Skocz do zawartości

2010 E90 335i N55 Deep Sea Blue


mg123

Rekomendowane odpowiedzi

yMz4kkO.jpg


Postaram się w tym wątku dokumentować moje zmagania ze sprowadzonym ze stanów 335i. Początek nie był najprzyjemniejszy, bo auto pomimo małego uszkodzenia, niskiego przebiegu 109kkm, przyjechało mocno zaniedbane. Wszystko co było robione w stanach, czy blacharsko, czy mechanicznie, było robione byle jak, sam sposób transportu auta ze stanów też zrobił swoje - wszystkie osłony podwozia połamane, zderzak porysowany itp. Generalnie jak auto do mnie przyjechało, to momentalnie uświadomiłem sobie że koszty i finansowe i czasowe, doprowadzenia tego auto do naprawdę ładnego stanu, będą ogromne. Jestem teraz pewien że drugi raz na pewno bym się na taki rarytas nie skusił, no ale trudno. Trochę zatęskniłem za moim poprzednim 330i https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=305642 które miałem 5 lat i doprowadziłem je naprawdę do idealnego stanu, ale trudno wtopiło się, trzeba jakoś sytuację ogarnąć.


Na pewno osładzające sytuację jest wyposażenie samochodu, w którym z fabryki brakuje naprawdę niewiele do pełnej opcji a i w planach mam uzupełnienie wszystkich braków jak np m-pakiet, co widać na zdjęciach poniżej.


Lista wyposażenia fabrycznego:


Colour Tiefsee-blau metallic (A76)

Upholstery Leather "Dakota"/beige (LCB4)


S704 M Sports suspension

S4AB Fine wood trim burr walnut

S459 Seat adjustment, electric, with memory

S488 Lumbar support, driver and passenger

S481 Sports seat

S415 Sun-blind, rear

S430 Interior/outside mirror with auto dip

S403 Glass roof, electrical

S4NA Interior mirror with digital compass

S465 Through-loading system

S431 Interior mirror with automatic-dip

S417 Roller sun visor, rear door

S497 Centre armrest, rear

S494 Seat heating driver/passenger

S6UH Traffic Information

S688 Harman/Kardon surround sound system

S6FL USB/audio interface

S620 Voice control

S639 Preparation f mobile phone cpl. USA/CDN

S645 BMW US Radio

S609 Navigation system Professional

S697 Area-Code 1 for DVD

S6AB Control, Teleservices

S655 Satellite tuner

S6NF Music interface for Smartphone

S615 Extended BMW Online Information

S6AA BMW TeleServices

S5AC High-beam assistant

S508 Park Distance Control (PDC)

S534 Automatic air conditioning

S524 Adaptive Headlights

S563 Light package

S5DS Emergency release, luggage compartment

S521 Rain sensor

S570 Reinforced power supply

S520 Fog lights

S522 Xenon Light

S541 Active cruise control

S502 Headlight cleaning system

S2VB Tyre pressure display

S2XA Sport leather st. wheel w/ shift paddles

S249 Multifunction f steering wheel

S2S2 BMW LA wheel star spoke 287

S205 Automatic transmission

S248 Steering wheel heater

S217 Active steering

S823 Hot-climate version

S8S4 Decoding, variable light distribution

S8SP Control unit COP

S302 Alarm system

S876 Radio frequency 315 MHz

S850 Dummy-SALAPA

S319 Integrated universal remote control

S845 Acoustic fasten seat belt reminder

S322 Comfort access

S8SC Telematics access request,country-spec.

S840 High speed synchronisation

S853 Language version, English

S760 High gloss shadow line

S925 Dummy-SALAPA

S992 Control of number-plate attachment


Aby auto doprowadzić do ładnego stanu blacharsko lakierniczego, należało wymienić lewy tylny błotnik, polakierować go i nadkole, dodatkowo polakierować tylną klapę oraz prawy błotnik, który został marnie polakierowany w stanach do tego stopnia ze były zacieki. Ponadto wymieniłem wszystkie drzwi, przednie błotniki i maskę na elementy z jednego samochodu w fabrycznym lakierze oraz polakierowałem oba zderzaki i listwy progowe z M-Pakietu. Koszt straszny, ale przynajmniej teraz to dobrze wygląda.


