Skocz do zawartości

Dylemat zakupowy ‐ silnik


kosa4444

Rekomendowane odpowiedzi

Do czego potrzebna ta wewnętrzna kamera?

 

Żeby kierowca nie musiał odwracać głowy, aby sprawdzić czy dziecko grzecznie śpi z tyłu w foteliku.

http://images.spritmonitor.de/1244128.png - ekologia pełną gębą :lol:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do czego potrzebna ta wewnętrzna kamera?

 

Żeby kierowca nie musiał odwracać głowy, aby sprawdzić czy dziecko grzecznie śpi z tyłu w foteliku.

I żeby nie odwracać głowy, będzie musiał przeklinać pierdyliard stron menu :oops:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Moje nie stoi na dworzu wogole, takE podgrzewanych siedzeń nie używam :D tak wogole to bez sensu jest pytac się o kaDy element wyposażenia na forum bo kazdy użytkuje auto inaczej i każdemu inne gadżety się przydają. Złe kolego do tego podchodzisz. Napisz jak użytkujesz najczęściej auto, jaki masz budżet na dodatki i wtedy pytaj. Przykład. Światła adaptacyjne bezużyteczne w mieście, pod miastem sprawdzają się super. Tak samo podgrzewane siedzenia. Jak trzymasz auto w garażu, nie zostawiasz na wiele godzin pod chmura to tez zbędny gadżet. Tak samo asystenci. Jak ktoś mieszka w małym mieście, jeździ głównie po mieście i nie stoi w korkach to wtedy są bezużyteczne.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej mam zamiar jeździć nim dłużej

Ja bym chyba szedł w 23i.

Raz, że bardziej sprawdzona jednostka (chociaż chwalą się, że 90% części jest nowych), dwa że masz xdrive, który uprzyjemni jazdę na śliskim.

 

Też mi się wydaje, że 23i jest optymalną wersją. Dobrze pasuje do charakteru BMW i pozwala wykorzystać potencjał tego auta. W testach również wypada bardzo dobrze.


https://www.superauto.pl/artykuly/test-bmw-x1-2-0-23i-xdrive-204-km-vs-konkurencja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze


Też mi się wydaje, że 23i jest optymalną wersją. Dobrze pasuje do charakteru BMW i pozwala wykorzystać potencjał tego auta. W testach również wypada bardzo dobrze.


https://www.superauto.pl/artykuly/test-bmw-x1-2-0-23i-xdrive-204-km-vs-konkurencja

 


Ja tu potencjału nie widzę wielkiego hehe

auto prowadzi się jak mały suvik idealny do miasta , czy na trasy , wygodny i komfortowy.... miejsca też pod dostatkiem , ale jednego muszę mu odmówić ... dynamiki , oczywiście wyprzedzimy normalnie , trasę Częstochowa --- Szczecin zrobiłem na "prawie autonomicznej jeździe " ustawionej na 150km/h i jechało się mega przyjemnie i komfortowo , ale jak pisałem wyżej to auto dynamiką nie grzeszy... współczuję szczerze użytkownikom 18i i do tego fwd zakup takiego x1 jak dla mnie mija się z celem , ale to moje subiektywne odczucie

male-bmw-2.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kwestia dynamiki zależna jest od tego z jakiego auta ktoś się przesiadł do X1 :D Jak z Mki lub z jakiejś innej 3l benzyny to 90% SUVów będzie mułowatych..Druga sprawa, ze nie ma co dużo wymagać od 23i..to auto tak jak kolega wyżej napisał, jest idealnym autem jednocześnie do miasta i w trasę z rodzina przy normalnej jeździe..ważne, ze można nim bezpiecznie wyprzedzić i w miarę żwawo..to już jest duży plus w SUVie..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam sie, suv to nie jakoś specjalnie dynamiczne auto ale 23i ma troche tej mocy i w razie potrzeby mozna troszkę przycisnac. Przesiade sie z Nissana qashqai 1.6 benzyna 116km. Wiec roznica chyba bedzie. 18i oraz 20i chyba za slabe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Może wybierz się do salonu na jazdę próbną? 23i ma silnik czterocylindrowy o większej pojemności i napęd na 4 koła, więc spalanie będzie zauważalnie wyższe. OC będzie wyższe i koszty serwisu z uwagi na więcej oleju, więcej świec etc. też będą wyższe. 18i to taka trochę bieda. Nie ma układu hybrydowego i stosunek mocy do masy jest kiepski. Jeśli nie będziesz cisnąć na mokrym i nie mieszkasz w górach brałbym 20i i dobrze doposażył.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może wybierz się do salonu na jazdę próbną? 23i ma silnik czterocylindrowy o większej pojemności i napęd na 4 koła, więc spalanie będzie zauważalnie wyższe. OC będzie wyższe i koszty serwisu z uwagi na więcej oleju, więcej świec etc. też będą wyższe. 18i to taka trochę bieda. Nie ma układu hybrydowego i stosunek mocy do masy jest kiepski. Jeśli nie będziesz cisnąć na mokrym i nie mieszkasz w górach brałbym 20i i dobrze doposażył.

