Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Właśnie planuję zakup nowego samochodu. Planuję ściągnąć z niemiec rok 1999-2000 bezwypadkowy. Bardzo proszę o poradę nie wiem czy kupić BMW 740 czy 750 jakie są różnice w osiągach czy warto kupić 750?

Ktoś mi mówił, że 750 ma bardziej awaryjny silnik???

Bardzo proszę o opinie użytkowników o spalaniu i różnicach.

 

To będzie moje pierwsze auto marki BMW, jak dotąd jeździłem tylko Lexusem to bezawaryjne auto dobrze przemyślane ale jakieś takie bez duszy . Brakuje tego coś co ma ponoć BMW:) Jeszcze myślałem o AUDI S8 ale to chyba pytanie nie tutaj, bardzo proszę o opinie. A może lepiej kupiś BMW 540i. Z góry dziękuję za wszystkie pomocne opinie.

 

 

PZDR

Jacek

  • Odpowiedzi 114
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
jesli chcesz limuzyne o dobrych osiagach to zdecydowanie 750 (pod jednym warunkiem:!: ze nie bedziesz chcial zakladac do niej gazu! :naughty:), jesli chcesz cos mniejszego i bardziej cie rajcuje dzwiek V8 niz V12 to bierz 540

http://img119.imageshack.us/img119/5599/e125ty.jpg

"Człowiek więc najpierw czekał na Chrystusa, a jak już się doczekał, to wsiadł do samochodu. I stał się wolny."

Opublikowano

Różnice w osiągach nie są specjalnie odczuwalne.

Kultura pracy - wiadomo - V12 ale spalanie wyższe o ok. 30%.

Awaryjność podobna (generalnie mała), mówi się że V8 jast mniej awaryjne (ale nie ma tak wielkiej różnicy jak w E32).

 

S8 - super samochód ale koszty eksploatacji ok 100% wyższe niż E38 (cana części).

"Aerodynamika jest dla tych, którzy nie potrafią budować silników" - Enzo Ferrari
Opublikowano

Podepne sie pod temat bo tez jestem zainteresowany tematem 740 vs 750 oczywiscie w budzie E38 :D

Jak wygladaja osiagi tych dwoch modeli powyzej 100km/h ?? Czy jest duza/znaczna roznica na korzysc 750 ??

Opublikowano
nie wiem czy kupić BMW 740 czy 750
hmmm... :think:

 

ja bym kupił zdecydowanie... 740... :cool2:

 

lepszy stosunek mocy do pojemności... :cool2: :cool2:

 

no i zdecydowanie 740... jest tańsze w eksploatacji... :cool2: :cool2: :cool2:

 

pozdrawiam

cosmo

Opublikowano

750 bardziej awaryjna od 740 ? bzdura. M73 jest uznanwany za silnik wrecz doskonaly.

 

http://www.bmw-klub-lodz.com.pl/galeria/stop/model/e38/02/24

 

spojrz tu, 400Nm od 1500 obrotow, 490Nm max moment.

Silnik pracuje z niezwykla kultura, brakiem jakichkoliwek wibracji i ma moc w kazdym zakresie obrotow, przy 200 km/h wciskasz gaz i v12 wbija Cie z wielka sila w fotel.

 

http://www.bmw-klub-lodz.com.pl/galeria/stop/model/e38/02/38

 

taka skore, na gorze deski rozdzielczej, na tunelu srodkowym, pelna skore na drzwaich ma tylko 750. Tak jak np. popielniczki drewniane a nie plastikowe w tylnych drziwach, listwy drewnianie na tyle oparc przednich foteli, drewniane obudowy lampek w tylnych slupkach i kilka innych milych akcentow.

 

750 ma standardowo lepsze siedzenia czyli takie lub komfortowe :

http://www.bmw-klub-lodz.com.pl/galeria/stop/model/e38/02/36

to sa sportowe, ale chodzi o "lamane" oparcie.

 

Spalanie o 30% wieksze od 740 ? Prosze Was, bez zartow....

 

Spalanie w trasie 750i : spokojna 100 - 130 km/h 10,4 L / 100 km

Spalanie na odcinku Gorzow - Warszawa w tym 150 km A2 z predkosciamie powyzej 200 km/ h , reszta trasy 110- 140 km/h - 13,4 L / 100 km

 

Miasto - spokojnie moze byc w granicach 18,3 L / 100 km. W sporym ruchu do 20 L / 100 km, oczywiscie mowie o normalnej jezdzie, nie slamazarnej ale tez nie szalenstwach.

 

 

Ktos napisal "Różnice w osiągach nie są specjalnie odczuwalne." . Jasne...... :twisted2: .

 

750i ma podwojne szyby w standardzie rowniez DSC.

