Skocz do zawartości

Hamulce ceramiczne czy stalowe na tor?


Rekomendowane odpowiedzi

M3 G80 to pierwsze, które hamuje.

 

6-cio tłokowy zacisk przedni robi robotę. Widzę że niektórzy nawet zamawiają M3 G80 ze zwykłymi tarczami (nie ceramika) i to pewnie też dużo lepiej hamuje niż moje auto z 4-tłokowymi zaciskami. Większa tarcza to tylko większa wydajność hamulców. No chyba że do większej tarczy zacisk pozwoli założyć większe klocki to wtedy może ciut mocniej hamuje.

Ja tu aktualnie kombinuję jak koń pod górę czy da radę do mojego M340i wsadzić na przód zaciski 6-cio tłokowe z M3 lub X5M ;D Niby by weszły ale żadne ASO mi nie chce tego założyć xD

Stop Electric GO V8. 2 litry to może mieć czajnik ;D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każde BMW bez hamulców ceramicznych nie hamuje :(

 


Tyle że ceramika jest fajna do daily. Do regularnych wizyt na tf czy innym torze się nie nadaje.

 

Tak, ceramika zdecydowanie nadaje się na tor. Nawet chyba w F1 ich używają wciąż. Ty chyba miałeś na myśli ceramiczne klocki hamulcowe. Kolega wyżej miał na myśli hamulce ceramiczne czyli tarcze hamulcowe ceramiczne. Zestaw hamulcowy za ~40 tys zł (w konfiguratorze bmw).

Stop Electric GO V8. 2 litry to może mieć czajnik ;D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każde BMW bez hamulców ceramicznych nie hamuje :(

 


Tyle że ceramika jest fajna do daily. Do regularnych wizyt na tf czy innym torze się nie nadaje.

 

Tak, ceramika zdecydowanie nadaje się na tor. Nawet chyba w F1 ich używają wciąż. Ty chyba miałeś na myśli ceramiczne klocki hamulcowe. Kolega wyżej miał na myśli hamulce ceramiczne czyli tarcze hamulcowe ceramiczne. Zestaw hamulcowy za ~40 tys zł (w konfiguratorze bmw).

 

Wiem co miałem na myśli, i nie masz pojęcia co mówisz. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo klocki i zaciski mają jak od Matiza. Jak ma porządny zacisk z dużym klockiem to daje radę bez problemu.

 

Niebieskie tak. Zresztą to ten sam zacisk co w 6cyl F serii z tarczami 370. I wersja na tarcze 340 różni się tylko uszami bo klocek ten sam.


Ale już zaciski od ceramiki w F serii są spoko te żółte/szare. Do tego ceramika na półkę i taka tarcza od Giro jak w linku https://girodisc.com/bmw-f8x-m2-m3-m4-400mm-front-rotors/ i fajnie hamuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem co miałem na myśli, i nie masz pojęcia co mówisz. ;)

 

"Napiszę coś, ale niech nie wiedzą dlaczego to napisałem" xD Forumowicz jesteś na dwóję z minusem.


Może coś więcej łaskawie napiszesz? Oświeć mnie, dlaczego niby karbonowo-ceramiczne tarcze hamulcowe które montują we wszystkich M3, M4, M5 nie nadają się na tor.

Stop Electric GO V8. 2 litry to może mieć czajnik ;D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem co miałem na myśli, i nie masz pojęcia co mówisz. ;)

 

"Napiszę coś, ale niech nie wiedzą dlaczego to napisałem" xD Forumowicz jesteś na dwóję z minusem.


Może coś więcej łaskawie napiszesz? Oświeć mnie, dlaczego niby karbonowo-ceramiczne tarcze hamulcowe które montują we wszystkich M3, M4, M5 nie nadają się na tor.

 


Bierzesz coś?! W jakich wszystkich m3,4,5? Nie wiem jaki jest split ale raczej sporadycznie wybierana opcja. A co do odpowiedzi na Twoje definitywne twierdzenie:

Bo jedna wycieczka w żwir i Twoje tarcze przestają istnieć. Poza tym po całym dniu upalania torowego i permanentnego przegrzewania - włókna się poddają i tarcze pękają/kruszeją. Z aut które wymieniłeś M5 na tor się nadaje jak ksiądz do wypowiadania o rodzinie. M3 i M4 jak latają po torach robią kosmiczne btg… to są na stali - wszystkie. Podobnie jak GT3’jki, gdzie wszyscy kogo znam nawet z autami na ceramice wymieniają na stal a ceramika na półkę.

:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bierzesz coś?! W jakich wszystkich m3,4,5? Nie wiem jaki jest split ale raczej sporadycznie wybierana opcja. A co do odpowiedzi na Twoje definitywne twierdzenie:

Bo jedna wycieczka w żwir i Twoje tarcze przestają istnieć. Poza tym po całym dniu upalania torowego i permanentnego przegrzewania - włókna się poddają i tarcze pękają/kruszeją. Z aut które wymieniłeś M5 na tor się nadaje jak ksiądz do wypowiadania o rodzinie. M3 i M4 jak latają po torach robią kosmiczne btg… to są na stali - wszystkie. Podobnie jak GT3’jki, gdzie wszyscy kogo znam nawet z autami na ceramice wymieniają na stal a ceramika na półkę.

:)

 

Nie biorę ale wkurza odpowiedź w stylu "nie" bez uzasadnienia. Nie odwracaj kota ogonem.


