Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie i Panie jakie ciśnienie w kołach 225/50/18? Takiego rozmiaru opon nie ma w systemie ale takie koła zimowe otrzymałem przy zakupie samochodu. Felgi i oppony w bardzo dobrym stanie więc szkoda wymienić na inne.

BMW G31 530d xDrive 

  • Haha 1
Opublikowano (edytowane)

Ja mam w R19/45 3.0 bara więc tu bym dał 2.8 i chyba będzie ok. Ale ja nie wiem w ogóle czy ten rozmiar kół zimowych jest do 530d.

Edytowane przez kapibara22
Opublikowano
6 godzin temu, kapibara22 napisał(a):

Ja mam w R19/45 3.0 bara więc tu bym dał 2.8 i chyba będzie ok. Ale ja nie wiem w ogóle czy ten rozmiar kół zimowych jest do 530d.

2.3 przod 2.5 tyl ?  - niebedzie bardziej optymalnie ?

Jak sie zagrzeja podskoczy ( 2,8  nie za duzo na zimowke ? )

  • Moderatorzy
Opublikowano

Pomijając przedziwaczny rozmiar tych opon (homologacji to on raczej nie ma) to nie lepiej zastosować się do oczekiwań komputera? 2.3 i 2.5 to moim zdaniem za mało, zwłaszcza w run flatach. U siebie nabijam 3.0 przód i tył i jest to zgodne ze wskazaniami komputera. Po nagrzaniu również (komputer w samochodzie w takim przypadku również zwiększa oczekiwane ciśnienie np. do 3.2).

Przykład z apki MyBMW:

Screenshot_20231210-085049~2.png

Opublikowano

Tylko  dodaj , że w komputerze można też wybrać ustawienia komfortowe lub eco  gdzie jest roznieżność o ile dobrze pamiętam 0,4 lub 0,5 i w zależności od wyboru jest to 2,6 czy 2,7 lub 3 0 lub 3,1 

  • Dziękuję 1
  • Moderatorzy
Opublikowano (edytowane)

Nawet nie wiedziałem, bo nie używam tych dziadkowych trybów 🤣 Śmigam na Sport Individual lub Sport+ i tutaj nie ma kompromisów. Zresztą nie po to bierze się koła 19 czy 20", żeby potem ich nie dopompować i mieć pływanie jak na balonach. Ale jak kiedyś miałem początkowo 18" w 540i to tam też ładowałem 3.0 i też było to zgodne z komputerem.

Edytowane przez s0nar
Opublikowano
2 godziny temu, s0nar napisał(a):

Pomijając przedziwaczny rozmiar tych opon (homologacji to on raczej nie ma) to nie lepiej zastosować się do oczekiwań komputera? 2.3 i 2.5 to moim zdaniem za mało, zwłaszcza w run flatach. U siebie nabijam 3.0 przód i tył i jest to zgodne ze wskazaniami komputera. Po nagrzaniu również (komputer w samochodzie w takim przypadku również zwiększa oczekiwane ciśnienie np. do 3.2).

Przykład z apki MyBMW:

Screenshot_20231210-085049~2.png

Na zdjęciu są wszystkie rozmiary które mają homologację dla tego samochodu.IMG_20231210_112744.thumb.jpg.05a331a4d077563a265db9ccbdb92cf0.jpg

Opublikowano
4 godziny temu, s0nar napisał(a):

Nawet nie wiedziałem, bo nie używam tych dziadkowych trybów 🤣 Śmigam na Sport Individual lub Sport+ i tutaj nie ma kompromisów. Zresztą nie po to bierze się koła 19 czy 20", żeby potem ich nie dopompować i mieć pływanie jak na balonach. Ale jak kiedyś miałem początkowo 18" w 540i to tam też ładowałem 3.0 i też było to zgodne z komputerem.

