Skocz do zawartości

G30 LCI 540xi


mm88

Rekomendowane odpowiedzi

Właśnie stuknęło 7 tys km. a autko odebrane w styczniu, więc można coś napisać.


Generalnie jestem zachwycony. Mam porównanie do nowego A6, które mam w firmie.

Mercedesami też głównie do tej pory jeździłem.


Silnik R6 3.0 bardzo sprawnie sobie radzi z gabarytami. Oczywiście V8 to V8, ale w moim przypadku jest to głównie jazda po mieście 10km do biura i z powrotem.

Natomiast byłem w Berlinie, Poznaniu + jakieś wypady na Mazury. Zakres prędkości 120-190km/h jest bardzo komfortowy. Mocy nie brakuje.

Myślałem przy zamówieniu nad jakimś boxem, ale chyba na koniec dnia to sobie to daruje. Przy dużych prędkościach bardzo stabilnie i pomimo braku podwójnych szyb, znośnie cicho.


Zawieszenie EDC - nie widzę dużej różnicy między comfort a sport, ale sumarycznie jestem zadowolony. Czuć niestety jakość dróg w WAW. Studzienki celowo montowane 5cm poniżej poziomu asfaltu, jakieś wyrwy - trzeba uważać, a felgi 20' nie pomagają. Dla porównania, jeżdżąc po Berlinie miałem wrażenie, że tam wszystko jest równe jak stół - zero wibracji czy uderzeń.


Wnętrze - nie jest to najnowsze osiągnięcie techniki/designu ale jest poprawnie. Infotainment np. w tamkim AMG GT 4door robi wrażenie.

Tu jest poprawnie. Duży Apple Car play, fajne sterowanie 4-strefową klimą. Wszystko logiczne/intuicyjne. Irytujące i niepotrzebne jest sterowanie gestami. Często nawet gestykulacja pasażera wyłącza muzykę etc.


HUD super - bardzo wyraźny. Harman Kardon gra OK, ale myślałem że będzie lepiej. Fakt, że pracowałem w branży audio, więc może wymagania mam inne.

Ogrzewanie postojowe rewelacja - długo się nie nacieszyłem, bo zima nie była długa, ale dla mnie to must have. Szkoda, że w lato nie chłodzi/włącza klimy. Sama wentylacja wnętrza w lato jest bez sensu. Lepiej z pilota otworzyć okna.


Najlepszą absolutnie rzeczą są fotele komfortowe - u mnie z Nappa czekoladową. Nigdy nie miałem tak wygodnego fotela i każdy ze znajomych, który wsiada widzi różnicę. Fotele w AMG GT, GLE, A6 nie mają podejścia. Kolor skóry też dobrze wybrany, bo nie jest tak uciążliwy w utrzymaniu czystości jak biała skóra.


Reflektory laserowe - na miasto zbędne. Ale po jednej podróży nocą na Mazury, pokazały mi ile zwierzyny kręci się obok drogi. Nie kłamię, że na odcinku 10km, widziałem 40+ zwierząt. Świecą 700m do przodu + świetnie oświetlają pobocze. Natomiast jadąc w nocy, jak są latarnie to oczywiście się nie włączają, a bardzo mocno zdziwiło mnie, że są to światła statyczne. Dawno nie miałem auta, żeby światła nie skręcały razem z kierownicą... A tu nie skręcają i tu bardzo mocno się zdziwiłem.


Kamer 360 nie mam, wypadły przez restrykcje. Została cofania i to jest OK. Hamulce sportowe spełniają moje wymagania + przy dużych felgach wyglądają dobrze.


Co do spalania, to mam granice 11/12 po mieście. Dynamiczna trasa to ok. 10-11 przy jeździe 160/180kmh.


Z wad. Strasznie mi stukało pukało w środku, okazało się, że to mocowanie gaśnicy. Jedyna metoda to to odkręcić, a gaśnicę wrzucić do bagażnika.

Irytuje mnie też ten cały system profili kierowcy. Mam display key i kartę w iPhone digital key. Czasem wykrywa mój profil z klucza głównego, a czasem jakby z iPhone i co chwile się fotele przestawiają i nie mogę wejść w moje ustawienia.


Lakier Bernina Grey też na plus, bo mało widać brud(może to kwestia nałożonej ceramiki) i wyróżnia się spośród czarnych 5-tek.


Żałuję na maxa, że handlowiec sugerował odpuścić asystentów pro - mam tylko zwykłych. Na te jedną czy dwie trasy w miesiącu, aktywny tempomat i utrzymywanie pasa ruchu byłyby na plus.

Szyberdach też mi radził nie klikać i teraz też trochę mnie to drażni, bo byłoby jaśniej w środku.


