Skocz do zawartości

E38 BMW 750 czy 740


Jacek K.

Rekomendowane odpowiedzi

na realoem napisane jest iz

 

01 RMFD AUTOMATIC TRANSMISSION EH A5S 560Z - OC 1 04/1995 24001421819 ENDED

 

01 RMFD AUTOMATIC TRANSMISSION EH A5S 560Z - PZ 1 09/1998 24001422512 $5,269.75 +core

 

rozn sie tylko literkami

A5S 560Z - OC bylo do 04/1995

i potem do 98 bylo A5S 560Z

 

a po 98 (model 99) byla

MFD AUTOMATIC TRANSMISSION EH A5S 560Z - TK 1 09/1998

 

z tym ze silnik tez jest inny, M73N

pewnie cos poprawili i zwiekszyli moment

 

ale generalnie to chyba jednak ta sama skrzynia...

 

hmm, czyli jednak wychodzi ze jest bardziej zawodna od tej w 740...

 

a moze lepiej kupic 740 i zrobic jej maly tuning do 300-310 koni?

czipem pewnie sie da to zrobic, jest lzejsza wiec pewnie bedzie nawet szybsza...

 

a tuning w 750 to duzo drozsza zabawa niz w 740

http://img489.imageshack.us/img489/2486/zz1dk5.gif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 114
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

z tym ze silnik tez jest inny, M73N

pewnie cos poprawili i zwiekszyli moment

 

ale generalnie to chyba jednak ta sama skrzynia...

 

 

na pewno ta sama :D

 

a co do silnika - i M62 i M73 po liftingu w 98 dostały VANOS co poprawiło charakterystyke przebiegu mocy i momentu . W V12 moment nie został ( oficjalnie ) zwiekszony.

 

A jesli chodzi o osiagi...chcesz szybką E38 ? Kup Alpine B12 , bo w kazdym innym razie nawet po chipie nie poradzisz sobie z np E39 540 czy M5. E38 sie z reguły kupuje dla komfortu i prestizu , nie osiągów. Chociaz, wiadomo- ani 740 ani 750 zawalidrogami nie są.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marcinie :D jest to dobra opcja ale przede wszystkim dlatego ,ze chip tuning wiaze sie ze zdjeciem blokady vmax...i na pewno odblokowana 740 da na autostradzie wiecej frajdy niz zduszona do 250 750tka.

 

Seryjna 740 jest wg danych fabrycznych tak minimalnie wolniejsza od 750 (A wg niemieckich testów do 100 km/h nawet szybsza czasem ) ,ze dla mnie jest to bez znaczenia. Inną role odgrywa kultura pracy silnika, wyposazenie itp.

 

Tu dane z testów E38 w AMS ( wierzmy w nie lub nie - takie są :D ) , które zgromadziłem :

740iA 4.0 '94

MAsa : 1906 kg

0 - 80 km/h - s

0 - 100 km/h 8,6 s

0 - 120 km/h - s

0 - 140 km/h 14,9 s

0 - 160 km/h - s

0 - 180 km/h 25,6 s

0 - 200 km/h - s

1000m - 28,8 s

 

750i '94

Masa: 2045 kg

0 - 80 km/h - s

0 - 100 km/h 7,2 s

0 - 120 km/h - s

0 - 140 km/h 11,1 s

0 - 160 km/h - s

0 - 180 km/h 21,8 s

0 - 200 km/h - s

1000m - 27,1 s

 

 

750i '95

MaSa : 2044 kg

0 - 80 km/h 5,5 s

0 - 100 km/h 7,3 s

0 - 120 km/h 9,7 s

0 - 140 km/h 12,6 s

0 - 160 km/h 16,1 s

0 - 180 km/h 21,3 s

0 - 200 km/h 28,6 s

1000m - --s

 

740iA 4.4 '96 ( bez vanosa)

MASa: 1975 kg

0 - 80 km/h 5,7 s

0 - 100 km/h 7,6 s

0 - 120 km/h - s

0 - 140 km/h - s

0 - 160 km/h 16,7 s

0 - 180 km/h - s

0 - 200 km/h 29,0 s

1000m - 27,5 s

 

750iL '98 vanos

Masa - 2076 kg

0 - 80 km/h 5,7 s

0 - 100 km/h 7,7 s

0 - 120 km/h - s

0 - 140 km/h - s

0 - 160 km/h 17,7 s

0 - 180 km/h - s

0 - 200 km/h 30,0 s

1000m - 27,9 s

 

