Skocz do zawartości

g30 2.0xd ubytek płynu chłodzenia


szuwx

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, w g30 2.0xd przebieg 99tyś, zaczął ubywać płyn chłodniczy. 2 dolewki po poł litra na przestrzeni 3000km. Brak widocznych wycieków, brak uszkodzeń układu chłodzenia, auto nie było rozbierane ani nie miało dzwona. W związku z tym skontaktowałem się z Aso, niestety brak akcji na chłodnice egr, tylko kodowanie sterownika silnika. Mogą odpłatnie sprawdzić chłodnicę, ale nawet jak będzie uszkodzona aso nie wymieni jej za free. Miał ktoś podobny przypadek ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem, podobny przypadek, 520d, auto sprowadzone z Holandii na gwarancji, serwisowane w ASO. Pierwsze wezwanie z inicjatywy BMW Polska w ramach akcji serwisowej odnośnie chłodniczki EGR -wynik wszystko ok. Po ok. roku przebieg ok 70tys. płyn zaczyna ubywać, dzwonię do ASO mimo zakończonej akcji serwisowej został podpięty pod zakończoną akcję serwisową, weryfikacja -chłodnica do wymiany. Wymieniono chłodniczkę EGR na koszt BMW w aucie już po gwarancji.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To są zdecydowanie za duże ubytki aby można było je uznać za "naturalne". Jeśli na pewno nie ma wycieku (czasami jest mocno ukryty) to tylko chłodniczka spalin. Poszukaj na kolektorze czujnika MAP, wyjmij i obejrzyj czy sadza na nim jest sucha. Przez otwór włóż np. śrubokręt do kolektora i delikatnie nim pogrzeb. Obejrzyj czy ta sadza także jest sucha. Jeśli sadza jest mokra, to tu jest płyn który znika. Chyba że auto bierze olej, jeździ na krótkich dystansach i ma przedmuchy ze skrzyni korbowej. Zgłoś na piśmie do BMW Polska, będziesz miał dowód gdyby auto się spaliło.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj w ASO dowiedziałem się, że przy okazji przeglądu olejowego wgrają mi aktualizację oprogramowania, będzie ostrzeżenie w przypadku nagromadzenia sadzy w kolektorze. Zastanawiam się jak to będzie działać. Tak czy owak czujnik MAP zawsze obejrzę, plus oczywiście dokładne sprawdzanie poziomu płynu chłodzącego.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam


Podłączę się do tematu.

Mam 530ixd z 2018 117 tys przebiegu, drugi raz pokazuje mi się niski poziom płynu chłodniczego - pierwszy jakiś 25 tyś temu - dolałem 1 litr płynu chłodniczego bo powiedziano mi w serwisie, że może się zdarzyć, dziś ponownie pokazał się niski poziom.

1. Czy to jest wystarczający ubytek, żeby podejrzewać chłodniczkę EGR ?

2. Czy w 530i też występuje ten problem (jest EGR) ? Czy to coś innego ?

3. Jak sprawdzić akcje serwisowe dla swojego modelu ?

4. Niby już po standardowej gwarancji ale mam wykpioną dodatkową.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Witam


Podłączę się do tematu.

Mam 530ixd z 2018 117 tys przebiegu, drugi raz pokazuje mi się niski poziom płynu chłodniczego - pierwszy jakiś 25 tyś temu - dolałem 1 litr płynu chłodniczego bo powiedziano mi w serwisie, że może się zdarzyć, dziś ponownie pokazał się niski poziom.

1. Czy to jest wystarczający ubytek, żeby podejrzewać chłodniczkę EGR ?

2. Czy w 530i też występuje ten problem (jest EGR) ? Czy to coś innego ?

3. Jak sprawdzić akcje serwisowe dla swojego modelu ?

4. Niby już po standardowej gwarancji ale mam wykpioną dodatkową.

Punkt 3. https://www.bmw.co.uk/en/footer/quick-links/bmw-vehicle-recalls.html lub podaj VIN.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podobny przypadek w innym modelu ( ale silniki są takie same) tu akurat X4 2,0 d

ubytek - pierwszy 0,8 l płynu, za miesiąc drugi 1 litr

EGR do wymiany

aktualnie:

i4 G26 z 2023

X5 45e z 2023

118i z 2019

 

Były 730d E65 z 2004; 120i z 2005; 518d F10 z 2015; X4 20d z 2017, 518d z 2021

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ten sam problem. Od zakupu auta w lutym tego roku dolewany był płyn chłodniczy dwa razy w ASO (niestety nie zapisywali tej informacji w historii serwisowej). Ubywający płyn sam zauważyłem przy kontroli auta przed trasą z Niemiec do Polski. W dwóch przypadkach poziom był poniżej minimum ale system jeszcze nie wyrzucił błędu. Pierwszy raz był dolewany w ASO w PL w maju a drugi raz w Niemczech jakoś w sierpniu. Sprawdzili przy okazji szczelność układu i nic nie znaleźli to i nic nie zrobili, EGRa nie wymienili :duh: Tym razem wpisali to w system więc niedługo sprawdzę znów i jak wyjdzie, że poziom spadł znów do minimum to rozkręcam inbę :twisted:

G31 520d xDrive 1330859-1.png


ex: F11 530d xDrive http://images.spritmonitor.de/1114474.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na to jest non-stop akcja serwisowa. Jak nie ma teraz to zaraz bedzie. U mnie tez byl ten ubytek. Najpierw dolewali i mowili, ze u mnie nie ma akcji. Po 2giej wizycie juz akcja byla i chlodnice i jakies inne elementy EGR wymieniali. Od tego momentu jest wporzadku. Wiec polecam ich za kazdym razem meczyc i nie dolewac samemu plynu. Jak masz mozliwosc, to jak spadnie to jedz do serwisu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
  • 3 tygodnie później...
  • 5 miesięcy temu...

Przy 100 tys wyskoczył komunikat o niskim stanie płynu,  dolane pół litra.  Temat zgłoszony do ASO przy okazji aktualizacji sterowników DDE . Diagnoza , wycieków nie ma, akcji na wymianę chłodnicy egr nie ma !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale co mam uważać skoro ASO nie widzi problemu, płyn dolany i po kolejnych kilku tys go nie ubywa.  Ponoć weryfikowali chłodnicę egr kamerą, czy do tego powinni do tego spuścić płyn czy nie ? U mnie nie spuszczali....

Z drugiej strony udzielają 15 letniej rękojmi na szkody wtórne z tym związane . 

Ciekawostka , przy programowaniu sterowników zaznaczyli,  że mogą wyskoczyć błędy. Za te usterki ASO nie ponosi odpowiedzialności !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Jak jest zrobiona akcja na aktualizację DDE to w razie problemów z płynem w kolektorze ssącym wyskoczy błąd i zalecenie wizyty w serwisie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnikiem to będzie usterka mechaniczna i jej usunięcie będzie płatne...... ?? 

Moim zdaniem wszystkie usterki związane bezpośrednio i pośrednio z wadliwymi chłodnicami agr powinny być usuwane na koszt producenta. Jeżeli zajdzie taka potrzeba trzeba kontaktować się bezposrednio z BMW Polska bo tylko wtedy ASO widzą dopiero problem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.