A teraz odpowiadając na resztę:


1. "raczej sporadycznie wybierana opcja" - no bo droga

2. "Bo jedna wycieczka w żwir i Twoje tarcze przestają istnieć" - ojojoj, no straszne. Bo to nie jest sport dla biduli. Równie dobrze możesz całe auto skasować po wizycie na torze i co wtedy?

3. "włókna się poddają i tarcze pękają/kruszeją" - to jest zupełnie NORMALNE zjawisko w tarczach węglowo-ceramicznych xD Każdy producent podkreśla żeby się tym nie martwić.

4. "M5 na tor się nadaje jak" - owszem, ciężka limuzyna i nie pasuje do ścigania się na torze ale widziałem że wiele osób dobrze się takim autem bawiło na torze i nawet wyprzedzali inne auta ;) Da się? Da się.

5. "wszyscy kogo znam nawet z autami na ceramice wymieniają na stal a ceramika na półkę. " - bo tną koszty. Idą na kompromis obniżając performance kosztem ciut gorszych hebli. Zrozumiałe w sumie dlaczego wiele osób tak robi.


Typ dobrze gada. Mówi dokładnie to o czym ja myślę czyli "w samochodach sportowych komfort czy koszt schodzi na dalszy plan" - 5:35:



Reasumując, wszystko ma swoje plusy i minusy. Ceramika = lepszy performance (waga) i najwyższa skuteczność hamowania, ale droga, nie dla biduli.

Stal - trochę mniejsza skuteczność, waga (no trudno) ale wciąż bardzo dobre hamulce, na każdą kieszeń.


Obejrzałem właśnie kilka filmików z aut które stoją na NURBURGRING gdzie grzeją silniki przed wyścigiem i większość na stalówkach ale było też kilka na ceramice (w tym jedno GT3). Także kto może to używa ceramiki i jak najbardziej nadaje się na tor. Uzasadnienie że "pęknie albo się zepsuje od kamienia" jest słabym uzasadnieniem że się nie nadaje ;D Testy hamulców mówią same za siebie co jest lepsze.

Stop Electric GO V8. 2 litry to może mieć czajnik ;D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bierzesz coś?! W jakich wszystkich m3,4,5? Nie wiem jaki jest split ale raczej sporadycznie wybierana opcja. A co do odpowiedzi na Twoje definitywne twierdzenie:

Bo jedna wycieczka w żwir i Twoje tarcze przestają istnieć. Poza tym po całym dniu upalania torowego i permanentnego przegrzewania - włókna się poddają i tarcze pękają/kruszeją. Z aut które wymieniłeś M5 na tor się nadaje jak ksiądz do wypowiadania o rodzinie. M3 i M4 jak latają po torach robią kosmiczne btg… to są na stali - wszystkie. Podobnie jak GT3’jki, gdzie wszyscy kogo znam nawet z autami na ceramice wymieniają na stal a ceramika na półkę.

:)

 

Nie biorę ale wkurza odpowiedź w stylu "nie" bez uzasadnienia. Nie odwracaj kota ogonem.


A teraz odpowiadając na resztę:


1. "raczej sporadycznie wybierana opcja" - no bo droga

2. "Bo jedna wycieczka w żwir i Twoje tarcze przestają istnieć" - ojojoj, no straszne. Bo to nie jest sport dla biduli. Równie dobrze możesz całe auto skasować po wizycie na torze i co wtedy?

3. "włókna się poddają i tarcze pękają/kruszeją" - to jest zupełnie NORMALNE zjawisko w tarczach węglowo-ceramicznych xD Każdy producent podkreśla żeby się tym nie martwić.

4. "M5 na tor się nadaje jak" - owszem, ciężka limuzyna i nie pasuje do ścigania się na torze ale widziałem że wiele osób dobrze się takim autem bawiło na torze i nawet wyprzedzali inne auta ;) Da się? Da się.

5. "wszyscy kogo znam nawet z autami na ceramice wymieniają na stal a ceramika na półkę. " - bo tną koszty. Idą na kompromis obniżając performance kosztem ciut gorszych hebli. Zrozumiałe w sumie dlaczego wiele osób tak robi.


Typ dobrze gada. Mówi dokładnie to o czym ja myślę czyli "w samochodach sportowych komfort czy koszt schodzi na dalszy plan" - 5:35:



Reasumując, wszystko ma swoje plusy i minusy. Ceramika = lepszy performance (waga) i najwyższa skuteczność hamowania, ale droga, nie dla biduli.

Stal - trochę mniejsza skuteczność, waga (no trudno) ale wciąż bardzo dobre hamulce, na każdą kieszeń.


Obejrzałem właśnie kilka filmików z aut które stoją na NURBURGRING gdzie grzeją silniki przed wyścigiem i większość na stalówkach ale było też kilka na ceramice (w tym jedno GT3). Także kto może to używa ceramiki i jak najbardziej nadaje się na tor. Uzasadnienie że "pęknie albo się zepsuje od kamienia" jest słabym uzasadnieniem że się nie nadaje ;D Testy hamulców mówią same za siebie co jest lepsze.

 

Lepsze „nie” bez uzasadnienia, niż litania bredni w stylu zaczerpnąłem z Auto Świata i na podstawie kanału gdzie „typ dobrze gada” ale doświadczenia za tym gadaniem brak. :D

Domyślam się, że auto które obecnie posiadasz to Twoje pierwsze szybsze auto, zresztą wklejony filmik z „ganiania” się z F serią i te brednie które wypisujesz to potwierdzają.


