Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Siemanko od dłuższego czasu odczuwam cholerny brak mocy do mniej więcej 2000tysi obrotów (turbo nastawnik przepływka wszystko jest ok ) problem wdg mnie tkwi w zaworze EGR.

Zauważyłem że po ograniczeniu go w bimmertools do wartości 0.7 w tym zakresie obrotów moc się zauważalnie podniosła ale i tak jest nędza. Za to jak jest but w podłodze to idzie jak szalona . Czytałem troche o zasadach jego działania i dziwi mnie jedno , w każdej teorii jego działania napisane jest że EGR na wolnych obrotach , na zimnym i przy małym obciążeniu silnika jest zamknięty. A u mnie wysterowanie pokazuje około 13-20% no w sensie ze nawet na wolnych jest otwarty. Za to podczas mocnego przyśpieszenia już się domyka. (i wtedy działa git) Jak jest u was ? Czy na wolnych obrotach zamyka się czy jest uchylony ?


edit Może nie tyle co do 2000tysi obrotów , raczej gdy jeżdze muskając pedał gazu lub nie wciskając go mocno bo jak wcisne mocno to jezdzi OK

Opublikowano

EGR możesz wyczyścić. To dość prosta operacja i potrafi zażegnać problem z zacinającym się zaworem tak, jak w moim przypadku. Od prawie 2 lat spokój.


Pytanie tylko, czy to na pewno EGR? Zrób mu porządną diagnostykę komputerową. W moim przypadku EGR się zacinał, sypał błędami, jednak auto jeździło normalnie.

ad®ian™
Opublikowano
Pod obciążeniem Egr się zamyka. Czyli na wolnych obrotach jest otwarty, jak depniesz to się zamknie po czym jak osiągnie założone obroty to znowu się otwiera. Tak to w dużym uproszczeniu działa.
Opublikowano
OK dzięki ale problem już rozwiązałem . EGR założyłem inny na podmiankę działał tak samo. Ściągnąłem kolektor aczkolwiek syfu w nim nie było .klapy wirowe eleganckie nastawnik OK. Winą okazał się ten przełącznik elektryczny który próżniowo steruje gruszką od bypass-u EGR. Niby tylko kwestia temperatury spalin ale na zimnym silniku odzyskał moc.
Opublikowano
Jednak nie , jak auto przestoi noc czy dwie pozniej po uruchomieniu działa tragicznie nie równo , szarpie , nie ma mocy tragiczna reakcja na gaz (egr działa ok ) . Ale jak się dogrzeje jest OK ?? ręce już opadają
Opublikowano
To weź go tymczasowo zaślep dla próby. Zrób podkładkę z blachy na łączeniu chłodnica spalin kolektor dolotowy. Wtedy ci spalin nie puści do kolektora. Zobaczysz czy lepiej jedzie.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wtryski sprawdzone ? Nawet w najprostszy sposób czyli w iście jakie są korekty ? Czepiłeś się tego egeru a to zapewne nie to ...
Krzysztof
Opublikowano
korekty są ok 0,50 +0.83 -0.41 + 0.26 robiłem tez przelewowy i po poltorej minuty menzurki byly napelnione praktycznie identycznie.Cisnienie na szynie rail też OK rzeczywiste jest zgodne z zadanym.Uzylem też jakiegoś specyfiku do czyszczenia wtrysków fueldat datacol podobno dobry ale zero reakcji. Ogólnie paliwowy zostawiłbym w spokoju. Zauważyłem jeszcze ze przy uchylonym EGR cisnienie doładowania się zmniejsza. Cisnienie doładowania trzyma sie zadanego tylko w sytuacji gdy EGR jest domkniety. Widzę tu pewną zależność z utrata mocy ale biorąc pod uwage że na drugim EGRze jest zachowanie jest identyczne tj otwiera sie na zimnym i wolnych obrotach śmiem twierdzić że problem nie leży w samym zaworze
Opublikowano
Teraz do braku mocy dołączył jeszcze błąd 285300 lambda Signal Voltage too high. Wymieniać sondę czy widzicie powiązanie?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kody usterek BMW


Informacje o usterkach


Opis kodu błędu

Błąd jest zgłaszany, jeśli nielinearyzowana wartość sygnału sondy lambda przekracza wartość graniczną podczas normalnej pracy sondy lambda przed katalizatorem.

Wartość graniczna: 3200 mV

Warunki kodów usterek

Ogólne warunki Do monitorowania muszą być aktywne następujące warunki wstępne:

- Kalibracja jest nieaktywna.

- Ogrzewanie sondy lambda jest aktywne.

- Napięcie sondy lambda może przekroczyć wartość graniczną przy zwiększonym ciśnieniu spalin. Dlatego przefiltrowane ciśnienie spalin w miejscu montażu sondy lambda musi znajdować się poniżej wartości granicznej.

Wartość graniczna: 1700 mbar

Napięcie jednostki sterującej: 9,5 V do 16 V.

Stan terminala


Warunki jazdy

Stan czasu usterki F

Usterka jest wprowadzana, jeśli jest obecna przez okres dłuższy niż następujący okres (czas odbicia): od 500 ms do 2000 ms (w zależności od wersji).

Plan serwisowy

1. Sprawdź połączenia przewodów i wtyczki

2. Sprawdź układ wydechowy pod kątem szczelności i uszkodzeń.

Jeśli poprzednie kontrole są OK:

Wymień czujnik tlenu przed katalizatorem.

Wpływ błędu

Żaden

Ostrzeżenia

Światła ostrzegawcze Lampka kontrolna awarii

Wiadomości Centrum sterowania Control

Uwagi serwisowe

W przypadku wymiany czujnika tlenu należy wykonać następującą funkcję serwisową: Usuń adaptacje, układ emisji spalin.

© 2021 - BMWFaultCodes

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.