Skocz do zawartości

Stuki w zawieszeniu (?)


Popsbangs

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, 

pięć dni temu odebrałem M340i i już melduję się na forum z pytaniem o niepokojące dźwięki 🤣

Dzisiaj zauważyłem, że przy niskich prędkościach i przejeżdżaniu przez nierówności typu progi zwalniające, słychać delikatnie stuknięcie dochodzące z lewej, przedniej części samochodu. 

Troszkę pogooglałem i wygląda na to, że temat znany i zazwyczaj związany z drążkiem. 

Ktoś z Was się z tym spotkał? Auto ma dopiero 5 dni, wygląda to dość słabo 🙃 Jutro zadzwonię do ASO, zobaczymy co mi ciekawego powiedzą. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Tak. Temat dla mojego ASO był nowy, ale w informacjach od BMW jest opis takiej usterki wraz z instrukcją naprawy. Na część czekałem 2 tygodnie, po naprawie objaw zniknął. Aktualnie podobne dźwięki wydobywają się z prawej strony, ale zgłoszę to przy następnej wymianie oleju. Także sugeruję narzekać na obydwie strony, żeby nie jeździć dwa razy 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Temat wałkowany na amerykańskim forum, nawet w nowych modelach które maja przejechane kilkadziesiąt km potrafi występować problem.

Drążki kierownicze lub górne mocowanie, niestety nawet po wymianie w aso obu elementów problem potrafi wrócić po paru dniach. W aso mają adnotacje co przy jakich stukach maja wymienić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Panowie, czy opiszecie dokładniej te hałasy? U mnie po wyjechaniu z garażu jest fajnie, cicho. Dopiero jak wracam z pracy się zaczyna - takie bardziej chrobotanie, skrzypienie, przy małych prędkościach, gdy przystaje na światłach, albo ruszam. Ostatnio również na nierównościach drogi. Bardziej jest to jakieś chrobotanie, ocieranie niż stukot, choć to może być mieszane. 

Czy owe drążki kierownicze to robią? Moje auto jest z 2021 wiem jeśli wada dotyczy jakiejś trefnej serii produkcyjnej w nowych autach to chyba nie u mnie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hey!
U mnie też bardziej chrobotanie przy skręcaniu na postoju w lewo ( chociaż wydaje mi się że mikrofon telefonu też wyłapywał jak skręcałem w prawo ) oraz stuki jak wycofywałem na skręconych kołach w lewo. Przy jeździe na wprost bardzo bardzo rzadko przy przejeździe przez poprzeczną nierówność.
Skończyło się wczoraj zatwierdzoną wymianą magla 🙂
Ale w wersji 330i. Własnie czekam na info z BMW jak przyjdzie magiel.

Jakby ktoś chciał się dowiedzieć jak to było słychać w kabinie to porzucam link do YT.
Z ciekawy rzeczy. Jak się stało na zewnątrz auta to tego w ogóle nie było słychać tego dźwięku. Wyłącznie w kabinie można było się jarnąć, że coś jest nie tak z autem.
 


Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Cześć, trafiłem tu, na forum, gdyż zauważyłem, że pojawił się podobny problem w moim pojeździe.
Szybka charakterystyka:

  • rok produkcji 2023,
  • przebieg 12500km,
  •  stuki z przodu auta, szczególnie przy wolniejszych prędkościach (10-15km/h), przy przejeżdżaniu przez progi zwalniające lub w sytuacjach w których pojazd nierówno zbiera wyboje (np. dziura w drodze po jednej stronie, lewa lub prawa)

Diagnoza po badaniu w serwisie BMW - lewy przedni amortyzator do wymiany. W razie gdyby problem po naprawie nie został rozwiązany - będę meldował na bieżąco co i jak.

PS. W serwisie powiedzieli mi, że mieli już trójkę z niewiele większym przebiegiem z podobnym problemem.

Edytowane przez Staszkinson
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz zawieszenie adaptacyjne, czy zwykłe?

W dniu 22.11.2023 o 11:32, Staszkinson napisał(a):

przy przejeżdżaniu przez progi zwalniające lub w sytuacjach w których pojazd nierówno zbiera wyboje (np. dziura w drodze po jednej stronie, lewa lub prawa)

to brzmi jak problem ze stabilizatorem 😇

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Panowie, miałem podobny wątek - w skrócie: coś trzeszczało z przodu, ja oto określam jako chrobotanie. Charakterystyka była taka, że po wyjeździe z garażu cisza, sztywno, elegancko. Po przejechaniu kilku kilometrów, najczęściej jak wracałem wieczorem do domu, po całym mieście chrobotanie się zaczynało. Przy delikatnym dohamowywaniu, na światłach, na progach, przy niskiej prędkości, przy delikatnym popuszczaniu i dociskaniu hamulca. Przy czym nie było to tarcie klocków o tarcze, inny dźwięk obok takiego klasycznego. Wkurzające max, bo jakaś skaza na aucie. Jak już wyżej pisałem - było tropienie co w zawieszeniu nie działa. Wymienione łączniki stabilizatora, jakieś tam tuleje, następnie drążki kierownicze, zgodnie z podejrzeniem w biuletynie BMW. Oczywiście mechanicy po każdej wymianie twierdzą, że to właśnie o to chodzi, i już teraz jest git, oni nic więcej nie słyszą. Wsiadam do auta, kilka km i na nowo.

Co się ostatecznie okazało? Znajomy, który wziął sobie sprawę do serca. Rozkręcił hamulce, wymienił klocki, choć nie były jeszcze na zero ale oszacował że jeszcze z 10 tyś im zostało, i znalazł jakiś luz w mocowaniu klocka do zacisku, który właśnie dawał te odgłosy chrobotania. Po korekcie auto jak ta lala, znów daje radość z jazdy :))) Koszt kompletu na przód 1000 zł.

Morał - sprawdzać wszystko po kolei, zaczynać od elementów łatwiejszych i mniej kosztownych, może uda się znaleźć przyczynę zanim wymieni się pół zawieszenia 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.