1. W M3/4 gdzie łatwo pół bani przebić i głupie multimedia 20k ekstra kosztują - nie wiem czy taka droga. W GT3 gdzie każdy konfig mocno ponad bańkę wychodzi… raczej przystępna. Gorzej z kosztami eksploatacji tj np wymianą tarcz po czasie lub uszkodzeniu. Wtedy jest drogo.

2. Co Ty porównujesz?! Wycieczka w żwir nie jest czymś sporadycznym i nadzwyczajnym i auto po tym zazwyczaj jest jezdne - w przeciwieństwie do kasowania całego auta. Zwłaszcza że po żwirze, wyciągasz i jedziesz dalej a najbardziej narażone na uszkodzenia i owszem duże straty są tarcze ceramiczne. A tekst „… sport dla biduli…” - żenada. Poza tym nikt tu o sporcie nie mówi, tylko hobbystycznym jeżdżeniu seryjnymi lub lekko modzonymi autami.

3. Co jest normalne?! Jasne nie martwić się tarczami które mają ubytki i pęknięcia, świetna rada. I nie mówię o pajączku lekkim jaki zawsze na nich jest. Mówię o pęknięciach


Jak już trzeba się licytować artykuły - przeczytaj ze zrozumieniem:


https://www.carscoops.com/2019/03/warning-porsches-8-5k-carbon-ceramic-brakes-arent-meant-for-track-use/amp/


https://www.motorauthority.com/news/1122279_carbon-ceramic-brakes-best-for-track-use-think-again-says-porsche


I jest tego sporo. Użyj google.


https://www.rebrake.de/wp-content/uploads/2021/03/delamination-pccb-bremsscheibe.jpg

Tu masz akurat link do firmy naprawiającej ceramikę. Kolejny kontrowersyjny temat więc trzymajmy się tylko poglądowo jak potrafią się degradować tarcze ceramiczne. Masz tam galerię.


4. Przeczytaj o czym jest temat. I powtórzę - M5 nie nadaje się do jazdy po torze. Wjechać i mieć fun można i Passatem. M5 jest ciężkie i niemiłosiernie się przegrzewa. Cudowne szybkie auto. Nie do zabawy w track day.


5. Kolejny argument w cebulowym stylu.


https://oversteer48.com/fastest-nurburgring-btg-lap-times-2022/


Mam przyjemność znać „pare” osób z tej listy. Jednych prywatnie, z innymi jako klient miałem przyjemność, pokonywać ten tor i uczyć się go (zresztą nie tylko ten bo jedna z osób z tej listy super w Czechach szkolenia organizuje) i gadać przy obiedzie co ze swoimi autami zrobić jak je przygotować etc. Więc swoją wiedzę czerpię od osób z większym doświadczeniem i co ważne - doświadczonych w temacie.

Tak nikt nie lubi wywalać pieniędzy w błoto, jednak mówienie że jak „kogoś stać” to jeździ na ceramice jest oderwane od rzeczywistości.


To samo z wypożyczalniami. Nie spotkałem się, żeby którakolwiek co ma M’ki we flocie miała je na ceramice, a gdyby ta faktycznie na tyle wystarczała to w ich wypadku byłaby to ogromna oszczędność w porównaniu do tarcz stalowych.


Fajnie że obejrzałeś „kilka” filmików „przed wyścigiem” to na żadnym ceramiki nie zobaczyłeś. A jak ktoś na tf czy td miał ceramikę - fajnie, ale wszystkie te skoksowane M, czy szybkie GT3 (mimo że właścicieli stać :) ) mają stal. To samo Ci doradzą w największych firmach ustawiających tam auta etc.

Testy hamulców?! Pokaż mi jeden test ceramiki na track performance a nie na 10 hamowań z prędkości x?! Nikt nie pisze że ceramika jest zła czy gorzej hamuje. Temat dotyczy jej przydatności na torze - a ta jest znikoma. Przewodni temat tyczy się słabych hamulców w M. Tak są problematyczne / tylko w warunkach w jakich te problemy występują, ceramika przy takiej eksploatacji nie jest remedium.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Fajnie, ze masz duzo doswiadczenia praktycznego z toru i sie dzielisz ta wiedza na forum :cool2:

To powiedziawszy - styl wypowiedzi "brednie które wypisujesz", "argument w cebulowym stylu", "żenada" swiadczy tylko o kulturze osobistej i zadufaniu w sobie :roll:

Argumenty o gadaniu przy obiedzie z tym czy tamtym to juz w ogole przedszkole w pelnej klasie.


Pisanie o ceramicznych hamulcach, ze "Temat dotyczy jej przydatności na torze - a ta jest znikoma" jest zwykla nieprawda.

Ceramika jest w ofercie po to, zeby miec efektywne hamulce, na ktorych mozna powtarzalnie polegac, wlasnie na torze, nie na drodze dom-szkola-praca-Biedronka przeciez bo tam jest niepotrzebna.

To, ze jest bardzo droga w porownaniu do ceny mainstreamowych aut uzywanych na torze (czy to M3 czy 911) to oczywiscie prawda ale ciezko sama cena uzasadniac brak przydatnosci na torze per se, wszystko rozbija sie jedynie o budzet Kowalskiego a wiadomo, ze malo kto ma ochote na niespodziewana wymiane tarczy za 20k.


