Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
BMW też kiedyś twierdziło, że wystarczy im 5 biegów podczas gdy konkurencja oferowała już 6. A tu proszę mus to mus :) Oby tylko silnika poprzecznie nie wsadzili żeby było przestronniej w kabinie :?

 

:wink: Z kolega musze sie zgodzic bo ogolnie mam podobne zdanie. Wsadzenie turbo do silnika BMW to taka malutka wersja wsadzenia silnika poprzecznie - bo dlaczego tak sie robi? Bo jest wiecej miejsca. A dlaczego turbo bo latwiej uzyskac moment, moc itd a w Bawarii do tej pory meczono sie aby robic to bez doladowania

Wstrzasaj i kasaj
Opublikowano

:!: Co do brzmienia diesla jak benzyny to jakas abstrakca. Producenci nie poto wyciszaja prace silnikow zeby brzmialy jak diesle tylko zeby byly ciche i nie draznily jak stare klekoty. Diesel ciszej czy glosniej to jest diesel i on nie ma byc benzyna tylko kozackim dieslem. Porownanie M5 do M6 535d to tez jakas przesada choc gdzies na trasie roznice pomiedzy moca a momentem jednego a drugiego na pewno duzo mieszaja.

Do 6500 tys obr/min ciagnie to troche dziwne bo w takim samochodzie nie trzeba by montowac wogle skrzyni biegow - po co? skoro charakterystyke momentu ma rowna. Moment maksymalny ma jak wiekszosc diesli czyli przy ok 2000 obr choc wiadomo czym mocniejszy nawet diesel to takze pozniej mocniej czuc moc.

Wstrzasaj i kasaj
Opublikowano
O to, ze BMW zamontuje silnik poprzecznie narazie nie ma sie co martwic. Problemem jest rozlozenie masy. W nowych modelach BMW udalo sie trafic z masa po 50% na os. Aby osiagnac taki rozklad trzeba miedzy innymi wlozyc silnik wzdluznie. A BMW bardzo zalezy na takim rozkladzie masy, najlepszym tego przykladem jest E60 w ktorej niemalze caly przod jest z aluminium.
Opublikowano
:idea: Tak prawda wiec tu nia mamy sie o co martwic rozkladania masy 50/50 to tez zawsze cos co mnie jaralo w betach
Wstrzasaj i kasaj
Opublikowano
normalnie drift machine :twisted2: co do wkladania turbiny do kazdego silnika... NIE :naughty: do takiego 335i no ok... ale jak bym mial widziec 520 z turbina to ja dziekuje :hand: zostaje przy starszych generacjach :dance: ja nic niemam do turbin, wrecz przciwnie :twisted2: ale BMW zawsze cenilem za silniki :modlitwa:

http://img119.imageshack.us/img119/5599/e125ty.jpg

"Człowiek więc najpierw czekał na Chrystusa, a jak już się doczekał, to wsiadł do samochodu. I stał się wolny."

Opublikowano
ale BMW zawsze cenilem za silniki :modlitwa:

 

Ale silnik z 335i to majstersztyk. Bezposredni wtrysk, wtryskiwacz zamocowany tak w glowicy aby najlepiej spalac mieszanke i dwie male turbinki po jedej na trzy cylindry. Z ciekawostek powiem wam, ze turbinki sa wykonane z materialow odpowrnych na temp. ok. 1050 stopni C. Ti naprawde cudenko silnik.

 

PZDR

Opublikowano

W najnowszym "Auto Motor i Sport" jest test BMW E92 335i.

Popkiewicz rozpływa się w zachwytach nad charakterystyką i brzmieniem.

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Opublikowano
normalnie drift machine :twisted2: co do wkladania turbiny do kazdego silnika... NIE :naughty: do takiego 335i no ok... ale jak bym mial widziec 520 z turbina to ja dziekuje :hand: zostaje przy starszych generacjach :dance: ja nic niemam do turbin, wrecz przciwnie :twisted2: ale BMW zawsze cenilem za silniki :modlitwa:

 

Calkowicie sie zgadzam ze zdaniem kolegi. 5 litrów i 507 KM mechanicznych to majstersztyk typowy dla BMW ale 3litry i 306 KM to juz co innego bo tam sa 2 turbiny i kazdy cos takiego moglby zrobic a charkterystyka i brzmienie to juz inna sprawa. Na temat brzmienia moga powiedziec ze slyszalem na wlasne uszy i brzmi bajka - taki "mini" potworek

Wstrzasaj i kasaj
Opublikowano

535d w nowej piatce - silnik oferowany glownie w kombii - dwie turbinki, kreci sie diesel do 6500rpm i jezdzi lepiej niz nowe m5 i m6 - wyniki na 1/4 mili.

 

O Matko Boska Elektryczna, więcej takich myślicieli.......

 

Stary Radek [bAD] to 535d na autobanie 540i e34.

 

hehehehe :norty: :norty: diesel lepszy od M5.....

Opublikowano

535d w nowej piatce - silnik oferowany glownie w kombii - dwie turbinki, kreci sie diesel do 6500rpm i jezdzi lepiej niz nowe m5 i m6 - wyniki na 1/4 mili.

 

O Matko Boska Elektryczna, więcej takich myślicieli.......

 

Stary Radek wy....ał to 535d na autobanie 540i e34.

 

hehehehe :norty: :norty: diesel lepszy od M5.....

 

no trzeba przyznać ze ludzie maja fantazję :D, wątpię czy takie 535d poradziło by sobie chociażby z M5 e28 :D.....