Dźwięk silnika z zewnątrz przy cold start jest OK, ale potem to prawnie nic nie słychać. Kupiłem ten Iconic Sport Sound, więc w środku mam dźwięk z głośników, który wiem że jest sztuczny ale przyjemny.


Myślę, że podjąłbym znowu decyzję o zakupie tego modelu, tylko bym się nie sugerował sprzedawcą i kliknął rzeczy, których nie da się potem dołożyć a lekko drażnią.

Za to udało się kupić na super warunkach, czekałem 9 miesięcy - jak na dziecko - rozmawiałem 100 razy z doradcą i czytałem pół internetu nt. restrykcji :)

Patrząc teraz na rabaty, opcje finansowania - to chyba zrobiłem bardzo dobry deal.


IMG-0265.jpg

IMG-6990.jpg

IMG-6992.jpg

IMG-7007.jpg

IMG-7028.jpg

IMG-7192.jpg

IMG-7467.jpg

IMG-7603.jpg

IMG-7916.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

gratuluję , piękne auto ! :cool2:

mam kilka pytań odnośnie webasto :

1- do niego dostałeś 1 pilot/kluczyk z wyświetlaczem i jeden zwykły , czy 2 z wyświetlaczem ?

2- czy masz możliwość odpalenia webasto zdalnie poprzez aplikację BMW w smartfonie ?

3- czy jest głośne jak chodzi, czy dymi ?

4- ile minut średnio trzeba do ogrzania kabiny w mroźne poranki ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gratuluję , piękne auto ! :cool2:

mam kilka pytań odnośnie webasto :

1- do niego dostałeś 1 pilot/kluczyk z wyświetlaczem i jeden zwykły , czy 2 z wyświetlaczem ?

2- czy masz możliwość odpalenia webasto zdalnie poprzez aplikację BMW w smartfonie ?

3- czy jest głośne jak chodzi, czy dymi ?

4- ile minut średnio trzeba do ogrzania kabiny w mroźne poranki ?

 

Dostałem 2 piloty. Jeden display. Drugi zwykły. Plus karte.


Na display key możesz uruchomić webasto o ile auto jest w jego zasięgu.

Ale głównie odpalałem webasto z aplikacji BMW, co jest wygodniejsze.

Nie można natomiast z aplikacji czy pilota ustawić temperatury. Np. W MB można w aplikacji ustawić temperaturę wnętrza.


Słychać, ze pracuje ale dużo ciszej niż w Cayenne czy Audi. Taki lekki szum.

Dymu nie widziałem, ale na pewno musi być śladowa ilość spalin.


Jak było -8 to po jakiś 12 minutach jest już ciepło we wnetrzu. Po 20stu wchodzisz jak do sauny.

Szyby odmrożone, snieg jak był tez znikał z auta. Na nasz klimat to powinno być standardowe wyposażenie auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • Zasłużeni forumowicze

Kapitalnie wygląda w takim zestawieniu kolorystycznym z charakterystycznymi laserami. Silnik i napęd, czego chcieć więcej???

Niech służy bezawaryjnie :cool2:

Benzyna zamiast krwi...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...


Wnętrze - nie jest to najnowsze osiągnięcie techniki/designu ale jest poprawnie. Infotainment np. w tamkim AMG GT 4door robi wrażenie.


Irytujące i niepotrzebne jest sterowanie gestami. Często nawet gestykulacja pasażera wyłącza muzykę etc.


Najlepszą absolutnie rzeczą są fotele komfortowe - u mnie z Nappa czekoladową. Nigdy nie miałem tak wygodnego fotela i każdy ze znajomych, który wsiada widzi różnicę.


Lakier Bernina Grey też na plus, bo mało widać brud(może to kwestia nałożonej ceramiki) i wyróżnia się spośród czarnych 5-tek.


Żałuję na maxa, że handlowiec sugerował odpuścić asystentów pro - mam tylko zwykłych. Na te jedną czy dwie trasy w miesiącu, aktywny tempomat i utrzymywanie pasa ruchu byłyby na plus.

Szyberdach też mi radził nie klikać i teraz też trochę mnie to drażni, bo byłoby jaśniej w środku.

 

 

Bernina + koła 845 Black + full shadow + niebieski zacisk + laser: najładniejszy konfig, w jakim to auto wychodziło :wink: wizualnie lepiej skonfigurować się imho nie dało! Duża szkoda, że BMW wycofało ten kolor od MY 2023. Sam go zamawiałem, ale nie wyprodukowali już. Mam Black Carbon M... i nie widziałem auta czystego, pomimo częstego mycia :?