Tu nie chodzi o tryby pracy  silnika,  w ustawieniu ogumienia masz opcje do wyboru , od zawsze stosuje się inne ciśnienie choćby w zależności od obciążenia np. jazda na pusto albo auto załadowane na full  , jeżdżenie z większym ciśnieniem niż zalecane  nic nie daje oprócz nierównomiernego zyżycia bieżnika i bardziej wytłuczonego zawieszenia   poza tym że w sporcie zasze się dąży do jak najniższego a z jakiego powodu to posiadacz 550i  powinien wiedzieć  😀

  • Moderatorzy
Opublikowano

A to kojarzę bardziej z tabliczki znamionowej. To o czym piszesz to w zasadzie są 2 ustawienia przy konfiguracji opon tylnej osi: albo częściowe obciążenie albo full, a nie jakieś comfort czy eco, bo to się jednoznacznie kojarzy z trybami jazdy. A że ja albo jeżdżę sam albo w 3 osoby, toteż nigdy nie musiałem korzystać z opcji "full". Ot i cała tajemnica. W moim przypadku 3.0 jest optymalne i zgodne z oczekiwaniami komputera. Z bieżnikiem też nie ma w takim przypadku problemów.

  • Moderatorzy
Opublikowano
16 godzin temu, Woytas napisał(a):

Tu nie chodzi o tryby pracy  silnika,  w ustawieniu ogumienia masz opcje do wyboru , od zawsze stosuje się inne ciśnienie choćby w zależności od obciążenia np. jazda na pusto albo auto załadowane na full  , jeżdżenie z większym ciśnieniem niż zalecane  nic nie daje oprócz nierównomiernego zyżycia bieżnika i bardziej wytłuczonego zawieszenia   poza tym że w sporcie zasze się dąży do jak najniższego a z jakiego powodu to posiadacz 550i  powinien wiedzieć  😀

Zwracam honor, @Woytas 🙂 Dzisiaj jadąc z synem do szkoły przeklikałem menu opon jeszcze raz i faktycznie są tam obecnie 3 ustawienia: częściowe obciążenie (COMFORT), pełne obciążenie (ECO) i pełne obciążenie do prędkości maksymalnych 😮 Na swoje usprawiedliwienie dodam, że w M550i nie wchodziłem tu wcześniej sądząc, że w tym zakresie nie da się nic nowego wprowadzić (i skupiałem się tylko na sprawdzeniu poprawności rozmiaru kół tylnej osi), natomiast w przedliftowej 540i nie było żadnego COMFORT czy ECO tylko 2 ustawienia: częściowe obciążenie i full. Jak widać wszystko się zmienia i warto poklikać co jakiś czas po całym menu 🙂

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Godzinę temu, s0nar napisał(a):

Zwracam honor, @Woytas 🙂 Dzisiaj jadąc z synem do szkoły przeklikałem menu opon jeszcze raz i faktycznie są tam obecnie 3 ustawienia: częściowe obciążenie (COMFORT), pełne obciążenie (ECO) i pełne obciążenie do prędkości maksymalnych 😮 Na swoje usprawiedliwienie dodam, że w M550i nie wchodziłem tu wcześniej sądząc, że w tym zakresie nie da się nic nowego wprowadzić (i skupiałem się tylko na sprawdzeniu poprawności rozmiaru kół tylnej osi), natomiast w przedliftowej 540i nie było żadnego COMFORT czy ECO tylko 2 ustawienia: częściowe obciążenie i full. Jak widać wszystko się zmienia i warto poklikać co jakiś czas po całym menu 🙂

I właśnie w trybie ECO opon jest zalecane wyższe ciśnienie.

 

22 godziny temu, s0nar napisał(a):

Zresztą nie po to bierze się koła 19 czy 20", żeby potem ich nie dopompować i mieć pływanie jak na balonach.

To nie jest tak że im więcej, tym lepiej. Lepsza przyczepnosć będzie na odpowiednim ciśnieniu niz wyższym.

  • Moderatorzy
Opublikowano

Ale kto mówi o wyższym ciśnieniu? Ja cały czas piszę o zalecanym i takie też ciśnienie stosuję (a nie 2.3 czy 2.5, bo to by był kapeć). Inna sprawa, że do run flatów niektórzy mówią, żeby dodać te 10% względem ciśnienia z tabliczki.

Opublikowano (edytowane)

na komfort w zimówkach 18" jest 2,6  na eco 3,0  , mam pośrednio 2,7 lub 2,8 więc wybór jakiś tam jest "zalecanego" 🙂

Edytowane przez Woytas
Opublikowano

Pierwsze słyszę, żeby taki rozmiar był w ogóle homologowany dla G31, ten rozmiar brzmi jak wyjęty z jakiegoś SUVa. 

W trybie ECO zawsze będzie zadane ciśnienie większe, żeby zrobić balona i zmniejszyć kontakt z podłożem. 

 

Zmień te opony na coś, co producent uwzględnia w aucie. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.