Skocz do zawartości

Serwis olejowy


PAVKO

Rekomendowane odpowiedzi

ja w ASO dostałem 5w30 LL04. Taki też podobno miałem zalany fabrycznie (zdaniem ASO). Taki też kupiłem do samodzielnej wymiany oleju w garażu po dotarciu. Tak to podobno ma wyglądać w 118i zdaniem serwisu.. co 30 tyś km u nich, a co 15 tyś samemu (lub też oczywiście u nich jak kogoś stać). Identycznie robiłem wcześniej w audi i dojechałem do 450 tyś km zanim sprzedałem, myślę, że to optymalne rozwiązanie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja w ASO dostałem 5w30 LL04. Taki też podobno miałem zalany fabrycznie (zdaniem ASO). Taki też kupiłem do samodzielnej wymiany oleju w garażu po dotarciu. Tak to podobno ma wyglądać w 118i zdaniem serwisu.. co 30 tyś km u nich, a co 15 tyś samemu (lub też oczywiście u nich jak kogoś stać). Identycznie robiłem wcześniej w audi i dojechałem do 450 tyś km zanim sprzedałem, myślę, że to optymalne rozwiązanie.

 

To ja dostałem informacje z centrali:

Olej wlany do pana pojazdu to BMW Longlife-17 FE+ 0W20


Mam 118i produkcja styczeń 2021.


Dostałem też z serwisu zdjęcie jakie są opcje z olejami do 118i:

gAzzB0u.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja w ASO dostałem 5w30 LL04. Taki też podobno miałem zalany fabrycznie (zdaniem ASO). Taki też kupiłem do samodzielnej wymiany oleju w garażu po dotarciu. Tak to podobno ma wyglądać w 118i zdaniem serwisu.. co 30 tyś km u nich, a co 15 tyś samemu (lub też oczywiście u nich jak kogoś stać). Identycznie robiłem wcześniej w audi i dojechałem do 450 tyś km zanim sprzedałem, myślę, że to optymalne rozwiązanie.

 

To ja dostałem informacje z centrali:

Olej wlany do pana pojazdu to BMW Longlife-17 FE+ 0W20


Mam 118i produkcja styczeń 2021.


Dostałem też z serwisu zdjęcie jakie są opcje z olejami do 118i:

gAzzB0u.jpg

 

No to jest bardzo ciekawa informacja, odpowiedź z ASO u mnie wygląda tak:


"W Pańskim BMW jest fabrycznie zalany oryginalny olej silnikowy BMW 5W-30 LL04 (Long Life) i taki olej w ASO będzie zawsze zalewany w Pańskim BMW.

Natomiast jeśli chodzi o dolewki to proponuje kupić w/w litr oleju od nas lub ewentualnie gdy będzie Pan gdzieś na trasie bez naszego oleju BMW to proponuje kupić Shell lub Castrol 5W-30 Long Life. "

I komu tu wierzyć hmm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja dostałem informacje z centrali:

Olej wlany do pana pojazdu to BMW Longlife-17 FE+ 0W20

 

Od centrali w sensie BMW POLSKA? Tez bym zapytal co u mnei fabryka zalala, a z ktorej fabryki wyjechala twoja 1? Regensburg czy lipsk?

Centrum Obsługi Klienta BMW i Infolinia BMW jest czynne od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 20:00:

Tel.: 885 269 269 e-mail: info.bmw.pl@bmw.com


Generalnie w instrukcji jest napisane specyfikacja LL04, LL12FE, LL17FE+ i lepkosc 0w20 5w20 0w30 5w30 0w40 5w40.


A wy jakie macie zalane? I gdzie kupujecie olej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nie wiadomo kto obsługuje ten adres emailowy BMW polska ale nie zdziwiłbym się jak ktoś kto nie za bardzo doświadczenia o częściach itp. ktoś z marketingu, call center?

W jednej odpowiedzi z tego adresu otrzymałem odpowiedź poniższą co sugeruje... no właśnie co?

 

BMW Polska polega na opiniach autoryzowanego serwisu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja dostałem informacje z centrali:

Olej wlany do pana pojazdu to BMW Longlife-17 FE+ 0W20

 

Od centrali w sensie BMW POLSKA? Tez bym zapytal co u mnei fabryka zalala, a z ktorej fabryki wyjechala twoja 1? Regensburg czy lipsk?

Centrum Obsługi Klienta BMW i Infolinia BMW jest czynne od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 20:00:

Tel.: 885 269 269 e-mail: info.bmw.pl@bmw.com


Generalnie w instrukcji jest napisane specyfikacja LL04, LL12FE, LL17FE+ i lepkosc 0w20 5w20 0w30 5w30 0w40 5w40.

