Skocz do zawartości

Nowe BMX x5 zabezpieczenie


Rekomendowane odpowiedzi

  • 3 tygodnie później...

Oczywiście, że są. Żadne tam półkowe produkty. Jedziesz do zaufanego elektryka i robi Ci odcinkę zapłonu w jakimś nieaktywnym guziku. Np od bramy garażowej przy lusterku. Kluczyki mogą sobie wisieć przy samych drzwiach.

Do tego odcinka interfejsu diagnostycznego - też na pstryka, żeby wykluczyć metodę "na walizkę".


żeby nie było - nie ma 100 % skutecznych zabezpieczeń. Te wyżej opisane będą miały wysoką skuteczność na najbardziej powszechne metody: "na walizkę", "na antenę", czy na parkingu przed centrum handlowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
W dniu 19.04.2023 o 15:00, apzs napisał(a):

A tu o tym jak IGLA przestaje mieć znaczenie -> https://kentindell.github.io/2023/04/03/can-injection/

A gdzie tam konkretnie jest zasugerowane, że CAN immobilizery przestają mieć znaczenia? Bo przyznam szczerze, że ja nie mogę wysnuć takiego wniosku po przeczytaniu tego, ale może czegoś nie rozumiem. Ludzie wręcz w komentarzach pytają autora o zewnętrzne CAN immobilizery i napisał, że byłby ostrożny z montowaniem zewnętrznych zabezpieczeń takich jak CAN immobilizery, ale z zupełnie innych powodów. Jako argument podał przykład, gdzie jedna z firm produkujących takie zabezpieczenie miała lukę we własnych zabezpieczeniach serwera i złodziejom udało się przejąć czyjeś konto i zdalnie namierzyć auto i kontrolować jego zapłon. Ale to już jest skrajny przypadek (w przypadku IGLI dopiero montaż COMPASS-a daje takie możliwości).

Nie ma 100% zabezpieczenia, ale na dzień dzisiejszy CAN immobilizery, takie jak wspomniana IGLA, czy SEO lub inne, wydają się najlepszym i najwygodniejszym zabezpieczeniem, chociaż to tylko moja subiektywna opinia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@marcinZG zasada działania IGLA polega na wysłaniu po CAN komunikatu STOP, analogicznego do naciśnięcia przycisku zapłonu.

Zasada działania CAN jest taka, że tylko jeden może nadawać komunikaty w jednostce czasu.

Pokazany wektor ataku to takie zaśmiecanie magistrali CAN, że inne sterowniki nie dadzą rady nic wysłać - za to każdy sterownik odbiera. Niezautoryzowana IGLA nasłuchuje konkretnych komunikatów, aby - w zależności od marki i modelu auta - zareagować i i wysłać komunikat blokujący. W przypadku kiedy atakujący cały czas nadaje, IGLA nie będzie w stanie się wepchnąć.

Prawdopodobnie, gdyż nigdzie nie znalazłem do dziś informacji czy ktoś przeprowadził testy CAN-immo i potwierdził lub wykluczył skuteczność wybranych produktów - tu wspomniałem IGLA gdyż czytając fora wydaje się być najpopularniejszym wyborem, ale moim zdaniem problem ten będzie dotyczył również pozostałych działających w ten sam sposób.

Tak jak już wspomniano w postach wyżej, dobrze jest pomyśleć o czymś mniej szablonowym we własnym zakresie, aczkolwiek przy nowych autach i gwarancji może być ciężko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Ja mam w swoim F15 właśnie takie niepółkowe rozwiązanie. Założył je pierwszy właściciel gdy kupował auto, a namiar do magika od zabezpieczeń dali mu... w ASO BMW. Oczywiście jeździł na tym całą gwarancję. Teraz jeżdżę ja i czuję się pewniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.