Skocz do zawartości

Intelligent Safety - system wykrywania/zapobiegania kolizji


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć wszystkim


Czy nie macie wrażenia, że ostatnio system wykrywania/zapobiegania kolizji (chyba cały pakiet tych funkcji nazywa sie Inteligentne bezpieczeństwo - Intelligent Safety) stał się bardziej czuły ? Nie zmieniło się coś ?

Dotychczas system ten bardzo rzadko się aktywował i tylko w sposób informujący (mały czerwony samochód na desce rozdzielczej) o konieczności hamowania. Niestety od około tygodnia (możne ciut więcej nie wiem) system jest bardzo czuły. Wcześnie się aktywuje i nawet w tym stopniu, że 2 razy sam hamował. To się nigdy wcześniej nie zdarzało. Dodam, że nie zmieniałem nic w funkcjach jak chodzi o czułość/odległość wykrywania/informowania.


Pozdrawiam Michał.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

U mnie dziś po lekkiej prowokacji (akurat zauważyłem wcześniej czerwoną ikonę samochodu między zegarami, więc założyłem, że ten model akurat wykrywa) aktywował się system przy szybszym podjechaniu na światłach.

Ale ja mam go ustawionego w najbardziej czułym trybie. Wcześniej jakby system nie istniał. Do auta z przodu spory dystans został, ale nie powiedział bym, że mnie hamowanie wyrwało z fotela.


Z Line Assist na autostradzie korzystam w najbardziej czułym trybie, a i tak w mojej opinii działa gorzej jak w poprzednim aucie. Tzn. bardziej nerwowo i mniej płynnie. Odbija się od linii, zamiast trzymać równy dystans pomiędzy liniami. Na drogi krajowe musi być już przestawiony w tryb czułości średni.

Opublikowano

U mnie front assist, tez nieraz zareaguje przy szybkim podjezdzaniu do pojazdu, a line assist najlepiej działa w trybie wyłączonym. Nie trawie tego rozwiązania w żadnej marce.

Ps: Wiecie, czy da się wyłączyć line assist, na stałe? Teraz musze robić to przy każdym odpaleniu pojazdu.

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Cześć, od tygodnia użytkuje nową 1 i właśnie mam z tym problem ale odwrotny. System jakby nie istniał, nie ostrzega przed niczym. Zastanawiam się czy to jest w porządku. Może powinienem zgłosić prośbę o rekalibracje systemu?

Jak to u was działa?

Opublikowano
Cześć, od tygodnia użytkuje nową 1 i właśnie mam z tym problem ale odwrotny. System jakby nie istniał, nie ostrzega przed niczym. Zastanawiam się czy to jest w porządku. Może powinienem zgłosić prośbę o rekalibracje systemu?

Jak to u was działa?

Jak jeździsz normalnie na co dzień to system nie powinien się włączy ani razu. Mnie się normalnie czasem załączy jak np. ktoś mi tuż przed maskę wyjedzie lub się zagapię przed światłami jak się na czerwone zmienia i inni przede mną mocniej hamują.

Miałem w sumie krótki okres jak system był jakiś nadpobudliwy, potem wrócił do normy i już od jakiegoś czasu go nie widziałem aktywnego.


Za to mogę potwierdzić że działa inny system ostrzegający o zmęczeniu za kierownicą :) , ale to chyba nie temat o tym :)

Opublikowano
Wcześniej mialem golfa, tam system bardzo wczesnie działał. Podczas każdej jazdy dawa sygnał. Stąd moje zdziwienie :) ale chyba tak to działał w bmw
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

A ten system sam zatrzyma mi samochód (przy małej prędkości)?

Właśnie zauważyłem ze na przednim rogu mam rysy i nie wiem czy to ja czy ktoś mi zarysowal.

Bo jeśli się zatrzymuje tzn. ze ktoś :> Ja nic nie czułem, wiec właśnie nie wiem, a nie mam jak przetestować teraz bo nie mam kartonu żadnego.

  • 2 lata później...
Opublikowano
2 godziny temu, stratos37 napisał(a):

Na jakiej zasadzie działa system zmęczenia kierowcy?

Przez pierwsze 15min jazdy samochód bada w jaki sposób zachowujesz się w aucie - jak masz ustawioną klimę, radio, z jaką siłą kręcisz kierownicą, itd., i to jest brane jako "wzornik". Jeśli od tego wzoru zaczynasz odstawać to wtedy wyrzuca Ci propozycję przerwy w jeździe. Jak jest jeszcze kamera skierowana na kierowcę to bada ruch gałek ocznych i całej głowy.