Wymienione też zostały uszczelki przedniej i tylnej szyby oraz kompletne tylne lampy. Zostało niestety mnóstwo drobiazgów związanych z dołożeniem M-Pakietu, co teraz kompletuję. Z ciekawostek, M-Pakiet nie był fabrycznie dostępny w tym kolorze lakieru.


wW9d6fj.jpg

VzHyx0H.jpg

6U32xtW.jpg

ZU2ROtC.jpg

0SAESgD.jpg

F3B5wdV.jpg

NjetNVo.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super temat!

Sam na poważnie zastanawiam się, czy nie kupić w USA e90 335xiA i poprzekładać ze swojego wszystkie graty i potem go sprzedać. Trochę ostudziłeś moje zapały. Lubię grzebać, co widać po moim wątku, ale tyle czasu po raz drugi nie chce mi się tracić :)

Napisz mi, bo wymieniałeś drzwi, jak je prawidłowo poustawiałeś? Masz jakiś patent ? Muszę u siebie to koniecznie zrobić...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No mnie to auto wyszło tyle co bym zapłacił za kolekcjonerski stan z Japonii. Niestety jestem zdania że każdy swoje chwali i mało kto przyzna że jego auto z USA ma skazy. To wszystko jest też relatywne, to co dla jednego będzie stanem idealnym, dla innego będzie śmietnikiem, ja niestety za punkt odniesienia mam swoje 330i które pomimo dwa razy większego przebiegu i 5 lat więcej, było w lepszym stanie, ale cały czas mam nadzieję że to sobie odpicuję.


Dzisiaj przy pierwszym przyspieszeniu do końca, wyleciał check i 5 różnych błędów o missfire, czyli widać jak w każdym 335i będzie co robić:)


Co do drzwi to nigdy nie regulowałem zawiasów i zawsze wszystkie szczeliny spasowywały się poprawnie, jedyna regulacja jakiej używałem to na ryglu zamka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Aby auto doprowadzić do ładnego stanu blacharsko lakierniczego, należało wymienić lewy tylny błotnik, polakierować go i nadkole, dodatkowo polakierować tylną klapę oraz prawy błotnik, który został marnie polakierowany w stanach do tego stopnia ze były zacieki. Ponadto wymieniłem wszystkie drzwi, przednie błotniki i maskę na elementy z jednego samochodu w fabrycznym lakierze oraz polakierowałem oba zderzaki i listwy progowe z M-Pakietu. Koszt straszny, ale przynajmniej teraz to dobrze

 

Chodziło mi o to, po wymianie musiałeś je przecież jakoś ustawić na śrubach :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Dobrze że napisałeś jak to może wyglądać przy aucie z USA. Mimo wszystko gratuluję zakupu auta w bardzo fajnym kolorze który świetnie pasuje do sedana.
3A0jS9b.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam jeszcze przeglądu. Ostatnio jeździłem jaguarem xf 3.0d 275 Km i 600 Nm, który ma sekundę więcej do setki i tutaj wydaje się szybciej pomimo mniejszego momentu, ale raz tylko przycisnąłem do odcinki i od razu check engine.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Oj, to rzeczywiście trochę musiałeś włożyć pieniędzy, aby auto doprowadzić do stanu, jaki ci odpowiada, czytając, ile miałeś roboty.

Plus , że piszesz szczerze.