 

Doładnie z Centrum Obsługi Klienta BMW dostałem taką odpowiedź. Produkcja Lipsk 22-01-2022 czyli już rok minął :8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Olej to 0W30, plus filtr paliwa. Do tego silnika wchodzi (B47C20U) 5.5l oleju więc musisz kupić 6l.


OLEJ SILNIKOWY BMW TWINPOWER TURBO LONGLIFE 12FE 0W30 1L | 83 21 2405946


Tutaj masz numery seryjne.


https://bimmercat.com/bmw/pl/search/selectCar/F40/SH/BMW+118d/ECE/02_0241


https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/produkt/8593186-kpl-wklad-filtra-oleju


https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/produkt/2405946-bmw-engine-oil-ll12fe-0w30


Niestety aso tak to wycenia ze nie opłaca się brać własnych części bo większa szansa ze cos innego kupisz niż zaoszczędzisz bo zwiększają stawkę za robociznę.

 

Czy to dobry olej? Na wielu forach czytałam, ze nie powinno się schodzić poniżej 0w40?

Czekam na odbiór swojego pierwszego BMW i zbieram info :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Uważajcie na pakiety BSI.


Ja dałem się "nabrać" będąc przekonany, że w ramach pakietu BSI przysługuje wymiana oleju i serwis co max 30.000 km lub 2 lata w zależności od tego co upłynie pierwsze. Taką informację dostałem też z centrali BMW już kilka miesięcy temu.


Mając 29500 km na zegarach umówiłem się na przegląd z wymianąoleju przez aplikacje z serwisem BMW Premium Arena w Kaliszu (gdzie kupiłem swoje F40). Potwierdziłem telefonicznie, że przegląd chce wykonać w ramach pakietu BSI - sprawdzili, że przyszługuje.

Od rana zaczęło się pod górkę w serwisie, gdy doraca serwisowy nie chciał zaakceptować wykonania serwisu w ramach BSI, ponieważ komputer pokazywał jeszcze 3.500 km do przeglądu.

Rano, jeszcze przed fizycznym wykonaniem usługi, Centrala BMW(infolinia) wyraziła zgodę na serwis w ramach BSI i poprosiła mailowo serwis o wykonanie tego w ramach BSI, po czym pojawił się kierownik serwisu o 11:00 i zaczął drążyć temat płatności za fakturę i BMW jednak odmówiło.


Na koniec skasowali mi całą inspekcje, więc straciłem uprawienia do wykonania pierwszego przeglądu za 3500 km w ramach BSI, bo opłaciłem go sobie za jedyne 1300 zł :mad2: i komputer zaczął odliczać od zera.


Beton i komplety brak zrozumienia. Mi zależało na tym serwisie przed przekroczniem 30.000 km z kilku powodów:

a) chciałem trzymać się wymian co 15.000 km - przecież za to zapłaciłem by co 30.000 km szło to z pakietu, a pomiędzy z własnej kieszeni.

Doradca z kierownikiem doktoryzowali się na temat pomiaru jakości oleju w samochodzie wskazując dlaczego mój samochód prognozuje wymianę powyżej 30.000, ale nie rozumieli, że olej został wymieniony po 15.000 (bez kasowania inspekcji)

b) za 2 dni ruszam w trasę po europie - nie w konkretne miejsce, tylko objazdówkę i ciężko mi przewidzieć gdzie się umówić na wymianę oleju, pozatym przebieg do wymiany nie skracał się ostatnio liniowo zgodnie z kilometrami. Poza tym to podpukt a) Zapłacone za wymiany co 30.000 max.


Generalnie mam chyba pecha. Fajnie się jeździ tym autem, ale serwisy to dramat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to zostales nabity w butelke pierwsza klasa, a dlaczego zgodziles sie na inspekcje za 1300zl i po co? tez nie wiem dlaczego mowiles ze wykonales wymiane oleju pomiedzy... i nie przysluguje ci teraz wymiana po 30tys bo zresetowali interwal...? :shock:


ja robilem wymienie oleju + filtr w ASO na ich org. czesciach za 600zl... :roll:


BSI nei bralem wlasnie ze wzgledu na to ze wg wskazan komputera trzeba jezdzic na wymiany.... wiec nie ma zadnej oszczednosci na tym a trzeba wywalic kilka tys na dzien dobry... zamrozenie kasy, a jak nie daj bog rozwalisz auto to przepada... :roll:


w cenniku BSI jest teraz za 3300zl na 60.000km, czyli dwie wymiany oleju...

