Skocz do zawartości

Szum przy puszczonym sprzęgle, przy wciśniętym cisza.


danielbmw3

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Wszystkich i proszę o pomoc! Stało się to nagle w sobotę. W czasie jazdy poczułem, że samochód jakby wolniej przyspiesza oraz szum przy jeździe na luzie. Pomyślałem, że to brak oleju w skrzyni, bo tego jeszcze nie sprawdzałem. Dzisiaj pojechałem na kanał i po odkręceniu podłogi, a następnie korka poziomu, okazało się, że w skrzyni biegów prawie nie ma oleju. Mam pomarańczową wywieszkę, więc kupiłem Castrol ATF Dexron III i wlałem 1 litr. Weszło wszystko. Zakręciłem, odpaliłem samochód i jest nadal tak jak było. Czyli:

1. Szum spod samochodu przy puszczonym pedale sprzęgła.

2. Mniejszy szum, ale jest, podczas jazdy.

3. Brak szumu przy wciśnietym pedale sprzęgła.

4. Biegi wchodzą minimalnie ciaśniej, niż przedtem, tzn. jest jakby 1 dodatkowy schodek i zaskakuje.

5. Auto jest bardziej ociężałe, jakby przełączyło się w tryb awaryjny.

 

Nie wiem od czego zacząć poszukiwania. Skrzynia biegów, sprzęgło, a może koło zamachowe dwumasowe, które to już od dwóch lat żegna mnie swoim "trrt" przy wyłączaniu silnika? Dzisiaj było to jakby mniej słyszalne przy gaszeniu silnika, może coś się tej dwumasówce "pogorszyło"? :8)

Pozdrawiam

DANIEL


318i E36 '93 ---> 524TD E34 '91 + SZPERA! ---> 730i E32 '90 ---> 520i E34 '91 ---> 525i E34 '92 ---> 528i E39 '97 ---> 530d E39 '01 ---> 318i E46 M43 '99 ---> 328i E46 M52TU '98 ---> 520d E39 M47 2001 ---> 320d E46 M47 2003 ---> 318d E91 N47 2009

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to łożysko - wymienisz je przy okazji wymiany sprzęgła - chyba, że cię bardzo wkurza - robota ta sama, co przy wymianie sprzęgła, więc koszt robicizny w zasadzie też

jeśli nic się nie dzieje z pedałem sprzęgła, to nie ma problemu - jeśli zacznie zauważalnie ciężej chodzić podczas jazdy i wpadać w drgania, gdy wysprzęglasz, to trzeba wymienić

beemki to choroba - nieuleczalna, ale za to bardzo przyjemna

miłośnik E30 ... użytkownik E46 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj zrobiłem trochę kilometrów i jest tak:

 

1. Biegi wchodzą lekutko.

2. Sprzęgło wysprzęgla do końca, nie szarpie, bierze jak przedtem.

3. Nadal jest szum przy puszczonym pedale sprzęgła, przy wciśniętym nie ma.

4. Podczas jazdy nie słyszę szumu, lecz buczenie przy przyspieszaniu, wrażenie jakby ubyło trochę mocy, jakbym jechał na lekko wciśniętym pedale sprzęgła.

5. Umilkł skutok dwumasówki przy wyłączaniu silnika. Czyżby już całkiem się rozwaliła i ona odpowiadała za całe to zamieszanie?

 

A może ktoś potrafi wyjaśnić jaką funkcję pełni koło zamachowe dwumasowe i co się dzieje w przypadku jego awarii, poza znanymi już stukotami. Dzisiaj inni mechanicy też mówili mi, że to łożysko lecz pewności nie mają. :8)

Pozdrawiam

DANIEL


318i E36 '93 ---> 524TD E34 '91 + SZPERA! ---> 730i E32 '90 ---> 520i E34 '91 ---> 525i E34 '92 ---> 528i E39 '97 ---> 530d E39 '01 ---> 318i E46 M43 '99 ---> 328i E46 M52TU '98 ---> 520d E39 M47 2001 ---> 320d E46 M47 2003 ---> 318d E91 N47 2009

