Skocz do zawartości

Dolna żaluzja G31


piotriviola

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

Do dostania się i demontażu dolnej żaluzji trzeba zdjąć zderzak?

Pozdrawiam

Edytowane przez piotriviola
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chcesz konkretnej odpowiedzi to zadaj konkretne pytanie....

Inteligentny forumowicz się domyśli inny niestety nie.Żegnam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli tylko czasem się zacina to ja u mnie popsikałem (bez demontażu, siegając z pozycji leżącej i posiłkując się słomką :))takim niemieckim środkiem (lepsze wd40) i dalej chodzi - zamyka się i otwiera


(ale ponoć są z tym dość często kłopoty)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli tylko czasem się zacina to ja u mnie popsikałem (bez demontażu, siegając z pozycji leżącej i posiłkując się słomką :))takim niemieckim środkiem (lepsze wd40) i dalej chodzi - zamyka się i otwiera


(ale ponoć są z tym dość często kłopoty)

Cześć

Niestety ,żaluzja w pozycji otwartej.Żadnej reakcji.

Dzięki Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Otwarta, jednak po zgaszeniu zamykają się wszystkie i otwiera dolna i tak pozostaje. Wglyglada to jakby test żaluzji sie wykonywał.

Też u siebie potraktowałem sprayem ze smarem wodoodpornym bo czasem piszczały przy zamykaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • Zasłużeni forumowicze

Żaluzja grzejnikowa dolna

System sterowania silnikiem stale oblicza wymagane chłodzenie. System sterowania silnikiem otwiera zasłonę chłodnicy u góry iu dołu tylko wtedy, gdy rzeczywiście potrzebna jest większa ilość powietrza chłodzącego.


Przepływ powietrza przez chłodnicę powoduje duży opór wraz ze wzrostem prędkości jazdy. W wyższych zakresach prędkości zamknięta przesłona chłodnicy poprawia aerodynamikę. Dzięki temu zmniejsza się zużycie energii podczas jazdy.


Aktywna kontrola klap powietrznych trzeciej generacji ocenia więcej progów temperatury w celu dokładniejszego sterowania. To zawiera:


- Wartość temperatury chłodziwa

- Wartość temperatury skraplacza klimatyzacji

- Wartość temperatury katalizatora

- Wartość temperatury powietrza doładowującego

- Wartość temperatury oleju przekładniowego


Dodatkowymi ważnymi zmiennymi sterującymi są prędkość jazdy i temperatura tarcz hamulcowych.


Jeśli potrzebne jest powietrze chłodzące, najpierw otwiera się dolne klapy. W tym przypadku ustawienie kąta od 15° do 30° może już wystarczyć. Górne klapy otwierają się również dopiero po osiągnięciu maksymalnego zapotrzebowania na powietrze chłodzące.



Żaluzja chłodnicy, góra

Jeśli potrzebne jest powietrze chłodzące, najpierw otwiera się dolne klapy. Górne klapy otwierają się również dopiero po osiągnięciu maksymalnego zapotrzebowania na powietrze chłodzące.


Napęd żaluzji chłodnicy to silnik prądu stałego. System sterowania silnikiem jest podłączony za pomocą magistrali LIN (magistrala sieci lokalnej) do napędu górnej żaluzji chłodnicy. Stamtąd magistrala LIN jest przekazywana do dolnego napędu żaluzji chłodnicy.


Górna żaluzja grzejnika ma dwie pozycje: otwartą i zamkniętą (pozycja wyjściowa).


Napędy żaluzji chłodnicy na górze i na dole są zasilane z zacisku 30B przez przednią skrzynkę rozdzielczą zasilania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Czy u Was po uruchomieniu silnika slychac trzask zaluzji dolnej,ktora jest testowana?


W serwisie mi powiedziano,ze to normalne ale jakos nie pamietam zeby tak sie dzialo wczesniej.

Wyglada to tak,ze zaluzja dolna jest w pozycji otwartej na postoju, po uruchomieniu sie obraca i zamyka po czym ten trzask to zmiana pozycji na otwarta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Witam.

Nie dawno przy myciu samochodu zauważyłem że żaluzje w nerkach są cały czas otwarte, wcześniej tak nie było. Może ktoś się z tym spotkał

Auto na wyłączonym silniku powinno mieć otwartą dolną żaluzję, tak ma być. Jeszcze jak byś uzupełnił profil tak jak jest w regulaminie to można by z niego dowiedzieć się jaki masz tam silnika no ale ile to roboty...

Krzysztof
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Nie dawno przy myciu samochodu zauważyłem że żaluzje w nerkach są cały czas otwarte, wcześniej tak nie było. Może ktoś się z tym spotkał

 

Ja miałem podobnie, tzn. górna żaluzja żyła własnym życiem, raz się otwierała a czasem zamykała na postoju, nawet gdy nie dotykałem zapłonu, tylko. np. otworzyłem drzwi do samochodu a tu słyszę, że żaluzja się albo otwiera albo zamyka. Po weryfikacji w ASO winna okazała się dolna żaluzja, która jakby się zatarła, a one są ze sobą jakoś połączone, zależne. Aso na swój koszt wymieniło dolną żaluzję i sytuacja wróciła do normy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.