Skocz do zawartości

dziwne zachowanie podczas przyspieszania 525TDS E34


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czołem! Jesli ktoś się z tym spotkał to proszę o podpowiedź. jakiś czas temu wymieniałem w E34 525TDS stelwerk i głowicę pompy wtryskowej. Od tego momentu beema pali jak złoto. Niestety złapała jedną bardzo wqr...cą przypadłość. Przy normalnej jeździe ze stałą prędkością przy naciśnięciu gazu brak wyraźnej reakcji. Normalnie powinna dostać wyraźnego kopniaka w plecy, zużycie paliwa na ekonomizerze powinno wskoczyć na ponad 20L. Tymczasem wskazówka ekonomizera wędruje z np. 7l na 10l i samochód przyspiesza jak bym ledwie dotknął pedał gazu a przeciez docisnąłęm do podłogi. Dopiero jak puszczę pedał, odczekam sekundę i powoli zacznę wciskać pedał to wskazówka wędruje za 20l i auto zaczyna "szaleć". W mieście takiego problemu raczej nie zazuważyłem ponieważ ciągle się depta i hamuje. Jak wjedzie się na trasę i jeździ ze stabilnymi prędkościami to problem jest koszmarny zwłaszcza przy wyprzedzaniu. Co to może być, czy pompa, czy wtrysk czy może potencjometr pedału gazu. Jeśli ktoś tego już doświadczył to proszę o podpowiedź. I jeszcze jedno: po naprawie pompy auto pali o conajmniej litr więcej. Można coś z tym zrobić bez skręcania dawki?

pozdrawiam

Opublikowano
Podstawowa sprawa to czy pompa byla ustawiona na komputerze?? Jezeli nie to jedz z reklamacja. Powinna ona byc wykrecona z autka i ustawiona wlasnie na kompie. Jest to dosc dlugi proces gdyz trwa jakies pol godzinki
Opublikowano

Witam

 

Mam podobny problem choc ostatnio ustał. Otóż zwróć uwagę czy to o czym piszesz dzieje się w dolnym zakresie myślę tak do 2200-2300 czy w górnym.

Ja np. mam czasem taki objaw w zakresie między 1000 a 2000 dodaję gazu i nic, właśnie tak jakby paliwa nie dostawał i własnie ekonomizer tez z pedałem w podłodze wędruje zaledwie na 10.

 

U mnie pomogło najpierw : regulacja na kompie koszt 80zł i 10 minut roboty!!, a zanim regulacja to mechanik kazał pojeździć na uszlechetniaczu np. z STP do czyszczenia pomp i wtrysków, tylko że w Twoim przypadku po wymianie pompy nie jest to chyba potrzebne.

 

A co do usterki, to męczył się z tym jeden kolega z tego forum i okazało się,że to jakiś zaworek w pompie z potencjometrem - koszt części ok. 500zł i jemu to pomogło, ja też się szykowałem na tą naprawę ale pomogła regulacja i lepsze paliwo.

 

pozdrawiam

pisz o efektach bo sam stoję przed podobnym problemem,choc ostatnio jest spokój.

PawełM
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
mam podobny problem w tds-ie mego ojca jak opre pedal do podłogi max co wskaze na 5 ekonomizer to 10 litrow na 4 to 15 gdzie szukac przyczyny samochod ma osiagi na poziomie 75 km
Opublikowano
...ja miałem podobny problem...jak wcisnąłem gaz do dechy to kicha...odpuściłem i ponowne wciśnięcie dawało już pełną moc...okazało się ,że rozrząd do wymiany + błędy na pompie...
Opublikowano
w E34 525TDS stelwerk i głowicę pompy wtryskowej

 

Mam rozumieć że nastawnik został zmieniony na nowy, oraz rozdzielacz wtrysku :?:

Problematyczną kwestią w przypadku nastawników używanych jest poprawny i płynny wzrost oporności bez żadnych przerw lub znacząco skaczących wartości oporowych potencjometra znajdującego się własnie w nastawniku. Odpowiedzialny on jest za aktualne położenie pierścienia bazowego odpowiedzialnego za dawkowanie. Sterownik silnika musi wiedzieć o położeniu tego pierścienia bazowego i do tego celu służy właśnie ten potencjometr. Inaczej mówiąc stanowi on mniej więcej podobne zadanie jak czujnik położenia przepustnicy w silnikach benzynowych, z tym że w dieslu jest to dodatkowo informacja dla sterownika o wykonywanej przez niego pracy, tak aby elektromagnes wprawiający pierścień bazowy w ruch za pomoca ośki mógł ustalić jego właściwe położenie względem programu.

 

Trochę to skomplikowane, ale wszystko ze wszystkim jest ściśle powiązane i serwisanci boscha powinni o tym wiedzieć.

 

Twój problem może być własnie brakiem takiej kombatybilności lub innym czynnikiem. Należy pamiętać bowiem że za wzrost przyśpieszenia odpowiada nie tylko dawkowanie ale także i praca turbiny i przyśpieszacza kąta wtrysku. Nieodzownym powiązaniem z tym wszystkim mają również czujniki: temperatury silnika, cisnienia w kolektorze ssącym, temperatury powietrza, wystąpienia momentu wtrysku i obrotów silnika który w tym momencie napewno jest sprawny.

 

Czy oprócz wizyty w serwisie boscha i naprawy pompy była robiona diagnostyka pozostałych czujników :?: Serwis boscha powinien naprawę silnika w przypadku usunięcia usterek związanych z pompą wtryskową dokonać od A do Z.

W jakim stanie masz łańcuchy rozrządu lub kiedy były one zmieniane. Jeśli nie to jaki jest przebieg w Twoim aucie :?:

Opublikowano
dzieki za tak wyczrtpującą podpowiedź. W międzyczasie byłem w serwisie Bosch, tym samym który naprawial moją pompę. Okazało się, że miałem źle ustawiony zapłon. Po kompleksowej diagnostyce i poprawiniu zapłonu beemka chodzi jak złoto. Przebieg mam 246tkm i żadnych innych usterek Bosch nie stwierdził. Tak więc póki co jest OK. Dzieki za zainteresowanie!!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.