Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Mam problem z temperatura. Mam dwa nowe termostaty i dodatkowy założony na wężu od wymiennika ciepła. Po przejechaniu ok 35 km przy temperaturze 0 stopni auto dochodzi mniej więcej 78-83. Przy tej temperaturze waż idący od głównego termostatu do chłodnicy jest zimny. Postanowiłem ba postoju podgrzać jej temperaturę i udało się osiągnąć 88-90 przy trzymaniu auta na 3tys obrotów. Myślałem ze się udało, wsiadłem przyjechałem się kawałek i temperatura na komputerze 85.... wróciłem na ogród i waż od głównego termostatu znowu zimny/letni. Dodam tylko ze mając np temperaturę ok 85 i gwałtownie przyspieszając temperatura potrafi spaść do 78 i znowu wróci do 85.

Opublikowano
Ciekawe ze tak ma być u mnie trzyma 90 cały czas od nagrzaniu. Nagrzewa się gdzies do 14km max , może być na polu -20 i jadąc autostrada mam 90. Więc coś jest nie tak anie tak ma być. Ma trzymać temperaturę 90
Opublikowano

Nie ma opcji żeby idealnie trzymał 90 stopni.

Zczytujesz temperaturę z ukrytego menu czy patrzysz tylko na kreski przy obrotomierzu?

Opublikowano

jak dołożyłeś th5 80 zamist oryginalnego termostatu wbudowanego w wymiennik ASB to tak bedzie on otwiera sie przy 80'c podobnie jak termostat egr wiec przy 80'c robi sie juz spory obieg przez chłodnicę (oryginalny wbudowany w wymiennik oywiera sie przy 85'c jak mnie pamięć nie myli)

Nie ma sie czym przejmować powyzej 75'c auto jeździ już po najoszczedniejszych mapach a w najnowszym sofcie wypalanie dpf rozpoczyna po osiągnięciu zaledwie 60'c!

Jack_Strong-
Opublikowano
Monitoruje temperaturę btoolem. Tyle ze mam manual i 2 termostaty to może tu tkwi szkopuł. Temperatura się waha między 89 a 91 :D
Opublikowano
U mnie po osiągnięciu temp. roboczej tj. 88st nigdy nie spada poniżej tej wartości nawet w duże mrozy i waha się w zimie między 88-92 a latem 88-98
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Witam.

Mam problem z temperatura. Mam dwa nowe termostaty i dodatkowy założony na wężu od wymiennika ciepła. Po przejechaniu ok 35 km przy temperaturze 0 stopni auto dochodzi mniej więcej 78-83. Przy tej temperaturze waż idący od głównego termostatu do chłodnicy jest zimny. Postanowiłem ba postoju podgrzać jej temperaturę i udało się osiągnąć 88-90 przy trzymaniu auta na 3tys obrotów. Myślałem ze się udało, wsiadłem przyjechałem się kawałek i temperatura na komputerze 85.... wróciłem na ogród i waż od głównego termostatu znowu zimny/letni. Dodam tylko ze mając np temperaturę ok 85 i gwałtownie przyspieszając temperatura potrafi spaść do 78 i znowu wróci do 85.

 

A jaki termostat założyłeś na wężu do wymiennika?? Domyślam się ze chodzi o przepływowy z grupy VW ....tylko ze robią dwa identyczne. Jeden do diesli i do benzyny , od benzyny ma niższą temperaturę pełnego przepływu. ...cos o 10C.

Najlepszy sposób na sprawdzenie , zacisk na wężu do wymiennika. Najlepiej zeby był lekko rozgrzany by ci nie pękł. Ja tak sprawdzam i zawsze pewna diagnoza.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.