Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć Panowie.

Pomożecie mi z tym błędem ?

http://www.editer.pl/fotka/26f3060929a1f929ce042f25c51d202d_1.jpg

Chodzi mi o błąd 28A2 air path.,,kanał powietrza"

Co to za cholerstwo ?


A teraz ciąg przyczynowo skutkowy:

Pierwszy raz sytuacja zdarzyła się na trasie pod koniec sierpnia w temp. 36 stopni, przy prędkości ok. 145 km/h i próbie wyprzedzania na autostradzie A20, zapaliła się kontrolka błędu tempomatu, następnie błąd DSC i na koniec redukcja mocy silnika. Auto nie reagowało na gaz, tylko jakieś terkotanie przy próbie dodania gazu (coś w stylu wolnej zmiany pasa, przez linię przerywaną), ledwo dotoczyło się na szczyt wzniesienia.

Zgasiłem gruza, odczekałem 5 minut po czym ponownie odpaliłem i zjechałem na najbliższy parking (50 km. wcześniej tankowałem paliwo w czasie rozładowującej się cysterny, na jednej ze stacji paliw.) Czy to mogło mieć wpływ na obecny problem ?

Dodam ze przed wyjazdem w trasę zauważyłem jak zawsze ślady kuny na silniku (tydzień wcześniej wracaliśmy A11, z większymi prędkościami i auto nie wskazywało żadnych problemów.)

Od tamtej pory, auto w mieście jeździ normalnie, ale nie ma mocy powyżej 3 tyś obrotów.

Podczas przyspieszania powyżej 3 tyś. słyszę dźwięk jak z filtrem stożkowym lub kompresorem w M5 Hurricane, ale oprócz dźwięku auto nie odchodzi :mad2:

Co wg Was mogło się stać.

Katalizatory raczej wykluczam ( nie mogły się zapchać przez max. 500km.)

Z odłączonym przepływomierzem auto przyśpiesza tak samo.

Filtr powietrza wygląda jakby był zmieniony max tydzień temu.

Pzepływomierz na rozgrzanym silniku pokazuje 12 w Inpie.

Disa szczelna, trzyma klapkę.


Za rozwiązanie problemu prześlę na wskazany adres dobrą butelkę.


Ps.

Prośba do Administratorów o nie usuwanie tematu.

Temat wkleję również do działu e46 i e39. Jak wszyscy wiemy w tamtych działach jest dużo użytkowników M54, lecz nie wszyscy wchodzą w inne działy.

Niema starych BMW, są tylko zaniedbane :(

Archiwum moich poprzednich BMW http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=107364

Obecne e60 http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=298589

Opublikowano
Wygląda mi to na problem ze sterowaniem układu VANOS na wałku zaworów ssących. Sprawdź parametry oczekiwane względem rzeczywistych ustawienia wałka i jeśli się nie pokrywają wymień solenoid sterujący, lub zregeneruj VANOS.
  • Moderatorzy
Opublikowano

W innym forum ktoś opisał rozwiązanie tego problemu:


https://www.bimmerfest.com/threads/28a2-dme-air-path-monitoring-dtc-fix.1388923/

 

I thought it was a MAF at first but the car ran fine except on Accel. I ended up changing the Intake Vanos Solenoid switch which solved my issue! I used a pair of vise grips.

 

Skończyło się na zmianie przełącznika elektromagnesu dolotowego Vanos, który rozwiązał mój problem!

Opublikowano

Panowie, to może być faktycznie jakiś trop z tym elektrozaworem vanosa.

Czy zamienniki również współpracują, jeśli tak to jakie ?

Koszt nowego oryginału to 1 087,10 zł (na stronie Macieja).

Jeśli to nie będzie to, nie chciałbym utopić 1 tyś.zł.


Jeśli chodzi o regenerację, to nie słyszę niepokojących odgłosów z niego, a jeżdżę tym autem 7 lat.


Jeśli chodzi o sprawdzenie parametrów, to tu mam problem. INPA wyrzuca mnie po ok 2 sek. Muszę ją przeinstalować na starą a w ISTA+ jestem nowicjuszem.

Z tego co INPA zdąży złapać podczas tych 2 sek. parametry na ssącym mam +115, na wydechu -105 (rozgrzany silnik, obroty jałowe).

Niema starych BMW, są tylko zaniedbane :(

Archiwum moich poprzednich BMW http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=107364

Obecne e60 http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=298589

Opublikowano

Panowie, czy to może być jednak przepływomierz ?

screen z ISTA+

http://www.editer.pl/fotka/a11cb74f2fccae50f539ffeaa47d9730_1.jpg

Niema starych BMW, są tylko zaniedbane :(

Archiwum moich poprzednich BMW http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=107364

Obecne e60 http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=298589

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Cześć Anrzeju.

Miałem podobny objaw z podanym błędem przez Ciebie 28A2 air path.

Problem rozwiązałem odpinając wtyczkę od przepływomierza i psiknąłem kilka razy sprayem do styków elektrycznych.

c66273b883ede499409bfe188a66eaab.jpeg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Używałem kontakt spray Wurth do wysokich napięć - usuwa także wilgoć.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.