Skocz do zawartości

[E39] Problemy z obrotami i wypadajacy zaplon.


Marudny

Rekomendowane odpowiedzi

Siemaneczko. Od jakiegos czasu problemy z moim e39 520i 150km z LPG zaczynaja sie nawarstwiac, a zaden z okolicznych i mniej okolicznych mechanikow nie potrafi tego ogarnac :(


Problem polega na tym, ze podobno (mechanika u mnie lezy i kwiczy) mam wypadanie zaplonu. Od czasu zalozenia gazu auto zachowywalo sie dziwnie, na gazie ok, na benzynie odlaczalo jeden gar. Wymienilem swiece, dwie cewki, odme z wezami, dwie przednie sondy lambda, wyczyscilem krokowy i przepustnice. W tym tygodniu nastapilo apogeum. Raz na jakis czas wyskakiwal mi blad EML, autem zaczynalo szarpac, tracila sie moc. Gasilem, odpalalem i znowu bylo dobrze do czasu az wrzucilem na luz czy spadaly obroty w wyniku zwalniania. Teraz do tego wszystkiego doszly kolejne problemy. Auto odpala, ale w ogole nie wchodzi na obroty. Przytrzymam ja na pedale, zagrzeje, przelaczy na gaz wyskakuje kontrolka z asc, eml, odlacza gar, zaczyna przerywac i po puszczeniu gazu gasnie. Kazdy mechanik ktory podpinal pod kompa mowil, ze jedyne bledy sa z sondy lamda, nie czyta bank 1 i bank2. Sondy sa wymienione, a problem zostal na dluzej.


Gdzie szukac przyczyny, co zrobic zeby to w koncu zaczelo dzialac? Jak tak dalej bede jezdzil po okolicznych mietkach to wyjdzie, ze caly silnik bede mial wymieniony, a problem i tak dalej zostanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
EML i ASC bardziej sugeruje problemy z przepustnicą. Prawdopodobnie masz silnik M52TU przepustnica z okrągłą wtyczką jeśli tak możesz spróbować wyczyścić w niej potencjometr, ale najpierw podepnij autko pod inpę i tam ci prawdę powie. Wypadanie zapłonu nie musi być z tym powiązane. Jeżeli gaz został źle wyregulowany lub instalacja jest ciulata to sterownik silnika wprowadza korekty na podstawie LPG bo na tym paliwie jeździsz dłużej. Gdy uruchamiasz auto na PB sterownik dawkuje paliwo na podstawie wprowadzonych korekt i stąd może być problem. Edytowane przez szumrak
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście gaz wszystkiemu winien?

Możliwe, że tak jest natomiast na 100% gaz nie powoduje błędu EML.


Wrzuć zdjęcia jak jest założona instalacja co musi być koniecznie :

Musisz zrobić zdjęcie wtryskiwaczy lpg :

-jakie to wtryskiwacze (zdjęcie wystarczy)

-jak są zamontowane

-jaka jest długość wężyków wtryskiwacz - nawiert w kolektorze

-czy ww. wężyki są mniej więcej równe (1-2cm różnicy od biedy przejdzie natomiast jeśli jest to różnica 100% na plus bądz minus to już gorzej... )

-jak nawiercony jest kolektor ssący (musisz zdjąć osłonę i postarać się zrobić jak najdokładniejsze zdjęcie najlepiej taka by było widać nawiert i wtrysk benzyny jako punkt odniesienia)

Masz m52tu one są czułe na nawierty oraz strojenie.


Druga sprawa.

Napisałeś, że sondy są wymienione i nadal są błędy.

Zasadnicze pytanie jakie to sondy?

Oraz jakie to błędy?

Totalnie zero odczytu? czy przekroczone korekcje?


Trzecia sprawa EML.

Musisz wyciągnąć przepustnicę - poszukaj na internecie jak to zrobić dokładnie i najlepiej zrób to sam.

Wyczyść ją dokładnie - sama przepustnica zewnątrz oraz wewnątrz (na internecie znajdziesz co i jak jeśli nie to linkami poratuję)

Wyczyść kostkę przepustnicy i gniazdo (są do tego preparaty w sprayu)

Przy okazji co warto zrobić :

-wyczyścić silniczek krokowy

-wyjąć odmę i zobaczyć co tam siedzi... jeśli oryginał to do wymiany + wszystkie wężyki (odma praktycznie we wszystkich silnikach bmw potrafi narobić syfu jeśli niedomaga)

Osobiście proponował bym wywalić fabryczną odmę i zastosować proste rozwiązanie odmy (starsze silniki) pokrywa zaworów ---> dolot za przepływomierz.

Jedyną wadą takiego rozwiązania jest to, że jeśli masz słabą uszczelkę pokrywy lub samą pokrywę to będzie się z niej lało (tak czy tak trzeba to zrobić jeśli coś jest nie tak).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Tak jak napisałem w pierwszej odpowiedzi, do czyszczenia potencjometr przepustnicy, oczywiście mając ja na wierzchu należy także wyczyścić korpus wewnątrz. Wypadanie zapłonów to prawdopodobnie wina nieudolnie założonego, ustawionego gazu. W zależności od tego co do dy pokazują można pokusić się o sprawdzenie czy są one podłączone do sterownika LPG i w jaki sposób, najlepiej żeby nie były podłączone.
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z wypadaniem musze jeszcze jechac do gazownika, tyle, ze juz innego niz tego co zakladal. W przypadku asc i eml okazalo sie, ze krokowy sie zawiesil. Musial gdzies dostac troche wody, przyszedl mroz i pyk. Jego przeczyszczenie wystarczylo i juz dziala jak powinno. Dzieki wszystkim za rady!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...
Problem z wypadaniem zaplonu rozwiązany! Przyczyna byla glupsza niz wszyacy mysleli i tam gdzie nikt nie szukal. Po wielu odwiedzinach u mechanikow i innych cudakow dalem ostatnia szanse warsztatowi "garazowe hobby" polecanemu przez znajomego. Jako jedyny rozwiazal problem po najprosztej diagnostyce, ktorym okazaly zle zle wpiete wtyczki sondy lambda. Pierwsza byla zapieta do drugiej, druga do pierwszej. Poprawne podlaczenie rozwiazalo wszystkie problemy ktore wystepowaly. Dziwi jedynie fakt, ze na tylu specjalistow ktorzy w wiekszosci byli polecani, tylko jeden rozwiazal problem...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.