Skocz do zawartości

Nowe zasady montażu części klienta w ASO.


lamer

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

Czy ktoś zetknął się już z problemem montażu kupionych samodzielnie części w ASO?

Mój doradca serwisowy powiedział ostatnio, że dostali zakaz używania części dostarczonych przez klienta za wyjątkiem oryginałów BMW!

Nawet olej ma być BMW bo inaczej odmówią jego użycia. Czyli odpada Shell czy klocki Textar, które są tym samym produktem :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Chyba zadzwonię na infolinię BMW i dopytam. Jeszcze ostatni "duży" przegląd zrobili normalnie z użyciem np. mojego filtra kabinowego a teraz twierdzą, że zmieniły się zasady. Sama różnica w koszcie mikrofiltra i oleju (cena ASO a poza ASO) to 1000zł na 1 przeglądzie więc jest o co walczyć... Przeglądy cały czas w tym samym ASO.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sama różnica w koszcie mikrofiltra i oleju (cena ASO a poza ASO) to 1000zł na 1 przeglądzie więc jest o co walczyć...

Podrzucisz w którym ASO robisz przeglądy i jak to wygląda cenowo? Właśnie stałem się posiadaczem G05 z 2019 i chce samemu zrobić w ASO przegląd na 60tys. z wymianą oleju na mój... Przegląd według samochodu dopiero za 18tys lub przyszły grudzień ale nie ufam longlife i chce wymienić co rok lub 10tys

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

W standardowym przeglądzie jest olej, filtr oleju i pyłkowy.

Ja mam na myśli taki większy, gdzie dochodzi filtr powietrza (silnika) i filtr paliwa.


Zerknąłem w historię przeglądów i wyglądało to tak (poza wymianami oleju "miedzyokresowymi", które robię):

1. olej+filtr+kabinowy

2. olej+filtr+kabinowy+powietrza

3. olej+filtr+kabinowy+paliwa

4.olej+filtr+kabinowy+powietrza

5. olej+filtr+kabinowy

6. Teraz mam mieć "kumulację" czyli olej+filtr+kabinowy+powietrza+paliwa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W standardowym przeglądzie jest olej, filtr oleju i pyłkowy.

Ja mam na myśli taki większy, gdzie dochodzi filtr powietrza (silnika) i filtr paliwa.


Zerknąłem w historię przeglądów i wyglądało to tak (poza wymianami oleju "miedzyokresowymi", które robię):

1. olej+filtr+kabinowy

2. olej+filtr+kabinowy+powietrza

3. olej+filtr+kabinowy+paliwa

4.olej+filtr+kabinowy+powietrza

5. olej+filtr+kabinowy

6. Teraz mam mieć "kumulację" czyli olej+filtr+kabinowy+powietrza+paliwa

 

to po ilu ten duży wypada?

myślałem, że wszystkie filtry idą zawsze co 30k km. tak to o kant dupy ten pakiet serwisowy można rozbić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nie wiem jaki ty masz harmonogram przeglądów. Ja mam po resecie odliczanie od 25tys. w dół więc teoretycznie przy 150 tys.

Ty pisałeś coś o 32 tys. więc u ciebie może to inaczej wyglądać.


EDIT:

Tak na szybko policzyłem, że 4 przeglądy wg "mojego harmonogramu" bez rabatu będą kosztowały w ASO około 10kzł. Pakiet na 100 tys. kosztuje 7100 więc teoretycznie się opłaca.

Nie wiem tylko czy czasem nie wydłużono teraz okresu między przeglądami (do tych 32tys.)? Bo jeżeli tak to już pakiet nie będzie się kalkulował przy 3 a nie 4 przeglądach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jaki ty masz harmonogram przeglądów. Ja mam po resecie odliczanie od 25tys. w dół więc teoretycznie przy 150 tys.

Ty pisałeś coś o 32 tys. więc u ciebie może to inaczej wyglądać.


EDIT:

Tak na szybko policzyłem, że 4 przeglądy wg "mojego harmonogramu" bez rabatu będą kosztowały w ASO około 10kzł. Pakiet na 100 tys. kosztuje 7100 więc teoretycznie się opłaca.

Nie wiem tylko czy czasem nie wydłużono teraz okresu między przeglądami (do tych 32tys.)? Bo jeżeli tak to już pakiet nie będzie się kalkulował przy 3 a nie 4 przeglądach.

 

u mnie w 30d interwał ustawiony jest na 32tys/2 lata - może ulegnie zmianie w trakcie użytkowania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
No to widać BMW przekalkulowało i zmieniło interwał tak, by nie dało się załapać na 4 przegląd przed upływem 100kkm... Przegląd w ramach pakietu można zrobić nie wcześniej niż 2kkm od wskazania komputera. Czyli co 30kkm. Z tego pewnie urwiesz 2-3kkm zależnie od eksploatacji. Więc 27.000x3 daje 81.000 i czwarty przegląd już płatny osobno.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ja zrobiłem 5 przegląd przy przebiegu 91000km. Zależy chyba od wersji silnikowej i stylu jazdy czy wiecej miasta czy tras. U mnie odlicza od 25000km ale ostatecznie wypada co 18-19kkm liczac ze stawiam sie w serwisie jak tylko zapali sie na żółto. Miałem jeszcze pakiet serwisowy w cenie samochodu ale jakbym miał zapłacić 7000zł za 5 przeglądów to byłaby to nadal świetna cena.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zrobiłem 5 przegląd przy przebiegu 91000km. Zależy chyba od wersji silnikowej i stylu jazdy czy wiecej miasta czy tras. U mnie odlicza od 25000km ale ostatecznie wypada co 18-19kkm liczac ze stawiam sie w serwisie jak tylko zapali sie na żółto. Miałem jeszcze pakiet serwisowy w cenie samochodu ale jakbym miał zapłacić 7000zł za 5 przeglądów to byłaby to nadal świetna cena.

 

Ja mam przebieg 32000 i przy 21 mi wyskoczył interwał olejowy, teraz pokazuje, że jeszcze 12500 więc styl jazdy i ilość tras/miasta na pewno ma wpływ na to.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.