Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Drodzy koledzy i koleżanki. Samochody BMW z silnikami diesla produkowane po 2013 roku (pewnie do jakiegoś 2016roku, dotyczy to wszystkich serii, ale chyba głównie silników n47) w dużej mierze mogą podlegać rozszczelnianiu się czujnika wysokiego ciśnienia paliwa, przez co olej napędowy pchany jest przez wiązkę elektryczna silnika aż do sterownika. Niestety nie ma tu akcji serwisowej a naprawa kosztuje niemało, trudno usterkę tez wykryć odpowiednio wcześnie. Jeśli po podniesieniu maski po prawej stronie silnika widzicie błyszczący, czarny czujnik paliwa to najprawdopodobniej się on rozszczelnił i paliwo może znajdować się w sterowniku silnika. Inne objawy to błędy oraz intensywny zapach oleju napędowego pod maską. Z tego, co mi wiadomo jest to dość „popularna” usterka.

Na filmiku opis o co mniej więcej chodzi.

Opublikowano
Temat poruszany już kilkakrotnie na forum. U mnie objawem była wyjącą pompa paliwa. Dzięki kolegom z forum ogarnąłem temat, że to ten czujnik na przewodzie, ślady paliwa były już w złączkach, na szczęście komputer jeszcze był czysty. Dobrze, że w miarę wcześnie zacząłem szukać co się dzieje.
Opublikowano
Sam czujnik koło 800 w ASO, wymiana jest raczej szybka. W razie naprawy całej usterki jest wymiana czujnika z wiązka (jakieś 1600zł) + wymiana sterownika silnika (nowy w ASO 8k), można tez wrzucić używany i wgrać do niego dane ze starego całość może wyjść koło 5-7k na mieście, w ASO 20k. Także odpowiedz sobie sam na to pytanie ;) ogólnie objawy usterki są dość późno z tego, jak paliwo już jest w sterowniku… nie polecam kupowac używanych czujników, bo mogą się szybko rozszczelnić.
Opublikowano

Dzieki!

Ja to dbam o fure, przebieg mam okolo 132,

Xdrive 520d 2014 lci,


Wymienic na wszelki wypadek? Bo to predzej czy pozniej sie pojawi?


Suchy i szczelny no ale jednak dylemat:)

Opublikowano
Ja zaopatruję się w aso BMW Team i tam ten przewód kosztuje dokładnie 489zł, nazywa się to przewód dopływowy paliwa. Przy wymianie trzeba sprawdzić wszystkie złączki elektryczne, oczywiście łącznie z komputerem. U mnie skończyło się na czyszczeniu wszystkich złączek, było już na nich paliwo.
Opublikowano

https://www.newtis.info/tisv2/obj/1VnXycbM3r

Nie wiem czy jest sens kombinować z samym czujnikiem, on jest raczej tylko z przewodem do dostania. Nie jest to czujnik na listwie wtryskowej. Jak otworzysz maskę i stoisz przodem do auta to po prawej stronie (od strony kierowcy) masz dwa przewody, jeden z nich jest właśnie tym doprowadzającym paliwo i na nim jest czujnik. Jak nie ogarniesz to jutro zrobię zdjęcie pod maską i pokażę o który chodzi. W katalogu części BMW widnieje to jako przewód dopływowy paliwa. Jeśli pompka paliwa chodzi cicho, a na wtyczkach jest sucho to bym nie wymieniał. Sprawdź profilaktycznie wtyczkę od komputera i komputer w środku. Jest to ta mała czarna puszka po lewej stronie pod maską, zaraz przy wlewie płynu do spryskiwaczy.

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
ma ktoś może filmik jak odłączyć wtyczkę od czujnika? blokada przy wtyczce mnie pokonała... a nie chce nic połamać.
Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination
  • 2 lata później...
Opublikowano

Trochę odgrzewam temat, czy komuś po wymianie tego przewodu z czujnikiem usterka powróciła? Jeśli tak, to po jakim przebiegu? 

  • 6 miesięcy temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.