 

Dla mnie 750i to nie tylko inna wersja silnikowa niz np. 740, to inny samochod, chociazby z jednego powodu. Ile % samochodow ma skore na desce rozdzielczej ?? Te wszytskie szczegoly, wspaniale wyposazenie, kilka dodatkow zarezerwowanych tylko dla 750 sprawiaja ze posiadajac 750 nie imponuje Ci zaden nowy samochod ponizej 400 000 zl.....

 

I najwazniejsze, 5,4 v12 M73 slynie z BEZAWARYJNOSCI. Ktos Cie wprowadzil w blad mowiac ze 740 jest mniej problemowa. Moze w przypadku 750i e32 tak bylo , ale to inna bajka, bo to wiekowe samochody i wiekszosc zalezy od sposobu uzytkowania, wiele z nich jest w rekach "szrociarzy" i stad opinia o awaryjnosci pierwszych v12..

 

Wczesniej mialem 750iL e32, moj brat ma 750i z 95 roku , ja mam od 3 miesiecy 750i rowniez z 95roku od pierwszego wlascicela. Ciezko jest znalezc samochod w dobrym stanie ale jak juz znajdziesz 750 z dobrych rak nie bedziesz nigdy zalowal.

 

Aha... tylko 750 ma komfortowe uruchamianie silnika, czyli automatyczny rozrusznik, nie trzymasz kluczyka w stacyjce az odpali, przekreczasz i puszczasz.

Prowadzę sklep z częściami do samochodów.

[email protected]

www.czescidobmw.pl

Opublikowano
nie wiem czy kupić BMW 740 czy 750
hmmm... :think:

 

 

 

no i zdecydowanie 740... jest tańsze w eksploatacji... :cool2: :cool2: :cool2:

 

pozdrawiam

cosmo

 

 

dlaczego? bo ma 4 razy wiecej lancuchow rozrzadu? czy dlatego ze ma 32 zawory zamiast 24 ? a moze dlatego ze ma 2 razy wiecej walkow rozrzadu ?

 

by utrzymac jak nalezy e38 trzeba miec pieniadze, wiadomo, kupno to nie wszytsko, trzeba utrzyamc i serwisowac auto jak nalezy. ALe koszty utrzymania 740 a 750 sa bardzo podobne. chyba te 4 swiece wiecej czy 1 filtr powietrza wiecej czy 1 litr oleju wiecej w 750 komus kto sie zastanawia miedzy 740 a 750 z 99 -2000 roku roznicy nie robi.

Prowadzę sklep z częściami do samochodów.

[email protected]

www.czescidobmw.pl

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Aha... tylko 750 ma komfortowe uruchamianie silnika, czyli automatyczny rozrusznik, nie trzymasz kluczyka w stacyjce az odpali, przekreczasz i puszczasz.

Nie tylko, ja mam w 740i

UIHZ9556.JPG

Opublikowano

750 po 99 roku w niemczech sa drogie

 

14 tys to sam poczatek w cenach

 

czyli chyba nie do konca w super stanie

 

dobre sa po 16 tys i wiecej...

 

mi sie mazy taka 750 2001 rok sama koncoweczka z przebiegiem do 140tys :) ale to tak 19-20 tysiaczkow :)

 

 

Stones, ale to 18-20l w miescie to troche przycukrowales :)

to sa 2 zawory na cylinder, 1 litr poj wiecej wiecej od v8 4.4 ktore ma 4 zawory wiec chyba powinno to palic znaczaco wiecej od 740

http://img489.imageshack.us/img489/2486/zz1dk5.gif
Opublikowano

Marcin wierz mi lub nie, mi pali 18,3 L / 100 km . Jezdze w miescie deliktanie, nie jak zolw, ale ja lubie jezdzic szybko autostrada, nie w miesice. Mojemu bratu w jego 750i pali okolo 20 - 21 L , inaczej jezdzi niz ja, to i inny wynik. Mialem 750iL e32 i poniezj 21 nie bylo mozliwosci zejsc w miescie. Ale w e38 750i z reka na sercu 18,3 L / 100 km , tankuje zawsze do pelna i kasuje spalanie. Zawsze wychodzi w granicach 17,8 - 18,5 L / 100 km.

 

Spokojna trasa, Poznan gorzow, wieczorem przy malym ruchy tak do 140 km/ h 10,4 L / 100 km.

Prowadzę sklep z częściami do samochodów.

[email protected]

www.czescidobmw.pl

Opublikowano

Nie bede sie tu wdawał w debaty tylko podam dane techniczne dla wersji 740i oraz 750i z konca produkcji - źródło- prospekt bmw z '01 roku.

