Skocz do zawartości

dogrzewanie silnika ?? ogrzewanie postojowe ?? co to bedzie?


zdunekm

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 61
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

smierdzi spalona ropa czy smierdzi spalona elektryka? jesli to drugie, to moze jez/opornica dmuchawy ci sie konczy, u mnie tak bylo, a jesli chodzi o webasto to czuc tylko w garazu, podczas jazdy na szczescie nie, pozdr

 

 

ile moze kosztowac ta opornica ?? ciezko ja wymienic?? smierdzi mi taka spalenizna , cos niby ropa ale nie jestem pewien do konca, smierdzi czasami nie zawsze i to w srodku auta nigdzie z boku, po czym wogole poznac ze padla ta opornica?? predkosci dmuchawy sa OK nic nie skacze dzialaja bez zastrzezen.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanko.

Czy webasto w moim silniku benzynowym 4,4l powinno dogrzewać silnik czy tylko środek auta, u mnie działa wszystko wporządku ale jeszcze nigdy nie dogrzało mi silnika za to w środku jest bajera jak wychodzę rano, wszyscy skrobią szybki a ja mam eleancko 23* w środku, ale niestety muszę czekać aż nagrzeje się silnik. Powiedzcie ewentualnie jak to naprawić.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Witam @ zdunek

 

1. Pytałeś o kolor dymu - Masz Diesla więc webasto spala ci ropę i musisz go powąchać.

 

2. Jeżeli po zgaszeniu silnika ( wyjęciu kluczyka) nadal ci pracują wentylatory nawiewu powietrza do kabiny - to albo ustawiłeś aktywny przycisk REST - czyli odzysk ciepła zawartego w nagrzanej wodzie, albo coś jest poprzestawiane w kompie.

To czy wentylatory nawiewu kręcą się - musisz dotknąc reką do wszystkich wylotów powietrza, pamiętaj o nożnych. No nie ma siły kręcą si to musi dmuchać!.

Mruczenie , słabiutki szumek może czasami dochodzić z panelu sterowania regulacją ogrzewania - to normalne ( jest tam czasmi pełno elektroniki oraz turbinka badająca przepływ powietrza a trybie AUTO)

 

3. Wszelki szum nie dochodzący z wentylatorów nawiewu - czyli potencjalna praca Nagrzewnicy Webasto ( pamiętaj że jest tam Elelktryczna pompa Ropy) są łatwe do zlokalizowania po stronie kierowcy. Podnieś maskę usłyszysz.

 

W Dieslu bardzo powszechnie ludzie 'uaktywniają' nagrzewanie kabiny za pomocą Webasto. Oprócz zmian w instalacji elektrycznej ( nie wiem tutaj jakich), wiem że konieczne jest przeprogramowanie Komputera Kabiny, aby wiedział, że Webasto rówież ma być jako opcja "Heizung"

 

5. Nie daj sobie wmówić że do obsługi Webasto ( opcja silnik/kabina) ' KONIECZNY jest pilot.

 

6. IMHO jeżli ty masz Navi (pewnie MK3) to masz przycisk MODE i po naciśnięciu zamiast Navi pojawią się opcje: BoardComputer, ewen.Telefon, Telewizor, Luft/Standheizung, MonitorAus ( czyli wyłącz w nocy). Wszelkich ustawień odnosnie czasu trwania Przewietrzania Kabiny Latem - czyli Luftung dokonujesz tam i jeżli po podaniu czasu i uaktywnieniu funkcji włącz -=Ein = On nie masz do wyboru rodzaju Grzanie / Wietrzenie - to znaczy że toj komputer nie 'wie' że ma takie opcje. A jedynym czujnikiem pomiaru temperatury Zewnętrznej jest ten z przodu - który również podaje sygnał do Komputera i to komputer ci wyżwietla pod licznikiem Temperature lub w Okienku komunikatów komputera ( przyciskasz BC na kierunkowskazach). Temperaturę powietrza w Kabinie podaje czujnik ukryty w konsoli regulacji Temperatury Kabiny.

Temperaturę cieczy w chłodnicy podaje czujnik do komputera silnika i ten daje sygnał dalej do ewentualnego Webasto -' dogrzej blok silnika'

 

ps. Zawsze najlepszą metodą będzie odłączyć zasilanie Webasto w celu sprawdzenia

Pozdrowienia

 

 

 

dobra teraz mam pytanie odnosnie tego zapachu ropy, dzis jezdzilem sporo i czasami bylo czuc ta rope, czu silnik sie dogrzewa podczas jazdy ?? wskazowka temp byla na polowie od sporego czasu a smierdzialo, ba walilo spalenizna, musialem dac obieg zamkniety dmuchawy bo juz nie wytrzymywalem, kolojna sprawa jest taka: Czy mozna na stale wylaczyc te zasrane webasto ?? nie mam ogrzewania postojowego a bynajmniej nie mam ochoty dawac 1000 zł za montaz tego,gdyz uwazam ze auto sie szybko nagrzewa po odpaleniu nawet w mrozniejszych temp. mam inne wazniejsze wydatki.Chodzi mi po prostu o odlaczenie kostki czy czegokolwiek, odlczenie calkowite webasto, podgrzewania silnika. Nie dosc ze pobiera rope to smierdzi totalnie spalenizna, wszelaki zapachy do auta nie pomagaja. Jak wpadnie tym smrodem to wszyscy go czuja nie tylko kierowca gdzie znajduje sie webasto.

 

Ja tez mam ten problem (mam tzw. pelne webasto).

