Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Czy próbował ktoś może zmienić sterownik/mapę z silnika 143/150hp do silnika 129hp?

Nie ukrywam że trochę mało mocy a te 20-30 koni więcej pomogłoby

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
NIE DA SIĘ, pozdrawiam

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To dwa całkowicie inne silniki, nie da rady

 

Czyli jedyne co pozostaje to mapa... dzięki

Nic mapa nie zmienisz, brak turbo a 150ps to inny kolektor dolotowy, inna przepustnica, inny kolektor wylotowy.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
To dwa całkowicie inne silniki, nie da rady

 

Czyli jedyne co pozostaje to mapa... dzięki

Nic mapa nie zmienisz, brak turbo a 150ps to inny kolektor dolotowy, inna przepustnica, inny kolektor wylotowy.

 

No właśnie chyba jest podobna różnica między silnikami N43 318i 143 PS a N43 320i 170 PS. Ten drugi ma chyba inne kolektory i jeszcze coś. Plus jego moment to 210 zamiast 190 Nm i kręci się o 500 rpm wyżej, więc i również w taki sposób realizuje swoją wyższą moc.


Jestem ciekaw czy ktoś kiedyś zrobił taką konwersję, ale podejrzewam, że zmiana tych dość ważnych elementów silnika to nie taka prosta rzecz + jest jeszcze zmiana softu i ogólnie zapewne kilku innych rzeczy, o których przeciętny człowiek nie wie.

icon3.png G30 530i xDrive

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.