Skocz do zawartości

Pierwsza wymiana oleju


dawido922

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam pytanie po ilu km robiliscie pierwsza wymianę oleju w silniku w waszych x1 i czy warto trzymać się specyfikacji oleju z książki serwisowej w moich przypadku x1 23d "bmw longlife -12 FE" a serwis upiera się że może być "bmw LL 04" bardzo proszę o konkretne odpowiedzi pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Witam mam pytanie po ilu km robiliscie pierwsza wymianę oleju w silniku w waszych x1 i czy warto trzymać się specyfikacji oleju z książki serwisowej w moich przypadku x1 23d "bmw longlife -12 FE" a serwis upiera się że może być "bmw LL 04" bardzo proszę o konkretne odpowiedzi pozdrawiam

 



ja zawsze wymieniam po 1000km i po 3000km a potem co około 15000km po pierwszych 1000km zawsze opiłki w filtrze i w spuszczonym oleju ale jak niektórzy wolą co 30000km wymieniać a potem się dziwią że motor pada przy 50000km

male-bmw-2.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Po 1000 km i potem znowu po kolejnych 2000 km nie ma sensu. Pierwszy raz profilaktycznie po zakończeniu docierania czyli pomiędzy 2 - 5 tys. km warto wymienić.

 


pieprzenie głupot hahahaha normalnie naprawdę za całym szacunkiem śmiać mi się chce ....

Dostosuj po pierwsze wymianę do stylu jazdy , odcinków itd



Słucham więc mądrości po 1000km miałem pełno opiłków w każdym aucie, po 3000km już prawie wcale , koszt oleju ori i filtra kilka stów co przy aucie za 200-500k to grosze ...

PO drugie ja wymieniam tak olej bo ja rocznie robię max 6-12 tysięcy każdym autem i po prostu wymieniam raz do roku żeby gluta w motorze nie było ... jeżeli ktoś jeździ 10 tysięcy rocznie autostrady to ja nie widzę sensu wymieniania częściej oleju jak co 15-20k

male-bmw-2.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Samo skrócenie przebiegu do pierwszej wymiany to objaw nadzwyczajnej troski. Po to jest filtr oleju i elementy magnetyczne w silniku, żeby oczyścić olej z zanieczyszczeń. Sama dokładność wykonania części też jest bardzo wysoka. Wpływ na trwałość silnika będzie niewielki w porównaniu z długością interwału wymiany przez kolejne dziesiątki tysięcy kilometrów.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Samo skrócenie przebiegu do pierwszej wymiany to objaw nadzwyczajnej troski. Po to jest filtr oleju i elementy magnetyczne w silniku, żeby oczyścić olej z zanieczyszczeń. Sama dokładność wykonania części też jest bardzo wysoka. Wpływ na trwałość silnika będzie niewielki w porównaniu z długością interwału wymiany przez kolejne dziesiątki tysięcy kilometrów.

 


Czy czytasz ze zrozumieniem :mrgreen:??

Po 1000km w spuszczonym oleju bardzo dużo opiłków po 3000km dalej też były zauważalne.... Pozostaje współczuć kupując po niektórych osobach auta....

male-bmw-2.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

ja zmienialem po 8 tys sam w garazu i ani jednego opilka nie znalazlem. podobnie zrobilem z audi w 2012 roku.. i tez opilkow nie mialem. silniki sie psują od januszy uzytkownikow, a nie tegonczy zmieni sie wczesniej filtr. Ogromna wiekszosc moich znajomych katuje auta, przeciaga wymiany oleju na lata, a jak  sie check zapali to tylko kompem usuwają go. Tu tkwi problem, a nie w tak bardzo zlym produkowaniu silnikow

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zmieniałem przy 5tys w warsztacie  i jak rozwinęliśmy filtr dla czystej ciekawości to były błyszczące punkciki, nie duża ilość ale błyszczały, czyli jednak.... mimo że Januszem nie jestem....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
  • 4 miesiące temu...
W dniu 2.12.2023 o 10:27, dawido922 napisał(a):

Ktoś z was już stosował ktoras z tych nowych norm oleju w nowym x1 przy wymianie oleju?

0w30 Bmw LL 12FE

0w20 Bmw ll 17FE+ 

 

 

Ja do normy 17FE+ leję Motul 8100 eco-clean c5/c6 0w20 co prawda dla silnika 40i w x6 - olej spełnia normę BMW , znana marka oleju - narazie jeździ bez zarzutu 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 22.04.2024 o 22:47, tomek777477 napisał(a):

Ja do normy 17FE+ leję Motul 8100 eco-clean c5/c6 0w20 co prawda dla silnika 40i w x6 - olej spełnia normę BMW , znana marka oleju - narazie jeździ bez zarzutu 🙂

Oo proszę i jeszcze 3 litrowy motor skoro BMW zaleca tak rzadki olej jakim jest 0w20 ll17fe+ do takiego dużego silnika to chyba by nie zalecało jakby był zły a ile już km zrobiłeś na tym oleju?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, tomek777477 napisał(a):

Olej musi być rzadki i dotrzeć tam gdzie trzeba w jak najszybszym czasie i dlatego przy systemach start/stop stosuje się olej 0w20 w tej chwili w większości aut nowo sprzedawanych na rynku.Olej zmieniam co 10tys km.

Dokładnie tak z racji nawet że dzisiejsze silniki sa ciaśniej spasowane i tak właśnie jak zaznaczyłeś olej musi się dostać tam gdzie trzeba w jak najszybszym czasie🙂

U mnie wygląda podobnie wymiana co 10-12 tyś km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.