Swój zabezpieczałem od razu folią PPF, BMW ma beznadziejne i miękkie lakiery teraz (maska 70 mikronów) i po jednym szybszym przejeździe maska potrafi być cała w białych odpryskach. Polecam


Mercedes AMG GT 4Door - nie ogarniam, że ludzie mogą jeździć z tym przesunięciem kierownicy 4,5 cm w prawo i jeszcze ustawieniem jej pod kątem do siedziska. Mega dziwne uczucie. Wnętrz MB ogólnie nie lubię (poza GLE, które jakoś im się udało).


Sterowanie gestami od razu wyłączyłem u siebie. Też mnie irytowało.


Kolor czekoladowy sztos i pasuje do nadwozia. W samych komfortach na nappie przesuwałem się i latałem na boki. Na postoju były wygodne, ale podczas szybszej jazdy nie trzymały odpowiednio.


Nie do wiary, że ktoś mógł odradzić adaptacyjny tempomat :shock: dla mnie podstawa podstawy nawet po mieście. może bał się, że się nie wyprodukuje? były swojego czasu takie restrykcje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Wnętrze - nie jest to najnowsze osiągnięcie techniki/designu ale jest poprawnie. Infotainment np. w tamkim AMG GT 4door robi wrażenie.


Irytujące i niepotrzebne jest sterowanie gestami. Często nawet gestykulacja pasażera wyłącza muzykę etc.


Najlepszą absolutnie rzeczą są fotele komfortowe - u mnie z Nappa czekoladową. Nigdy nie miałem tak wygodnego fotela i każdy ze znajomych, który wsiada widzi różnicę.


Lakier Bernina Grey też na plus, bo mało widać brud(może to kwestia nałożonej ceramiki) i wyróżnia się spośród czarnych 5-tek.


Żałuję na maxa, że handlowiec sugerował odpuścić asystentów pro - mam tylko zwykłych. Na te jedną czy dwie trasy w miesiącu, aktywny tempomat i utrzymywanie pasa ruchu byłyby na plus.

Szyberdach też mi radził nie klikać i teraz też trochę mnie to drażni, bo byłoby jaśniej w środku.

 

 

Bernina + koła 845 Black + full shadow + niebieski zacisk + laser: najładniejszy konfig, w jakim to auto wychodziło :wink: wizualnie lepiej skonfigurować się imho nie dało! Duża szkoda, że BMW wycofało ten kolor od MY 2023. Sam go zamawiałem, ale nie wyprodukowali już. Mam Black Carbon M... i nie widziałem auta czystego, pomimo częstego mycia :?


Swój zabezpieczałem od razu folią PPF, BMW ma beznadziejne i miękkie lakiery teraz (maska 70 mikronów) i po jednym szybszym przejeździe maska potrafi być cała w białych odpryskach. Polecam


Mercedes AMG GT 4Door - nie ogarniam, że ludzie mogą jeździć z tym przesunięciem kierownicy 4,5 cm w prawo i jeszcze ustawieniem jej pod kątem do siedziska. Mega dziwne uczucie. Wnętrz MB ogólnie nie lubię (poza GLE, które jakoś im się udało).


Sterowanie gestami od razu wyłączyłem u siebie. Też mnie irytowało.


Kolor czekoladowy sztos i pasuje do nadwozia. W samych komfortach na nappie przesuwałem się i latałem na boki. Na postoju były wygodne, ale podczas szybszej jazdy nie trzymały odpowiednio.


Nie do wiary, że ktoś mógł odradzić adaptacyjny tempomat :shock: dla mnie podstawa podstawy nawet po mieście. może bał się, że się nie wyprodukuje? były swojego czasu takie restrykcje.

 

Tak. Handlowiec odradzał asystentów PRO.. Co mnie do dzisiaj irytuje.

Natomiast z drugiej strony, też w tym czasie były na restrykcjach.. Ja nie zgodziłem się tylko na usunięcie hamulców sportowych i HK.

Kamery 360 zmieniłem na cofania.


Patrząc co nadal się działo w Q1/Q2 2022, to dobrze że się wyprodukował taki jak jest.


Rok minął, prawie 20k nim zrobiłem. Jestem bardzo zadowolony. Liczyłem tylko na lepszy dźwięk R6. Po odpaleniu przez 10 sekund jest fajnie, a później nie słychać silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Tak. Handlowiec odradzał asystentów PRO.. Co mnie do dzisiaj irytuje.

Natomiast z drugiej strony, też w tym czasie były na restrykcjach.. Ja nie zgodziłem się tylko na usunięcie hamulców sportowych i HK.

Kamery 360 zmieniłem na cofania.


