Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Pacjent x5 F15 3,5i xdrive.Fabrycznie 306 km, podniesione i sprawdzone na hamowni 333 km przez poprzedniego właściciela. 83 000 km.

Zawieszenie tył pneumatyczne,przód nie.

Na równej drodze przy prędkości 140-150 wibracje najbardziej wyczuwalne, i powyżej tych prędkości np. 180-200. Jak oprę lewą nogę o drzwi ,prawą o tunel wyczuwam wibracje auta. Oparcie fotela pasażera też lekko drży. Z tyłu prawdopodobnie ,też są bo,kiedy rzucę kurtkę na tylne siedzenie to sprzączki w kurtce brzęczą.

Nie jest to jakieś mocne drżenie ,ale zakłuca komfort jazdy. Jakby koła były niewyważone... w kierownicy wibracji/drżenia nie ma. Tylko karoseria.


Auto kupiłem w 2020 ,zrobiłem przegląd przedzakupowy w BMW ASO, stwierdzili ,że sworznie wahaczy dolnych do wymiany, i tuleja w lewym poprzecznym,bo mają luzy.

1. Wymieniłem oba całe wahacze dolne i oba wahacze skośne,auto sztywniej się prowadzi przy wyższych prędkościach,ale drżenie nie ustało.

2.Koła 20" Przy zakupie były założone jakieś w miarę nowe zimowe opony Sailuny bez runflat, wyważyłem w dobrym serwisie, nic nie pomogło, wywaliłem opony i kupiłem całe koła zimowe oryginalne BMW 19" z oponami runflat Continental- nie pomogło. Jeszcze sprawdzę na 20" letnich ,ale opony/felgi wykluczam. (felgi 20" proste, 19" nowe proste).

Co dalej?

Czy miał ktoś ten sam problem? Może ktoś podpowie zanim powymieniam całe zawieszenie?

Ewentualnie ktoś z Warszawy/okolic serwis może pomóc lub kogoś polecić?

Zamierzam podnieść auto do góry,postawić na "kołki" pod zawieszenie,żeby było pod obciążeniem i rozpędzić do 140/km, zobaczę jak wyglądają półosie.

Opublikowano

zanim rozbierzesz całe zawieszenie - jedź do tego samego serwisu gdzie wyważali niech to zrobią jeszcze raz może ciężarek się odkleił - miałem tak we wcześniejszym samochodzie


w skodzie kupiłem nowy komplet opon "goodyeara" i też zauważyłem że przy 150 występuję dziwne drżenie

reasumując bardziej był szukał przyczyny w oponach felgach niż zawieszaniu

Opublikowano

Dorzuciłbym do listy kontrolnej:

- jeśli nie było to test na różnych nawierzchniach

- sprawdzenie komputerem czy nie ma błędów

- dynamiczne wyważenie kół

- kontrola bicia na piastach, tarczach

- geometria

- kontrola wału, łącznika wału

Opublikowano

Było wszystko oprócz:

- kontrola bicia na piastach, tarczach

- kontrola wału, łącznika wału.


W przyszłym tygodniu zmieniam na letnie koła 21", zobaczę poraz ostatni na innych kołach i zabieram się za dalsze poszukiwania.

Dzięki za podpowiedź :)

Opublikowano
U mnie zauważam coś podobnego. Nie są to co prawda duże wibracje ale raczej lekkie drgania jakby na nawierzchni drogi była lekko nierówna. Jutro wrzucam letnie gumy 21 i zobaczę jak będzie. Może jestem przewrażliwiony ale po tym aucie raczej spodziewam się dużego komfortu podróżowania.
  • 3 lata później...
Opublikowano (edytowane)

Ja tylko od siebie dodam,że ostatnio miałem wibracje przy 130-140 km/h,a przyczyną były w moim wypadku dwie krzywe felgi po stronie pasażera ( 19" na Pirelli Scorpionach). Dopiero ich prostowanie rozwiązało problem. Jak widać, ta strona dostaje dużo bardziej po tyłku na naszych pięknych drogach ;].

Edytowane przez G0rdon
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
W dniu 3.03.2021 o 20:38, Piotr P. napisał(a):

Witam,

Pacjent x5 F15 3,5i xdrive.Fabrycznie 306 km, podniesione i sprawdzone na hamowni 333 km przez poprzedniego właściciela. 83 000 km.

Zawieszenie tył pneumatyczne,przód nie.

Na równej drodze przy prędkości 140-150 wibracje najbardziej wyczuwalne, i powyżej tych prędkości np. 180-200. Jak oprę lewą nogę o drzwi ,prawą o tunel wyczuwam wibracje auta. Oparcie fotela pasażera też lekko drży. Z tyłu prawdopodobnie ,też są bo,kiedy rzucę kurtkę na tylne siedzenie to sprzączki w kurtce brzęczą.

Nie jest to jakieś mocne drżenie ,ale zakłuca komfort jazdy. Jakby koła były niewyważone... w kierownicy wibracji/drżenia nie ma. Tylko karoseria.

 

Auto kupiłem w 2020 ,zrobiłem przegląd przedzakupowy w BMW ASO, stwierdzili ,że sworznie wahaczy dolnych do wymiany, i tuleja w lewym poprzecznym,bo mają luzy.

1. Wymieniłem oba całe wahacze dolne i oba wahacze skośne,auto sztywniej się prowadzi przy wyższych prędkościach,ale drżenie nie ustało.

2.Koła 20" Przy zakupie były założone jakieś w miarę nowe zimowe opony Sailuny bez runflat, wyważyłem w dobrym serwisie, nic nie pomogło, wywaliłem opony i kupiłem całe koła zimowe oryginalne BMW 19" z oponami runflat Continental- nie pomogło. Jeszcze sprawdzę na 20" letnich ,ale opony/felgi wykluczam. (felgi 20" proste, 19" nowe proste).

Co dalej?

Czy miał ktoś ten sam problem? Może ktoś podpowie zanim powymieniam całe zawieszenie?

Ewentualnie ktoś z Warszawy/okolic serwis może pomóc lub kogoś polecić?

Zamierzam podnieść auto do góry,postawić na "kołki" pod zawieszenie,żeby było pod obciążeniem i rozpędzić do 140/km, zobaczę jak wyglądają półosie.

Rozwiązałes problem ??

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.