo czy jakiś moduł  nie padł ponieważ słaby akumulator powoduje duże skoki napięcia a większość modułów pracuje w przedziale 9 - 16V. 

W BMW nie wolno bagatelizować słabego stanu akumulatora...... ! ! !

Aku należy doładowywać przynajmniej dwa razy w roku. Ja jeżdżę mało, 10 - 15kkm rocznie, auto garażuję a baterię doładowuję średnio co 2 - 3 miesiące. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak dopuściłeś do kilkukrotnego rozładowania akumulatora to mogłeś przy rozruchu w skrajnym przypadku uwalić sterowniki ... Burza Ci dobrze napisał, że sama wymiana akumulatora bez jego zakodowania nic nie daje.

Wszystkie te błędy, które najczęściej powoduje wadliwa klamka są powiązane z jednym bezpiecznikiem na którym wisi abs. Warto to posprawdzać zaczynając od sprawnego, najlepiej nowego, akumulatora (agm) i potem całej reszty. Diagnostyka w dobrym warsztacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akumulator zakodowalem od razu przy wymianie , mam agm , w pierwszej kolejności sprawdzę bezpieczniki , wymienię czujnik abs i zobaczymy co będzie . Błędy wyskakują , w zależności od dnia . Jednego ranka błędy znikły podczas rozruchu silnika , ale podczas ruszenia zapaliły sie znowu 

 

 

72416891217__FBF15414-4314-488D-83A6-B36248D33641.jpeg

IMG_4853.jpeg

IMG_4854.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesteś pewien, że ten skaner odczytuje wszystkie błędy? Czy jak jest błąd to jest w stanie skomunikować się ze wszystkimi sterownikami?

 

Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam na wstępie chce wszystkim podziękować za poświęcony czas . Niestety problem jest nadal . Czujniki abs wymienione , błędy zostały . Możliwe ze jakiś czujnik padł( moduł )  , na kompie pokazuje błąd komunikacji lub sygnał nieważny ICM . Druga sprawa , cos rozładowuje mi akumulator nie mam pojęcia co to może byc , . Bezpiecznik nr 2 sprawdzony , jest sprawny . Jutro jadę do mechanika a później do elektryka BMW . Czy ktoś ma jeszcze jakies pomysły co to może byc ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Może jeszcze raz przeczytaj cały temat. Zobacz czego nie napisałeś ponieważ każda informacja może przybliżyć nas do rozwiązania problemu?

Napisz jakie błędy ci zostały?

Skup się nad Akumulatorem bo moim zdaniem on może być winowajcą całej sytuacji.  Porób pomiary napięcia podczas pracy alternatora w czasie pracy . 

Może inteligentna klema IBS padła?

W elektronice wszystko jest możliwe a awaria twojego auta mogła zacząć się wcześniej a mróz tylko ją przyśpieszył? Dlatego cofnij się jeszcze dalej może coś sobie przypomnisz ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za każdym razem pojawiają się nowe błędy. Jedyny który jest stały to nieważny nadajnik icm , jak na zdjęciu . 

- jak sprawdzić czy klemą ibs padła ? 
- wieczorem wsadziłem inny naładowany akumulator który był wcześniej przed wymiana i sprawdzę czy dalej cos go rozładowuje . 

wczesniej żadnych błędów z autem nie miałem , właścicielem jestem od sierpnia 
 

jedyne co sobie przypominam , to podczas mrozu zamarzła mi klapa bagażnika , niby się otworzyła światło było , ale nie mogłem jej podnieść wyżej ani zamknąć całkowicie wiec pojechałem tak do pracy . Gdy trochę odpuściło , bagażnik zamknąłem . Teraz gdy auto jest zamknięte centralka  i próbuje otworzyć bagażnik ( łapie za klamkę ) migają mi światła z przodu i z tylu , podświetla się również drążek skrzyni i przycisk start stop . Wydaje mi się ze tak nie powinno byc , i to może byc ta przyczyna . Ale to obstawiam na sam koniec . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Wygląda na usterkę IBS. Zmierz napięcie akumulatora miernikiem i jednocześnie testerem sprawdź jakie są napięcia zasilania na modułach które wyrzucają błędy. Jeśli wyraźnie niższe to prawdopodobnie IBS uznaje, że jest przeciążenie, ogranicza napięcie i przez to wyłączają się odbiorniki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem dzisiaj , opisy kodów usterek . Wpadłem na trop ze przyczyna błędów abs , esp i hamulca ręcznego może byc uszkodzone tylne lewe łożysko koła ( może nie uszkodzone a brudne ) przez co sygnał jest zakłócony i wyświetla różne błędy na temat dsc i icm . Co do akumulatora , dzisiaj zrobiło się cieplej i błąd o słabym aku zniknął . Sprawdziłem tez pobór prądu podczas uśpienia auta i tutaj mam wątpliwości wartość na mierniku pokazywało 0.03-00.5 wartość skacząca . Przez te ostatnie kilka dni gdy było zimno mimio iż wymieniłem aku , klemę ibs , cały czas była informacja o słabym napięciu akumulatora .zobaczymy za kilka dni . Na weekend biorę się za wymianę łożyska i zdam relacje 

IMG_4973.png

IMG_4974.png

IMG_4975.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Siemanko , mała aktualizacja . 
Auto oddałem do mechanika
 

Problemem tych błędów była uszkodzona pompa abs , wymieniłem na używkę , kodowanie , i zero błędów . 

Dodam jeszcze ze przed oddaniem auta do  mechanika to sam wymieniłem czujniki abs , łożysko koła oraz piastę kola ( wszystko lewy tył )
 

Jeśli chodzi o elektrykę to dalej szukam , mierzyłem miernikiem akumulator podczas uśpienia auta , wartość skakała od 0.04 do 0.05 . Jeśli chodzi o ładownie to tez jest około 13.5v prawie 14 . Możliwe ze przez uszkodzona pompę nie było jakiegoś sygnału i nie ładowało . Nie mam pojęcia 😔

 

 

Edytowane przez Mateo1994
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Prąd spoczynkowy masz OK. Nie powinien  przekraczać  0,08A ( 80mA). Napięcie ładowania powinno mieścić się w przedziale od 13,0 - 15,0 V. Wszystko zależy od akumulatora,  temperatury zewnętrznej oraz od modułu,  który zarządza energią w aucie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.