Patrząc co nadal się działo w Q1/Q2 2022, to dobrze że się wyprodukował taki jak jest.


Rok minął, prawie 20k nim zrobiłem. Jestem bardzo zadowolony. Liczyłem tylko na lepszy dźwięk R6. Po odpaleniu przez 10 sekund jest fajnie, a później nie słychać silnika.

 

Widziałem i 740d i 540d bez tempomatu adaptacyjnego z tego okresu. Handlowiec chciał pewnie uratować sprzedaż.


Kamer 360 bym nie brał nawet, ale tylną bym chciał a u siebie mam niestety tylko same czujniki, co jest problematyczne z rowerem na haku (czujniki się wyłączają wtedy i cofając fajnie patrzeć przez kamerkę… której nie ma).


Jak testowałem 540i to zwróciłem na to uwagę, jest bardzo bardzo cichy, nie czuć, że jedzie się R6. Dopiero jak mocniej wkręcisz. Diesel jednak cały czas pomrukuje basowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam, silnik 540i bajka! Mam przejechane 16 tys. (olej wymieniałem po 2. i 15.). Właśnie, że czuć R6 od BMW- cisza, aksamitny dźwięk przy przyspieszaniu, co w połączeniu z pracą skrzyni daje niesamowite wrażenia i możliwości niezależnie od stylu jazdy! :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Hej,

gratuluję auta.

Czyli lasery są statyczne? Co jak jedziesz kiedy lasery nie są aktywowane - rozumiem, że masz wtedy Adaptive Led i te triki z wycinaniem innych aut, zgadza się?

 

Lasery to takie "super długie" światła. Odpalają się tylko jak spełniony jest szereg czynników: nie ma źródeł światła przed nami, prędkość chyba 60/70kmh + etc.

W praktyce włączają mi się tylko jak jadę w nocy na mazurach przez las - wtedy dopiero widać ile zwierząt stoi przy drodze.. a świeci na 650 metrów.


Więc w praktyce 99% czasu działa jak Adaptive Led moim zdaniem. Za to ładnie ten niebieski akcent stylistyczny pasuje do zacisków :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

IMG-7916.jpg

Założyłeś już letnie koła? Ja odliczam już godziny do najbliższego piątku...

Widzę, że dostałeś Pirelli od BMW, fajnie - mnie "uszczęśliwiono" Goodyear F1, zobaczymy, czy się polubimy... :roll:

 

W praktyce włączają mi się tylko jak jadę w nocy na mazurach przez las - wtedy dopiero widać ile zwierząt stoi przy drodze.. a świeci na 650 metrów.


Więc w praktyce 99% czasu działa jak Adaptive Led moim zdaniem. Za to ładnie ten niebieski akcent stylistyczny pasuje do zacisków :lol:

Moje doświadczenia są odmienne, ale może to wynika z pokonywanych tras, często się aktywują a testem na ich aktywację jest mruganie (najczęściej na autostradach/drogach ekspresowych) przez kierowców samochodów ciężarowych "wszystkim co mają" - oni bardzo nie lubią tych świateł... :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uciekam z kraju na 3 tygodnie w przyszłym tygodniu.

Także zostawiam auto w serwisie na zmianę kół, przegląd olejowy/filtry etc. + mam nadzieję, że naprawią klimatyzację, która mnie do furii doprowadza.


Także jak wrócę to liczę na to, że wszystko będzie git.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Udanego wypoczynku, ew. workaction... ;)
mam nadzieję, że naprawią klimatyzację, która mnie do furii doprowadza.

Co takiego się dzieje?

 

Ustawione mam 18 stopni - wszystko na Auto - Sync włączony.

Z przodu ledwo leci chłodne powietrze - natomiast z tyłu leci gorące powietrze (30 stopni conajmniej) z nawiewów po środku i ze słupków bocznych.

Jak zwiększam obroty to mi tylko wyje coś przy podszybiu od strony pasażera.


Raz miałem psa z tyłu - to coś mi dyszy strasznie zwierzak - sprawdzam a tam jak w saunie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Zrobiłem w końcu jakąś dłuższą trasę WWA - Jurata - WWA i muszę powiedzieć, że nadal jestem w tym aucie zauroczony.

Żałowałem na początku, że to nie V8 ale trzeba przyznać że B58 sobie daje radę. Na pewno jest to komfortowe i w miarę szybkie auto do podróżowania.

Laserowe światła dla mnie to must have, tak samo jak EDC. Komfort przy 20 calach bardzo dobry.

Zacząłem też jeździć w trybie sport w trasie, lepiej jednak jak to zawieszenie się usztywnia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 8 miesięcy temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.