Warto zwrócic uwage, ze masy aut są znacznie wieksze ( o ok 100 kg ) od tych np z lat 94-96. zapewne jest to kwestia mocno rozbudowanego wyposazenia.

740i 750i

210 kW (286 PS) / 5.400 Obr/Min. 240 kW ( 326 PS) / 5000 Obr/Min.

440 Nm / 3.600 Obr/Min. 490Nm / 3.900 Obr /Min.

 

0-50 km/h 2,8 s 2.8 s

0-80 km/h 5,0 s 4.9 s

0-100 km/h 7,0 s 6.8 s

0-120 km/h 9,4 s 9.1 s

1000m 27,1 s 26.7 s

vmax - 250 km/h (ogr.) 250 km/h ( ogr. )

Spalanie trasa - 9,2 10.1

Spalanie średnie - 12,5 13.6

Spalanie miasto- 18,1 19.6

Masa (+ kierowca,pełny bak )- 2050kg 2180 kg

Dyfer - 2,93 2,81

Opublikowano

wszystko zalezy od kasy...

masz zyczenie zeby miec deske w skorze? prosze bardzo mozesz zamowic..oczywiscie za doplata,ale stwierdzenie ",ze tylko 750 mialy deski w skorze"...stones1 czyli twoim zdaniem kazda 750i miala obita deske skora??? ja widzialem 740i i tez miala deske w skorze..moim zdaniem to kwestia indiwidualnego zamowienia..

a ja nie sprzedaje swojej 7ki.


odpowiem na kazde pytanie zwiazane z felgami,oponami.

Opublikowano

kazda 750i ma deske w skorze. jako opcja nie bylo tego, tylko 750 to mialo. Nie wiem moze jakis individual mogl miec..

 

Na pewno nie bylo opcji "deska w skorze" . 750i ma to kazda. Jako opcja czegos takiego brak.

 

a jezeli cos jest "tylko" kwestia kasy jak mowisz to po prostu klient bral 750 i tyle.

Prowadzę sklep z częściami do samochodów.

[email protected]

www.czescidobmw.pl

Opublikowano

Toś wsadził kij w mrowisko... :wink:

 

Znów się zaczyna dyskusja o wyższości świąt Bożego Narodzenia nad świętami Wielkanocy :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: (V12 5.0 lepsze od V8 4.0, czy odwrotnie).

 

Nie ma jednoznacznej odpowiedzi, który silnik jest bardziej niezawodny.

 

Na pewno ani jeden, ani drugi nie należy do czołówki superniezawodnych silników BMW.

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Opublikowano

Ja bym sie nie nastawiał na jeden silnik . Sam niedawno kupiłem 750il z 2000 roku i jestem bardzo zadowolony. Ale gdybym znalazł 740 w takim dobrym stanie to tez bym kupił. Ja ci radzę pojechać i kupić to co sie znajdzie najładniejszego , a czy to będzie 740 czy 750 to już drugorzędna sprawa ....

P.S

Ja z niezawodności silników V12 M70 i M73 jestem jak dotąd bardzo zadowolony.....

http://img10.imageshack.us/img10/1065/1999767891m.jpghttp://img97.imageshack.us/img97/852/1999757859m.jpghttp://img94.imageshack.us/img94/7120/1999780608m.jpg
Opublikowano

wracajac do pelnej skory tak jak w e32 tylko 750 to miala tak i w e38 ma tylko 750 i nie jest to kwestia opcji a i w przypadku e65 tylko 760 ma skore na desce.

 

 

Oczywiscie to nie salon wiec nie ma co sie nastawiac tylko na jedna wersje. Stan stan stan stan i jeszcze raz stan samochodu liczy sie najbardziej. Po co komus 750 w oplakanym stanie... to i tak bedzie zlom.

Prowadzę sklep z częściami do samochodów.

[email protected]

www.czescidobmw.pl

Opublikowano

Aha... tylko 750 ma komfortowe uruchamianie silnika, czyli automatyczny rozrusznik, nie trzymasz kluczyka w stacyjce az odpali, przekreczasz i puszczasz.

Nie tylko, ja mam w 740i

 

Ja rowniez mam to w 740 :D Moja jest z 1996 roku, a Marcosza mlodsza. Wydawaloby sie ze taki niby gadżet, ale bardzo sie to przydaje :D

Opublikowano

Witam wszystkich

 

W odpowiedzi do postów kolegi Stones (tak na marginesie my to się chyba już nieźle znamy)

 

odnośnie uruchamiania to 740 też tak ma jak napisałeś

odnośnie pełnej skóry na drzwiach to moja 740 ma takie same jak na tej fotce co pokazałęś więc pełną jak piszesz.

odnośnie fotela to mam oparcie tak samo przełamywane no i oczywiście masaż w przednich fotelach :D fajny bajer

Też mam DSC

Różnice widzę tylko w desce rozdzielczej i obramówkach tylnych lampek.