740iA 4.4 '99 vanos

MAsa - 1945 kg

0 - 80 km/h 4,8 s

0 - 100 km/h 6,8 s

0 - 120 km/h - s

0 - 140 km/h 12,6 s

0 - 160 km/h - s

0 - 180 km/h 21,3 s

0 - 200 km/h - s

1000m- 27.2 s

 

740iA 4.4 vanos '01 w wersji SPORT na rynek USA( dyfer 3,15 zamiast 2,93, sportowy konwerter momentu obr, M Pakiet- 18"felgi, kierownica, fotele , twardsze sprezyny , amorki i stablizator poprzeczny) - dokładnie taka gra w filmiku BMW - AMbush :D

 

0-20 mph- 1.1 s

0-40 mph- 3.1 s

0-60 mph- 6.1 s

0-80 mph- 10.4 s

0-100mph- 16.5 s

400m- 14.6 s

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko ze 750 vanos to wychodzi z tych danych ze jest wolniejsza od wersji 95

:)

 

7,7 s vanos / 7.3 s wersja z 95

 

wiec cos jest nie tak

 

 

 

a ta wersja usa

6.1 sekundy z automatem to naprawde niezle

Edytowane przez Marcin978
http://img489.imageshack.us/img489/2486/zz1dk5.gif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to L -ka , wiec ma prawo byc ciut wolniejsza...V12 z vanosem nie stał sie mocniejszy tylko ( ponoć) oszczednieszy...moze jechała pod wiatr na paliwie 91 oktan, a kierowca testowy miał 200 kg masy i w dodatku za wolno przerzucał steptronicem ,bo akurat jadł Big-MAca :lol:

 

a ta wersja usa

6.1 sekundy z automatem to naprawde niezle

 

efekt tego sportowego sprzegła i krotszych biegów dzieki dyfrowi 3,15. Oprogramowanie skrzyni i silnika tez pewnie cosik zmienione ale oficjalnie cisza jak zwykle :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To są dane fabryczne , przed 2000 rokiem. Pod koniec produkcji 750 tkę tak utuczyli ,ze miała 6,8 do setki .

 

CZasem wyniki testów odbiegają od danych fabrycznych ale ma wpływ na to bardzo wiele czynników, takze nie ma sie czym przejmowac. Przejzec wyniki zawsze mozna :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiadomo ze do scigania sie nie kupuje, chcialem tylko przedstawic opcje zeby 740 bylo tak samo szybkie jak 750 i zeby miec pare zalet typu miejsze spalanie, tansza exploatacja i inna skrzynia :)

 

tylko ze po takim tuningu tansza ekslploatacja odejdzie w niepamiec, zywontnosc silnika sie zmienjszy a spalanie zwiekszy.

 

Swoja droga czy e38 to material na tuning?

:duh: nie sadze, nie do tego jest ten samochod.

 

 

W porzadku Frank, w M73 nie mowie ze nie moze zdarzyc sie jakas awaria. Ale jednak chyba 740 jest bardziej znana z jakis typowych usterek.

 

Szkrzynie mam wymieniona, po 196 000 km padla i pojawila sie nowa. Tylko ze jednak nie wiemy co sie stalo ze stara, moze to byla wina uzytkownika , kto to wie, ale oczywiscie po prostu mogla sie rozsypac, w koncu to nie taka nowosc ze czasem skrzynia w BMW sie rozpadnie, ale 196 000 km i 10 lat to rozsadna zywotnosc w sumie.

 

To co w koncu radzimy koledze? Ja 750 !!!!!! albo NIE!!! 740 , niech 750 pozostanie rzadkoscia :)

Prowadzę sklep z częściami do samochodów.

sklep@czescidobmw.pl

www.czescidobmw.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zreszta lepiej kupic topowe BMW, najwyzszy i najdrozszy model z oferty w latach 1994 - 2001 czy lepiej kupic to drugie w kolejnosci ? Prawie topowe, prawie najdrozsze?

 

 

Prawie robi...... moze nie wielka ale jednak roznice.

Prowadzę sklep z częściami do samochodów.

sklep@czescidobmw.pl

www.czescidobmw.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm...ciekawe,ze podczas całego okresu produkcji E38, sprzedano zaledwie 25 217 750tek ( i/iL /L7) i az 208 728 740 tek ....tylko ze wzgledu na cene? :D ( pod koniec produkcji miedzy 740 a 750 było ok 30 000 DM roznicy - 130 000 a 160 000 DM) Wynikało to z bogatego wyposazenia 750, do 740 trzeba było wiele rzeczy dokupić...