PS. Z ciekawosci, czy wiekszosc torow ma zwirowe pobocze?

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lepsze „nie” bez uzasadnienia, niż litania bredni w stylu zaczerpnąłem z Auto Świata i na podstawie kanału gdzie „typ dobrze gada” ale doświadczenia za tym gadaniem brak. :D

Domyślam się, że auto które obecnie posiadasz to Twoje pierwsze szybsze auto, zresztą wklejony filmik z „ganiania” się z F serią i te brednie które wypisujesz to potwierdzają.


1. W M3/4 gdzie łatwo pół bani przebić i głupie multimedia 20k ekstra kosztują - nie wiem czy taka droga. W GT3 gdzie każdy konfig mocno ponad bańkę wychodzi… raczej przystępna. Gorzej z kosztami eksploatacji tj np wymianą tarcz po czasie lub uszkodzeniu. Wtedy jest drogo.

2. Co Ty porównujesz?! Wycieczka w żwir nie jest czymś sporadycznym i nadzwyczajnym i auto po tym zazwyczaj jest jezdne - w przeciwieństwie do kasowania całego auta. Zwłaszcza że po żwirze, wyciągasz i jedziesz dalej a najbardziej narażone na uszkodzenia i owszem duże straty są tarcze ceramiczne. A tekst „… sport dla biduli…” - żenada. Poza tym nikt tu o sporcie nie mówi, tylko hobbystycznym jeżdżeniu seryjnymi lub lekko modzonymi autami.

3. Co jest normalne?! Jasne nie martwić się tarczami które mają ubytki i pęknięcia, świetna rada. I nie mówię o pajączku lekkim jaki zawsze na nich jest. Mówię o pęknięciach


Jak już trzeba się licytować artykuły - przeczytaj ze zrozumieniem:


https://www.carscoops.com/2019/03/warning-porsches-8-5k-carbon-ceramic-brakes-arent-meant-for-track-use/amp/


https://www.motorauthority.com/news/1122279_carbon-ceramic-brakes-best-for-track-use-think-again-says-porsche


I jest tego sporo. Użyj google.


https://www.rebrake.de/wp-content/uploads/2021/03/delamination-pccb-bremsscheibe.jpg

Tu masz akurat link do firmy naprawiającej ceramikę. Kolejny kontrowersyjny temat więc trzymajmy się tylko poglądowo jak potrafią się degradować tarcze ceramiczne. Masz tam galerię.


4. Przeczytaj o czym jest temat. I powtórzę - M5 nie nadaje się do jazdy po torze. Wjechać i mieć fun można i Passatem. M5 jest ciężkie i niemiłosiernie się przegrzewa. Cudowne szybkie auto. Nie do zabawy w track day.


5. Kolejny argument w cebulowym stylu.


https://oversteer48.com/fastest-nurburgring-btg-lap-times-2022/


Mam przyjemność znać „pare” osób z tej listy. Jednych prywatnie, z innymi jako klient miałem przyjemność, pokonywać ten tor i uczyć się go (zresztą nie tylko ten bo jedna z osób z tej listy super w Czechach szkolenia organizuje) i gadać przy obiedzie co ze swoimi autami zrobić jak je przygotować etc. Więc swoją wiedzę czerpię od osób z większym doświadczeniem i co ważne - doświadczonych w temacie.

Tak nikt nie lubi wywalać pieniędzy w błoto, jednak mówienie że jak „kogoś stać” to jeździ na ceramice jest oderwane od rzeczywistości.


To samo z wypożyczalniami. Nie spotkałem się, żeby którakolwiek co ma M’ki we flocie miała je na ceramice, a gdyby ta faktycznie na tyle wystarczała to w ich wypadku byłaby to ogromna oszczędność w porównaniu do tarcz stalowych.


Fajnie że obejrzałeś „kilka” filmików „przed wyścigiem” to na żadnym ceramiki nie zobaczyłeś. A jak ktoś na tf czy td miał ceramikę - fajnie, ale wszystkie te skoksowane M, czy szybkie GT3 (mimo że właścicieli stać :) ) mają stal. To samo Ci doradzą w największych firmach ustawiających tam auta etc.

Testy hamulców?! Pokaż mi jeden test ceramiki na track performance a nie na 10 hamowań z prędkości x?! Nikt nie pisze że ceramika jest zła czy gorzej hamuje. Temat dotyczy jej przydatności na torze - a ta jest znikoma. Przewodni temat tyczy się słabych hamulców w M. Tak są problematyczne / tylko w warunkach w jakich te problemy występują, ceramika przy takiej eksploatacji nie jest remedium.

 

Mega dziwne masz podejście koleś. W stylu "kupię ostry nóż ale nie będę go używał bo się stępi. będę używał ten gorszy a na ten ostrzejszy będę tylko patrzył" xD Auto to studnia bez dna. Nie ma czegoś takiego że kupujesz raz i koniec wydatków. Raz mam wrażenie że piszesz o ludziach którzy mieszkają przy Nurburgringu i upalającodziennie po torze a innym razem "nikt tu o sporcie nie mówi, tylko hobbystycznym jeżdżeniu seryjnymi lub lekko modzonymi autami". Być może powinniśmy to doprecyzować na samym początku zanim zaczęliśmy sobie ubliżać ale dla mnie jazda po torze to jest raz na 1-2 miesiące kilka okrążeń. I wg mnie hamulce ceramiczne nadają się na tor jeśli odwiedzam go z taką regularnością. A jak ktoś jest hiper super ultra upalacz co robi miesięcznie 40 okrążeń po Nurburgringu no to możliwe że masz rację co do hebli. Wtedy bym się zgodził. Ale jak ktoś sporadycznie odwiedza tor i mimo tego wciąż ma kasę to nie widzę powodu dlaczego ceramika miałaby się nie nadawać...


