Skocz do zawartości

E34 M50 Cisnienie na cylindrach


Peron

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanko. W niedziele zakupilem sobie "nowy" samochodzik w postaci e34 m50b25. Nie było zbytnio czasu na ogladanie dokładne dlatego też od niedzieli do dzisiaj codzienne wizyty u mechanika na kanale i dokladne ogladanie i wymiana tego co autko boli - w sumie moze 1000zl dolozylem. Oczywiscie sprawdzane byly cewki w aucie no i wymieniane swiece wraz z uszczelka pod klawiatura bo na swiecach bylo od gory troszke oleju. Wobec takiej sytuacji jak juz zdjete byly cewki i wykrecone swiece to postanowilem ze warto zmierzyc cisnienie na cylindrach. Oto wyniki :

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//www.e21.pl/e34/kompresja.jpg

 

I teraz pytanko właściwe - czy istnieja preparaty dolewane do oleju ktore powoduja ze taki wynik (wg mnie b.dobry) mozna uzyskac na zajechanym silniku bez kompresji ? Czy moze sie okazac ze po zmianie oleju pojade jeszcze raz cisnienie zmierzyc i wyjdzie zupelnie co innego ? Dodam ze olej wyglada na czysty i poprzedni wlasciciel deklarował wymiane jakies 5000km temu - zreszta jest nalepka potwierdzajaca ten fakt. Jutro i tak zmieniam olej i tak. Auto jezdzi na pełnym syntetyku, nie pali oleju, nie dymi ani na wolnych ani przy obciazeniu. Pali i chodzi rowniutko na zimno jak i na cieplo.

Czy nalezy sie martwic roznica cisnienia miedzy 5 cylindrami - okolice 12-tki a tym co ma 10,5 bara ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dopuszczalna różnica to około 10%. Na 4 cylindrze mozna by wykonać próbę olejową i sprawdzić w jakim stanie są pierścienie. Jeśli próba olejowa nie wykaże różnicy winne niższego ciśnienia będą nieszczelne zawory.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dokladnie wyglada proba olejowa ?

 

Interesuje mnie odpowiedz na pytanie odnosnie mozliwosci zalania do oleju jakiegos gowna zeby kompresja byla taka jak tutaj - czy jest to mozliwe zeby jakies srodki, motodoktory itp. zatuszowaly prawdziwy stan silnika do tego stopnia zeby rzeczywiste cisnienie na poziomie 6-9 wzroslo do takich wynikow jak na zdjeciu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chcesz spróbować cudów współczesnej chemi, to sprawdź co jest warte Forte Engine Flush:

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=10980&highlight=forte

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten wynik jest bardzo mizerny. Za duze roznice w cisnieniu. Tak wyglada kompresja w moim m50b25 http://d-25.ovh.org/m50b25.jpg .Kiedys mielismy podobnie kiepski wynik w zakatowanym BMW... po zalaniu AutoRepairem i przejechaniu 2000km kompresja sie znacznie poprawila..co najwazniejsze cisnienia sie wyrownaly.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakie cisnienie ma katalogowo m50b25 ?

 

Olej zmieniłem auto chodzi dalej ładnie, odpala na zimno elegancko, nie kopci, chodzi rowno zaraz po odpaleniu, wkreca sie bez zarzutu, nie kopci przy obciazeniu ... Dziwne ze niby mizerny wynik nie objawia sie jakimis niespodziankami podczas pracy silnika ?

Edytowane przez Peron
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I takie podejście do tematu mi się podoba - nic nie zastąpi startego metalu. Jednak jeśli silnik oleju nie bierze to nie ma co robić remontu. Zrób jeszcze raz porządnie ten pomiar a w razie czego po nalaniu niewielkiej ilości oleju do cylindrów ponów go, bo może też zawory są nieszczelne.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

katalogowo silnik m50b25 ma 10-11 bar. Wynik który przedstawiles jest pozytywny, cisnienie sprezania czesto odbiega od norm podanych w tabelach, poniewaz dane producenta dotyczą silnika z tasmy. Silnik uzywany z pewnym przebiegiem czesto ma lepsze parametry niz silnik swierzy,(bo jest ułożony) dlatego npo u Ciebie cisnienia odbiegają od normy. Czwarty cylinder jest w normie, co prawda ma srednio 1.5 bara mniejsze cisnienie niz pozostale. Nie bedzie to jednak wplywac na jego prace, poniewaz jest to wystarczające cisnienie do odpowiedniego i podanego przez producenta spalania mieszanki. Ile pomierów robiłes??? Proponuje zrobic jeszcze pomiar na cieplym silniku. Pomiar spraezania robie zawsze dwa razy, zeby zminimalizowac ryzyko błędu.

 

pozdrawiam

Bartek

CARFIX BMW

Pełny serwis pogwarancyjny.Kodowanie i programowanie, indywidualizacja ustawień. Aktualizacja oprogramowania. Dostęp do serwera online(OSS),ASAP oraz Werkstatt information recherche (WIR). Cześci nowe - parts sales support (PASS) i używane do BMW.

Szczecin ul.Mieszka I 61a

Tel.692377209

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam panowie.

Rok temu zwlekałem z wymianą oleju i gdy chciałem jechać do warsztatu autko nie odpaliło a mianowicie straciło kompresję, stanęły pierścienie(213tkm). mechanik rozebrał silnik, wyczyścił i wykombinował (okazało się że jest magikiem i ślusarzem) dołożenie dodatkowego pierścienia na każdym z tłoków ponieważ paliwo przeciekając przez zmęczone pierścienie związało syf w ich rowkach. Wynikiem tej operacji było 14bar na każdej dziurze na zimnym silniku a po dwóch dniach docierania 16bar. odchylenia maks 0,2bara!

co wy na to?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakie cisnienie ma katalogowo m50b25 ?