Drugi plus: fantastyczny silnik, kolor i wyposażenie i to osładza trochę wydatki :wink:

Benzyna zamiast krwi...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ciągle nie rozumiem po co kupować w USA bmw bez mpaka i odrazu go dokładać skoro takich sedanów 335i jest tam do wyboru do koloru (dosłownie) - kolor i wyposażenie można sobie wybierać, jeśli ma się choćby odrobinę cierpliwości. I napewno taniej wyjdzie dołożyć te kilkaset USD do różnic w cenach między mpack a bez mpack niż to potem wszystko dokładać .Carfax miała "czysty" z ciekawości spytam , tylko ostatnia szkoda ?
Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wertowałem aukcje przez kilka miesięcy i były praktycznie same mocno uszkodzone albo słabo wyposażone auta niestety. Była jeszcze mała szkoda w 2013 roku. Nigdy żadna poduszka nie została wystrzelona. Ale wszystkie naprawy które były robione w stanach i ta blacharska i te mechaniczne strasznie słabo wykonane.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ty Karol jesteś? Chyba coś tam na fejsie gadaliśmy:) Czy fajnie działam to nie wiem, póki co grzebię się w kupię i próbuje ogarnąć całe podwozie. Potem będą mody.

 

Tak Karol ;) jakbyś potrzebował pomocy z czymś to pisz śmiało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomalowałem dzwony tarcz hamulcowych, jako że na aucie są praktycznie nowe tarcze OEM, bez wyczuwalnego bicia, ale niestety z powodu pół rocznego postoju w stanach zardzewiały i wyglądały nieestetycznie.


Przed:

xytQZIH.jpg


W trakcie:

dT0dIwG.jpg


Po:

Y1KRrOV.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem też wszystkie przednie wahacze i łączniki stabilizatora. Wahacze górne TRW z M3, dolne zwykłe z E90 od Lemfordera bo nie mogłem się przekonać do zbyt dużego przedniego camberu. Łączniki kupiłem tanie i sprawdzone polskie JGR. Jedyny minus względem ori, to żeby pamiętać o mniejszym momencie dokręcenia 30-35 Nm o którym piszą gdzieś głęboko w uwagach do aukcji, przez co jeden łącznik uszkodziłem i musiałem 3 godziny piłować śrubę no i zamawiać nowy. Ogólnie cała robota poszła lżej niż myślałem, ujawniła się jedna z nielicznych zalet aut z USA, śruby nie były skorodowane i bardzo łatwo się odkręcały.


Ori górne ws m3:

eYMWVjl.jpg


Zmontowane zawieszenie:

ULuKeUx.jpg


Dokręcanie do 165 Nm, poszło łatwiej niż myślałem, da się fizycznie zaprzeć o tarczę zacisk, tak aby cały ten moment nie oparł się o drążki kierownicze i maglownicę.

TPrSMGF.jpg


Na koniec smaczek, jakby ktoś twierdził że transportowanie samochodów ze stanów widlakami nie przypomina transportu złomu na wysypisku, tak wyglądają dolne wahacze po takowym profesjonalnym transporcie. Jak widać są mocno porysowane i wyraźnie wygięte i prawdę powiedziawszy, mając na uwadze że to delikatne aluminium, to bałbym się na takim gównie jeździć:


Db56sw3.jpg

LUqBeZF.jpg

VdT7eYN.jpg

cuSmL8V.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Warto też pomalować ten wklęsły element piasty który bardzo rdzewieje. Może nie widać tego z zewnątrz ale później lepszy humor przy zmianie kół a pracy mało :)


Co do dolnego wahacza to jest to zdecydowanie najbardziej poharatany przy transporcie wahacz jaki widziałem. Niestety uszkodzenia przy transporcie trzeba brać pod uwagę przy sprowadzaniu auta.

3A0jS9b.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi były potrzebne końcówki ze szczotką drucianą do wkrętarki, papier ścierny żeby wyczyścić zakamarki. Wyczyściłem kilkukrotnie benzyną ekstrakcyjną i dałem trzy warstwy k2 do zacisków srebrny. Kolor jest wyraźnie inny niż w nowych tarczach ale wygląda okej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.