"To samo z wypożyczalniami" - logiczne jest że gdybyś miał wypożyczalnie to byś nie pchał czegoś super drogiego do auta co zaraz się zniszczy. Auto z wypożyczalni ma tylko dobrze wyglądać. No chyba że miałeś na myśli jakieś wypożyczalnie w stylu tych przy Nurburgring. Najpierw założenia - potem dyskusja ;D


"Fajnie że obejrzałeś „kilka” filmików „przed wyścigiem” to na żadnym ceramiki nie zobaczyłeś" - no właśnie że zobaczyłem. Jeszcze będzie mi wciskał co widziałem a co nie xD


Dobra super wyjadaczu z BMW 316i co upalasz 500 okrążeń na torze dziennie ;D Chyba już wiemy dlaczego nie polecasz ceramiki na tor. Bo może zrobić się dziura albo pęknąć tarcza, OJOJOOOOOOJ ;D Zrozum tylko że nie wszyscy aż tyle jeżdżą po torze ;) Przypominasz tych co kupują drogie fury a potem płaczą że utrzymanie drogie...


A i filmik wyżej to było ganianie z M3 G80 znawco BMW ;D Nawet na miniaturze filmu widać przód obydwu aut.

Stop Electric GO V8. 2 litry to może mieć czajnik ;D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie, ze masz duzo doswiadczenia praktycznego z toru i sie dzielisz ta wiedza na forum :cool2:

To powiedziawszy - styl wypowiedzi "brednie które wypisujesz", "argument w cebulowym stylu", "żenada" swiadczy tylko o kulturze osobistej i zadufaniu w sobie :roll:

Argumenty o gadaniu przy obiedzie z tym czy tamtym to juz w ogole przedszkole w pelnej klasie.


Pisanie o ceramicznych hamulcach, ze "Temat dotyczy jej przydatności na torze - a ta jest znikoma" jest zwykla nieprawda.

Ceramika jest w ofercie po to, zeby miec efektywne hamulce, na ktorych mozna powtarzalnie polegac, wlasnie na torze, nie na drodze dom-szkola-praca-Biedronka przeciez bo tam jest niepotrzebna.

To, ze jest bardzo droga w porownaniu do ceny mainstreamowych aut uzywanych na torze (czy to M3 czy 911) to oczywiscie prawda ale ciezko sama cena uzasadniac brak przydatnosci na torze per se, wszystko rozbija sie jedynie o budzet Kowalskiego a wiadomo, ze malo kto ma ochote na niespodziewana wymiane tarczy za 20k.


PS. Z ciekawosci, czy wiekszosc torow ma zwirowe pobocze?

 

Bynajmniej - mam duży dystans, i lubię być poprawiany - a także z dużą pokorą podchodzę do swoich umiejętności. Stąd chętnie sięgam po pomoc od doświadczonych driverów. I przy obiedzie możesz sporo fajnych informacji dostać od kogoś kto dawno ma za sobą błędy jakie Ty możesz mieć dopiero przed sobą. I tyczy się to zarówno samej jazdy jak i idiotycznego setupu który pochłonął kwotę, którą warto było przeznaczyć na co innego - i mówię to z autopsji.


Co do ceramiki - rozumiem, że z własnego doświadczenia wiesz lepiej niż ludzie którzy to "wytwarzają" - wywiad z technicznym Porsche. I tak jest to oparte w jakimś sensie też o budżet, ale chyba z przesadą napisałeś Kowalskiego, bo najpierw to auto trzeba kupić. :) A żeby sobie po torze latać, to już nie leasingi... :)


Sporo torów ma w jakichś sekcjach pułapki żwirowe. Na Poznaniu są chyba 4, na Silesii masz jedną na wyjściu z depo na 1 zakręcie i kilka na przedostatnich zakrętach nie pamiętam dokładnie. Na samym Nordschleife jest kilka.

 


Mega dziwne masz podejście koleś. W stylu "kupię ostry nóż ale nie będę go używał bo się stępi. będę używał ten gorszy a na ten ostrzejszy będę tylko patrzył" xD Auto to studnia bez dna. Nie ma czegoś takiego że kupujesz raz i koniec wydatków. Raz mam wrażenie że piszesz o ludziach którzy mieszkają przy Nurburgringu i upalającodziennie po torze a innym razem "nikt tu o sporcie nie mówi, tylko hobbystycznym jeżdżeniu seryjnymi lub lekko modzonymi autami". Być może powinniśmy to doprecyzować na samym początku zanim zaczęliśmy sobie ubliżać ale dla mnie jazda po torze to jest raz na 1-2 miesiące kilka okrążeń. I wg mnie hamulce ceramiczne nadają się na tor jeśli odwiedzam go z taką regularnością. A jak ktoś jest hiper super ultra upalacz co robi miesięcznie 40 okrążeń po Nurburgringu no to możliwe że masz rację co do hebli. Wtedy bym się zgodził. Ale jak ktoś sporadycznie odwiedza tor i mimo tego wciąż ma kasę to nie widzę powodu dlaczego ceramika miałaby się nie nadawać...