Raz smiedzi mniej, innym razem bardziej intensywnie. Ostatnio az mnie papardela rozbolala od tego smordu a silnik byl juz rozgrzany (wskazowka temp w polowie). Otworzyle wtedy drzwi i myslalem, ze padne, smrod byl wyczuwalny nie tylko w srodku ale i na zewnatrz. W moim przypadku to jest ewidentnie zapach spalonej ropy.

 

Co poczac koledzy? ratunku bo idzie sie normalnie zatruc..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
cos chyba nie tak z tymi siedmioma stówkami..., sam zegar preselekcji kosztoje okoł czterech stówek , wszystkie części na podzespołach webasto , to około 1500 złotych netto , drąże ten temat od dłuzszego czasu i najtaniej we wrocku facet z autoryzacją zrobi to za około 2500/3000. sam chciałem zakładać ale wtedy zero gwarancji na części .teraz moja prosba daj mi namiar na warsztat który ci rozbudował webasto za siedem stówek...jezeli to prawda to stawiam czarnego jacka...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

jesli masz juz webasto do ogrzewania silnika, to te 3 tys. zl to rozboj w bialy dzien, w 530d webasto do ogrzewania silnika to chyba standard

 

potwierdzam, to co napisal Koki, ten sam mechanik, ktorym mu rozbudowywal webasto rowniez ode mnie chcial 700 zl za dodatkowa opcje grzania kabiny

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok. jak tak to daj mi na niego namiar...temat znam od podszewki , sam jestem mechaniorem , pakiet rozbudowujący termo top "c" tyle kosztuje ile powiedziałem www.webasto.pl , chyba , ze gość ma części z jakiegos demobilu czyli z jumy. pomijam koszt samej robocizny , bo ja sam nie zabrałbym się za to ponizej pięciu setek.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok. jak tak to daj mi na niego namiar...temat znam od podszewki , sam jestem mechaniorem , pakiet rozbudowujący termo top "c" tyle kosztuje ile powiedziałem www.webasto.pl , chyba , ze gość ma części z jakiegos demobilu czyli z jumy. pomijam koszt samej robocizny , bo ja sam nie zabrałbym się za to ponizej pięciu setek.

O jakich częściach mowa?

Przecież jak masz wbudowany piec Thermo Top z/c -d jako dogrzewacz silnika w E39 530D i zamontujesz sobie radio z MIDem albo nawigację to tak naprawdę cała robota za te 700pln to programowanie komputera i wszystko śmiga. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Mam taki problemik. Webasto przestało sie właczac i silnik bardzo wolo sie nagrzewa musze przejechac z 10km zeby wskazówka staneła w pionie, termostat ma dopiero 2 miechy. Czy mozliwe ze to jest spowodowane nie właczajacym sie webasto i dlaczego ono sie niewłącza a wszystko było oki chodziło. juz miałem kiedys cos takiego ze sie nie włączałao jakis czas ale wszystko samo wróciło do normy . Na kompie tzn. carsoft 6.1 nie pokazuje zadnych błedów, chyba że nie może sie skomunikowac z tym modułem, bo sam nie wiem jaki skrót w carsofcie ma ogrzewanie( webasto) Troche mnie to niepokoi bo także silnik bardzo szybko traci temperature, a kiedys trzymał mi temperatyre bardzo długo :(

NAPRAWA STEROWNIKÓW ABS BOSCH-a

Promocja dla klubowiczów 200zł :)



gg 2921736

602 888 262

LUBESLKIE okolice Łukowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...
  • 3 miesiące temu...

Wiem że temat już ma kilka miesięcy ale:;)

Kilka słów na temat działania Webasto na ON.

A działa to tak:

Jest świeca żarowa która najpierw musi być rozgrzana do wysokiej temperatury.Owa świeca jest umieszczona w środku cylindrycznego siteczka o drobnych otworach.Na to sitko pompka Webasto pryska przez dyszę ropą.Sitko to spełnia taką rolę jak knot w świecy bo sam ON jak wiadomo się nie pali.Do tego dochodzi wentylator dostarczajacy powietrze i wydmuchujący spaliny.Całośc umieszczona jest w aluminiowej obudowie(szczelnej)a ta zaś,otoczona płaszczem wodnym lub powietrzem(zależnie czy to ogrzewanie mokre czy suche,w BMW jest to pierwsze).W ogrzewaniu mokrym pracuje pompka wody a w suchym wentylator powietrza(zawsze na tej samej osi z wentylatorem wewnątrz Webasta).

Awarii może ulec świeca żarowa (przepala sie,nie daje odpowiedniej temp.),lub sitko(wypala się,zostają z niego kawałki metalu),takie webasto bierze prąd,kopci,ale nie grzeje.Może też nawalić pompka lub sterownik ale to rzadko.Sprawne Webasto nie powinno kopcić.

Dodam jeszcze że duży prąd jest pobierany tylko w momencie rozruchu,gdy ON sie zapali,sterownik odłącza zasilanie świecy żarowej.Potem prąd pobiera już tylko wentylator i pompka(ogrzewanie mokre).O ile się nie mylę,sterownik próbuje 3 razy odpalić ogrzewanie,gdy jest wszystko OK udaje się za pierwszym razem.

Przegląd i naprawa ogrzewania ogranicza się najczęściej do wymiany świecy i sitka(nieduże koszty).

Pozdrawiam

http://images.chomikuj.pl/button/Mr.Lova.gif


Na Chomiku mapy 2014,soft spolszczający MK2/3/4 mono-kolor,MK3 z polskimi znakami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.