Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

z tego co wiem nie było e32 z m60 4.0 w manualu co sadzicie o próbie przełozenia manuala od m60 z 3 litrowym ?czy to mozliwe(x silver tak zrobił i podobno jeżdzi tzn miał 3.0 w aut i zmienił na manual)czy pasują mocowania i czy ta skrzynia da rade temu motorkowi a i czy przełozenia beda sensowne, a moze zarzucic 6 stopniową od e38 ????????

 

od razu odpowiadam cikawskim po co????

 

NIE NAWIDZE AUTOMATÓW!!!!!

a nie stac mnie na e38 w 6 biegowym manualu

 

pozdrowionka i dzieki za podpowiedzi

Opublikowano
Da się bez problemu , tylko trzeba bedzie dosztukowac wał . No i jak włozysz 5 biegową skrzynie to bedzie brakowac ostatniego biegu, bo w 3,0 V8 piątka ma przełozenie 1:1 , wiec bez overdrive( nadbiegu).
Opublikowano

Pojedzie szybciej Marcinie, bo w 740 jest dyfer 2,93 a w 530 V8 - 3,07 .

530 z tą skrzynią i max 6500 obr silnika pojedzie ( teoretycznie) ok 249,6 km/h a 740 z taką skrzynką , obrotami i dyfrem 2,93 poleci ok 262 km/h- tak samo jak z automatem w trybie S na czwórce. I to jest podejrzewam praktycznie Vmax dla 740.

Opublikowano

hmmm... :think:

 

a tak z ciekawości... :D

 

bo rozumiem ze na upartego to i wszystko się włoży... tzn... spory silnik... manualną skrzynie... i wogóle... :mrgreen:

 

tylko...

 

jesli to takie proste... to dlaczego BMW nie wypuszczało E32 740i w manualu... :?:

 

pozdrawiam

cosmo

Opublikowano

Nie chodzi tu o jakies komplikacje Cosmo, tylko o potrzeby marketingowe :D

Z tego samego powodu nie było E32 750 manual z e skrzynią z 850 a przeciez mogło byc.

Poza tym premiera 540 manual zbiegła sie z koncówką produkcji 740 E32 , wiec nie miało to sensu. Była za to 740 manual w E38. A skrzyni z 850 ani z 530 V8 Bmw nie chciało ładowac z prostej przyczyny- pierwsza ma za krotkie przełozenia a druga nie ma szostego biegu. Troche to odbiera komfort...

Opublikowano
Nie chodzi tu o jakies komplikacje Cosmo, tylko o potrzeby marketingowe :D
hmmm... :think:

 

a mnie sie kiedyś obiło o uszy... ze to był problem techniczny... typu za duża moc i wogóle coś w tym stylu... :mrgreen:

 

 

dzieki w takim razie za info... :cool2:

 

 

i szkoda w takim razie... że nie ma E32 740i w manualu i do tego w wersji L... :(

 

bo był bym pierwszy... który by coś takiego kupił... :twisted2:

 

pozdrawiam

cosmo

Opublikowano
Nie chodzi tu o jakies komplikacje Cosmo, tylko o potrzeby marketingowe :D
hmmm... :think:

 

a mnie sie kiedyś obiło o uszy... ze to był problem techniczny... typu za duża moc i wogóle coś w tym stylu... :mrgreen:

 

 

dzieki w takim razie za info... :cool2:

 

 

i szkoda w takim razie... że nie ma E32 740i w manualu i do tego w wersji L... :(

 

bo był bym pierwszy... który by coś takiego kupił... :twisted2:

 

pozdrawiam

cosmo

 

E34 540 manual ma dokładnie ten sam zespół napedowy co 740 -zatem problem mocy odpada- zresztą 850 CSI było przykładem, ile Bmw potrafiło w 1992 roku przeniesc na asfalt za pomocą manualnej skrzyni i sprzęgła :D

Swoją drogą ,załuje ,ze nie bylo E32 M7 chocby z silnikiem od CSI - i z manualem w wersji L - to by był dopiero smaczek :D

Opublikowano

hmmmm

 

z tego co wiem to spokojnie mozna wsadzic skrzynie z 530/730 do silnika 4.0 ... brak 6 biegu mozna spokojnie zrekompensowac odpowiednim przelozeniem dyfra . wal napedowy musi byc od 730 manual