"To samo z wypożyczalniami" - logiczne jest że gdybyś miał wypożyczalnie to byś nie pchał czegoś super drogiego do auta co zaraz się zniszczy. Auto z wypożyczalni ma tylko dobrze wyglądać. No chyba że miałeś na myśli jakieś wypożyczalnie w stylu tych przy Nurburgring. Najpierw założenia - potem dyskusja ;D


"Fajnie że obejrzałeś „kilka” filmików „przed wyścigiem” to na żadnym ceramiki nie zobaczyłeś" - no właśnie że zobaczyłem. Jeszcze będzie mi wciskał co widziałem a co nie xD


Dobra super wyjadaczu z BMW 316i co upalasz 500 okrążeń na torze dziennie ;D Chyba już wiemy dlaczego nie polecasz ceramiki na tor. Bo może zrobić się dziura albo pęknąć tarcza, OJOJOOOOOOJ ;D Zrozum tylko że nie wszyscy aż tyle jeżdżą po torze ;) Przypominasz tych co kupują drogie fury a potem płaczą że utrzymanie drogie...


A i filmik wyżej to było ganianie z M3 G80 znawco BMW ;D Nawet na miniaturze filmu widać przód obydwu aut.

 

Mam podejście, żeby używać rzeczy zgodnie z ich przeznaczeniem. Skracając to do minimum - masz wyżej artykuł, w którym techniczny Porsche sam stwierdza, iż na tor polecają stal. To samo usłyszałem xx razy od ludzi którzy stanowią dla mnie autorytet, z racji posiadanego doświadczenia. :)


No widzisz dla mnie okazjonalna jazda to pare wypadów w roku, w tym kilka na Nurba. 40 okrążeń amator mojego pokroju robi w dwa dni jazdy bez napinki jak tor jest całodniowo otwarty. Dla mnie nawet do takiej jazdy - bez sensu się pchać w ceramikę. Natomiast im więcej jeździsz - tym bardziej to jest bez sensu. :)


No o takich wypożyczalniach mówię. Na Nurbie. Gdzie gdyby ceramika miała żywotność torową, to była by cudownym rozwiązaniem na cięcie kosztów czy zwiększenie potencjalnie bezpieczeństwa.


To pokaż mi filmik jak "przed wyścigiem jest GT3 na ceramice". Odwołam wszystko :)


Ja nie jeżdżę dużo teraz, na pewno nie tyle ile wracając do czasów gdzie (z perspektywy czasu bez sensu) ładowałem kasę w sklatkowane wynalazki. I właśnie dlatego że jak już mam sposobność - lubię mieć spokojną głowę jak to robię. Dlatego w całym tym temacie wypowiadałem się wcześniej że F80 i F82 to DLA mnie idealne auta do upalania ze spokojną głową i z możliwością powrotu na kołach. Gdzie np., GT3 generuje już zbyt duży niepokój dla mnie w takiej eksploatacji - I nie mam problemu tego przyznać. Jednak odnoszę się do osób dla któych eksploatacja GT3 nie jest problemem, i mimo wszystko nie mają ceramiki w zasadzie przekazuję to co od nich dostałem w postaci wiedzy. Zresztą stronę czy dwie w tył wrzucałem foto z dosyć dobrym btg mojego znajomego, który tam sobie GT3 trzyma cały rok i jest jednym z orędowników: ceramika - nie, giro - tak. Hamulec ceramiczny, fajna sprawa do daily. Chociaż do G81 w konfigu nie zaznaczałem, a przy upuście na auto wychodzi brutto lekko ponad 36k - ja po porstu nie widzę takiej potrzeby, ale rozumiem jak to ktoś do daily bierze. Na tor - za cholerę nie pojmuję.


A 316i to mega fajne auto. :8)


Nie skupiałem się na tym filmie, samo miejsce przyłożenia wywołało niechęć. Z wiekiem ludzie mądrzeją :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra super wyjadaczu z BMW 316i co upalasz 500 okrążeń na torze dziennie ;D Chyba już wiemy dlaczego nie polecasz ceramiki na tor. Bo może zrobić się dziura albo pęknąć tarcza, OJOJOOOOOOJ ;D

 

jaworq - przeczytaj ze zrozumieniem jak chcesz więcej wiedzieć:


https://www.essexparts.com/news-blog/are-carbon-ceramic-brake-discs-better-than-iron


Fajne podsumowanie i jak to do Ciebie nie trafi to nie ma dalej sensu dyskusja. Dowiesz się że:

- tak chodzi też o kamyk i puk - ojojoj bo koszty i ironizowanie tego jest dla mnie błazenadą. :) pieniądze wydaje się rozsądnie - i nie widzę tu nic dziwnego w takim podejściu. Nie mniej spłycasz i łapiesz jednej rzeczy nie mając merytorycznie nic w kontrze.

- chodzi o to czego nie podjąłeś ani razu - o degradację i wbrew bredniom jakie piszesz nie jest „naturalna” i przegrzane ceramiczne tarcze zaczynają gorzej działać niż stal lub są do wymiany. I można to zrobić już w jeden hardcoreowy dzień. Zwłaszcza będąc amatorem, bo tor nawet amatorsko to nie autostrada czy górska droga. Tak ceramika będzie miała krótszą drogę hamowania w takich warunkach. Co innego pod permanentnym torowym obciążeniem i w jednostce czasu dłuższej.