 

Także, sadze,ze 750 nie musi sie obawiac tego ,ze nie bedzie rzadkoscią wsrod E38....

MNiej zrobiono tylko 730 V8 oraz diesli ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm...ciekawe,ze podczas całego okresu produkcji E38, sprzedano zaledwie 25 217 750tek ( i/iL /L7) i az 208 728 740 tek ....tylko ze wzgledu na cene? :D ( pod koniec produkcji miedzy 740 a 750 było ok 30 000 DM roznicy - 130 000 a 160 000 DM) Wynikało to z bogatego wyposazenia 750, do 740 trzeba było wiele rzeczy dokupić...

 

Także, sadze,ze 750 nie musi sie obawiac tego ,ze nie bedzie rzadkoscią wsrod E38....

MNiej zrobiono tylko 730 V8 oraz diesli ....

 

oczywiscie że ze wzgldeu na cene, a niby na co ?? czy ktos kto mogl przeznaczyc na samochod np. 150 000 DM stwierdzil , a wezme 740 jest lepsze i 30 000 zostanie mi w kieszeni. Czy BMW 760 jest lepsze od 730 e65 ? No chyba "troszke" tak. ale czy 760 jest NAJLEPIEJ sprzedajacym sie e65 / e66 ? No nie koniecznie. Wiesz Golfow sprzedano kilka milionow sztuk, czyli rozumiem ze jest lepsze od 7 wszystkich razem wzietych. Mysle ze logiczne jest iz 740 tanszych o 30 000Dm od 750 sprzedano 8 razy tyle co 750 ze wzgledu na RACHUNEK EKONOMICZNY. Zblizone osiagi V8 do 750 w duzo nizszej cenie. Czy nie? czy naprawde bogatego kleinta ktory przyszedl do salonu BMW np. w 1998 roku i powiedzial "chce nalpeszy samochod w waszej ofercie" uslyszal "prosze 750 , ale zaraz zaraz.. wie pan co lepiej jednak 740 jest tansze i prawie tak samo dobre, poza tym wiecej ich sprzedajemy niz 750 wiec o czyms to swiadczy"

 

tak o tym ze w latach 1994 - 2001 na NOWE v12 BMW, stac bylo tylko 25 000 ludzi na swiecie. W koncu ELITARNY klub v12 nie moze miec zbyt duzej ilosci czlonkow.

 

Sorry Frank ale argument ze 750 poszlo 25 000szt. a 740 200 000 szt. nie swiadczy o niczym innym jak o tym ze malo kogo bylo stac na 750, a nie o tym ze 740 bylo lepsze mimo ze tansze no prosze Cie....

Prowadzę sklep z częściami do samochodów.

sklep@czescidobmw.pl

www.czescidobmw.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Frank ale chyba jednak ta roznica w cenie nie byla spowodowana TYLKO wyposazeniem ale i dwunastka pod maska. Ile samochodow ma v12 pod maska? za to sie placi. Dlaczego 730 kosztuej chyba 330 000zł a 760 600 000 zł ?? tylko ze wzgledu na wyposazenie?

Prowadzę sklep z częściami do samochodów.

sklep@czescidobmw.pl

www.czescidobmw.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stones, wszystkio pieknie ale jeszcze musiałbys miec wykaz ceny tych wszystkich 200 000 740 tek ,zeby mowic,ze były tansze od 750 :D

Np E32 740 w 93 roku kosztowała 100 000 DM. Z wyposazeniem seryjnym.

750 kosztowała 134 000DM. A moja wiesz ile kosztowała ? 150 000 DM. A jeszcze pare opcji brakuje. Kupic 750 i dołozyc pare gadzetów wyszłoby taniej. Nie wszyscy cenią sobie szum V12. To raz. Dwa- wiele osób postrzegało M73 jako motryzacyjnego dinozaura- 60 koni z litra, 2 zawory na cylinder...Trzy - siodemka była kiedys postrzegana jak sportowa limuzyna....lekkosc prowadzenia lzejszej 740 oraz dzwiek bulgoczacej V8 pasował widac wiekszej ilosci ludzi i prosze nie mow, ze jak kogos było stac na 740 to nie miał pieniedzy na 750....sam wiesz ile kosztuje ubezpieczenie itp w niemczech za takie auto...