  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano (edytowane)

Wracając do systemu safety, u mnie zaświeci się na czerwono duży symbol samochodu, lub człowieka - ale nie przyhamuje.

Edytowane przez Scott37
Opublikowano
W dniu 31.01.2025 o 14:50, Scott37 napisał(a):

Wracając do systemu safety, u mnie zaświeci się na czerwono duży symbol samochodu, lub człowieka - ale nie przyhamuje.

wyświetlany symbol jest informacyjny - możliwe, że masz ustawione "wczesne" wykrywanie.
jeśli odległość będzie się zmniejszać, wówczas dochodzą sygnały dźwiękowe i cała deska zrobi Ci się czerwona 😉 a system zacznie hamować (nie sprawdzałem czy wyhamuje sam do zera - wole nie sprawdzać 😛

BMW THE1 F40 120d - M Sport, Skyscraper Grey (2022)

Odebrany! https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=229&t=395918

icon1.png

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Odgrzeję trochę temat. U mnie informacja o przekroczeniu prędkości (zdaje się asystent prędkości się to nazywa) działa kompletnie w bezużyteczny sposób, a mianowicie przy ruszaniu już pojawiał się komunikat, że prędkość przekroczona.

Asystent pasa ruchu, to u mnie kwestia przyzwyczajenia, raczej nie "odbijał" póki co na pierwotny pas, ale kierownica drży przy zmianie - finalnie wyłączyłam.

W najbliższych tygodniach trochę dłuższe traski to się poobserwuję jeszcze.

Póki co w cyklu miejskim jest dobrze, też przyznam, że się zastanawiałam, czy np. jak mi ktoś wbiegnie przed maskę czy się zatrzyma, ale podobnie jak koledzy wierzę, że tak - póki co wolę sama nie sprawdzać 🙂

Tak przy okazji, czy to nie jest też tak, że zależy czy jest KAFAS (czy jakoś tak) zamontowany, bo chyba nie każdy model (ja mam niestety ten najprostszy, że jest PDC przy cofaniu, a na przód to mogę ręcznie włączyć asystenta, ale po nabraniu prędkości wyłącza się z automatu) ma te wszystkie wypasione czujniki, dobrze mówię?

 

Opublikowano
10 godzin temu, Nawrocona_Frelka napisał(a):

Odgrzeję trochę temat. U mnie informacja o przekroczeniu prędkości (zdaje się asystent prędkości się to nazywa) działa kompletnie w bezużyteczny sposób, a mianowicie przy ruszaniu już pojawiał się komunikat, że prędkość przekroczona.

Ja osobiście wyłączyłem tą funkcje - dla mnie bezużyteczna; i zgodzę się z tym, że jak raz się przekroczy to cały czas wisiał u mnie komunikat o przekroczeniu.

 

10 godzin temu, Nawrocona_Frelka napisał(a):

Asystent pasa ruchu, to u mnie kwestia przyzwyczajenia, raczej nie "odbijał" póki co na pierwotny pas, ale kierownica drży przy zmianie - finalnie wyłączyłam.

W najbliższych tygodniach trochę dłuższe traski to się poobserwuję jeszcze.

Dla mnie asystent jest ok - ale zauważyłem (przynajmniej u mnie), że powrót na pierwotny pas zależy trochę od prędkości i może od typu drogi (hm?).
Mam ustawione na ostrzeganie wczesne - więc jeśli system się uaktywni (>70km/h) to poinformuje mnie o tym, że trzeba wrócić lub sam trochę skoryguje.
Natomiast   na autostradach (>110km/h) jest dla mnie zbawieniem, bo mnie nie wypuści z pasa tylko już przy lekkim najechaniu koryguje tor jazdy, żebym wrócił na swój.
(PS. Jeździłem w ub roku nowymi Renault Maegan i czymś jeszcze - na autostradzie (120km/h) jak samochód był w połowie na innym pasie, to dopiero wtedy system rozpoznał, że jadę chyba źle - więc po tym mini-teście uważam, że BMW dobrze ogarnęło ten system)

 

10 godzin temu, Nawrocona_Frelka napisał(a):

Póki co w cyklu miejskim jest dobrze, też przyznam, że się zastanawiałam, czy np. jak mi ktoś wbiegnie przed maskę czy się zatrzyma, ale podobnie jak koledzy wierzę, że tak - póki co wolę sama nie sprawdzać 🙂

Tak przy okazji, czy to nie jest też tak, że zależy czy jest KAFAS (czy jakoś tak) zamontowany, bo chyba nie każdy model (ja mam niestety ten najprostszy, że jest PDC przy cofaniu, a na przód to mogę ręcznie włączyć asystenta, ale po nabraniu prędkości wyłącza się z automatu) ma te wszystkie wypasione czujniki, dobrze mówię?