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Mam taki sam problem z szumem, jednak nie mam odczucia jazdy na lekko wciśniętym sprzęgle, sprawdz to śliskanie się tarczy prostym sposobem, włącz ręczny i wkleszcz 4, następnie powoli puszczaj sprzęgło, jeśli silnik zgaśnie to jest ok, zresztą podejżewam że sam wyczujesz, co do szumu to też wymieniłem olej w skrzyni ale to nic nie dało, na razie jadę tak jak jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

łozysko na wałku głównym w skrzyni biuegów (nie oporowe)!!!!!! wymiana tego nie jest taka prosta powiem tyle , ja zmienilem skrzynie biegów na inną uzywaną ! bo koszt naprawy był wyzszy

 

 

"A może ktoś potrafi wyjaśnić jaką funkcję pełni koło zamachowe dwumasowe i co się dzieje w przypadku jego awarii, poza znanymi już stukotami. Dzisiaj inni mechanicy też mówili mi, że to łożysko lecz pewności nie mają"

 

czyli Twoja BMW ma około 300 tys przebiegu , wymiana tego spzregła to koszt najtaniej 2400zł i szykuj sie na kłopoty z pompą wtryskowa ! juz nadchodza jeszcze ich nie widac , ale zapewniam cie ze sie zblizają i to szybko !!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli Twoja BMW ma około 300 tys przebiegu
Pudło, silnik ma 200 tys. km. :8)
wymiana tego spzregła to koszt najtaniej 2400zł
Znowu pudło, 1700 zł z LUKa lub 550 regeneracja :8)
i szykuj sie na kłopoty z pompą wtryskowa ! juz nadchodza jeszcze ich nie widac , ale zapewniam cie ze sie zblizają i to szybko !!
Jasnowidz jesteś, czy co? Moja pompa wtryskowa ma się bardzo dobrze, gwarancja obowiązuje. Nie prosiłem o złe wróżby, lecz o pomoc. :8)

Pozdrawiam

DANIEL


318i E36 '93 ---> 524TD E34 '91 + SZPERA! ---> 730i E32 '90 ---> 520i E34 '91 ---> 525i E34 '92 ---> 528i E39 '97 ---> 530d E39 '01 ---> 318i E46 M43 '99 ---> 328i E46 M52TU '98 ---> 520d E39 M47 2001 ---> 320d E46 M47 2003 ---> 318d E91 N47 2009

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... kture powodujom plynosc ruszania .kolo dwumasowe jest z 2czesici w sierotku som male sprezyny kture wyłapujom szarpniecie
A słownik ortograficzny kolego, służy do sprawdzenia pisowni. :8)

Pozdrawiam

DANIEL


318i E36 '93 ---> 524TD E34 '91 + SZPERA! ---> 730i E32 '90 ---> 520i E34 '91 ---> 525i E34 '92 ---> 528i E39 '97 ---> 530d E39 '01 ---> 318i E46 M43 '99 ---> 328i E46 M52TU '98 ---> 520d E39 M47 2001 ---> 320d E46 M47 2003 ---> 318d E91 N47 2009

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Problem rozwiązany! Źródłem problemu była turbosprężarka, która to pod koniec żywotności połykała olej silnikowy, co skutkowało kłębami niebieskiego dymu przy ruszaniu z miejsca i wolnej jeździe. Po wymontowaniu zauważyłem lekko powykrzywiane łopatki wirników oraz potężny luz na wałku. Regeneracja wraz z wysyłką kosztowała mnie 1400 zł. Cały środek wymieniono na nowy. :8) Po zamontowaniu wszystko wróciło do normy, a nawet do ponad normy - po prostu rakieta! :8) Ciekawostką jest fakt, że w naszych 524TD jest zamontowana turbosprężarka Mitsubishi, choć na wszystkich korpusach i obudowach są wytłoczone napisy BMW, a na tabliczce znamionowej opisana jest jako ATL! Wiem też, że były turbosprężarki Garrett. Wszystkim dziękuję za udział w dyskusji. Teraz mogę znów czerpać radość z jazdy. :8)

Pozdrawiam

DANIEL


318i E36 '93 ---> 524TD E34 '91 + SZPERA! ---> 730i E32 '90 ---> 520i E34 '91 ---> 525i E34 '92 ---> 528i E39 '97 ---> 530d E39 '01 ---> 318i E46 M43 '99 ---> 328i E46 M52TU '98 ---> 520d E39 M47 2001 ---> 320d E46 M47 2003 ---> 318d E91 N47 2009

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.