jezeli zrobisz 60.000 szybciej niz w 3lata to nawet na wymiane plynu hamulcowego sie nie zalapiesz,

nie mam pojecia co ile zalecaja wymiane filtrow powietrza i kabinowego ale zrobi to nawet laik... a zakup to tez kwestia 300zl


to wychodzi 3300 vs 1500 :nienie: nikt nie robi nic za darmo, jezeli by na tym nie zarabiali to by nie sprzedawali tego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest niestety piękny przykład, że jak wszystko idzie dobrze, szablonowo to wszystko działa. Prawdziwą siłę firma pokazuje dopiero, gdy trzeba coś nietypowego zrobić tak jak tu... i okazuje się to kompletną klapą. Ja w swoim zawodzie często tak właśnie zyskuję nowych klientów, bo inne korporacje nie umiały pomóc z jakimś nietypowym problemem. Wszyscy są fajni jak idzie coś schematycznie. Tutaj żal 1300 zł, bo sam pakiet serwisów w moim przynajmniej kalkulowaniu się opłacał (za 3500 mam 3 serwisy). Według moich kalkulacji chcąc kupować te części samemu i w garażu wymieniać wyszłoby dokładnie to samo, a gwarancji bym nie miał, więc się opłacało. Ciekawostka - niedługo wyczerpię te 100 tys km BSI i już mam propozycję "wydłużenia" na 120 tys km za... 2100 zł (jeden serwis przy przebiegu 120 tys km). I to się już nie opłaca za bardzo..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

True, nabity w butelkę pierwsza klasa.


Sytuacja wyglądała tak, że dostałem informację na infolinii BMW, że oni wyślą e-mail do serwisu by zrobili to z pakietu BSI i faktycznie taki e-mail przyszedł do serwisu, więc decyzja była - robimy serwis. Dopiero później przyszła zmiana decyzji po przyjściu do pracy kierownika, który zaczął drążyć temat faktury.


Pakiet BSI wziąłem, by mieć z głowy koszty obowiązkowe serwisowania. Pytałem przed zakupem jak wygląda serwisowanie, jakie są wymagane serwisy i tabelka pokazała, że to się opłaca. Minimum 3 serwisy miały być wykonane - 2 małe i jeden duży.


Wymianę wykonałem na 15.000km bez kasowania inspekcji, ale świeży olej mógł mieć wpływ na odczyt "zasiarczenia oleju" przez czujnik i przeciągać serwis na 30.000km.

Dopiero na koniec okazało się, że skazowali inspekcje i będą oczekiwać zapłaty za ten serwis.


Sprawa jeszcze rozwojowa i będzie reklamacja składana na to.


PS dodatkowo zmieniałem koła z zimy na lato i Panowie w serwisie na prawej stronie pomieszali przód z tyłem. Dopiero po kilkunastu km zaktualizowało się ciśnienie w kołach i zdziwiło mnie, że lewa strona jest ok, a prawa zupełnie odwrotnie, miałem fotki przed zmianą na zimowe i wyszło, że prawa strona zamieniona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to byl chyba ogromny blad ze zaplaciles bo moze byc problem z odzyskaniem teraz, pchaj temat do bmw polska poki temat swiezy...

okradli cie w bialych rekawiczkach... wzieli kafla doslownie za nic, wrecz mozezs miec dodatkowy problem bo nawet jak pojedziesz gdzies indziej to powiedza ze juz robiles serwis w ramach pakietu...

 

Wymianę wykonałem na 15.000km bez kasowania inspekcji, ale świeży olej mógł mieć wpływ na odczyt "zasiarczenia oleju" przez czujnik i przeciągać serwis na 30.000km.

Dopiero na koniec okazało się, że skazowali inspekcje i będą oczekiwać zapłaty za ten serwis.

 

u mnie to samo, ale komputer dobrze pokazuje, teraz akurat mam 18.895km a pokazuje wymiane za 12.000, zakladam, ze jak wskoczy 19k to spadnie do 11k.

 

PS dodatkowo zmieniałem koła z zimy na lato i Panowie w serwisie na prawej stronie pomieszali przód z tyłem. Dopiero po kilkunastu km zaktualizowało się ciśnienie w kołach i zdziwiło mnie, że lewa strona jest ok, a prawa zupełnie odwrotnie, miałem fotki przed zmianą na zimowe i wyszło, że prawa strona zamieniona.