A E65 /E 66 nie mieszaj do jedego worka z E32/ E32 bo N73 to juz zupełnie inny silnik, nowoczesny, mocniejszy od nastepnej w kolei wersji ( w 2001 roku ) o ponad 100 koni...i sam wiesz dobrze,ze za moc sie zawsze płaci najwiecej . Wiec gdy roznice są marginalne - 14- 40 koni , to trudno wytłumaczyc klientowi ,ze dostaje za wieksza cene cos wiecej , tylko jakos tak moze tego nie odczuc....

 

P.S. I dlaczego w filmiku BMW - Ambush wybrano 740i Sport a nie 750i ? :D dlatego ,ze 740 jest taaaka wolna w porownaniu do 750 ? Czy,ze gorzej sie prowadzi ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stones, wszystkio pieknie ale jeszcze musiałbys miec wykaz ceny tych wszystkich 200 000 740 tek ,zeby mowic,ze były tansze od 750 :D

 

a Ty musialbys miec wykaz cen tych 25 000 sztuk 750, prawda?

Prowadzę sklep z częściami do samochodów.

sklep@czescidobmw.pl

www.czescidobmw.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sterowanego " game boyem " :lol:

to była swietna reklama dla tego modelu. Po liczbie sprzedanych sztuk widac ,ze jej potrzebował :wink:

 

a Ty musialbys miec wykaz cen tych 25 000 sztuk 750, prawda?

sam wiesz, ze dokupic do 750 juz sie nie da wiele :) poza tym opcje dla 750 były nawet tansze , niz dla innych modeli. Taki bonus dla klientów kupujacych topowy model :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TOPOWY MODEL. Okret flagowy BMW w latach 1993 - 2001. I to mowi wszystko. Frank to ten samochod Bonda w muzemum BMW jest plastikowa zabawka? Kurcze na zdjeciach wyglada jak prawdziwe e38 ...

 

A w "The Game" Micheal Douglas mial 740i nawet bez doppelverglasung.... kiepska reklama.... tak jakby chcieli udowodnic ze to taki pojazd dla ludu :wink: zartuje tylko

Prowadzę sklep z częściami do samochodów.

sklep@czescidobmw.pl

www.czescidobmw.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak czytam i czytam te wypociny i zauwazylem ze stones1 za wszelka cene chce udowodnic ze jakie to ma wspaniale auto :D

przestancie marudzic bo i tak Stones1 bedzie twierdzil ze ma najlepsze auto na swiecie,super igle a "zwykla 740" to jakies Tico dla ubogich,mega awaryjne itd...a 730 to odpowiednik 126p...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kornelu masz jakies omamy ?

 

nie wmawiaj mi jakis bzdur, nie zycze sobie tego. Gdybym napisal to co mi zarzucasz bylbym idiota.

 

W przeciwienstwie do niektorych z forumowiczow nie jestem fanem SWOJEGO samochodu. Podziwiam BMW. NIe BMW 750i o numerze rejestracyjnym.... co nie zmienia faktu iz jestem w pelni usatysfakcjonowany swoim samochodem i nie traktuje go przedmiotowo.

 

Czasem prowadze BMW 318i E36 dziewczyny mojego brata. Uwazam je ze swietny samochod.

 

 

To ze BMW 750i bylo topowym modelem produkowanym przez BMW w latach 1993 - 2001 jest FAKTEM. Jezeli ktos zaprzecza faktom, ma problem. Kliniczny najprawdopodobniej.

Prowadzę sklep z częściami do samochodów.

sklep@czescidobmw.pl

www.czescidobmw.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak czytam i czytam te wypociny i zauwazylem ze stones1 za wszelka cene chce udowodnic ze jakie to ma wspaniale auto :D

przestancie marudzic bo i tak Stones1 bedzie twierdzil ze ma najlepsze auto na swiecie,super igle a "zwykla 740" to jakies Tico dla ubogich,mega awaryjne itd...a 730 to odpowiednik 126p...

 

 

wypociny ?

 

ja po prostu mam gdzies co sadzisz o moim samochodzie. Chociazby dlatego nie przyklejam na klape oznaczenia modelu. Ja wiem co mam i mam to dla siebie nie dla Ciebie. Rowniez dlatego nie preferuje scigania sie by udowodnic komus ze nie mam 728 i dlatego nie mam embelmatu na klapie. Mam to gdzies.

Prowadzę sklep z częściami do samochodów.

sklep@czescidobmw.pl

www.czescidobmw.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.