Skocz do zawartości

MI3SZK0

Zarejestrowani
  • Postów

    24
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    BMW F10 520d

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia MI3SZK0

Praktykant

Praktykant (3/14)

1

Reputacja

  1. Problem rozwiązałem może komuś to pomoże temperatura otoczenia dla sterownika pobierana jest z przepływomierza.
  2. Siemanko , mam szybkie pytanie wyswietlacz w zegarach pokazuje temperature zewnetrzna w porządku 7*C z kolei patrząc przez bimmer tool sterownik widzi ta temperature juz znacznie za wysoką 31*C ( na zewnątrz było koło 7-8*C) . I teraz moje pytanie ma to jakiś wpływ na prace silnika ? Oba pomiary sa z tego samego cuzjnika ? Pozdrawiam
  3. OE trochę droga , jaki zamiennik sondy polecacie ? co myślicie o Boschu ?
  4. Teraz do braku mocy dołączył jeszcze błąd 285300 lambda Signal Voltage too high. Wymieniać sondę czy widzicie powiązanie?
  5. korekty są ok 0,50 +0.83 -0.41 + 0.26 robiłem tez przelewowy i po poltorej minuty menzurki byly napelnione praktycznie identycznie.Cisnienie na szynie rail też OK rzeczywiste jest zgodne z zadanym.Uzylem też jakiegoś specyfiku do czyszczenia wtrysków fueldat datacol podobno dobry ale zero reakcji. Ogólnie paliwowy zostawiłbym w spokoju. Zauważyłem jeszcze ze przy uchylonym EGR cisnienie doładowania się zmniejsza. Cisnienie doładowania trzyma sie zadanego tylko w sytuacji gdy EGR jest domkniety. Widzę tu pewną zależność z utrata mocy ale biorąc pod uwage że na drugim EGRze jest zachowanie jest identyczne tj otwiera sie na zimnym i wolnych obrotach śmiem twierdzić że problem nie leży w samym zaworze
  6. Ogarnę jakaś zaślepkę i dam info
  7. Jednak nie , jak auto przestoi noc czy dwie pozniej po uruchomieniu działa tragicznie nie równo , szarpie , nie ma mocy tragiczna reakcja na gaz (egr działa ok ) . Ale jak się dogrzeje jest OK ?? ręce już opadają
  8. OK dzięki ale problem już rozwiązałem . EGR założyłem inny na podmiankę działał tak samo. Ściągnąłem kolektor aczkolwiek syfu w nim nie było .klapy wirowe eleganckie nastawnik OK. Winą okazał się ten przełącznik elektryczny który próżniowo steruje gruszką od bypass-u EGR. Niby tylko kwestia temperatury spalin ale na zimnym silniku odzyskał moc.
  9. Siemanko od dłuższego czasu odczuwam cholerny brak mocy do mniej więcej 2000tysi obrotów (turbo nastawnik przepływka wszystko jest ok ) problem wdg mnie tkwi w zaworze EGR. Zauważyłem że po ograniczeniu go w bimmertools do wartości 0.7 w tym zakresie obrotów moc się zauważalnie podniosła ale i tak jest nędza. Za to jak jest but w podłodze to idzie jak szalona . Czytałem troche o zasadach jego działania i dziwi mnie jedno , w każdej teorii jego działania napisane jest że EGR na wolnych obrotach , na zimnym i przy małym obciążeniu silnika jest zamknięty. A u mnie wysterowanie pokazuje około 13-20% no w sensie ze nawet na wolnych jest otwarty. Za to podczas mocnego przyśpieszenia już się domyka. (i wtedy działa git) Jak jest u was ? Czy na wolnych obrotach zamyka się czy jest uchylony ? edit Może nie tyle co do 2000tysi obrotów , raczej gdy jeżdze muskając pedał gazu lub nie wciskając go mocno bo jak wcisne mocno to jezdzi OK
  10. Ty no ciśnienie atmosferyczne to zmienne jest :D tam nie szukaj problemu na zewnątrz możesz czuć bo z wydechu wylatują jak pod wiatr to idą w twoja stronę jak w środku nie czujesz to git . Przeciwciśnienie jest OK zostaw juz ten temat i jezdzij . Jak odpalając auto z rana na zimnym nie czujesz spalin to wszystko jest w porządku
  11. Najlepiej oryginał . ale jak byś chciał to normalny wąż gumowy do benzyny czy oleju fi 7mm pasuje bardzo dobrze metr koło 20PLN i nie nie spali się podczas wypalania dpf-a w nim takich temperatur nie ma
  12. No nie jest dobrze bo jak ma nieszczelność na opasce to wskazanie przeciwciśnienia jest grubo zaniżone.
  13. Na różnicę rzędu 4mbar można przymknąć oko (to wynik wyliczony z 4 różnych czujników więc kazdy moze miec minimalny margines błedu).Z resztą jak zresetowałeś adaptacje to ten wynik lekko jeszcze może ulec zmianie kilkadziesiąt kilometrów mu zajmie zanim wyuczy sie nowych wskazań . Sprawdż czy dokręcił ją do końca z jakiegoś powodu niektórzy mechanicy skręcają je dość lekko np mała grzechotką a te nacięcia po wewnetrznej stronie są po to aby zagieła sie na tych przylgniach.Powinna zejsc się praktycznie do końca wtedy ładnie dociska do siebie te przylgnie i o przeciw ciśnieniu możemy mówić dopiero wtedy gdy tam będzie szczelnie inaczej część ucieka jeszcze przed dpfem. Tam nie ma gdzie być innej nieszczelności na łączniku elastycznym gdyby była to byś nie czuł , na EGR-ze z dupy by się nagle nie pojawiła ,a tu akurat ingerowali w te okolice
  14. Jak masz na biegu jałowym wskazanie minusowe to raczej stukanie nie pomogło
  15. można i z allegro jak do Cb przyjdzie sprawdz czy numer kat zgadza się z twoim zamówieniem i obowiązkowo czy jest hermetycznie zapakowany i nie otwierany. Jak bedziesz wymieniał opaske i uszczelke zwróć uwage na uszczelke ma takie małe metalowe cuśki ktore centrują ją na turbinie sa deklikatne łatwo podwinąć a wtedy nie przylgnie dobrze i bedzie przedmuch. całość idzie zrobić od góry nie wchodząc pod auto wystarczy ze poluzujesz śrube od dpf (ta z góry od grodzi silnika) i dasz rade cofnąc go o 3-4 centymetry tyle wystarczy aby to załatwić. Koniecznie upewnij się że przylgnie ladnie do siebie przylegają i ze obejma przylega do nich na całej średnicy łatwo to zjebac . Ściągając starą opaske zaopatrz się w mocny śrubokręt łatwo nie zejdzie .
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.