- to co wyżej może też doprowadzać do widocznych wizualnie uszkodzeń a wtedy już nie tylko nie masz przewagi w hamowaniu. Wymiana!

- Twój przykład z hamulcem z F1 który niekulturalnie wyśmiałem jak tu ktoś zauważył, był z d. Masz tam też wyjaśnienie czemu.


Są też zalety ceramiki wymienione, trudno się z nimi nie zgodzić. Super sprawa do daily. :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masakra... Przyznałem Ci już rację... Rozumiem Cię ale Ty mnie dalej nie rozumiesz ;D Jak ktoś chce bardziej wydajne heble nie zważając na koszty to będzie sobie nawet i codziennie ceramikę zmieniał w aucie którym jeździ po torze. Kto zabroni? I w pompie będą mieli kamienie czy jakieś degradacje... Pieniądze wydaje się rozsądnie - no nie u każdego. No tak czy nie? Będę wjeżdżał swoim M3 kiedyś na tor to Ci wyślę zdjęcie moich ceramicznych hamulców xD


"przegrzane ceramiczne tarcze zaczynają gorzej działać niż stal lub są do wymiany" - wtf. Przecież to główna zaleta ceramiki że one hamują tak samo dobrze nawet przy około 1000 stopni. Nie wiem czy każde ale na pewno większe temperatury znoszą niż stalowe. Więc o co Ci tu chodzi?


F1 - czyli co, uważasz że tam jeżdżą na stalowych tarczach hamulcowych? lol. 1 tarcza waży ponoć 1,2 kilograma więc... plastikowe może? ;D


Ceramika 1 - grubasy w usa się świetnie bawią nie zważając na koszty xD



A tu nie jestem pewien czy ceramika: 2:30:



Wklejam linki bo chciałeś. Faktycznie więcej 911 jeździ na stalowych heblach. Easy xD


"Nie skupiałem się na tym filmie, samo miejsce przyłożenia wywołało niechęć" - tamten kolega z M3 G80 też nie był zadowolony że m340i nie chciało zostać z tyłu ;D



+ przydaj się na coś i mi tu odpisz znawco hebli. Ostatni post w temacie - mocniejsze heble potrzebne do buni. Jak mam M performance kupować za 17 tys to już wolę te z M3 władować 6-cio tłokowe - da się?

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=215&t=382335&start=15

Stop Electric GO V8. 2 litry to może mieć czajnik ;D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masakra... Przyznałem Ci już rację... Rozumiem Cię ale Ty mnie dalej nie rozumiesz ;D Jak ktoś chce bardziej wydajne heble nie zważając na koszty to będzie sobie nawet i codziennie ceramikę zmieniał w aucie którym jeździ po torze. Kto zabroni? I w pompie będą mieli kamienie czy jakieś degradacje... Pieniądze wydaje się rozsądnie - no nie u każdego. No tak czy nie? Będę wjeżdżał swoim M3 kiedyś na tor to Ci wyślę zdjęcie moich ceramicznych hamulców xD


"przegrzane ceramiczne tarcze zaczynają gorzej działać niż stal lub są do wymiany" - wtf. Przecież to główna zaleta ceramiki że one hamują tak samo dobrze nawet przy około 1000 stopni. Nie wiem czy każde ale na pewno większe temperatury znoszą niż stalowe. Więc o co Ci tu chodzi?


F1 - czyli co, uważasz że tam jeżdżą na stalowych tarczach hamulcowych? lol. 1 tarcza waży ponoć 1,2 kilograma więc... plastikowe może? ;D


Ceramika 1 - grubasy w usa się świetnie bawią nie zważając na koszty xD



A tu nie jestem pewien czy ceramika: 2:30:



Wklejam linki bo chciałeś. Faktycznie więcej 911 jeździ na stalowych heblach. Easy xD


"Nie skupiałem się na tym filmie, samo miejsce przyłożenia wywołało niechęć" - tamten kolega z M3 G80 też nie był zadowolony że m340i nie chciało zostać z tyłu ;D



+ przydaj się na coś i mi tu odpisz znawco hebli. Ostatni post w temacie - mocniejsze heble potrzebne do buni. Jak mam M performance kupować za 17 tys to już wolę te z M3 władować 6-cio tłokowe - da się?

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=215&t=382335&start=15

 


Pokwapiłeś się, żeby przeczytać ten artykuł: https://www.essexparts.com/news-blog/are-carbon-ceramic-brake-discs-better-than-iron

Chyba nie, bo wtedy:


Masz 20 lat? Bo cały pierwszy fragment jest do bólu infantylny :) Ale mimo to z całego serca życzę Ci M3 w ceramice i budżetu żeby "mieć w pompie" i być codziennie na torze. Resztę przemilczę :mrgreen: :duh: Możesz też 760il codziennie upalać na torze i doprowadzać do destrukcji - bo czemu nie?! W tej sytuacji masz racje, nawet co okrążenie zmieniać hamulec.


No właśnie jak przeczytasz to zrozumiesz. Tak ceramika działa lepiej po rozgrzaniu. Do czasu. Nie będę przepisywał innych stron, tak jestem forumowiczem na "dwóję", ale chyba każdy umie ze zrozumieniem czytać... prawda? :) Ale Ty będziesz regularnie zmieniał... zapomniałem.