Dokładnie. Wszystko zależy od potrzeb. Jeśli jeździsz głównie w mieście i sporadycznie jakaś dalsza trasa, to 20i z lepszym wyposażeniem może być dobrą opcją. Warto też dopytać o czas oczekiwania, bo może się różnić dla 20i i 23i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przesiade sie z Nissana qashqai 1.6 benzyna 116km. Wiec roznica chyba bedzie. 18i oraz 20i chyba za slabe

Przy tym czym obecnie jeździsz, to 18i to będzie szatan. Oczywiście nie wiem jakie masz wymagania, ale jeśli jesteś w stanie jeździć obecnym autem, to szedłbym w zależności od budżetu w 18i, albo jeśli zmieścisz wszystkie opcje to w 20i i to nawet nie ze względu na osiągi, tylko dlatego, że autem mild hybrid się po prostu przyjemniej jeździ niż zwykłym autem. Chociażby start&stop nie przeszkadza w ogóle, do tego taki silnik będzie miał trochę niższe spalanie szczególnie w mieście (chociaż nie zrekompensuje 10k więcej).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przesiade sie z Nissana qashqai 1.6 benzyna 116km. Wiec roznica chyba bedzie. 18i oraz 20i chyba za slabe

Przy tym czym obecnie jeździsz, to 18i to będzie szatan. Oczywiście nie wiem jakie masz wymagania, ale jeśli jesteś w stanie jeździć obecnym autem, to szedłbym w zależności od budżetu w 18i, albo jeśli zmieścisz wszystkie opcje to w 20i i to nawet nie ze względu na osiągi, tylko dlatego, że autem mild hybrid się po prostu przyjemniej jeździ niż zwykłym autem. Chociażby start&stop nie przeszkadza w ogóle, do tego taki silnik będzie miał trochę niższe spalanie szczególnie w mieście (chociaż nie zrekompensuje 10k więcej).

W kwestii spalania to z 20i jestem w stanie zejść <7l/100km, ale średnia to zazwyczaj jakieś 7,6l/100km przy jeździe w mieście. Na trasie(~250km) miałem spalanie 8l/100km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Witam, pod koniec lutego zamówiłem xline z silnikiem 20i. Testowałem tylko 18i i było słabo. Czy w 20i ten silniczek elektryczny wspomaga tylko start stop czy daję także dodatkową moc podczas normalnej jazdy, wyprzedzania?

 

Nic nie daje w żadnym bmw system mild hybrid...

Tylko jako start / stop

Żadnego dodatkowego boostu to nie daje....

male-bmw-2.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Mild Hybrid poprawia osiągi, ponieważ silnik elektryczny wspomaga spalinowy, kiedy turbosprężarka nie jest jeszcze rozkręcona. Nie jest prawdą, że to nic nie daje.

 

JEŻELI tak jest to poproszę o jakiś artykuł lub specke....

Też tak kiedyś myślałem ale podobno żadnego boosta mild hybrid nie daje


Edit

"Silnik elektryczny jako uzupełnienie silnika spalinowego zapewnia większą wydajność i dynamikę.

Mild hybrid to specjalny wariant napędu hybrydowego. Pojazd nie wykorzystuje swojego silnika elektrycznego jako niezależnego napędu, lecz dołącza go do silnika spalinowego w zależności od sytuacji. Powoduje to zmniejszenie zużycia paliwa i zwiększenie zasięgu. Równocześnie napęd elektryczny może działać jako wspomaganie (boost) silnika spalinowego. W przypadku napędów mild hybrid ładowanie akumulatora odbywa się wyłącznie podczas jazdy poprzez rekuperację energii z hamowania."


Aczkoleiek handlowcy mówią że nic nie daje....

male-bmw-2.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mild Hybrid poprawia osiągi, ponieważ silnik elektryczny wspomaga spalinowy, kiedy turbosprężarka nie jest jeszcze rozkręcona. Nie jest prawdą, że to nic nie daje.

 

JEŻELI tak jest to poproszę o jakiś artykuł lub specke....

Też tak kiedyś myślałem ale podobno żadnego boosta mild hybrid nie daje


Edit

"Silnik elektryczny jako uzupełnienie silnika spalinowego zapewnia większą wydajność i dynamikę.

Mild hybrid to specjalny wariant napędu hybrydowego. Pojazd nie wykorzystuje swojego silnika elektrycznego jako niezależnego napędu, lecz dołącza go do silnika spalinowego w zależności od sytuacji. Powoduje to zmniejszenie zużycia paliwa i zwiększenie zasięgu. Równocześnie napęd elektryczny może działać jako wspomaganie (boost) silnika spalinowego. W przypadku napędów mild hybrid ładowanie akumulatora odbywa się wyłącznie podczas jazdy poprzez rekuperację energii z hamowania."


Aczkoleiek handlowcy mówią że nic nie daje....

Wszystko zależy od konkretnego zespołu napędowego. Są mild hybrid, gdzie aled elektryczny działa tylko do rozruchu przy start/stop, są takie gdzie można się dotaczać na elektryku ze świateł, a są takie mhevy (np. Tonale) gdzie na elektryk rozpędzić do 30kmh. W Mercedesie masz też eq boost, którzy potrafi dodać nawet do 20-30KM raz ja jakiś czas przy przyspieszaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jeśli macie pakiet M Sport, to pod lewą łopatką jest boost. Wystarczy przytrzymać przez chwilę i ma się przez 10sekund pełną moc z obu silników. Plus na ekranie za kierownicą, nad obrotomierzem pojawia się napis "epower".

 



Oooo to jednak coś daje, fakt koło lewej łopatki jest boost...

Dobrze wiedzieć.

Wypróbuje niedługo....

male-bmw-2.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli macie pakiet M Sport, to pod lewą łopatką jest boost. Wystarczy przytrzymać przez chwilę i ma się przez 10sekund pełną moc z obu silników. Plus na ekranie za kierownicą, nad obrotomierzem pojawia się napis "epower".

Ta łopatka jest też w 18i. Więc to nie zależy od mild hybrid. Ale pewnie epower żadnego nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.