 

ostatnio widzialem gosc mial opony kierunkowe (w jodelke / strzalke) zalozone w przeciwnym kierunku niz kier. jazdy, takze zdarzaja sie gorsze rzeczy nawet :shock: ale zeby zrobic tak prosty blad to slabo... kola byly opisane? :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ostatnio widzialem gosc mial opony kierunkowe (w jodelke / strzalke) zalozone w przeciwnym kierunku niz kier. jazdy, takze zdarzaja sie gorsze rzeczy nawet :shock: ale zeby zrobic tak prosty blad to slabo... kola byly opisane? :roll:

 

Pewnie, że był opisane - sami je ściągali i opisali. Nawet ustawili ciśnienia zgodnie z opisem, ale fizycznie na samochodzie pomylili prawą stronę. No chyba, że tych ciśnień nie ruszali i po zimie są idealne z lewej strony, a prawa zamieniona.


Będzie problem z odzyskaniem pieniędzy, ale był problem z odzyskaniem auta... to było jedyne wyjście by stamtąd wyjechać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z jednej strony współczuję Karlos91, że tak Ciebie ..., z drugiej strony cieszę się, że nie brałem żadnych pakietów. Ja robię rocznie max 20 tyś, dodatkowo jeżdżę z przyczepą kempingową (większe obciążenie silnika), więc wymiany powinienem robić co 10, max 15 tyś kilometrów. Z pakietem mnie już by w ogóle ... i wyszedłbym na tym jak Zabłocki na mydle ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z BSI tak jest, że nie zrobią Ci tego jeśli komputer nie pokaże im, że już czas. Jeśli masz tego maila z BMW PL to musisz ich obciążyć tym kosztem, skoro wydali zgodę na wcześniejszy serwis w ramach BSI to niech płacą. Ty przecież już za BSI zapłaciłeś.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mialem podobny problem, ale mailowo umawialem serwis z BSI i doradca serwisu pomimo, ze nie wiedzial czy centrala zaplaci napisal mi w mailu prosze przyjechac na 30k, zalatwimy. W razie czego mysle ze taki email nawet samemu kierownikowi serwisu powinien otworzyc oczy...oby poszkodowany dysponowal podobnym mailem to chyba z górki bedzie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro kupujesz BSI to potem BMW PL płaci przecież serwisowi za przeglądy w ramach BSI. Także sprawa do załatwienia z BMW PL.

 

Dokładnie, tylko problemem jest kiedy. U mnie przy 29.500 km komputer pokazywał jeszcze 3.500 km do przeglądu, bo przez wymianę po 15.000km olej był w lepszym stanie niż oczekiwały czujniki zasiarczenia oleju itd.

Tzn. komputer sztucznie zawyżał okres między przeglądowy. Umawiałem się przez apkę myBMW by przetestować jak to działa, dałem informacje, że serwis z BSI i miły Pan, który oddzwonił do mnie potwierdził to, że widzi przebieg auta, pakiet BSI i wszystko się zgadza. Doradca serwisowy robił problemy od początku by przyjąć auto na BSI, ale po telefonie do BMW Info i mailu z BMW Info zabrali się do roboty. W 1h 15min uwinęli się ze wszystkim łącznie z przekładką kół i zaprosili opłacić fakturę.


Mnie BMW jak i handlowiec przy zakupie informowali, że pakiety gwarantują wymianę co 30.000km. Najpierw BMW wydało zgodę i poprosiło serwis o uwzględnienie BSI, a później ten konretny serwis zaczął kręcić i grozić, że nie odda auta, bo oni się będą bujać z płątnością od BMW i jak załatwią płatność to oddadzą kasę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz to wszystko na mailu? Akceptacje BMW PL na wykonanie serwisu przed wskazaniem komputera w ramach BSI i akceptacje wykonania przeglądu z BSI jak się umawiałeś?


Jeśli tak to sprawa powinna być prosta (choć ja bym uderzał stanowczo i wysoko w BMW PL).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakby było mało przypadków w tej historii to Serwis zapisał w historii przebieg samochodu 28.900km zamiast rzeczywistych 29.500km, które było na zegarach.


Teraz tłumaczą się, że niby kluczyk nie zaktualizował przebiegu z samochodem i nie można już tego poprawić do stanu rzeczywistego… oczywiście to, że nikt nie pofatygował się odczytać przebieg z zegarów i sprawdzić ze stanem faktycznym to nie jest ich błąd wg. nich. Ktoś słyszał o takim przypadku? Czy ja już mam ewidentnego pecha. Pomylone koła (ciekawe czy mieszane ogumienie też by pomylili), źle wpisany przebieg i dalej nie wiadomo co z BSI…

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.