 

Olej zmieniłem auto chodzi dalej ładnie, odpala na zimno elegancko, nie kopci, chodzi rowno zaraz po odpaleniu, wkreca sie bez zarzutu, nie kopci przy obciazeniu ... Dziwne ze niby mizerny wynik nie objawia sie jakimis niespodziankami podczas pracy silnika ?

 

jak wszystko jest GITARA to o Ci chodzi? Uważaj żebys nie przedobrzył w druga stronę :nienie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli moje obserwacje w czymś pomogą to chętnie się udzielę.

 

Pomiar kompresji jest dobrym sposobem na sprawdzenie różnic w stopniu sprężania pomiędzy cylindrami, ale wartość pomiaru jest również ważna.

Zauważcie że sami piszecie o wyżej kompresji w stosunku do wartości podawanych przez producentów i jest pewnien zakres tej wartości.

Nie można według mnie traktować tematu w sposób że kompresja jest większa od wartości jaką podaje producent i to świadczy dobrze o silniku.

 

Skoro producent podaje wartość kompresji silnika nowego ale dotartego to taką kompresję potrafią wytworzyć pierścienie. Eksploatacja silnika zaś powoduje że pierścienie się wycieraja lub i sama tuleja, wyklepują się w rowkach tłoka lub też i same na powierzchni, ulegają rozhartowaniu w wyniku przegrania silnika itp. To sprawia że szczelność maleje, ale skąd w takiej sytuacji wzrost wartości kompresji ? .

Pamiętajcie że w pracy pierścieni towarzyszy olej i przy zwiększaniu się nieszczelności na nich olej w większych ilościach dociera do pierścienia uszczelniającego. Tłok schodząc w dół wytwarza podcisnienie które ma za zadanie wessać powietrze z dawką paliwa, ale tym samym może ciągnąć olej który gromadzi się między pierścieniami. W chwili pracy w górę gromadzi się na pierścieniu powodując jego dodatkowe uszczelnienie i znaczny wzrost stopnia sprężania. Spalać się nie musi całkowicie w momencie zapłonu, ponieważ szczelina pomiędzy ściankami tłoka a cylindra jest niewielka. W końcu nie wlewa się on do komory spalania lecz gromadzi jedynie na pierścieniu. Im więcej oleju się dostaje tym większy stopień sprężania przy coraz to większym stopniu nieszczelności pierścieni. Tak przynajmniej ja to widzę i tłumaczę dlaczego kompresja jest znakomita a nawet i lepsza a załóżmy silnik bierze olej i kopci.

 

Wiele miałem przypadków tego typu i gdy spotykam się z błekitnym dymem z rury przy kompresji sięgającej nawet 15 bar bez próby olejowej to pierścienie w 100% do wymiany.

spotkałem się nawet z przypadkiem w E34 525 gdzie silnik był słaby a kompresja sięgała 16 bar przy czym nie kopcił błękitnym dymem.

 

Kompresja przedstawiona przez autora tematu nie budzi narazie żadnego niepokoju, choć wartość na jednym z cylindrów jest bardziej zbaczająca od pozostałych przy równomiernej przecież eksploatacji wszystkich cylindrów. Podejrzewam tu nieszczelność na zaworach a znając 24 ventylki wiem że dochodzi czasem do drobnych zniekształceń gniazda zaworowego lub odchyłki prostopadłości prowadnicy zaworowej w stosunku do gniazda zaworowego. Poprzez to zjawisko zawory stają się niedokładnie szczelne przy środkowej części komory spalania.

Wystarczy jedynie na nowo dotrzeć zawory i problem znika. Czasem docieranie to wymaga liźnięcia frezem gdyż pastą mozna się nawet zajechać.

Oczywiście jeździć z tym mozna nie strasząc narazie właściciela wydatkami, ale pamietać należy że nieszczelnośc zaworów prowadzić może z biegiem czasu do przepalenia zaworu.

W wielu przypadkach po dokonaniu naprawy głowic, czyli wymiany uszczelniaczy i docieraniu zaworów klienci odczuwali lepszą dynamiczność silnika i chyba coś w tym jest.

 

Mam nadzieję że moje spostrzeżenia do czegoś się sprzydadzą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poprawię tylko w wypowiedzi Roberta że niezależnie od stanu zużycia silnika stopień spreżania nie ulaga zmianie gdyż jest to wartość stała i nie wyrażana żadną jednostką (stosunek objętości cylindra gdy tłok jest w dolnym położeniu do objętości nad tłokiem gdy jest on w górnym położeniu) a zmianie może ulegać jedynie ciśnienie sprężania. Stopień sprężania jak wszyscy wiedzą można zwiększyć np. przez splanowanie głowicy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje wszystkim za wypowiedzi. Ja chcialem tylko uzyskac informacje na temat mozliwosci zacierania sladow zuzycia silnika przed sprzedaza jakimis moto doktorami itp. Byl to pomiar robiony przed wymiana oleju wiec chcialem sie upewnic ze nie ma takiej mozliwosci zeby dobry pomiar i zadowolenie moje ( bo wg mnie nie ma tragedii a nawet jest dobrze ) zmienilo sie zaraz po zmianie oleju ( i wyplukaniu ewentualnie zalanego dodatku do oleju). Po zmianie oleju i 500km znowu zrobilem pomiar na zimnym silniku i wyszlo praktycznie identycznie. Takze na swoje pytania odpowiedzi znalazlem a jesli jakies problemy zaczna sie pojawiac z silnikiem radykalnie mowie ze tylko remont moze spowodowac polepszenie stanu silnika i tak bedzie w przypadku tego m50b25 choc mam nadzieje ze jeszcze przez dluzszy czas ominie mnie grzebanie w silniku ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.