 

jedyny problem - kolo 2-masowe - 740 ma wieksza srednice sprzegła - co za tym idzie wieksza srednice kola 2-masowego - nie wiem jak wyglada sprawa z wywazeniem silnika - czy te kola sa neutralnie wywazane , czy wywazenie w 3.0 i 4.0 sa inne ?? to by trzeba bylo obadac

- bo srednica sprzegła nie jest jakos strasznie wieksza ( 240mm dla 3.0 i 265 dla 4.0) - pewnie bedzie trzeba czesciej tarcze wymienic - ale niech zamiast 100tys zrobi 80 tys km to chyba nie az taka straszna tragedia

Opublikowano

chyba kazy by wolal 6 biegow...

 

sa tylko 2 problemy - dostepnosc czesci - znalesc skrzynie , kolo , i sprzegło jest bardzo ciezko ... a jak juz sie znajdzie to cena :duh: :mad2:

 

a skrzynie z kolem i sprzeglem z 3.0 mozna kupic w okolicy 1tys zl

Opublikowano

widze ze temat dosyc interesujący(sądząc po dyskusji) i rfzeczywiscie zgadzam sie z wami przyjaciele ze był to bład ze strony bmw ze nie zrobiło 7 e32 z tym silnikiem w manualu a i jeszcze jedna sprawa z tego co wiem to most przy 3,0v8 ma 3,15 przy manualu chyba ze mój poprzednik pisał o moscie z automata,

 

pozdrowionka dla wszystkich i chyba trzeba sie wziąc do pracy z tą przeróbeczka bo wydaje mi sie ze jest sens to robic a efekty mogą byc bardzo satysfakcjonujące :norty:

Opublikowano
mnie sie wydaje ze jesli juz ma byc 5 biegow to chyba prosciej kupic 730V8 w manualu i wymiecic silnik na 4,0 niz kupowac 740 i meczyc sie z przerobkami...
moje modele
Opublikowano

pisałem o moscie do 530 V8 :D

 

E 32 730 V8 ma most istotnie 3,15 - obojetnie manual czy automat. z silnikiem 4.0 bedzie sie wbijał na ogranicznik obrotów na piatym biegu jak tasak :D ( 243,3 km/h - dla 740 tki - łatwizna)

Opublikowano

730 v8 automat ma dyfer 3.23 .

 

wydaje mi sie ze skrzynia 5 biegowa zdalaby egzami - trzeba tylko obliczyc optymalne przelozenie dyfra - tak zeby v.max bylo kolo 240km/h

 

juz kiedys myslalem zeby zalozyc do siebie siebie 4.0 z moja skrzynia , ale niepokoi mnie sprawa kola 2-masowego ... jak tylko rozwizaze ta zagadke , jak moj silnik sie rozleci to wkladam 4.0 :cool2:

Opublikowano

Ja tylko dodam ze problem tkwi nie w sprzegle tylko w tym ze jest inny wieloklin na skrzyni VI a inny na V. Do skrzyni V mozna dorobic cale kolo zamachowe i sprzeglo. Cala operacja wyjdzie taniej i lepiej niz zestaw od VI. Bowiem kolo zamachowe jest drogie, a wiekszosc po przebiegu 200tys jest dobite i nadaje sie na zlom.

 

Jakbys chcial cos przerobic to wal na pw, czesci i zaplecze mam....

 

Tomek

Opublikowano

jakie VI ??

 

wiadomo ze skrzynia z r6 nie podejdzie , wieloklina do sprzegla jest taki sam ( chyba na 9 zebów ) - tylko ze sprzeglo z r6 jest osadzone w innek odleglosci od kola zamachowego...

 

kolo 2msowe mozna zregenerowac - koszt ok 700zł - i smiga jak nowe ... slyszalem tez ze sa kola jedno masowe do silnika v8 ( mozna takie dorobic ) ...

 

co do kola - jednemu mojemu koledze padlo kolo 2-masow - nie mial czasu na odeslanie do regeneracji - wiec je zblokowal na stale w jednym polozeniu ( zostało zespawane :shock: ) i smiga bardzo dobrze - jedynie silnik jest bardziej narowisty , bo nie ma tłumika drgan ...

Opublikowano

Jezeli by to kogoś interesowało to mam cały komplet sprzęgła razem z kolem dwumasowym z 540 do sprzedania za przyzwoita cene.

Mam też dyfer 2.93.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.