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

Opublikowano
Ok wiec wobec takiej radochy i smiechu z tego co pisze znajde artykuł w ktorym dokładnie 535d było opisane i zestawione wyniki z m5 i m6. Wkrotce przedstawie linki do skanow. Pozdrawiam
Opublikowano
Przyznac trzeba ze moment 535d ma troche wieszky od M5, ale tylko moment obrotowy, poza tym nie wiem czy ktos widzialem porownania 535d z 545i w Top Gear - ja rozumiem ze to tylko Top Gear ale 545i minimalnie wygralo a ma 333 KM jesli sie nie myle i 450 Nm momentu przy 286 KM i 560 Nm diesla biturbo. Moment wyglada poteznie ale juz M5 520 Nm i 507 KM nie mowiac o innych walorach niz silnik. Samo 0-100 to prawie 2 sek roznicy a podobny moment obrotowy pokazuje ze takze w elastycznosci ciezko by bylo.
Wstrzasaj i kasaj
Opublikowano

 

Calkowicie sie zgadzam ze zdaniem kolegi. 5 litrów i 507 KM mechanicznych to majstersztyk typowy dla BMW ale 3litry i 306 KM to juz co innego bo tam sa 2 turbiny i kazdy cos takiego moglby zrobic a charkterystyka i brzmienie to juz inna sprawa. Na temat brzmienia moga powiedziec ze slyszalem na wlasne uszy i brzmi bajka - taki "mini" potworek

 

Nie kazdy moze zainstalowac bezposredni wtrysk paliwa w silniku turbo.

Tak naprawde ten silnik ma zdecydowanie wiecej HP niz podaje producent.

Zaleta jest bardzo niskie cisnienie doladowania (0.8 bara) oraz praktycznie calkowity brak "turbo dziury".

 

Z niecierpliwoscia czekam na dokonczenie projektu zwiekszenia mocy w silniku N54 przez :modlitwa: Samira.

Jezeli za kilka miesiecy dokonczy swoje dzielo bedzie to na pewno superszybki samochod. :cool2:

 

W chwili obecnej firma Vishnu Performance dzieki modyfikacjom oprogramowania silnika N54 uzyskala 350HP. :clap:

Podejzewam ze w niedalekiej przyszlosci wynik 400hp bedzie bardzo realny. :8)

Opublikowano

Ja już nie jestem taki pewien ,czy moment obrotowy rzeczywiście coś daje :

BMW Alpina D3 :

http://www.autobild.de/test/neuwagen/artikel.php?artikel_id=12488&artikel_seite=1

masa 1520 kg

0-160 19.7 s

200 KM/410 Nm

7.7 l/100 km

231 km/h max

80-120 km/h VI biegu w 13.2 s

60-100 IV biegu 6.3

 

Teraz Audi A4 2.0 TFSI (dane Testjahrbuch 2005)

masa 1509 kg

0-160 km/h 17.4 s

200 KM/280 Nm

10.2 l/100 km

241 km/h max

i teraz 80-120 km/h VI biegu ... 12.6 s

60-100 IV biegu 6.7 s

 

Audi jest szybsze nawet na najwyższych biegach mimo tego ,że ma tylko 280 Nm. Ważą tyle samo i moc ta sama . Oczywiście na torze BMW będzie szybsze - zaleta zawieszenie ,ale nie Nm . Takich porównań jest dużo np. Passat 2.0 TDI vs Passat 2.0 FSI . Wolnossący Passat przyspiesza na VI biegu tak jak doładowany diesel .

Opublikowano

:wink: Z kolega musze sie zgodzic bo ogolnie mam podobne zdanie. Wsadzenie turbo do silnika BMW to taka malutka wersja wsadzenia silnika poprzecznie - bo dlaczego tak sie robi? Bo jest wiecej miejsca. A dlaczego turbo bo latwiej uzyskac moment, moc itd a w Bawarii do tej pory meczono sie aby robic to bez doladowania

 

chyba turbobenzyna do BMW pasuje jak ulał, takiego silnika brakowało w ofercie. A pamiętacie kto zaczął zabawę z turbo w seryjnych samochodach??

Opublikowano
"na chlopski rozum moment odpowiedzialny jest za przyspieszanie auta.

a moc za predkosc maxymalna."

gdzies cos takiego wyczytalem.

 

Niedokładnie.......

 

JAk wszytsko co zostało wyprowowane w reklamach jest półprawdą.

Kiedy zaczęto promować nowe diesle, to pojęcie momentu obrotowego stało się "tajemną wiedzą" dostępną tylko "znawcom", bo to moment jest najważniejszy, a nie moc..... to taka ironia....

 

 

Liczą się CHARAKTERYSTYKI obu parametrów.

 

Mam gdzieś test, gdzie robi się tuning dwóch aut TDI, w tym samym miejscu.

Auto o mniejszej mocy maksymalnej i mniejszym momencie maksymalnym jest wolniejsze. MAKSYMALNYM.

Ale kiedy rzucić okiem na przebieg obu wartości KM i Nm, i ich charakterystyk, to widać że wartość średnia mocy i momentu jest dokładnie odwrotna, znaczy większa u auta niby tego słabszego.

Mówiąc po ludzku, auto o gładszej, równiejszej, bardziej płaskiej charakterystyce mocy i momentu jest szybsze.

Opublikowano
to jest oczywiste, z drugiej strony taki silnik jest za duży i za ciężki do np serii 3 tutaj idealnie pasuje 3 litrowa R6 z turbo, tak samo jak ,do serii 1, w piątce zamiast takiego silnika lepiej "pasuje" 4.4 V8, nie wspominając już o serii 7
Opublikowano
no akurat do serii 7 srednio pasuje male turbo, ale w pozostlych przypadkach racja, zwlaszcza w 3 i 1. No i cena tez ma wplyw... w 7 wielu ludzi chce kultury dwunastki a tego nic nie zastapi.

Prowadzę sklep z częściami do samochodów.

[email protected]

www.czescidobmw.pl

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.