Powinien zadziałać, ale raczej nigdy bym sam nie czekał na to że samochód sam zareaguje, bo jednak to kierowca odpowiada za to co zrobi (a tu czasem czujnik brudny, kamera brudna, coś źle rozpozna).
Mi system rozpoznania samochodu/ludzi działa. Wiele razy się uaktywnił zwłaszcza, jak ktoś mi wyjechał, albo nagle zaczął hamować - oczywiście tutaj też mam ustawione tryb wczesny - żeby mieć podgląd, że coś może się wydarzyć już ciut wcześniej, i tak żebym mógł sam kontrolować sytuację. Ale jeśli będzie tego wymagać to tablice przed kierowcą zrobią się całe czerwone i samochód zacznie sam hamować.
Raz wieczorem samochód rozpoznał mi człowieka na polnej drodze, raczej był to błąd, bo nikogo na poboczu nie widziałem - ale sam zacząłem hamować dla bezpieczeństwa (nie wiem, może ktoś siedział w krzakach? albo jakieś większe zwierzę?)

KAFAS chyba jest standardem jeśli ma się zegary w pełni cyfrowe - ale mogę się mylić.
Jeśli jest opcja 5AS* to już powinien być w standardzie, tam samo już z headup'em
*rozpoznawanie znaków, trzymani samochodu w liniach, i sprawdzenie boczne (komunikaty w lusterkach)

BMW THE1 F40 120d - M Sport, Skyscraper Grey (2022)

Odebrany! https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=229&t=395918

icon1.png

Opublikowano

Ja tam mam powyłączane wszystkie te systemy, bo dla mnie one kijowo działają. Asystent pasa nie wytrzymał u mnie tygodnia - i mi się nie podobał i żonie 😉 

Opublikowano (edytowane)

Czy może Koledzy ćwiczyli temat trybów ostrzegania na desce rozdzielczej / hamowania auta w sytuacji wtargnięcia pieszego na jezdnię, ewentualnie hamowania przed poprzedzającym autem.
Interesuje mnie tryb wczesnego i standardowego działania systemu.

Co byłoby lepsze pozostawić w ustawieniach?

Edytowane przez stratos37
Opublikowano
46 minut temu, stratos37 napisał(a):

Czy może Koledzy ćwiczyli temat trybów ostrzegania na desce rozdzielczej / hamowania auta w sytuacji wtargnięcia pieszego na jezdnię, ewentualnie hamowania przed poprzedzającym autem.
Interesuje mnie tryb wczesnego i standardowego działania systemu.

Co byłoby lepsze pozostawić w ustawieniach?

Ja osobiście mam ustawiony tryb wczesny - jedyny "problem" podczas użytkowania, to może być to, że widzisz ikonkę na desce dużo wcześniej. Dla mnie to jest forma informacji, że w razie raczego będzie wymagało to mojej większej uwagi.

Oczywiste jest to, że jak odległość będzie "niebezpieczna" dla komputera to deska zrobi się cała czerwona i zacznie się pikanie, a gdy system stwierdzi, że jest już za blisko rozpocznie się wspomaganie hamowania. 

ilu użytkowników tyle opinii pewnie będzie - ja pozostaje przy ustawieniach wczesnych, dla własnego komfortu - bo kultura jazdy na PL drogach zostawia wiele do życzenia ... 

BMW THE1 F40 120d - M Sport, Skyscraper Grey (2022)

Odebrany! https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=229&t=395918

icon1.png

Opublikowano

ja mam ustawione wcześnie, kilka doslownie falszywych alarmow na przebiegu 240 tys km. kilka razy system mnie uratowal w porę. mam wlaczonych wszystkich asystentow i to na trybie wczesnym, mocnym itp

  • Lubię to 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.