 

Jeśli chodzi o zużycie paliwa to też troszkę koloryzujesz

Jak wiadomo obecnie mam 740 m62 i średnie mi pali 16-19 litrów po mieście a sandały mam ciężkie, ale miałem okazję przez tydzień użytkować 750 e38 i przy podobnej wadze sandałów i jeździe po tym samym mieście (czytaj Warszawa) paliła ok 3 litrów więcej.

 

Jeśli chodzi o awaryjność to nawet nie poruszam bo nie da się jednoznacznie stwierdzić.

 

Osiągi jak widać powyżej bardzo podobnę.

 

Ja również uważam, że jeżeli chodzi o naprawy eksploatacyjne 740 ka jest trochę tańsza.

 

Pozdrawiam :D

Opublikowano (edytowane)
wracajac do pelnej skory tak jak w e32 tylko 750 to miala tak i w e38 ma tylko 750 i nie jest to kwestia opcji a i w przypadku e65 tylko 760 ma skore na desce.

 

 

w E32 skore na desce miały tylko wersje individual , natomast opcja voll leder czyli pełna skora była w dwoch wariantach- jedna- taka jak ja mam- z boczkami drzwi w skorze , i druga, gdzie srodkowa konsola oraz schowki były pokryte skórą..

Dostepne pod koniec produkcji dla 730 i 740 V8 . R6 730 nie miały takiej opcji.

 

Co do E38- opcja voll leder jest dla wszystkich wersji silnikowych , natomiast 750i/L ma ją w standardzie...

Jesli nawet teoretycznie nie było opcji skorzanej deski dla np 735 V8, to przeciez mozna ją było zamowic i juz sie robiło takie mizerne ale zawsze 735 individual. Co nie zmienia faktu,ze 99 % E38 ze skorzaną deską rozdz, to 750i/L.

I prosze, nie mow ,ze w E65 tylko 760 ma skore na desce bo jechałem nową 745i i miała tez skorzaną deske rozdzielczą. :wink:

Edytowane przez Frank
Opublikowano

wlasnie ja chcialem to samo napisac ze ja mam tak samo z uruchamianiem w 735

 

raz cykne kluczykiem puszczam i on juz sam sie martwi zeby auto uruchomic, ale to maly bajer

 

zauwazylem to gdy zmienialem filtr paliwa, potem przekrecam a on sam krecil przez jakis czas lapiac paliwo

http://img489.imageshack.us/img489/2486/zz1dk5.gif
Opublikowano

Dzięki za wszystkie odpowiedzi. Widzę, że obydwa samochody są warte mojej uwagi zrobię tak jak mówicie wybiorę ten który będzie ciekawszy. Dziwi mnie tylko wiele waszych uwag a propo stanu technicznego myślałem, że u niemiaszków to nie jest to jakiś wielki problem. Szukałem auta na www.autoscot24.de czy to dobry portal? Mam pytanie do kogoś kto ostatnio sam sprowadzał może mógły mi coś doradzić w tym temacie. Bardzo mnie cieszą tak liczne odpowiedzi widzę, że będę miał wielu przyjaciół " marki BMW". Jeszcze jedno pytanie co dodtkowego w wyposażeniu ma 7 w porównaniu z 5. Dzięki i serdecznie pozdrawiam

 

Jacek K.

Opublikowano
jak wszyscy to wszyscy ja tez dołącze sie do dyskusji na temat 750 mam już kolejna E 38 750 tym razem model 99r po lifcie, poprzednia była 95r bardzo mile ją wspominam , jeździłem nią rok bezproblemu wiadomo jakies tam pierdoły jak czujnik ABS czy klocki ale to wszystkie auta tak mają, nieważne, sprzedałem, trzymam w garści forse co kupić? jak to co 750 wiadomo. dlaczego- a dłatego,że pieknie to jeździ nic sie z tym nie dzieje nawet na naszym forum nie widziałem żadnych zapytań typu co to może być,że 750 nie chodzi na jedną strone albo ,że kopci albo,żenie pali albo,że staneła albo niewiadomo co jak czesto w wypadku V 8 oczywiście pomijając dbane egzemplaże a jezeli chodzi o spalanie to mi pali mało jak na taki silnik średnio 13-13,5l no i wyposażenie lepsze a najbardziej lubie jak przy 220km/h dodaje gazu a ona sobie jaszcze redukuje i ciągnie na czwórce do 250, taka buda cięzka a ten motor żuca tą budą jak pingpongiem. no ale każdy ma prawo wyboru zrobisz jak zechcesz
BMW sie nie psuje

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.