W Formule 1 masz tarcze WĘGLOWO - WĘGLOWE, a nie WĘGLOWO - CERMICZNE. Czyli masz carbon brakes, a nie carbon ceramics... to tak jakby ktoś twierdził że aluminium to ten sam materiał co stop aluminium z tytanem i w zasadzie stosować w każdej aplikacji można 1:1. Rozumiesz już? Użyj googla, bardzo ciekawy temat hamulce w F1, nie mam jednak zamiaru "przepisywać" stron. Nie mają nic wspólnego konstrukcyjnie czy materiałowo z pccb i innymi dostępnymi w autach drogowych.


Odnośnie ameryki wejdź na rennlist - kopalnia wiedzy, sporo tematów pccb vs steel :)


Odnośnie drugiego linku wiedziałem że wkleisz filmik z tf albo td... gdzie tu wyścigi? Już tłumaczę, żadne wyścigowe Porsche nie jeżdżą na ceramice, w żadnej klasie :)

Nie widzę co on tam ma ale są dwuczęściowe skręcane oem stal tak nie wygląda więc pewnie ceramika, ma też pzero więc raczej często po torze nie lata. Whatever, gra słów, poza tym no name na td, touring... logicznym dla mnie jest że facet lata tym jako daily. :)


"tamten kolega z M3 G80 też nie był zadowolony że m340i nie chciało zostać z tyłu ;D" serio to Twoje pierwsze szybsze auto... :) Nie ma powodów do kompleksu. Bardzo fajne sprawne daily.


Nie mam pojęcia jak jest w G20 bo nigdy nie miałem, i raczej nie będę miał. Jak w końcu wyprodukują łaskawie to G81 wychodzi na hamulcu który mi styknie. A wróżyć z fusów nie lubię. O F serii mogę porozmawiać bo to "moje podwórko" obecnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ja pierd....

Co to ma wspólnego z tym wątkiem??

Admin weź posprzątaj....

A chłopaki pobawcie ze mieszami face 2 face....

Czytać się tego nie chce kto z kim gdzie nie był... Itd...

Fajnie jak jest kasa na gruba zabawę itd tylko się cieszyć i pozytywnie zazdroszczę floty tutaj nie jednemu... Nie rozumiem kultu 911 jeździłem ostatnie weekendy i czar prysł. Prosiak na tor Oki ja tam nie latam nie mam czasu i zapewne kasy na grube eventy ale odpuszczam juz 911 i cieszę się że miałem okazję dłużej pojeździć...

male-bmw-2.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiher zastanawiamy się z SzybkiKuba od ilu okrążeń miesięcznie Ceramika nadaje się na tor. Póki co SzybkiKuba odpowiada mi cały czas zero-jedynkowo że albo wyścigi Le Mans 24h po torze albo nie wjeżdżamy na tor w ogóle ;D No ale tłukę do łba że ludzie czasem dla frajdy na 1-2h chcą wjechać na tor i uciekać do domu (i tak kilka razy w roku). Wg mnie ceramika jak najbardziej się nada do takiego użytku.


Ja albo wezmę od razu M3 albo zrobię stage 1 i też będzie prawie M3 ale za to z lepszym komfortem. Tylko ponoć po aktualizacji softu chiptuning się resetuje do stocku więc to chyba bez sensu... Piszesz że nie zamawiałeś ceramiki do G81. A tam nie ma czegoś takiego jak w m340i że jak nie weźmiesz pakietu dla M3: "M Driver" lub "M Race Track" a w przypadku m340i jest to: "M Technology" to nie będziesz miał dodatkowej chłodnicy oleju, większych tarcz hamulcowych i coś tam jeszcze było chyba? Ja teraz żałuję że tego nie wziąłem. Za bardzo się człowiek martwił że uszkodzi tą chłodnicę oleju pod zderzakiem... A teraz ból d że hamulce szybko puchną i trzeba je wymieniać za nie wiadomo ile.



EDIT: haha, Admin - jesteś przemiły człowiek! Moje uszanowanko za cierpliwość do ludzi xD

Stop Electric GO V8. 2 litry to może mieć czajnik ;D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Trochę odkopuję, ale ceramika vs stal to regularny temat na Nurburgringu i z mojego doświadczenia wynika, że NIE MA ostatecznej odpowiedzi. Są ludzie, którzy oczywiście są fanami jednego lub drugiego i ciężko ich do czegokolwiek przekonać (jak SzybkiKuba). 

Ze swojej strony dodam, że mam zrobione 300 kółek po ringu na PCCB, trzeci komplet klocków założony, a tarcze ceramiczne mają się świetnie. Teksty więc typu, że ceramika to tylko do daily, a nie na tor to może pisać tylko ktoś przekonany o swojej nieomylności i wszechwiedzy 😉 Przypadki, że ceramikę można rozwalić wjeżdżając na żwir, to raczej teoria i gadanie w stylu "nie kupuj lambo bo widziałem na YT, że się zapalają". Pewnie się zdarza, ale nigdy takiego przypadku na oczy nie widziałem, a sam mam w 3 autach hamulce ceramiczne. 

Nie twierdzę, że ceramika jest najlepsza - twierdzę, że nie ma jednoznacznie najlepszych hamulców. Na pewno ceramika to problem kosztu, ale zaleta wygody - mniej pylą, rzadziej wymieniamy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.