Skocz do zawartości

F10, F11 - silnik B47 - klapy wirowe


marcus_87

Rekomendowane odpowiedzi

  • 3 miesiące temu...

Pytanie, czy ktos moze kupowal kolektor do B47 od firmy PT PRO ? * cena ok 1tys (widac, ze ma inne elementy wewnatrz ( spaw/nit ?- pytanie na ile jest wytrzymaly )


https://ptpro.otomoto.pl/inventory


Ewentualnie RaiselCar: ( niewiem jaka cena, ale drozej niz firma wyzej.



Jutro moj kolektor bedzie demontowany i niewiem czego sie spodziewac (przelot 190tys ). Mam nadzieje, ze niebedzie sporych luzow i wystarczy wyczyscic, ale na wszelki wypadek szukam opcji awaryjnych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
W dniu 24.04.2023 o 19:22, Lendio napisał(a):

Pytanie, czy ktos moze kupowal kolektor do B47 od firmy PT PRO ? * cena ok 1tys (widac, ze ma inne elementy wewnatrz ( spaw/nit ?- pytanie na ile jest wytrzymaly )

 

 

https://ptpro.otomoto.pl/inventory

 

 

Ewentualnie RaiselCar: ( niewiem jaka cena, ale drozej niz firma wyzej.

 

 

 

 

Jutro moj kolektor bedzie demontowany i niewiem czego sie spodziewac (przelot 190tys ). Mam nadzieje, ze niebedzie sporych luzow i wystarczy wyczyscic, ale na wszelki wypadek szukam opcji awaryjnych.

Witam i jaki stan klap/kolektora. mam ten sam przebieg i ten sam silnik i też się zastanawiam czy to wyciagać i weryfikować. Mocno był zasyfiony nagarem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, Lendio napisał(a):

W stosunku do tego co widzialem na filmach z youtuba przy przebiegach ok 180/190tys to moj byl bardzo czysty. Luz b.delikatny na czwartej klapce, ale narazie o odpadnieciu niema mowy. Za 40 tys do kontroli i pewnie regeneracji.

Sam to robiłes czy w jakims warsztacie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Dziś zamówiłem ten z pt-pro

wiec przetestuje i ewentualnie napiszę jak to wygląda. Co do jakości to wiadomo. Trzeba poczekać. Ale wygląda solidnie. 
Mój 180 tys.  Kolektor zabity i rozszczelniony. Śmietnik. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 27.02.2024 o 16:29, Kolorusek napisał(a):

U mnie był ubytek 1l na 10 000km. Panowie w serwisie stwierdzili, że to normalne 🤣

Została mi jednak przyznana wymiana bo wpuścili kamerkę i wyszło, że jest mokro + chłodnica była od nowości tj 2010r. Akcji po vinie nie miałem. U mnie też krzyknęli chyba 800zł za sprawdzenie, ale jeśli wyjdzie, że chłodnica to nic nie płacę 

 

W dniu 25.04.2024 o 08:36, Jaros85 napisał(a):

Dziś zamówiłem ten z pt-pro

wiec przetestuje i ewentualnie napiszę jak to wygląda. Co do jakości to wiadomo. Trzeba poczekać. Ale wygląda solidnie. 
Mój 180 tys.  Kolektor zabity i rozszczelniony. Śmietnik. 

Jesteś pewny tego przebiegu 🤔 Ja w poprzednim samochodzie rozbierałem przy 280k i klapki nie miały luzu a kolektor nie był aż tak bardzo oblepiony Zaglądałem tam tylko dlatego że kruczeć od wody się urwał i musiałem zdemontować kolektor silnik n47 Myślę że gdyby nie to że musiałem zdjąć kolektor jeszcze pewnie długo tam by nie trzeba zaglądać 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 25.04.2024 o 09:36, Jaros85 napisał(a):

wiec przetestuje i ewentualnie napiszę jak to wygląda. Co do jakości to wiadomo. Trzeba poczekać. Ale wygląda solidnie. 
Mój 180 tys.  Kolektor zabity i rozszczelniony. Śmietnik. 

mam b47 biturbo w f15, ściągałem kolektor przy 210 tyś: syfu nie dużo, klapki idealne. Ściągałem profilaktycznie bo wszyscy straszą..

Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak. Przebieg ok. Auto w rodzinie. Aktualnie 181. 
minus to wymiany oleju co 30tys i dużo jazdy po mieście. 
Rozszczelnienie wystąpiło przy uszczelce dolegającej do głowicy. Nie duże ale jest. 
nagar spory. W e90 było go mniej. Ale tam trochę mniej ekologi było i jazda głównie po autostradzie. Błędy jakie mam to egr,klap czy czujników informacyjnych o zbyt dużej masie powietrza i na odwrót. 
Kolektor już dotarł i wygląda na solidny. Dodatkowo wymieniam pokrywę zaworów wraz z uszczelka. Jest trochę zapocenia wokół niej więc prawie jedna robota przy wymianie kolektora. 
Mechanik pokazywał mi foty kolektorów po 100tys które wyglądają gorzej niż mój. Krótkie odcinki. Zimny silnik i brak dobrego przedmuchu spowodowany bardzo dobrą oczywiście skrzynią ale wyjątkowo nisko trzymającą obroty. Głównie po mieście. Wiadomo można na sporcie ale zimny silnik wysokie obr to tak nie bardzo. Jak ktoś ma łopatki to chociaż sobie podbije w zależności od prędkości. A tak silnik trzyma te 1200 do 1500 i to w ogóle nie pomaga. 
w e90 mam 6hp i tam jadąc nawet na luzaku mam te 1400 i w górę. 
Myśle że ilość nagaru w naszych jednostkach to kwestia indywidualna. Miasto,wiocha czy autostrady. Krótkie czy długie dystansy i to ile od czasu do czasu damy w palnik żeby ten silnik miał szanse się ogrzać na tyle żeby pracował w jak najlepszych warunkach. 

4EF0291F-288F-4534-A010-A9AC4EE0A17E.jpeg

C144E959-4373-4D59-8D66-3A84DEA92D30.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednak nie tak kolorowo wyszło. Z mechanikiem miałem kontakt SMS i wszystkiego mi nie pokazał bo nie chciał mnie straszyć. Poza tą małą dziurką blisko uszczelki to pod spodem jeszcze 3 około 0.5cm. Powoli dochodziło do zapłonu. Nagar jak mówiłem nie jakiś duży ale i nie mały. . Klapy bez luzu. 
Winowajcą był egr. Zacięty w pozycji otwartej. 
Jestem już umówiony w Aso na akcję serwisową więc wymienia razem z chłodniczką. 
Tylko terminy chore. Ale nic się nie poradzi. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.